MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #4

zoeken in:
Wat Tit zegt

8,2

Flash And The Pan - Midnight Man : 6,8
Kungs vs Cookin' On 3 Burners – This Girl: 7,5

Ik heb het origineel nu ook geluisterd en ik geef de voorkeur aan die: veel langzamer, maar ook veel meer (vintage) soul. Dit is meer dancefloor. Ach, het kan ermee door en ik snap dat mensen dit fijn en lekker vinden, maar mij doet het niets.
5,5

Beetje 13 in een dozijn: 5,7

7,0

Het origineel zou (minstens) een punt hoger scoren.

Kungs vs Cookin' On 3 Burners – This Girl : 4

# 2261 Kungs vs Cookin' On 3 Burners - This Girl: 6,5

This Girl van Kungs vs Cookin' On 3 Burners krijgt van ons een 6,76. Dat lijkt wellicht niet heel hoog maar dit is het eerste nummer uit 2016 waar we meer dan een 6 aangeven, Tot nu toe was een 5,94 voor Stressed Out van Twenty One Pilots het hoogste cijfer.

Vandaag de tweede van de Titmeister tips kijken of deze ook zo hoog scoort. We hebben vandaag in ieder geval het voordeel dat we kunnen kiezen of we op het origineel of of op de remix stemmen. Love Tonight is de debuutsingle van het Australisch-Nieuw-Zeelandse elektronische muziekduo Shouse. Het nummer werd opgenomen in 2016 in een loods in Brunswick en kwam uit op 14 december 2017.

Het nummer ontstond tijdens een jamsessie en werd meerdere keren herwerkt voordat een koor werd toegevoegd, bestaande uit 18 vrienden en lokale artiesten. De track is opgebouwd rond een baslijn, een MIDI-fluitmelodie en bevat saxofoonpartijen van Tony Barnao. Het koor fungeert zowel als parodie als hommage aan grootschalige benefietsingles uit de jaren tachtig, zoals We Are The World.

Na de release kreeg Love Tonight aanvankelijk weinig aandacht. In 2019 stond het kortstondig in de Litouwse hitlijst, maar pas in 2021 groeide het nummer uit tot een internationale sleeper hit door verschillende remixes, waaronder die van David Guetta en Oliver Huntemann en (uiteraard) de populariteit op TikTok.

De single behaalde hoge posities in diverse Europese hitparades, waaronder top 5-noteringen in België, Nederland, Duitsland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk. In Australië piekte de track op nummer 22 en werd 5× platina gecertificeerd.

In Nederland stond Love Tonight in 2021 twintig weken in de Top 40 met als hoogste positie nummer 5. In de Single Top 100 bleef het maar liefst 71 weken genoteerd, merendeels tussen plaats 50 en 100. In de officiële Top 40 site staan zowel de originele versie als de Remix van Guetta vermeld. Je kunt dus zelf kiezen wat het hoogste cijfer oplevert. Overigens staan er vele verschillende edits zowel op Spotify als YouTube maar de edit met de lengte die de Top 40 geeft kan ik daar dan weer niet tussen vinden, dus kies wat je de mooiste versie vindt. Als dat gisteren ook had gekunt hadden we nog hogere cijfers gehad.

# 2262 Shouse - Love Tonight / Love Tonight (David Guetta Remix)

Had die remix nog nooit eerder gehoord.

8,0

Voor mij een nummer dat gelinkt is aan het oppakken van het publieke leven na covid. Ik herinner me nog dat ik voor het eerst in +- 1,5 jaar weer in een club stond, met collega's in Hamburg, nadat we die dag ons project - waar ik toen al een jaar aan had gewerkt - hadden gepresenteerd op een beurs, en deze kwam voorbij. Pure gelukzaligheid.

9

Mijn cijfer is overigens voor het origineel. De remix zou een 7 krijgen.

Ondanks die 71 weken in de hitlijsten hoorde ik beide tracks voor het eerst - maar ik heb dan ook geen tiktok account en luister geen 538. En op de enige clubs waar ik tegenwoordig nog kom, wordt hoofdzakelijk gesport.

Het helpt ook niet dat ik een lichte allergie heb voor We Are The World koortjes - maar ik ben vandaag mild:

Origineel: 4
Remix: 5

Gast
geplaatst: vandaag om 15:00 uur

geplaatst: vandaag om 15:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.