Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2024, 13:07 uur
# 1954 Boom Boom Mancini - Red Skies
't Klinkt als een patatje zonder mayo. Wel okay, maar had nog lekkerder gekund.
Meer crunchy fries en Vlaamse mayo, met ui en knoflook.
6,5
# 1953 Urban Heroes - Get It
The Police meets The Clash? In ieder geval best lekker en niet zo slick geproduceerd als de Boom Boom Beckertjes hierboven. Ik zie nu dat ik de lp ook heb. Leuk is dat.
Wel jammer dat op het moment dat ze het tempo omhoog gooien de fade-out wordt ingezet.
7,2
't Klinkt als een patatje zonder mayo. Wel okay, maar had nog lekkerder gekund.
Meer crunchy fries en Vlaamse mayo, met ui en knoflook.
6,5
# 1953 Urban Heroes - Get It
The Police meets The Clash? In ieder geval best lekker en niet zo slick geproduceerd als de Boom Boom Beckertjes hierboven. Ik zie nu dat ik de lp ook heb. Leuk is dat.
Wel jammer dat op het moment dat ze het tempo omhoog gooien de fade-out wordt ingezet.

7,2
0
geplaatst: 20 november 2024, 14:55 uur
Boom Boom Mancini - Red Skies 6,5
Urban Heroes - Get It 6,5
Urban Heroes - Get It 6,5
0
geplaatst: 20 november 2024, 16:20 uur
Boom Boom Mancini - Red Skies - 6,7
Urban Heroes - Get It - 5,7
Urban Heroes - Get It - 5,7
0
geplaatst: 20 november 2024, 17:56 uur
Urban Heroes - Get It : 5
Boom Boom Mancini - Red Skies : 6
2
geplaatst: 20 november 2024, 18:00 uur
Johnny Marr schreef:
Wat een urgentie en bevlogenheid, heerlijk!
Dit account is gehackt? Wat een urgentie en bevlogenheid, heerlijk!

0
geplaatst: 20 november 2024, 18:08 uur
Boom Boom Mancini - Red Skies: 5
Urban Heroes - Get It: 7,9
Urban Heroes - Get It: 7,9
0
geplaatst: 20 november 2024, 18:17 uur
# 1954 Boom Boom Mancini - Red Skies: 6,5
# 1953 Urban Heroes - Get It: 6
# 1953 Urban Heroes - Get It: 6
0
geplaatst: 20 november 2024, 19:23 uur
Boom Boom Mancini - Red Skies: 6,5
Urban Heroes - Get It: 6
Urban Heroes - Get It: 6
0
geplaatst: 21 november 2024, 06:00 uur
Johnny bought a little guitar en leverde
Boom Boom Mancini - Red Skies 6,63
Urban Heroes - Get It 6,52
We gaan weer even terug naarde prog rock . De grootste prog rock band is waarschijnlijk Pink Floyd. Maar van hun Top 40 noteringen snap ik weinig. Uiteraard was Another Brick In The Wall (Part II) een grote hit. Een toegankelijk nummer met een spraakmakende video. If met op de B-kant Arnold Layne snap ik in 1971 ook nog. Maar dan zijn er vele nummers die in de Top zoveel allertijden verschijnen die nooit zelfs maar de tipparade hebben bereikt: Money; Wish You Were Here; Comfortably Numb; Breathe; Hey You en zo kun je nog wel even doorgaan. En dan word alleen Take It Back van het album The Division Bell in 1994 nog een klein hitje.
Om aan te geven dat dit best een beetje vreemd is: liefst 27 nummers van Pink Floyd hebben de MuMe Top 2000 gehaald en 16 nummers de Radio 2 Top 2000. Daar staat Take It Back niet tussen. En ook hebben we twee keer op MusicMeter een Pink Floyd Greatest Hits gespeeld en twee keer staat Take It Back niet bij de 20/25 beste tracks..
The Division Bell was het tweede album zonder mede-oprichter Roger Waters. Het album bereikte de eerste plaats in de UK, USA en Nederland en vele andere landen.
Take It Back is geschreven door David Gilmour, zijn vrouw Polly Samson, Nick Laird-Clowe en co-producer Bob Ezrin. Online wordt nog wel eens aangehaald dat Take It Back lijkt op een U2 nummer met name op Where The Streets Have No Name. En dan wordt weer verwezen naar Give Blood van Pete Townshend, dat een jaar voor Where The Streets Have No Name uitkwam waar David Gilmour de gitaar op speelt en dat zou U2 weer hebben geinspireerd. De overeenkomst zit vooral in de vertraagde ritme-gitaartechniek van The Edge en David Gilmour.
Take It Back stond in 1994 drie weken in de Top 40 en piekte op nummer 33.
# 1953 Pink Floyd - Take It Back
Boom Boom Mancini - Red Skies 6,63
Urban Heroes - Get It 6,52
We gaan weer even terug naarde prog rock . De grootste prog rock band is waarschijnlijk Pink Floyd. Maar van hun Top 40 noteringen snap ik weinig. Uiteraard was Another Brick In The Wall (Part II) een grote hit. Een toegankelijk nummer met een spraakmakende video. If met op de B-kant Arnold Layne snap ik in 1971 ook nog. Maar dan zijn er vele nummers die in de Top zoveel allertijden verschijnen die nooit zelfs maar de tipparade hebben bereikt: Money; Wish You Were Here; Comfortably Numb; Breathe; Hey You en zo kun je nog wel even doorgaan. En dan word alleen Take It Back van het album The Division Bell in 1994 nog een klein hitje.
Om aan te geven dat dit best een beetje vreemd is: liefst 27 nummers van Pink Floyd hebben de MuMe Top 2000 gehaald en 16 nummers de Radio 2 Top 2000. Daar staat Take It Back niet tussen. En ook hebben we twee keer op MusicMeter een Pink Floyd Greatest Hits gespeeld en twee keer staat Take It Back niet bij de 20/25 beste tracks..
The Division Bell was het tweede album zonder mede-oprichter Roger Waters. Het album bereikte de eerste plaats in de UK, USA en Nederland en vele andere landen.
Take It Back is geschreven door David Gilmour, zijn vrouw Polly Samson, Nick Laird-Clowe en co-producer Bob Ezrin. Online wordt nog wel eens aangehaald dat Take It Back lijkt op een U2 nummer met name op Where The Streets Have No Name. En dan wordt weer verwezen naar Give Blood van Pete Townshend, dat een jaar voor Where The Streets Have No Name uitkwam waar David Gilmour de gitaar op speelt en dat zou U2 weer hebben geinspireerd. De overeenkomst zit vooral in de vertraagde ritme-gitaartechniek van The Edge en David Gilmour.
Take It Back stond in 1994 drie weken in de Top 40 en piekte op nummer 33.
# 1953 Pink Floyd - Take It Back
0
geplaatst: 21 november 2024, 08:52 uur
Pink Floyd en singles is inderdaad geen 'gelukkig huwelijk', ook op The Division Bell staan nog wel een aantal (veel) betere nummers.
Take It Back: 8,0
Take It Back: 8,0
0
geplaatst: 21 november 2024, 08:58 uur
Boom Boom Mancini - Red Skies nog een 6
Urban Heroes - Get It een 6.4
PF een 7 (prima nummer maar ja lang niet hun beste idd)
Urban Heroes - Get It een 6.4
PF een 7 (prima nummer maar ja lang niet hun beste idd)
0
geplaatst: 21 november 2024, 09:38 uur
Tja, een a typisch hitje idd. Hoor toch liever “Echoes”
4,8
4,8
0
geplaatst: 21 november 2024, 10:01 uur
Urban Heroes - Get It : 5
Floyd : 6
Floyd : 6
1
geplaatst: 21 november 2024, 10:56 uur
The Division Bell heeft een bijzonder plekje in mijn hart. Mijn wijlen vader was een groot Pink Floyd-liefhebber en dit album is erg vaak gedraaid in mijn jeugd. Dat Take It Back een hit is geweest, had ik echt nooit kunnen bevroeden. Bij lange na niet het beste nummer van het album en staat ook niet op hun Greatest 'Hits' uit 2001.
6,8
Ik had nog nooit van Urban Heroes, noch Boom Boom Mancini gehoord. Klinkt heel typisch 80s, niet slecht, maar zeker ook niet memorabel. Get It krijgt nog een punt aftrek voor het obligate reggaeritme.
Boom Boom Mancini - 6,5
Urban Heroes - 5,5
6,8
Ik had nog nooit van Urban Heroes, noch Boom Boom Mancini gehoord. Klinkt heel typisch 80s, niet slecht, maar zeker ook niet memorabel. Get It krijgt nog een punt aftrek voor het obligate reggaeritme.
Boom Boom Mancini - 6,5
Urban Heroes - 5,5
2
geplaatst: 21 november 2024, 10:57 uur
Yield schreef:
Dat was pas een atypische hit geweest

