Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2025
zoeken in:
1
geplaatst: 25 februari 2025, 19:45 uur
ABDrums schreef:
Wat is gastro-oesofageaal trouwens? Het klinkt als een zeer besmettelijke soa, maar dat zal het wel niet zijn...
Wat is gastro-oesofageaal trouwens? Het klinkt als een zeer besmettelijke soa, maar dat zal het wel niet zijn...
Dat het betrekking heeft op de maag (gastro) en slokdarm (oesofagus).
0
geplaatst: 26 februari 2025, 00:28 uur
ABDrums schreef:
Dank, weer wat geleerd vandaag.
Dank, weer wat geleerd vandaag.
Ditto, nu weet ik eindelijk wat gastronomie echt betekent.
0
geplaatst: 26 februari 2025, 11:11 uur
Laudare - Of Plea and Purpose: 7,5
Alien Weaponry - Mau Moko: 6
Ancient Death - Breaking the Barriers of Hope: 7
Alien Weaponry - Mau Moko: 6
Ancient Death - Breaking the Barriers of Hope: 7
2
geplaatst: 26 februari 2025, 20:00 uur
Conifère komt, samen met Final Dose (zegt mij niets), met een EU-tour. Kost een tientje. NL/BE data:
Vrijdag 2 mei Amsterdam
Zondag 11 mei Antwerpen
Dinsdag 13 mei Brussel
Ancient Death - Breaking the Barriers of Hope
Beetje lauwe ontvangst tot nu toe, maar ik vind het echt een heerlijk nummertje. Valt met de deur in huis en weet ook een meeslepende gitaarsolo neer te zetten. Alleen bij de vocalen heb ik het gevoel dat er nog meer in had kunnen zitten. De hoes vind ik ook niet heel geslaagd met die ogen, oogt wat goedkoop.
8,2
Vrijdag 2 mei Amsterdam
Zondag 11 mei Antwerpen
Dinsdag 13 mei Brussel
Ancient Death - Breaking the Barriers of Hope
Beetje lauwe ontvangst tot nu toe, maar ik vind het echt een heerlijk nummertje. Valt met de deur in huis en weet ook een meeslepende gitaarsolo neer te zetten. Alleen bij de vocalen heb ik het gevoel dat er nog meer in had kunnen zitten. De hoes vind ik ook niet heel geslaagd met die ogen, oogt wat goedkoop.
8,2
1
geplaatst: 26 februari 2025, 20:56 uur
Apollo schreef:
Conifère komt, samen met Final Dose (zegt mij niets), met een EU-tour. Kost een tientje. NL/BE data:
Vrijdag 2 mei Amsterdam
Zondag 11 mei Antwerpen
Dinsdag 13 mei Brussel
Vrijdag 2 mei Amsterdam
Zondag 11 mei Antwerpen
Dinsdag 13 mei Brussel
Jammer dat het zo ver weg is; toch blij dat ik heb doorgepakt met Marduk - Met als special guests: Doodswens + Irae + Litost | Metropool komende vrijdag; lekker op 't fietsje...

1
geplaatst: 27 februari 2025, 11:04 uur
Apollo schreef:
Vrijdag 2 mei Amsterdam
Zondag 11 mei Antwerpen
Dinsdag 13 mei Brussel
Vrijdag 2 mei Amsterdam
Zondag 11 mei Antwerpen
Dinsdag 13 mei Brussel
Amsterdam, mooi kut!
Wel heel vet!
