Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2025
zoeken in:
0
geplaatst: 18 januari 2025, 21:11 uur
Na 3 luisterbeurten die werkelijk niks bij mij losmaakten vond ik het welletjes.
5
5
1
geplaatst: 19 januari 2025, 09:39 uur
Zoals al door Apollo aangehaald vind ik het baswerk echt noemenswaardig. Dat zet met het mooie instrumentale intro, dat met een gevoelige flageolet (!)* afsluit meteen de toon. Niet heel gebruikelijk in de blackmetal.
(*: toegegeven: pas na de 2e beluistering, met de video erbij had ik door dat het de bas was...
)
Erg benieuwd naar het nieuwe album dat eind maart uitkomt !
(*: toegegeven: pas na de 2e beluistering, met de video erbij had ik door dat het de bas was...
)Erg benieuwd naar het nieuwe album dat eind maart uitkomt !
2
geplaatst: 19 januari 2025, 13:26 uur
Apollo schreef:
En natuurlijk gaaf dat een drumbeest als Tomas Haake aanschuift, alleen vind ik niet dat hij voor zijn kaliber zijn stempel op dit nummer drukt.
En natuurlijk gaaf dat een drumbeest als Tomas Haake aanschuift, alleen vind ik niet dat hij voor zijn kaliber zijn stempel op dit nummer drukt.
Want Haake doet enkel een stukje gastvocalen, kom ik net achter. Ach, de drummer van Imperial Triumphant is natuurlijk ook verschrikkelijk begaafd, maar heeft betere partijen gedrumd. Live zijn dit soort drummers des te indrukwekkender.
0
geplaatst: 19 januari 2025, 13:48 uur
Apollo schreef:
Want Haake doet enkel een stukje gastvocalen, kom ik net achter. Ach, de drummer van Imperial Triumphant is natuurlijk ook verschrikkelijk begaafd, maar heeft betere partijen gedrumd. Live zijn dit soort drummers des te indrukwekkender.
Dat is wel apart. Van alle muzikanten die je had kunnen kiezen voor een vocale gastbijdrage, kies voor je degene die geldt als notabene één van de beste drummers ter wereld. Benieuwd wat die gastbijdrage van Lombardo en Haake tezamen dan voor ons in petto heeft, maar een gekke keuze is dit in ieder geval wel.
En eens met je opmerking over het live-aspect van ditsoort bands, Imperial Triumphant lijkt me daarom ook ontzettend belangwekkend om live eens mee te maken.
0
geplaatst: 19 januari 2025, 15:51 uur
Drie maal geprobeerd maar het doet me helaas vrij weinig.
6,5
6,5
0
geplaatst: 19 januari 2025, 18:37 uur
Ik probeer wat bij te beluisteren, ben bij Harvst uitgekomen vandaag. Het album in zijn geheel maar 'ns beluisterd tijdens de winterse wandeltocht deze namiddag, daar past het plaatje wel bij. Kan zo in het aangroeiende rijtje Duitse black metalbands van de laatste 10-15 jaar, al plaats ik dit nog wat lager op de ladder; vrij standaard allemaal, eerlijk gezegd. De genomineerde track is de langste van het album en gelijk de meest sfeervolle.
7,2 voor Harvst
7,2 voor Harvst
1
geplaatst: 20 januari 2025, 09:54 uur
Besna - Krásno verhoog ik van een 7,8 naar een 8,2 vooreerst, erg fijne song die bij mij per luisterbeurt groeit. Album overigens ook toegevoegd aan de site. 

2
geplaatst: 20 januari 2025, 11:04 uur
02-01: Grima - Skull Gatherers (Apollo / 15 / 7,29)
04-01: Obscure Sphinx - Scarcity Hunter (ProGNerD / 15 / 7,82)
06-01: Helleruin - Reapers of the Whirl I (ABDrums / 14 / 7,07)
08-01: Paleface Swiss - Hatred (Wolfmother / 14 / 5,72)
10-01: Ereb Altor - The Waves, The Sky And The Pyre (Kondoro0614 / 14 / 7,3)
12-01: Harvst - Mahlstrom II – Der Abschied des Dechiffrierten (ABDrums / 12 / 6,7)
14-01: Tremonti - The Mother, The Earth and I (legian / 13 / 7,04)
16-01: Besna - Krásno (ProGNerD / 11 / 7,33)
18-01: Imperial Triumphant - Lexington Delirium (feat. Tomas Haake) (ABDrums / 0 / 0)
20-01: In The Woods... - A Misrepresentation Of I (Kondoro0614 / 0 / 0)
Afgelopen vrijdag zag ik deze nieuwe singel voorbij komen, waarna ik een paar jongens heb voorgesteld met het debuutalbum van deze Noorse metalband. En hoewel het niet die klasse evenaart vond ik het toch best een leuke singel. Er wordt prachtig afgewisseld tussen de grunts en clean vocals, en het swingt naar mijn mening best lekker. Een luchtig begin van de nieuwe week als je mij vraagt, toch? Al verwacht ik geen hoge uitslag met deze.
