Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 9 augustus 2025, 06:22 uur
Boybands komen ook nooit van hun imago af zelfs niet met een zeer degelijke Sky Radio-ballad. Take That haalt met Back For Good nog net een voldoendetje: 5,67
Dit weekend start de eredivisie weer. Bij mijn favoriete club, maar volgens mij bij minstens een andere eredivisie club, klinkt dan tijdens de warming up We're Gonna Win van Bryan Adams. Een stevig rocknummer met een voortstuwend karakter, een energieke groove. We're Gonna Win is een sportanthem dat rockt. Het komt van zijn zevende studioalbum 18 Til I Die maar zou uiteraard nooit op single uitkomen, daarvoor werd gekozen voor de veilige Sky Radio ballads En met succes.
Als we even terug keren naar de Top 10 over 1995 staat daar op nummer 7 Have You Ever Really Loved A Woman?. Have You Ever Really Loved A Woman? is uitgebracht als eerste single van 18 Til I Die. Het nummer werd geschreven door Adams, Michael Kamen en Robert John “Mutt” Lange en opgenomen voor de film Don Juan DeMarco met Marlon Brando, Johnny Depp en Faye Dunaway. Het lied klinkt meerdere keren in de film, waarvan tweemaal in een Spaanse uitvoering door andere artiesten, en tijdens de eindcredits in Adams’ versie, waarin ook flamencogitarist Paco de Lucía te horen is.
De videoclip, geregisseerd door Anton Corbijn, werd opgenomen in Spanje, bij Casa los Pavos Reales in Málaga, met rollen voor Cecilie Thomsen en Amira Casar. De single stond in de Verenigde Staten vijf weken op nummer 1 in de Billboard Hot 100, goed voor Adams’ derde Amerikaanse nummer‑1 hit, en bereikte tevens de eerste plaats in o.a. Canada, Australië, Oostenrijk en Zwitserland. In Nederland was de plaat in week 15 van 1995 de Megahit op Radio 3FM en bereikte in 16 weken notering twee keer de tweede positie in de Top 40. Van het album 18 Til I Die zijn er meer dan 5 miljoen verkocht. Zoals Adams al zong: We're gonna win - we wanna win Cuz number one is everything en een winnende formule zijn die ballads.
# 2240 Bryan Adams - Have You Ever Really Loved A Woman?
Dit weekend start de eredivisie weer. Bij mijn favoriete club, maar volgens mij bij minstens een andere eredivisie club, klinkt dan tijdens de warming up We're Gonna Win van Bryan Adams. Een stevig rocknummer met een voortstuwend karakter, een energieke groove. We're Gonna Win is een sportanthem dat rockt. Het komt van zijn zevende studioalbum 18 Til I Die maar zou uiteraard nooit op single uitkomen, daarvoor werd gekozen voor de veilige Sky Radio ballads En met succes.
Als we even terug keren naar de Top 10 over 1995 staat daar op nummer 7 Have You Ever Really Loved A Woman?. Have You Ever Really Loved A Woman? is uitgebracht als eerste single van 18 Til I Die. Het nummer werd geschreven door Adams, Michael Kamen en Robert John “Mutt” Lange en opgenomen voor de film Don Juan DeMarco met Marlon Brando, Johnny Depp en Faye Dunaway. Het lied klinkt meerdere keren in de film, waarvan tweemaal in een Spaanse uitvoering door andere artiesten, en tijdens de eindcredits in Adams’ versie, waarin ook flamencogitarist Paco de Lucía te horen is.
De videoclip, geregisseerd door Anton Corbijn, werd opgenomen in Spanje, bij Casa los Pavos Reales in Málaga, met rollen voor Cecilie Thomsen en Amira Casar. De single stond in de Verenigde Staten vijf weken op nummer 1 in de Billboard Hot 100, goed voor Adams’ derde Amerikaanse nummer‑1 hit, en bereikte tevens de eerste plaats in o.a. Canada, Australië, Oostenrijk en Zwitserland. In Nederland was de plaat in week 15 van 1995 de Megahit op Radio 3FM en bereikte in 16 weken notering twee keer de tweede positie in de Top 40. Van het album 18 Til I Die zijn er meer dan 5 miljoen verkocht. Zoals Adams al zong: We're gonna win - we wanna win Cuz number one is everything en een winnende formule zijn die ballads.
