Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
1
geplaatst: 17 mei 2025, 08:13 uur
1
Totaal nietszeggende coupletten (wie kan ze onthouden, qua melodie of tekst, zelfs na duizend keer gehoord te hebben?) naar een ineens luid geschreeuwde titel, met nog wat onverstaanbare zinnen, dan weer de titel en dan nog wat staccato keelklanken... vanaf de eerste beluistering verschrikkelijk beroerd en dat is alleen maar erger geworden.
Totaal nietszeggende coupletten (wie kan ze onthouden, qua melodie of tekst, zelfs na duizend keer gehoord te hebben?) naar een ineens luid geschreeuwde titel, met nog wat onverstaanbare zinnen, dan weer de titel en dan nog wat staccato keelklanken... vanaf de eerste beluistering verschrikkelijk beroerd en dat is alleen maar erger geworden.
2
geplaatst: 17 mei 2025, 08:52 uur
7.7 Totaal oneens met de boven buurman. Een van de beste ESC winnaars van de afgelopen 15 jaar
0
geplaatst: 17 mei 2025, 10:45 uur
Dijk van een zangeres, pakkende melodielijnen, maar ik val over het arrangement, of eigenlijk: de productie en de hoeveelheid knopjes en stekkertjes waarmee het nummer in elkaar is geflanst. Het klinkt als ordinaire, tweederangs trance. Als het met een echt orkest en/of band was ingespeeld, al dan niet aangedikt met wat avontuurlijkere synthlagen, dan had het nummer pas écht smoel. Nu hoor je alleen de klasse van de zangeres.
6,5
6,5
1
geplaatst: 17 mei 2025, 10:50 uur
0
geplaatst: 17 mei 2025, 11:04 uur
Ik hoop de laatste in de reeks ESC-tracks, want ik heb er nu wel genoeg van.. 
Deze een 6

Deze een 6
1
geplaatst: 17 mei 2025, 14:05 uur
Ruim een decennium later moet ik toch ook tot het besluit komen dat dit één van de allerbeste en meest memorabele moderne Eurovision winnaars was. Er zijn er wel andere. En als Euphoria langskomt is er toch wel de neiging om de volumeknop richting standje "Are you nuts!?" te draaien. Laat ik dat laatste gevoel maar meenemen in het cijfer.
9
Omdat het kan.
9
Omdat het kan.
1
geplaatst: 17 mei 2025, 14:44 uur
Heroes. 5
Snap. 4
Euphoria. 4,5
En toch gewoon vanavond weer kijken ..
Snap. 4
Euphoria. 4,5
En toch gewoon vanavond weer kijken ..
1
geplaatst: 17 mei 2025, 15:37 uur
Måns Zelmerlöw - Heroes: 5
Moet het teveel van het (goedkope) refrein hebben.
Rosa Linn - Snap: 7
Leuk lief liedje, niet opzienbarend maar het mag er steeds zijn.
Loreen - Euphoria: 8
Beslist één van de beste ESF-nummers na 2000 vooral door de zang. Maar het allerbeste? Dat ook niet, Abba is nog een stukje beter.
Moet het teveel van het (goedkope) refrein hebben.
Rosa Linn - Snap: 7
Leuk lief liedje, niet opzienbarend maar het mag er steeds zijn.
Loreen - Euphoria: 8
Beslist één van de beste ESF-nummers na 2000 vooral door de zang. Maar het allerbeste? Dat ook niet, Abba is nog een stukje beter.
0
geplaatst: 17 mei 2025, 20:27 uur
Kate Bush dansje, melancholieke snik, beat eronder. Kan allemaal niet verhullen dat er geen goed nummer onder zit. Uitermate vreemd dat dit zo goed scoorde: 3,5
1
geplaatst: 17 mei 2025, 20:40 uur
Veel hoge cijfers hier toch. Ga nu allemaal maar kijken naar onze Claude.
Vanavond gaat de overwinning voor zeker naar
FINLAND !!
Vanavond gaat de overwinning voor zeker naar
FINLAND !!
* denotes required fields.