2
geplaatst: 21 november 2024, 14:08 uur
Kortom: een rip-off van een rip-off waarin Gilmour zichzelf herhaalt?
En meeschrijvende echtgenotes aan muziek: dan weet je al bij voorbaat dat het volstrekt gespeend is van uitdaging en avontuur. Gilmour is ook een verdomd matige zanger, is dat wel eens gezegd?
De gedragen sfeer en smetteloze productie persen er nog net een magere voldoende uit.
Als hier geen Pink Floyd boven had gestaan, maar een of ander obscure 80s UK neoprogband, dan had er geen haan naar gekraaid. Hooguit de vaste bezoekers van De Boerderij in Zoetermeer. Maar ook die zijn beter, veel beter gewend.
En is de clip trouwens dan op zijn beurt weer gejat uit het archief van het Omniversum?
5,6
En meeschrijvende echtgenotes aan muziek: dan weet je al bij voorbaat dat het volstrekt gespeend is van uitdaging en avontuur. Gilmour is ook een verdomd matige zanger, is dat wel eens gezegd?
De gedragen sfeer en smetteloze productie persen er nog net een magere voldoende uit.
Als hier geen Pink Floyd boven had gestaan, maar een of ander obscure 80s UK neoprogband, dan had er geen haan naar gekraaid. Hooguit de vaste bezoekers van De Boerderij in Zoetermeer. Maar ook die zijn beter, veel beter gewend.
En is de clip trouwens dan op zijn beurt weer gejat uit het archief van het Omniversum?
5,6
2
geplaatst: 21 november 2024, 16:30 uur
Titmeister schreef:
The Division Bell heeft een bijzonder plekje in mijn hart.
The Division Bell heeft een bijzonder plekje in mijn hart.
Bij mij ook, want dit was één van de eerste LP's die ik zelfstandig heb gekocht (naast Led Zeppelin IV en Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band), remember ArthurDZ? Vet random wel dat ik deze kocht, want dit vind ik best een matig album (sorry Tit). Ik denk dat de prachtige hoes het 'm heeft gedaan. Bijzonder plekje in mijn hart is dus mss wat overdreven. Deze was ik al vergeten, dus moest 'm ff terugluisteren en ik ga toch nog een vol punt lager dan jou Tit, dit is helaas niet zo best:
5,8
* denotes required fields.