MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:

8

1

Totaal nietszeggende coupletten (wie kan ze onthouden, qua melodie of tekst, zelfs na duizend keer gehoord te hebben?) naar een ineens luid geschreeuwde titel, met nog wat onverstaanbare zinnen, dan weer de titel en dan nog wat staccato keelklanken... vanaf de eerste beluistering verschrikkelijk beroerd en dat is alleen maar erger geworden.

7.7 Totaal oneens met de boven buurman. Een van de beste ESC winnaars van de afgelopen 15 jaar

Euphoria 3,4

Dijk van een zangeres, pakkende melodielijnen, maar ik val over het arrangement, of eigenlijk: de productie en de hoeveelheid knopjes en stekkertjes waarmee het nummer in elkaar is geflanst. Het klinkt als ordinaire, tweederangs trance. Als het met een echt orkest en/of band was ingespeeld, al dan niet aangedikt met wat avontuurlijkere synthlagen, dan had het nummer pas écht smoel. Nu hoor je alleen de klasse van de zangeres.
6,5

laxus11 schreef:
Een van de beste ESC winnaars van de afgelopen 15 jaar
En zo is het!

8,5

Ik hoop de laatste in de reeks ESC-tracks, want ik heb er nu wel genoeg van..
Deze een 6

6,8

Onverwoestbaar

7,7

Ruim een decennium later moet ik toch ook tot het besluit komen dat dit één van de allerbeste en meest memorabele moderne Eurovision winnaars was. Er zijn er wel andere. En als Euphoria langskomt is er toch wel de neiging om de volumeknop richting standje "Are you nuts!?" te draaien. Laat ik dat laatste gevoel maar meenemen in het cijfer.

9

Omdat het kan.

9,3

Heroes. 5
Snap. 4
Euphoria. 4,5

En toch gewoon vanavond weer kijken ..

Måns Zelmerlöw - Heroes: 5
Moet het teveel van het (goedkope) refrein hebben.

Rosa Linn - Snap: 7
Leuk lief liedje, niet opzienbarend maar het mag er steeds zijn.

Loreen - Euphoria: 8
Beslist één van de beste ESF-nummers na 2000 vooral door de zang. Maar het allerbeste? Dat ook niet, Abba is nog een stukje beter.

Ik verhoog C'est la Vie naar 6,6

4,5

Rosa Linn: 4
Loreen: 6

5

Strafpunten voor We’re going u-u-u-u-u-u-up

Kate Bush dansje, melancholieke snik, beat eronder. Kan allemaal niet verhullen dat er geen goed nummer onder zit. Uitermate vreemd dat dit zo goed scoorde: 3,5

Veel hoge cijfers hier toch. Ga nu allemaal maar kijken naar onze Claude.
Vanavond gaat de overwinning voor zeker naar

FINLAND !!

Dat zou zo maar kunnen Yield

Rosa Linn - Snap : 6

Loreen - Euphoria : 8

# 2149 Loreen - Euphoria: 5,0

Gast
geplaatst: vandaag om 17:57 uur

geplaatst: vandaag om 17:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.