Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2025
zoeken in:
1
geplaatst: 15 januari 2025, 14:06 uur
Tremonti uit mijn Alter Bridge tijd, altijd goed. Dijk van een gitarist, en ook drie keer nog live mogen zien. Helaas is hij wel een beetje uit mijn muziekpatroon geraakt en luister en nog zelden naar, de plaat werd me laatst al getipt door een vriend van me, ik zet die plaat direct even op en stem dan bij dit nummer.
1
geplaatst: 16 januari 2025, 06:03 uur
Ik zou graag straks een kakelverse nieuwe release nomineren. Nog even inluisteren; volgt in de loop van de ochtend...
0
geplaatst: 16 januari 2025, 10:29 uur
02-01: Grima - Skull Gatherers (Apollo / 15 / 7,29)
04-01: Obscure Sphinx - Scarcity Hunter (ProGNerD / 15 / 7,82)
06-01: Helleruin - Reapers of the Whirl I (ABDrums / 14 / 7,07)
08-01: Paleface Swiss - Hatred (Wolfmother / 14 / 5,72)
10-01: Ereb Altor - The Waves, The Sky And The Pyre (Kondoro0614 / 14 / 7,3)
12-01: Harvst - Mahlstrom II – Der Abschied des Dechiffrierten (ABDrums / 11 / 6,69)
14-01: Tremonti - The Mother, The Earth and I (legian / 11 / 7)
16-01: Besna - Krásno (ProGNerD / 0 / 0)
Een nummer kiezen was nog best lastig, aangezien het allemaal wel wat heeft maar uiteindelijk gebleven bij het titelnummer waarmee ik ze eind vorig jaar heb ontdekt en op het spoor ben gekomen van het gelijknamige album dat vandaag is uitgekomen: heerlijk !
Maak Kennis met Metal Anno 2025 | Spreadsheet
12-01: Harvst - Mahlstrom II – Der Abschied des Dechiffrierten (ABDrums / 11 / 6,69)
14-01: Tremonti - The Mother, The Earth and I (legian / 11 / 7)
16-01: Besna - Krásno (ProGNerD / 0 / 0)
Een nummer kiezen was nog best lastig, aangezien het allemaal wel wat heeft maar uiteindelijk gebleven bij het titelnummer waarmee ik ze eind vorig jaar heb ontdekt en op het spoor ben gekomen van het gelijknamige album dat vandaag is uitgekomen: heerlijk !

Maak Kennis met Metal Anno 2025 | Spreadsheet
0
geplaatst: 16 januari 2025, 19:53 uur
De zanger heeft een goede strot zeg, ligt ook lekker in de mix. Helaas doet hun sound mij niet zoveel. De gitaarsolo's vind ik ook niet goed op de rest van het nummer aansluiten. Zeker niet verkeerd maar ik kan mij wel vinden in de cijfers boven JM.
6,7
6,7
0
geplaatst: 16 januari 2025, 20:03 uur
Zéér degelijk: 7
Op de eerdere inzendingen kom ik nog wel terug.
Op de eerdere inzendingen kom ik nog wel terug.
0
geplaatst: 16 januari 2025, 20:22 uur
Dit doet mij ook helemaal niks, maar slechts is het zeker niet. Kan hier wel een lekker cijfer aan kwijt.
6,9
6,9
0
geplaatst: 17 januari 2025, 20:10 uur
Met jullie welbevinden wil ik morgen graag een nieuw nummer nomineren, hoewel ik me ook kan voorstellen dat iemand anders deze keer aan de beurt is. Ik heb tenslotte al een aantal nominatieslots voor mijn rekening genomen. Desalniettemin wil ik jullie het nummer dat ik in gedachten heb niet onthouden...
1
geplaatst: 17 januari 2025, 20:20 uur
ABDrums schreef:
Met jullie welbevinden wil ik morgen graag een nieuw nummer nomineren, hoewel ik me ook kan voorstellen dat iemand anders deze keer aan de beurt is. Ik heb tenslotte al een aantal nominatieslots voor mijn rekening genomen. Desalniettemin wil ik jullie het nummer dat ik in gedachten heb niet onthouden...