0
geplaatst: 27 februari 2025, 20:28 uur
01-02: Bloodywood - Tadka (legian / 13 / 4,45)
03-02: Zéro Absolu - La Saignée (ProGNerD / 14 / 7,6)
05-02: Avatarium - Being with the Dead (ABDrums / 14 / 6,91)
07-02: Rivers of Nihil - House of Light (legian / 13 / 7,63)
09-02: Drudkh - The Eve (Kondoro0614 / 13 / 7,55)
11-02: Blood Abscission - I I - I I I (ProGNerD / 14 / 7,89)
13-02: Uulliata Digir - Eldrvari (Apollo / 12 / 7,23)
15-02: Retromorphosis - Vanished (Apollo / 13 / 7,18)
17-02: Decline of I - Diapsalmata (ABDrums / 13 / 7,13)
19-02: Messa - At Races (Apollo / 13 / 7,48)
21-02: Laudare - Of Plea and Purpose (ProGNerD / 11 / 7,91)
23-02: Alien Weaponry - Mau Moko (Wolfmother / 13 / 6,09)
25-02: Ancient Death - Breaking the Barriers of Hope (Apollo / 10 / 7,22)
27-02: Dragonknight - Pirates, Bloody Pirates! (ABDrums / 0 / 0)
God ja wat voor inleidende tekst ga je hier eens bij verzinnen. Een ondervertegenwoordigd en tot op zekere hoogte verguisd en uitgekotst genre, zo mag je de receptie van power metal online wel noemen. Een maat van mij is power metalhead en helemaal lyrisch over deze plaat. Ik heb hem ook een x-aantal keer geluisterd en moet toch concluderen dat dit toch verdomd lekker is en goed in elkaar steekt (hem had ik een uitgebreide reactie in het Frysk getikt, maar ik ben te lui om dat op te zoeken en te typen, mijn excuses).
Heel benieuwd dus hoe dit het hier gaat doen. Ik durf wel een voorspelling te doen, maar ik wacht het mooi af. Ligt dit inderdaad in jouw straatje zoals ik dacht dat het geval zou zijn, Wolfmother?
Maak Kennis met Metal Anno 2025
03-02: Zéro Absolu - La Saignée (ProGNerD / 14 / 7,6)
05-02: Avatarium - Being with the Dead (ABDrums / 14 / 6,91)
07-02: Rivers of Nihil - House of Light (legian / 13 / 7,63)
09-02: Drudkh - The Eve (Kondoro0614 / 13 / 7,55)
11-02: Blood Abscission - I I - I I I (ProGNerD / 14 / 7,89)
13-02: Uulliata Digir - Eldrvari (Apollo / 12 / 7,23)
15-02: Retromorphosis - Vanished (Apollo / 13 / 7,18)
17-02: Decline of I - Diapsalmata (ABDrums / 13 / 7,13)
19-02: Messa - At Races (Apollo / 13 / 7,48)
21-02: Laudare - Of Plea and Purpose (ProGNerD / 11 / 7,91)
23-02: Alien Weaponry - Mau Moko (Wolfmother / 13 / 6,09)
25-02: Ancient Death - Breaking the Barriers of Hope (Apollo / 10 / 7,22)
27-02: Dragonknight - Pirates, Bloody Pirates! (ABDrums / 0 / 0)
God ja wat voor inleidende tekst ga je hier eens bij verzinnen. Een ondervertegenwoordigd en tot op zekere hoogte verguisd en uitgekotst genre, zo mag je de receptie van power metal online wel noemen. Een maat van mij is power metalhead en helemaal lyrisch over deze plaat. Ik heb hem ook een x-aantal keer geluisterd en moet toch concluderen dat dit toch verdomd lekker is en goed in elkaar steekt (hem had ik een uitgebreide reactie in het Frysk getikt, maar ik ben te lui om dat op te zoeken en te typen, mijn excuses).
Heel benieuwd dus hoe dit het hier gaat doen. Ik durf wel een voorspelling te doen, maar ik wacht het mooi af. Ligt dit inderdaad in jouw straatje zoals ik dacht dat het geval zou zijn, Wolfmother?

Maak Kennis met Metal Anno 2025
0
geplaatst: 27 februari 2025, 21:06 uur
Niet te misstaan voer voor power metal fans. De geluidseffecten en lyrics vind ik nogal cheesy, de gehele songstructuur onorigineel, maar de zanger is zeker degelijk. Niet te serieus nemen, dan is het oké.
6,0
6,0
1
geplaatst: 1 maart 2025, 12:26 uur
Wat zijn dit voor manieren, ABDrums? Een beetje een power metal granaat in een black metal echokamer werpen
Ik had het zeker van jou niet verwacht, maar dit is een aangename verrassing. Je power metal maat heeft goede smaak zo te horen. Strakke energie, sterke zang, en ondanks de ontzettend cheesy bandnaam en songtitel krijg ik hier een bom energie van en een glimlach op mijn gezicht. Missie geslaagd, Dragonknight!
