Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
3
geplaatst: 29 april 2025, 13:27 uur
Gedateerd is nogal een understatement. Dit nummer klinkt alsof het de opkomst van het Romeinse Rijk nog heeft meegemaakt.
3
3
2
geplaatst: 29 april 2025, 14:07 uur
50tracks schreef:
Op de dag dat Canada een nieuwe premier heeft gekozen zorgen onze stemmen voor een keurige 7,30 voor The Guess Who's American Woman.
Ach natuurlijk, dat is misschien nog wel een logischere reden voor je Canada-week, nietwaar? Op de dag dat Canada een nieuwe premier heeft gekozen zorgen onze stemmen voor een keurige 7,30 voor The Guess Who's American Woman.
Een van de schaarse voordelen van het Caligula-gedrag van Trump: het zet de Canadezen de hakken in het zand zodat ze in ieder geval niet voor conservatief rechts gaan.
Het clipje is nogal behept met een beroerd geluid, dus ik heb ook nog een andere opname geluisterd. Wellicht dat dat ten goede zou komen aan mijn beoordeling.
[...]
Maar neen, ik vind het zo mogelijk nog verschrikkelijker. En dan jodelde dit kind ook nog eens?
Ik snap werkelijk niks van jullie cijfers, behalve dan die van Gerdav en Titmeister. Ik snak bijna naar zo'n infantiel geautotuned kutdeuntje uit de huidige Top 40. Ik bewaar de 1 voor de liedjes waarin ze jodelt.
2
1
geplaatst: 29 april 2025, 17:01 uur
EvilDrSmith: "Ach natuurlijk, dat is misschien nog wel een logischere reden voor je Canada-week, nietwaar?". Nee toch niet helemaal maar ik schreef gisteren al "nu het nog kan is dit een mooi moment om in te zoomen op de Canadezen". Ik merk steeds dat dingen nogal eens samen lijken te vallen. Een lichte vorm van serendipiteit. Ik zoek vaak wel naar samenhang tussen nummers. Directe aanleiding was in dit geval een voetbalwedstrijd waar ze stilstonden bij Canadese veteranen die ons bevrijd hebben.
0
geplaatst: 29 april 2025, 17:37 uur
Van Dik Hout - Stil In Mij
Degelijke Nederlandstalige rock, niet speciaal maar er is ook niets mis mee (de live-versie vind ik beter).
7,5
twenty one pilots - Stressed Out
Dit vind ik ook een leuke hitsingle (zeker het betere top-40 werk) maar een topsong is het ook niet.
7
The Guess Who - American Woman
De Canadese Creedence Clearwater Revival maar even krachtig, energiek en tijdloos en zeker beter dan de Lenny Kraviz-cover.
8,5
Lucille Starr - The French Song (Quand Le Soleil..)
Gedateerd? Ja, maar ook charmant en sfeervol en zij heeft een mooie stem. Veel liever dit dan die geautotunede huidige hitparadepop.
7,5
Degelijke Nederlandstalige rock, niet speciaal maar er is ook niets mis mee (de live-versie vind ik beter).
7,5
twenty one pilots - Stressed Out
Dit vind ik ook een leuke hitsingle (zeker het betere top-40 werk) maar een topsong is het ook niet.
7
The Guess Who - American Woman
De Canadese Creedence Clearwater Revival maar even krachtig, energiek en tijdloos en zeker beter dan de Lenny Kraviz-cover.
8,5
Lucille Starr - The French Song (Quand Le Soleil..)
Gedateerd? Ja, maar ook charmant en sfeervol en zij heeft een mooie stem. Veel liever dit dan die geautotunede huidige hitparadepop.
7,5
0
geplaatst: 29 april 2025, 22:24 uur
7,5 heerlijk sentimenteel
En nog een inhaalslag:
Kensington: 3
Van Dik Hout: 4
Twenty One Pilots: 7
The Guess Who: 6,6
En nog een inhaalslag:
Kensington: 3
Van Dik Hout: 4
Twenty One Pilots: 7
The Guess Who: 6,6
0
geplaatst: 30 april 2025, 07:27 uur
Gedateerd als understatement in een heerlijk sentimenteel nummer. De punten vliegen alle kanten op om uiteindelijke nog net op en voldoende te eindigen. Lucille Starr scoort met The French Song voorlopig een 5,81. Dat kan uiteraard nog veranderen met latere stemmen. Dat is ook gebeurd met een aantal recente tracks. Binnenkort een overzicht met de actuele scores.