Ik weet 95% zeker welk nummer je gaat nomineren, laat maar komen!
Zelf heb ik nog niet zoveel ontdekt, hoewel ik ook weinig onderzoek heb gedaan...
0
geplaatst: 17 januari 2025, 20:22 uur
Apollo schreef:
Zelf heb ik nog niet zoveel ontdekt, hoewel ik ook weinig onderzoek heb gedaan...
Stuur me maar een PB met je gok, ik ben namelijk voor 95% zeker dat jij en ik dezelfde golflengte zitten. Het is wel iets waarvan ik denk dat het bij jou in de smaak zal vallen, maar ik ben vooral benieuwd hoe de andere metalfanaten alhier het gaan vinden.
0
geplaatst: 17 januari 2025, 23:03 uur
Gaaf nummer dit toch wel, ik begrijp de lage cijfers eerlijk gezegd ook niet zo. De akkoordenprogressie is vrij standaard en niet heel opzienbarend, maar het valt me op bij mezelf dat ik een zwak heb voor dit type akkoordenprogressie. Ook de vocals zijn meer dan uitstekend, daar ben ik het mee eens. Compositioneel is het niet heel spannend en uitdagend, maar de andere facetten maken dat meer dan goed.
7,8
7,8
2
geplaatst: 18 januari 2025, 00:33 uur
Ik had ook nog een nieuwe single maar, ik denk dat wij het zelfde voor ogen hebben AB. Ga je gang morgen.
Besna : 8
Besna : 8
1
geplaatst: 18 januari 2025, 10:45 uur
02-01: Grima - Skull Gatherers (Apollo / 15 / 7,29)
12-01: Harvst - Mahlstrom II – Der Abschied des Dechiffrierten (ABDrums / 12 / 6,7)
14-01: Tremonti - The Mother, The Earth and I (legian / 13 / 7,04)
16-01: Besna - Krásno (ProGNerD / 11 / 7,33)
18-01: Imperial Triumphant - Lexington Delirium (feat. Tomas Haake) (ABDrums / 0 / 0)
Ik vond het wel weer eens tijd om een genreuitstapje te maken. Deze keer op het menu: avant-gardistische black metal met cinematografische jazz-invloeden. Te gek hoe dit nummer zich per luisterbeurt beter en beter weet te ontwikkelen, een echte groeibriljant. Geef 'm daarom wel meerdere luisterbeurten, zo is de tip, om hem goed op waarde te kunnen schatten. Benieuwd hoe deze het hier gaat doen.
Maak Kennis met Metal Anno 2025
12-01: Harvst - Mahlstrom II – Der Abschied des Dechiffrierten (ABDrums / 12 / 6,7)
14-01: Tremonti - The Mother, The Earth and I (legian / 13 / 7,04)
16-01: Besna - Krásno (ProGNerD / 11 / 7,33)
18-01: Imperial Triumphant - Lexington Delirium (feat. Tomas Haake) (ABDrums / 0 / 0)
Ik vond het wel weer eens tijd om een genreuitstapje te maken. Deze keer op het menu: avant-gardistische black metal met cinematografische jazz-invloeden. Te gek hoe dit nummer zich per luisterbeurt beter en beter weet te ontwikkelen, een echte groeibriljant. Geef 'm daarom wel meerdere luisterbeurten, zo is de tip, om hem goed op waarde te kunnen schatten. Benieuwd hoe deze het hier gaat doen.
Maak Kennis met Metal Anno 2025
1
geplaatst: 18 januari 2025, 12:35 uur
ABDrums schreef:
Gaaf nummer dit toch wel, ik begrijp de lage cijfers eerlijk gezegd ook niet zo...
Gaaf nummer dit toch wel, ik begrijp de lage cijfers eerlijk gezegd ook niet zo...
