Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 10 augustus 2025, 07:24 uur
# 2240 Bryan Adams - Have You Ever Really Loved A Woman?: 6,5
1
geplaatst: 10 augustus 2025, 07:41 uur
Zo slecht is Have You Ever Really Loved A Woman? toch niet? Saai, akkoord, maar zo slecht? Jawel, dat is echt bottom of the barrel. En dat blijkt.
De een na laagste score voor een nummer uit 1995 tot nu toe. Een 4,07 voor Bryan Adams. Alleen Poesje Stoei van Urbanus vonden we ooit nog slechter (3,78). En we moeten nog een dagje 1995 met een nummer waar ik zelfs.......
Daar komt ie dan Ries_72. Eurodance, house, skate punk en boybands ten spijt komen de grote hits uit 1995 vooral uit de Adult Contemporary en de Nederlandstalige hoek. Op 1 in de Top 100 over 1995 staat Guus Meeuwis, in de Top 10 twee keer de koningin van de Adult Contemporary, Céline Dion en dan ook nog een Nederlandstalige cover van een van haar hits.
Pour Que Tu M’aimes Encore werd uitgebracht als eerste single van het Franstalige album D’eux van Céline Dion. Het nummer is geschreven door Jean-Jacques Goldman. De productie was in handen van Goldman en Erick Benzi. De tekst is geschreven vanuit het perspectief van een vrouw die haar voormalige geliefde smeekt om terug te keren.
Het nummer groeide uit tot de grootste Franstalige hit in Dion's carrière. In Frankrijk stond het twaalf weken op de eerste plaats, goed voor een verkoop van meer dan twee miljoen exemplaren. En is D’eux het bestverkochte album allertijden. In Wallonië stond het vijftien weken bovenaan de Ultratop 50. Ook in niet-Franstalige landen kende het nummer succes: in het Verenigd Koninkrijk haalde het de zevende plaats, een zeldzaamheid voor een Franstalig nummer. In Nederland kwam het nummer in 20 weken notering tot de 3e plaats in de Top 40.
De videoclip werd geregisseerd door Michel Meyer en werd ook uitgezonden op internationale televisiezenders, waaronder VH1. De Engelstalige versie, If That’s What It Takes, verscheen in 1996 op Dions album Falling Into You.
Nog voordat Dion zelf in Nederland de hitlijsten haalde, werd Pour Que Tu M’aimes Encore vertaald naar het Nederlands als Omdat Ik Zo Van Je Hou. Deze versie werd gezongen door Gordon, met een tekst van Belinda Anholt en Gordon zelf. De Vlaamse zanger Bart Peeters bracht een alternatieve vertaling uit onder de titel Tot Je Weer Van Me Houdt.
Gordons kwam een week eerder binnen dan de versie van Dion en stond 19 weken in de lijst met een piek op de 4e plaats. Beide versies stonden in de Top 100 van het jaar 1995. De versie van Dion op de zesde plaats, twee plaatsen hoger. Céline Dion stond in die Top 10 ook nog eens op drie met Think Twice. Volgens mij is het morgen de hoogste tijd voor heel wat anders.
# 2241 Céline Dion – Pour Que Tu M’aimes Encore
# 2242 Gordon – Omdat Ik Zo Van Je Hou
De een na laagste score voor een nummer uit 1995 tot nu toe. Een 4,07 voor Bryan Adams. Alleen Poesje Stoei van Urbanus vonden we ooit nog slechter (3,78). En we moeten nog een dagje 1995 met een nummer waar ik zelfs.......
Daar komt ie dan Ries_72. Eurodance, house, skate punk en boybands ten spijt komen de grote hits uit 1995 vooral uit de Adult Contemporary en de Nederlandstalige hoek. Op 1 in de Top 100 over 1995 staat Guus Meeuwis, in de Top 10 twee keer de koningin van de Adult Contemporary, Céline Dion en dan ook nog een Nederlandstalige cover van een van haar hits.
Pour Que Tu M’aimes Encore werd uitgebracht als eerste single van het Franstalige album D’eux van Céline Dion. Het nummer is geschreven door Jean-Jacques Goldman. De productie was in handen van Goldman en Erick Benzi. De tekst is geschreven vanuit het perspectief van een vrouw die haar voormalige geliefde smeekt om terug te keren.
Het nummer groeide uit tot de grootste Franstalige hit in Dion's carrière. In Frankrijk stond het twaalf weken op de eerste plaats, goed voor een verkoop van meer dan twee miljoen exemplaren. En is D’eux het bestverkochte album allertijden. In Wallonië stond het vijftien weken bovenaan de Ultratop 50. Ook in niet-Franstalige landen kende het nummer succes: in het Verenigd Koninkrijk haalde het de zevende plaats, een zeldzaamheid voor een Franstalig nummer. In Nederland kwam het nummer in 20 weken notering tot de 3e plaats in de Top 40.
De videoclip werd geregisseerd door Michel Meyer en werd ook uitgezonden op internationale televisiezenders, waaronder VH1. De Engelstalige versie, If That’s What It Takes, verscheen in 1996 op Dions album Falling Into You.
Nog voordat Dion zelf in Nederland de hitlijsten haalde, werd Pour Que Tu M’aimes Encore vertaald naar het Nederlands als Omdat Ik Zo Van Je Hou. Deze versie werd gezongen door Gordon, met een tekst van Belinda Anholt en Gordon zelf. De Vlaamse zanger Bart Peeters bracht een alternatieve vertaling uit onder de titel Tot Je Weer Van Me Houdt.