Bij Canada dacht ik in eerste instantie dat daar de nodige rock georiënteerde bands tussen zouden zitten zoals Rush, Triumph, Loverboy, Tragically Hip, Arcade Fire en Bryan Adams. Op Bryan Adams na is dit niet wat de Top 40 heeft gehaald. De meest succesvolle acts zitten gewoon in de pop, rap of lichte muziek.
Na Lucille Starr is het gevoelsmatig een kleine stap naar Céline Dion. In de lijst van Canadese acts met de meeste Top 40-hits staat ze op de vierde plaats met 18 noteringen. Met de gitaarballad Think Twice scoorde Dion in 1995 haar eerste nummer 1-hit in Nederland.
Think Twice verscheen op haar album The Colour of My Love en werd geschreven door Andy Hill en Peter Sinfield, onder productie van Christopher Neil en Aldo Nova. In de ballad vraagt Dion haar geliefde om “twee keer na te denken” voordat hij haar verlaat.
Voor hun werk ontvingen Hill en Sinfield in 1995 een Ivor Novello Award in de categorie “Best Song Musically and Lyrically”. Opvallend is dat de populariteit van het nummer vooral buiten Noord-Amerika lag. Terwijl het in de Verenigde Staten bleef steken op plaats 95 in de Billboard Hot 100, haalde het in landen als Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Noorwegen, Schotland en Zweden de eerste plaats. In Dions thuisland Canada bereikte de single de dertiende positie.
Op 14 november vorig jaar overleed Peter John Sinfield. We besteedde daar toen aandacht aan en beoordeelde de a-typische Top 40 hit Cat Food van King Crimson met een 6.41. Sinfield's teksten stonden bekend om hun surrealistische beelden en fantasierijke thema’s, vaak rond natuur en zee.
In Nederland kwam Think Twice twintig weken in de Top 40 terecht, waarvan drie weken op de eerste plaats. Over 1995 eindigde de single op de derde plaats in de jaarlijst.
# 2132 Céline Dion - Think Twice
Bij Canada dacht ik in eerste instantie dat daar de nodige rock georiënteerde bands tussen zouden zitten zoals Rush, Triumph, Loverboy, Tragically Hip, Arcade Fire en Bryan Adams. Op Bryan Adams na is dit niet wat de Top 40 heeft gehaald. De meest succesvolle acts zitten gewoon in de pop, rap of lichte muziek.
Na Lucille Starr is het gevoelsmatig een kleine stap naar Céline Dion. In de lijst van Canadese acts met de meeste Top 40-hits staat ze op de vierde plaats met 18 noteringen. Met de gitaarballad Think Twice scoorde Dion in 1995 haar eerste nummer 1-hit in Nederland.
Think Twice verscheen op haar album The Colour of My Love en werd geschreven door Andy Hill en Peter Sinfield, onder productie van Christopher Neil en Aldo Nova. In de ballad vraagt Dion haar geliefde om “twee keer na te denken” voordat hij haar verlaat.
Voor hun werk ontvingen Hill en Sinfield in 1995 een Ivor Novello Award in de categorie “Best Song Musically and Lyrically”. Opvallend is dat de populariteit van het nummer vooral buiten Noord-Amerika lag. Terwijl het in de Verenigde Staten bleef steken op plaats 95 in de Billboard Hot 100, haalde het in landen als Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Noorwegen, Schotland en Zweden de eerste plaats. In Dions thuisland Canada bereikte de single de dertiende positie.
Op 14 november vorig jaar overleed Peter John Sinfield. We besteedde daar toen aandacht aan en beoordeelde de a-typische Top 40 hit Cat Food van King Crimson met een 6.41. Sinfield's teksten stonden bekend om hun surrealistische beelden en fantasierijke thema’s, vaak rond natuur en zee.
In Nederland kwam Think Twice twintig weken in de Top 40 terecht, waarvan drie weken op de eerste plaats. Over 1995 eindigde de single op de derde plaats in de jaarlijst.
# 2132 Céline Dion - Think Twice
0
geplaatst: 30 april 2025, 09:06 uur
Heb haar album D’eux in mijn CD kast staan. Haar franstalige album, en daar staan best een aantal prima liedjes op. Dit nummer trek ik echter voor geen meter.
2,1
2,1
* denotes required fields.