Dat verbaasde mij ook enigszins, eerlijk gezegd. Maar goed, ik ben wel erg enthousiast over het album, dus:
Besna - Krásno: 8,2

(zou me niet verbazen trouwens dat de waardering toeneemt bij beluistering van het gehele album
)
1
geplaatst: 18 januari 2025, 13:25 uur
Zoals je terecht opmerkt een groeiplaat en ik meen ook een nummer dat beter past in de context van het album. Ik voel nu dat mijn honger niet helemaal gestild wordt, alsof je nog lang niet alles hebt gehoord wat de band te bieden heeft. Dat blijkt ook wel als ik de andere twee singles onder de loep neem, want die vind ik een stuk sterker voor de dag komen. De productie is subliem, fantastisch de details op de drum en hoe de basgitaar zich als een kronkelende oorwurm door dit nummer beweegt. En natuurlijk gaaf dat een drumbeest als Tomas Haake aanschuift, alleen vind ik niet dat hij voor zijn kaliber zijn stempel op dit nummer drukt. Het album zal nog een feature van Haake en ook van Dave Lombardo, op n.b. hetzelfde nummer, bevatten. Ik ben benieuwd!
8,0
8,0
1
geplaatst: 18 januari 2025, 17:05 uur
14-01: Tremonti - The Mother, The Earth and I - 7.3
Zoals ik al melde, ik blijf hier van genieten. Ja het is veelal hetzelfde kunstje en blijft binnen de lijntjes. Maar de man weet gewoon op erg goed niveau werk af te leveren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel enigszins verrast ben door de redelijke reacties van jullie, blijkt toch dat er meer interesse leeft dan het zwarte metaal
16-01: Besna - Krásno - 7.5
Oeh, deze bevalt me wel zeg. Vrij simpel nummer maar juist daarom weet dit me wel goed te pakken merk ik. Geen moeilijkdoenerij maar simpel en effectief. En halverwege even een heerlijk muzikaal uitstapje. En de zanger is zeer goed bij strot, dat maakt het ook aangenaam om te horen. Deze ga ik maar eens opzoeken denk ik.
18-01: Imperial Triumphant - Lexington Delirium - 6.7
Ik geef mijn reactie hier eigenlijk altijd op basis van 1 of 2 luisterbeurten van het nummer. Dus helaas ABDrums ik ga hier niet meer sessies aan besteden alvorens ik er iets van vindt
. Het klinkt lekker, muzikaal best leuk maar mist voor mij een hook om te blijven boeien.
Zoals ik al melde, ik blijf hier van genieten. Ja het is veelal hetzelfde kunstje en blijft binnen de lijntjes. Maar de man weet gewoon op erg goed niveau werk af te leveren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel enigszins verrast ben door de redelijke reacties van jullie, blijkt toch dat er meer interesse leeft dan het zwarte metaal

16-01: Besna - Krásno - 7.5
Oeh, deze bevalt me wel zeg. Vrij simpel nummer maar juist daarom weet dit me wel goed te pakken merk ik. Geen moeilijkdoenerij maar simpel en effectief. En halverwege even een heerlijk muzikaal uitstapje. En de zanger is zeer goed bij strot, dat maakt het ook aangenaam om te horen. Deze ga ik maar eens opzoeken denk ik.
18-01: Imperial Triumphant - Lexington Delirium - 6.7
Ik geef mijn reactie hier eigenlijk altijd op basis van 1 of 2 luisterbeurten van het nummer. Dus helaas ABDrums ik ga hier niet meer sessies aan besteden alvorens ik er iets van vindt
. Het klinkt lekker, muzikaal best leuk maar mist voor mij een hook om te blijven boeien.
1
geplaatst: 18 januari 2025, 17:40 uur
Imperial Triumphant - Lexington Delirium (feat. Tomas Haake): 8
Mooie tip ABDrums, aankomend album meteen toegevoegd aan m'n watchlist (ik schaam me een beetje dat deze er niet al op stond...
)
Ik houd wel van dit soort avant-gardistische black metal, dat ik met Dødheimsgard 2 jaar geleden helemaal heb ontdekt
Mooie tip ABDrums, aankomend album meteen toegevoegd aan m'n watchlist (ik schaam me een beetje dat deze er niet al op stond...
)Ik houd wel van dit soort avant-gardistische black metal, dat ik met Dødheimsgard 2 jaar geleden helemaal heb ontdekt

* denotes required fields.