Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
3
geplaatst: 16 juni 2025, 10:57 uur
Toen een hele jonge Graf (6 of 7 lentes nog maar) z'n allereerste cassettedeck kreeg was z'n grote broer zo lief om deze LP op een bandje te zetten voor me. Magische tijd, en dit was een van de vele magische nummers op die cassette.
8.5
8.5
1
geplaatst: 16 juni 2025, 12:55 uur
Idd een prachtige clip, ook al ontstijgt het verhaal niet het niveau van een beduimeld driestuiverromannetje en krijg ik er een sterke Popeye-vecht-tegen-Brutus-voor-Olijfje-vibe bij.
Leuke knipoog ook naar een klassieker van Georges Méliès.
Het liedje zelf is... tsja, ik had dit nummer niet op een cassettebandje opgenomen (laat staan gekregen).
Slightly sentimental overkill.
6,5
Leuke knipoog ook naar een klassieker van Georges Méliès.
Het liedje zelf is... tsja, ik had dit nummer niet op een cassettebandje opgenomen (laat staan gekregen).
Slightly sentimental overkill.
6,5
1
geplaatst: 16 juni 2025, 13:32 uur
EvilDrSmith schreef:
Je had erbij moeten zijn!

1
geplaatst: 16 juni 2025, 14:30 uur
0
geplaatst: 16 juni 2025, 16:49 uur
Pitbull Feat. Chris Brown - Fun: 3,5
Alan Parsons Project - Don't Answer Me: 9
Alan Parsons Project - Don't Answer Me: 9
1
geplaatst: 16 juni 2025, 19:10 uur
Had m destijds ook op een TDK cassette staan inclusief de afkondiging door Lex Harding, maar er stonden (veel) betere nummers op dat bandje: 6,8
1
geplaatst: 16 juni 2025, 19:54 uur
Geweldige videoclip had deze inderdaad. En TDK-90 die had ik altijd. En één keer per jaar een TDK-120 voor de Mastermix van Ben Liebrand. In de zendtijd van De Nederlandse Top 40 aan het eind van het jaar. Al liepen die 120 minuten bandjes op een gegeven allemaal vast in je recorder.
Oh ja Alan Parsons die ooit nog het Freedom Concert in Arnhem deed met oa. een stomdronken Grace Jones en een zo mogelijk nog zattere Tony Hadley. Zat nog ergens daarvoor met een aantal punks op Meijnerswijk toen de stem van Art Garfunkel nog de Rijn over kwam waaien met Bridge over Troubled Water.
In de Top 10 van mooiste videoclips van de jaren 80, maar het liedje een: 7,2
Oh ja Alan Parsons die ooit nog het Freedom Concert in Arnhem deed met oa. een stomdronken Grace Jones en een zo mogelijk nog zattere Tony Hadley. Zat nog ergens daarvoor met een aantal punks op Meijnerswijk toen de stem van Art Garfunkel nog de Rijn over kwam waaien met Bridge over Troubled Water.
In de Top 10 van mooiste videoclips van de jaren 80, maar het liedje een: 7,2
0
geplaatst: 16 juni 2025, 20:05 uur
Pitbull 5
Dat lachje…
Alan Parsons Project 7
Die castagnetten gaan op mijn zenuwen werken. Mooie sax-solo!
Dat lachje…
Alan Parsons Project 7
Die castagnetten gaan op mijn zenuwen werken. Mooie sax-solo!
0
geplaatst: 16 juni 2025, 22:10 uur
Voor mij ook jeugdsentiment dit, een van de favoriete platen van mijn ouders. Dit nummer heb ik wel een zwak voor.
8
8
* denotes required fields.