Gordons kwam een week eerder binnen dan de versie van Dion en stond 19 weken in de lijst met een piek op de 4e plaats. Beide versies stonden in de Top 100 van het jaar 1995. De versie van Dion op de zesde plaats, twee plaatsen hoger. Céline Dion stond in die Top 10 ook nog eens op drie met Think Twice. Volgens mij is het morgen de hoogste tijd voor heel wat anders.
0
geplaatst: 10 augustus 2025, 07:59 uur
# 2241 Céline Dion – Pour Que Tu M’aimes Encore: 6
# 2242 Gordon – Omdat Ik Zo Van Je Hou: 2
# 2242 Gordon – Omdat Ik Zo Van Je Hou: 2
1
geplaatst: 10 augustus 2025, 08:29 uur
Ik had je nog beloofd via PM wat tips door te sturen, 50tracks... en lees dat het hard nodig is.
Met deze 2 skyt radio classics kan ik uiteraard niks
Celine. 1
Gordon. 1
Met deze 2 skyt radio classics kan ik uiteraard niks
Celine. 1
Gordon. 1
2
geplaatst: 10 augustus 2025, 09:26 uur
Je conclusie is de enige juiste.
Nooit gedacht te zeggen: in dit rijtje liedjes van de afgelopen drie dagen is Céline Dion met afstand de beste.
Een surrealistische, paradoxale uitspraak.
3
1 (als een 0 mag, dan een 0.) Vergeleken met deze relnichterige dramaqueen zijn Take That en Bryan Adams resp. Verdi en Puccini.
Nooit gedacht te zeggen: in dit rijtje liedjes van de afgelopen drie dagen is Céline Dion met afstand de beste.
Een surrealistische, paradoxale uitspraak.
3
1 (als een 0 mag, dan een 0.) Vergeleken met deze relnichterige dramaqueen zijn Take That en Bryan Adams resp. Verdi en Puccini.
0
geplaatst: 10 augustus 2025, 10:23 uur
Céline Dion - 6
Gordon - 2.5
Nooit die versie van Gordon geweten.
Gordon - 2.5
Nooit die versie van Gordon geweten.

2
geplaatst: 10 augustus 2025, 10:33 uur
Ik mag hopen dat de bodem van het afvoerputje nu wel is bereikt idd 
Dion - 3,5
Gordon - 2

Dion - 3,5
Gordon - 2
2
geplaatst: 10 augustus 2025, 10:48 uur
Ik had je nog beloofd via PM wat tips door te sturen, 50tracks... en lees dat het hard nodig is.
kom maar door Ries_72. Het goede nieuws. We zijn klaar met het corvee (= de Top 10) van 1995, en gaan o.a. de 80s in en dat bevalt ons meestal beter. Als de scores in de loop van vandaag niet aantrekken haalt de Top 10 van 1995 verreweg het laagste gemiddelde (van de beoordeelde Top 10'en) bij ons. Dat is tot vorig jaar want de Top 10 van 2024 vinden we nog slechter. De Top 10 van 1985 vinden we bijvoorbeeld meer dan 2 punten beter dan de Top 10 van 1995. En Gordon doet een poging om inderdaad de bodem van het afvoerputje te halen.Gelukkig heb ik ook al meer mooie tips binnen gekregen. Eind van de week gaan we die droom waarmaken.
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 10 augustus 2025, 11:55 uur
Ach kom, die van Celine Dion is toch gewoon een mooi liedje? Zolang ze niet in het Engels zingt en ik haar niet hoef te zien, kan ik la Dion prima velen.
Cijfer: 7
Die andere: 2
Cijfer: 7
Die andere: 2
0
geplaatst: 10 augustus 2025, 12:45 uur
Celine 2,8
Gordon 1
Gelukkig zijn dit niet de nummers en genres waar ik 1995 mee associeer
Gordon 1
Gelukkig zijn dit niet de nummers en genres waar ik 1995 mee associeer
0
geplaatst: 10 augustus 2025, 14:16 uur
Mooi dat je niet vergeten was dat ik D’Eux nog in mijn kast had staan
Daar staan zeker een paar sterke rustige tracks op. Als ze gaat schreeuwen gaat het fout. En dat onze nationale supernarcist daar weer met zijn vingers aan zit moet hij natuurlijk zelf weten.
Dion. 6,1
Gordon 2,4
(ik had eerst een milde 3 in gedachten maar de videoclip werkte zo op mijn lachspieren dat de milde stemming gelijk wegzakte)
Daar staan zeker een paar sterke rustige tracks op. Als ze gaat schreeuwen gaat het fout. En dat onze nationale supernarcist daar weer met zijn vingers aan zit moet hij natuurlijk zelf weten. Dion. 6,1
Gordon 2,4
(ik had eerst een milde 3 in gedachten maar de videoclip werkte zo op mijn lachspieren dat de milde stemming gelijk wegzakte)
0
geplaatst: 10 augustus 2025, 14:51 uur
Céline Dion – Pour Que Tu M’aimes Encore 6,7
Gordon – Omdat Ik Zo Van Je Hou 5,0
Gordon – Omdat Ik Zo Van Je Hou 5,0
0
geplaatst: 10 augustus 2025, 15:28 uur
Céline Dion – Pour Que Tu M’aimes Encore: 6
Gordon – Omdat Ik Zo Van Je Hou: 2,5
Gordon – Omdat Ik Zo Van Je Hou: 2,5
* denotes required fields.