# 2240 Bryan Adams - Have You Ever Really Loved A Woman?
0
geplaatst: 9 augustus 2025, 08:05 uur
Altijd verschrikkelijk saai gevonden. En zeker niet mooi.
Destijds veel te veel verplicht sky radio moeten luisteren op mijn werk .. 2
Morgen nog een Celine Dion zeker ?
Destijds veel te veel verplicht sky radio moeten luisteren op mijn werk .. 2
Morgen nog een Celine Dion zeker ?
0
geplaatst: 9 augustus 2025, 08:11 uur
Een draak van de man die ons een plezier deed met “Summer of 69” en “Kids wanna rock”
2,1
2,1
2
geplaatst: 9 augustus 2025, 08:50 uur
Ik heb veel sympathie voor de sympathieke Canadees Adams, ik heb de goede man zelfs twee live gezien. Het voetballied (overigens geschreven met zijn favoriete club Chelsea in het achterhoofd) zou een dikke voldoende krijgen. Deze draak zeker niet, op dat liedje met Babs Drijfzand na misschien wel zijn slechtste single. Ik ben oprecht verbaasd over sommige aardige cijfers tot nu toe.
Een dikverdiende 1,5
Een dikverdiende 1,5
0
geplaatst: 9 augustus 2025, 09:32 uur
Ik niet, maar ik ga me ook niet verbazen over de komende dikke onvoldoendes.
6,3
6,3
0
geplaatst: 9 augustus 2025, 09:40 uur
Vreselijk inderdaad, net als dat nummer met Sting en die ander.
2.2
2.2
1
geplaatst: 9 augustus 2025, 10:20 uur
3,5
en nog een verlate
Chicago - Feelin' Stronger Every Day 7,8 (aangename verrassing)
Dat pistool verhaal is ronduit bizar en tragisch.
en nog een verlate
Chicago - Feelin' Stronger Every Day 7,8 (aangename verrassing)
Dat pistool verhaal is ronduit bizar en tragisch.
0
geplaatst: 9 augustus 2025, 11:05 uur
Bryan Adams is vaak de hel op aarde. Zeker zijn grote nineties ballads (Everything I Do I Do It For You, Please Forgive Me), het nummer met Streisand en deze kan ik echt niet uitstaan.1000x liever Take That dan deze.
1,4
1,4
0
geplaatst: 9 augustus 2025, 11:08 uur
5
Die Spaanse gitaar redt het nummer enigszins maar ik ben ook niet zo happig op zijn jaren '90-ballads (All For Love vind ik de ergste).
Die Spaanse gitaar redt het nummer enigszins maar ik ben ook niet zo happig op zijn jaren '90-ballads (All For Love vind ik de ergste).
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 9 augustus 2025, 11:20 uur
Verschrikkelijke kitsch en juist die spaanse gitaar is niet te harden. Back For Good is een meesterwerk vergeleken hierbij.
En dat van de man die ons ook het uitstekende Reckless en Cuts Like A Knife bracht.
3
En dat van de man die ons ook het uitstekende Reckless en Cuts Like A Knife bracht.
3
0
geplaatst: 9 augustus 2025, 11:24 uur
LucM schreef:
(All For Love vind ik de ergste).
(All For Love vind ik de ergste).
Oh, ja die had ik verdrongen. Ook echt een vreselijk dieptepunt van alle drie de artiesten die daarbij betrokken waren. Zeker Sting zonk toen extreem diep.
1
geplaatst: 9 augustus 2025, 11:46 uur
De collaborateur. Heulen met de vijand. De muziekneonazi.
Bryan Adams is een schaap in wolfskleren: niks bijten, maar sabbelen.