Met dit soort bands vind ik het vaak héél moeilijk om de muzikale wisseling te accepteren, of niet te denken aan wat ze eerder hadden uitgebracht. Is dat een bepaalde verwachting of hebben meer mensen daar wel eens last van? Dit is overigens niet de eerste band waar ik dat mee heb maar, met alle bands die zo veranderen. Ulver is misschien de enige waar ik dat niet mee heb. Al is het overigens niet heel storend, en kon ik best genieten van de track. Misschien komt het trouwens ook wel omdat zo'n beetje elke band lid van de eerste plaat er al niet meer bij zit.
Maak Kennis met Metal Anno 2025
04-01: Obscure Sphinx - Scarcity Hunter (ProGNerD / 15 / 7,82)
06-01: Helleruin - Reapers of the Whirl I (ABDrums / 14 / 7,07)
08-01: Paleface Swiss - Hatred (Wolfmother / 14 / 5,72)
10-01: Ereb Altor - The Waves, The Sky And The Pyre (Kondoro0614 / 14 / 7,3)
12-01: Harvst - Mahlstrom II – Der Abschied des Dechiffrierten (ABDrums / 12 / 6,7)
14-01: Tremonti - The Mother, The Earth and I (legian / 13 / 7,04)
16-01: Besna - Krásno (ProGNerD / 11 / 7,33)
18-01: Imperial Triumphant - Lexington Delirium (feat. Tomas Haake) (ABDrums / 0 / 0)
20-01: In The Woods... - A Misrepresentation Of I (Kondoro0614 / 0 / 0)
Afgelopen vrijdag zag ik deze nieuwe singel voorbij komen, waarna ik een paar jongens heb voorgesteld met het debuutalbum van deze Noorse metalband. En hoewel het niet die klasse evenaart vond ik het toch best een leuke singel. Er wordt prachtig afgewisseld tussen de grunts en clean vocals, en het swingt naar mijn mening best lekker. Een luchtig begin van de nieuwe week als je mij vraagt, toch? Al verwacht ik geen hoge uitslag met deze.
Met dit soort bands vind ik het vaak héél moeilijk om de muzikale wisseling te accepteren, of niet te denken aan wat ze eerder hadden uitgebracht. Is dat een bepaalde verwachting of hebben meer mensen daar wel eens last van? Dit is overigens niet de eerste band waar ik dat mee heb maar, met alle bands die zo veranderen. Ulver is misschien de enige waar ik dat niet mee heb. Al is het overigens niet heel storend, en kon ik best genieten van de track. Misschien komt het trouwens ook wel omdat zo'n beetje elke band lid van de eerste plaat er al niet meer bij zit.
Maak Kennis met Metal Anno 2025
0
geplaatst: 20 januari 2025, 11:17 uur
Ik heb je eerdere tip van In The Woods... nog niet geluisterd Kondoro0614, maar ik begrijp uit je verhaal dat je aanbeveelt om eerst het oudere werk van deze band te luisteren en daarna deze nieuwe single, aangezien er sprake is van een stilistische verschuifing? Interessante nominatie trouwens, ik ben nu wel heel erg benieuwd.
1
geplaatst: 20 januari 2025, 14:08 uur
ABDrums schreef:
Ik heb je eerdere tip van In The Woods... nog niet geluisterd Kondoro0614, maar ik begrijp uit je verhaal dat je aanbeveelt om eerst het oudere werk van deze band te luisteren en daarna deze nieuwe single, aangezien er sprake is van een stilistische verschuifing? Interessante nominatie trouwens, ik ben nu wel heel erg benieuwd.
Die keuze staat je vrij Ate, het is wel een wereld van verschil in mijn ogen. Het eerste album is wel echt classic '90s black metal, en is heel grauw en duister. Alles van dat vind ik niet terug in het nieuwe nummer, al is het wel gewoon lekker swingend
.
0
geplaatst: 20 januari 2025, 14:15 uur
Besna - Krásno: 7,5
Imperial Triumphant - Lexington Delirium: 7
Zal nooit mijn band worden, maar dit vind ik niet verschrikkelijk. Heb het twee luisterbeurten gegeven, maar ik word er ook niet warm genoeg van om dit vaker te luisteren.
In The Woods... - A Misrepresentation Of I: 8
Lekker nummer!
Zal nooit mijn band worden, maar dit vind ik niet verschrikkelijk. Heb het twee luisterbeurten gegeven, maar ik word er ook niet warm genoeg van om dit vaker te luisteren.
In The Woods... - A Misrepresentation Of I: 8
Lekker nummer!