8,3
Ik had het zeker van jou niet verwacht, maar dit is een aangename verrassing. Je power metal maat heeft goede smaak zo te horen. Strakke energie, sterke zang, en ondanks de ontzettend cheesy bandnaam en songtitel krijg ik hier een bom energie van en een glimlach op mijn gezicht. Missie geslaagd, Dragonknight!8,3
2
geplaatst: 1 maart 2025, 13:45 uur
25-02: Ancient Death - Breaking the Barriers of Hope
Van de intro kreeg ik ernstig harde Blood Incantation-vibes met die geschifte psychedelisch beïnvloede kolkende tornadoriffs, heel erg gaaf. De rest van het nummer ontwikkelt zich wat conventioneler voort, maar is niettemin ontegenzeggelijk lekker. Het voelt allemaal erg retro, authentiek en zompig aan, wat echt een verademing is temidden van de meeste hedendaagse death metal die compleet platgeproduceerd en zielloos gecomponeerd is.
8,1
27-02: Dragonknight - Pirates, Bloody Pirates!
Tsja ik wist dat ik de meesten van jullie hier mij op de hals zou gaan halen door een power metalnummer aan te bieden, maar ik vond dit een mooie kans om de genrepluriformiteit wat omhoog te krikken in dit topic. Zoals ik al heb gezegd heeft een power metalminnende maat van mij me hierop geattendeerd, en ik moet zeggen dat dit werkstukje me uitstekend bevalt. Power metal is ook absoluut niet mijn ding en ik sla het in de meeste gevallen met liefde over, maar als ik het dan hoor, dan het liefst op deze manier.
De zanger is enorm versatiel en ligt prettig in het gehoor, terwijl dat meestal hét struikelblok voor mij is bij dit genre. Daarnaast vind ik de orkestrale elementen en arrangementen uitstekend verweven in de rest van het muzikale plaatje: niet overheersend aanwezig, maar mooi aanvullend en in dienst van het geheel. Overigens is het pas later opgevallen dat de band met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gebruik maakt van een drumcomputer in plaats van een trommelaar van vlees en bloed. Ideaal is dat in mijn optiek natuurlijk nooit, maar toch complimenten voor de manier waarop het hier wordt ingezet, want het ligt er nergens dik bovenop en het is nergens storend.
Kan mij 't schelen trouwens, ik knal er gewoon een 8 tegenaan. Ondanks dat het niet mijn genre is, vermaak ik me prima met dit type poewer metal!
Van de intro kreeg ik ernstig harde Blood Incantation-vibes met die geschifte psychedelisch beïnvloede kolkende tornadoriffs, heel erg gaaf. De rest van het nummer ontwikkelt zich wat conventioneler voort, maar is niettemin ontegenzeggelijk lekker. Het voelt allemaal erg retro, authentiek en zompig aan, wat echt een verademing is temidden van de meeste hedendaagse death metal die compleet platgeproduceerd en zielloos gecomponeerd is.
8,1
27-02: Dragonknight - Pirates, Bloody Pirates!
Tsja ik wist dat ik de meesten van jullie hier mij op de hals zou gaan halen door een power metalnummer aan te bieden, maar ik vond dit een mooie kans om de genrepluriformiteit wat omhoog te krikken in dit topic. Zoals ik al heb gezegd heeft een power metalminnende maat van mij me hierop geattendeerd, en ik moet zeggen dat dit werkstukje me uitstekend bevalt. Power metal is ook absoluut niet mijn ding en ik sla het in de meeste gevallen met liefde over, maar als ik het dan hoor, dan het liefst op deze manier.
De zanger is enorm versatiel en ligt prettig in het gehoor, terwijl dat meestal hét struikelblok voor mij is bij dit genre. Daarnaast vind ik de orkestrale elementen en arrangementen uitstekend verweven in de rest van het muzikale plaatje: niet overheersend aanwezig, maar mooi aanvullend en in dienst van het geheel. Overigens is het pas later opgevallen dat de band met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gebruik maakt van een drumcomputer in plaats van een trommelaar van vlees en bloed. Ideaal is dat in mijn optiek natuurlijk nooit, maar toch complimenten voor de manier waarop het hier wordt ingezet, want het ligt er nergens dik bovenop en het is nergens storend.
Kan mij 't schelen trouwens, ik knal er gewoon een 8 tegenaan. Ondanks dat het niet mijn genre is, vermaak ik me prima met dit type poewer metal!
* denotes required fields.