Eindeloos vaak heb ik het album 'Reckless' gedraaid. Het was zelfs mijn allereerste officiële muziekdrager (op cassette). Run To You, Kids Wanna Rock, Somebody, Long Gone en het "bikkelharde" Ain't Gonna Cry: ik vond het fan-tas-tisch. Daarna kwam 'Into The Fire' en die was ook nog wel okay, maar iets te volwassen voor mijn 14-jarige oren. Wat Bryan vervolgens deed, stond gelijk aan wat Robert Johnson 50 jaar eerder verkondigde: hij verkocht zijn ziel, maar niet aan de duivel, maar aan de Heilige Maagd Maria. Bryan toyboy Adams, de goedkope gigolo, hoereert als een slettebakkende greppeldel in de Kerk van Jezus Gggrristus van de Schijnheiligen der Laatste Dagen
Dacht ik dat hij met 'Everything I Do' al het ketterse dieptepunt heeft bereikt, deze slijmerige drek is zo mogelijk nog schandaliger, misselijkmakender en fascistoïde ranzig: dit wens je je ergste vijanden nog niet toe. Laat de Palestijnen dit loeihard draaien op de ruïnes van Gaza en het is een beter functionerend raketafweersysteem dan de Iron Dome van de Israëli's zelf.
Vooruit, een half puntje bonus voor de Spaanse gitaar.
1,5
Bryan Adams is een schaap in wolfskleren: niks bijten, maar sabbelen.
Eindeloos vaak heb ik het album 'Reckless' gedraaid. Het was zelfs mijn allereerste officiële muziekdrager (op cassette). Run To You, Kids Wanna Rock, Somebody, Long Gone en het "bikkelharde" Ain't Gonna Cry: ik vond het fan-tas-tisch. Daarna kwam 'Into The Fire' en die was ook nog wel okay, maar iets te volwassen voor mijn 14-jarige oren. Wat Bryan vervolgens deed, stond gelijk aan wat Robert Johnson 50 jaar eerder verkondigde: hij verkocht zijn ziel, maar niet aan de duivel, maar aan de Heilige Maagd Maria. Bryan toyboy Adams, de goedkope gigolo, hoereert als een slettebakkende greppeldel in de Kerk van Jezus Gggrristus van de Schijnheiligen der Laatste Dagen
Dacht ik dat hij met 'Everything I Do' al het ketterse dieptepunt heeft bereikt, deze slijmerige drek is zo mogelijk nog schandaliger, misselijkmakender en fascistoïde ranzig: dit wens je je ergste vijanden nog niet toe. Laat de Palestijnen dit loeihard draaien op de ruïnes van Gaza en het is een beter functionerend raketafweersysteem dan de Iron Dome van de Israëli's zelf.
Vooruit, een half puntje bonus voor de Spaanse gitaar.
1,5
0
geplaatst: 9 augustus 2025, 12:29 uur
Have You Ever Really Loved a Woman: ik hoor dit nu dus voor het eerst. Het blijft een karakteristieke zanger. Een redelijke ballad met een warm Spaans gitaartje dat wel enige jeu geeft, maar ik blijf er in het geheel een beetje koud onder: 5,0
0
geplaatst: 9 augustus 2025, 12:59 uur
Offspring - Self Esteem: 8,5
Take That - Back For Good: 7,5
Bryan Adams - Have You Ever Really Loved A Woman?: 4
Take That - Back For Good: 7,5
Bryan Adams - Have You Ever Really Loved A Woman?: 4
0
geplaatst: 9 augustus 2025, 14:57 uur
5.3 Everything I Do vind ik best een goede single maar de rest van zn 90s songs vind ik matig
0
geplaatst: 9 augustus 2025, 15:27 uur
Take That - Back for Good - 8
Over het algemeen haat ik het gezwijmel van al die Boybands. Maar soms zijn de jongetjes in staat om met een goed popliedje op de proppen te komen.
Bryan Adams - Have You Ever Really Loved a Woman - 3
Zelden is een artiest dieper gezonken dan Bryan ‘ Run to Me ‘ Adams.
Over het algemeen haat ik het gezwijmel van al die Boybands. Maar soms zijn de jongetjes in staat om met een goed popliedje op de proppen te komen.
Bryan Adams - Have You Ever Really Loved a Woman - 3
Zelden is een artiest dieper gezonken dan Bryan ‘ Run to Me ‘ Adams.
* denotes required fields.