1
geplaatst: 20 januari 2025, 19:01 uur
Ja dat debuut van In The Woods... vind ik maar een lastige plaat. Enerzijds gave passages met een heerlijk duister sfeertje om je in weg te wanen, anderzijds lijkt die productie soms juist averechts te werken, terwijl dat voor black metal toch niet de bedoeling kan zijn. Op een goede dag zit ik het album uit en gooi ik er 4 sterren tegenaan, op een mindere dag kom ik halverwege en krijgt het een luttele 3 sterren. De opvolger 'Omnio', waar afscheid wordt genomen van de black metal kruiden, vind ik consistenter, betere productie en performances, doordachter en ook voor de non-metal liefhebber een uitstekend album. Album #3 heb ik wel eens gehoord, maar niet zo'n sterke herinnering aan.
Verder ken ik de band niet zo goed om eerlijk te zijn. Dus hier pak ik de draad weer op. Dit is opnieuw een koerswijziging, maar dan wel uit koers. Wie heeft het roer overgenomen? Die zanger? Sinds 2022 erbij gekomen maar ik vind dit maar saai. Heel belegen en zachtaardig, noem het luchtig, maar ik zoek een diepere laag in muziek, qua gevoel, meer lading, intensiteit, dat soort dingen en dat heeft hij niet. Onvoldoende, dat niet, maar het houdt niet over.
5,7
Verder ken ik de band niet zo goed om eerlijk te zijn. Dus hier pak ik de draad weer op. Dit is opnieuw een koerswijziging, maar dan wel uit koers. Wie heeft het roer overgenomen? Die zanger? Sinds 2022 erbij gekomen maar ik vind dit maar saai. Heel belegen en zachtaardig, noem het luchtig, maar ik zoek een diepere laag in muziek, qua gevoel, meer lading, intensiteit, dat soort dingen en dat heeft hij niet. Onvoldoende, dat niet, maar het houdt niet over.
5,7
1
geplaatst: 20 januari 2025, 20:02 uur
Die track van Tremonti klinkt me als je reinste vakwerk in de oren met vooral flitsend gitaarwerk. De keerzijde is ook dat het erg als bandwerk klinkt (pun intended).
Eentje in de categorie "Alleraardigst maar zoals vederlicht stof waait het weg en blijft er weinig hangen".
6,5
Eentje in de categorie "Alleraardigst maar zoals vederlicht stof waait het weg en blijft er weinig hangen".
6,5
0
geplaatst: 20 januari 2025, 21:06 uur
In The Woods... - A Misrepresentation Of I: 7
In The Woods... - A Misrepresentation Of I: 7
0
geplaatst: 21 januari 2025, 13:10 uur
Imperial Triumphant - Lexington Delirium // 8
In The Woods... - A Misrepresentation Of I // 6,2
In The Woods... - A Misrepresentation Of I // 6,2
0
geplaatst: 21 januari 2025, 13:14 uur
In The Woods... - A Misrepresentation Of I: 6,7
Haalt het wat mij betreft niet bij hun eerdere werk, maar blijf wel geinteresseerd naar het nieuwe album...
Haalt het wat mij betreft niet bij hun eerdere werk, maar blijf wel geinteresseerd naar het nieuwe album...
1
geplaatst: 21 januari 2025, 14:50 uur
"Heden" een interessante, onverwachte nieuwe release voorbij zien komen en meteen toegevoegd aan m'n luisterlijst (moet nog gebeuren overigens); 3 x raden... 

0
geplaatst: 21 januari 2025, 15:02 uur
ProGNerD schreef:
"Heden" een interessante, onverwachte nieuwe release voorbij zien komen en meteen toegevoegd aan m'n luisterlijst (moet nog gebeuren overigens); 3 x raden...
Geen idee, je maakt me wel nieuwsgierig...
0
geplaatst: 21 januari 2025, 16:04 uur
Amenra vast en zeker.
Tenenkrommend nummer. Sowieso is Amenra te lang doorgegaan met hun ‘trucje’.
Vette band live!! Maar dat poëzie geneuzel…stop daar maar mee.
Tenenkrommend nummer. Sowieso is Amenra te lang doorgegaan met hun ‘trucje’.
0
geplaatst: 21 januari 2025, 16:05 uur
Amenra had ik ook gemist moet ik eerlijk bekennen, die ga ik vanavond eens opzetten. Voel je vrij dat nummer morgen trouwens te nomineren, ben benieuwd welke cijfers eruit gaan rollen. 
Het nieuwe album moet nog voor maart uitkomen lees ik online, aangezien de vier uitverkochte shows in Brussel dienen als releaseshow. Dan zal een aankondiging of iets dergelijks toch niet lang op zich laten wachten...

Het nieuwe album moet nog voor maart uitkomen lees ik online, aangezien de vier uitverkochte shows in Brussel dienen als releaseshow. Dan zal een aankondiging of iets dergelijks toch niet lang op zich laten wachten...
0
geplaatst: 21 januari 2025, 16:45 uur
laboomzaa schreef:
Sowieso is Amenra te lang doorgegaan met hun ‘trucje’.
Sowieso is Amenra te lang doorgegaan met hun ‘trucje’.
Jouw mening is onjuist.
0
geplaatst: 21 januari 2025, 17:17 uur
0
geplaatst: 21 januari 2025, 17:30 uur
* denotes required fields.