Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2025
zoeken in:
3
geplaatst: 2 maart 2025, 00:57 uur
27-02: Dragonknight - Pirates, Bloody Pirates! (ABDrums / 11 / 5,61)
02-03: Havukruunu - Kuoleman Oma (Konodor0614 / 0 / 0)
Goed, Apollo heeft een glazenbol of, wij zijn zo voorspelbaar dat hij langzamerhand onze kaarttrucs al kent maar, inderdaad Havukruunu voor jullie in deze diepe nacht. Mensen zijn nu heel dronken door het carnaval feest, wat ik zelf echt een verschrikkelijk kut feest vind. Dus ik neem graag de kans om zelfs op deze "feestnacht" een zwart goedje te gooien, en wat dan niet beter dan met Havukruunu.
Mensen die mij nu al wat langer kennen weten dat ik best een zwak hart voor Moonsorrow heb, en deze look-a-like van hun heeft in het jaar 2020 mijn hart veroverd. Eigenlijk was dat zeker wel de tijd dat mijn liefde voor dit soort black metal enorm groeide. Bathory was al erg lang uitgestreken over mijn muzieksmaak, en dit was dan ook het jaar dat Moonsorrow, Falkenbach en dus Havukruunu een ding werden bij mij. Moonsorrow wil ik altijd nog eens graag live zien, net zoals deze gasten. Beiden niet echt van het touren, en zoals Moonsorrow treedt Havukruunu het meeste op in Finland. Vet kut, want mijn live drang groeit met de keer dat ik ze hoor groter. Iemand die ik ken via ZLT heeft trouwens laatst moeten optreden op een festival waar ook Moonsorrow stond, moest hij wel helemaal voor naar Parijs maar, wat een jaloezie had ik op dat moment

Niet te veel afdwalen. Deze Havukruunu track voor jullie. Vraag mij niet wat ze zeggen, ik heb geen flauw idee maar, lekker vind ik het zeker wel! Lichte keuzestress overigens want ik vind veel tracks van deze plaat vet, al sprong deze er voor mij wel twee keer zo hard uit. Ach, genoeg gepraat: ga zitten, of liggen, of staan, doe niet je ogen dicht van dan val je misschien in slaap met dit tijdstip maar, ga wel genieten van deze prachtige track van Havukruunu. En ik durf het eigenlijk wel te zeggen, de nieuwe Havukruunu komt in mijn top 10 van 2025 te staan. Dat is één ding wat zeker is!
Maak Kennis met Metal Anno 2025
02-03: Havukruunu - Kuoleman Oma (Konodor0614 / 0 / 0)
Goed, Apollo heeft een glazenbol of, wij zijn zo voorspelbaar dat hij langzamerhand onze kaarttrucs al kent maar, inderdaad Havukruunu voor jullie in deze diepe nacht. Mensen zijn nu heel dronken door het carnaval feest, wat ik zelf echt een verschrikkelijk kut feest vind. Dus ik neem graag de kans om zelfs op deze "feestnacht" een zwart goedje te gooien, en wat dan niet beter dan met Havukruunu.
Mensen die mij nu al wat langer kennen weten dat ik best een zwak hart voor Moonsorrow heb, en deze look-a-like van hun heeft in het jaar 2020 mijn hart veroverd. Eigenlijk was dat zeker wel de tijd dat mijn liefde voor dit soort black metal enorm groeide. Bathory was al erg lang uitgestreken over mijn muzieksmaak, en dit was dan ook het jaar dat Moonsorrow, Falkenbach en dus Havukruunu een ding werden bij mij. Moonsorrow wil ik altijd nog eens graag live zien, net zoals deze gasten. Beiden niet echt van het touren, en zoals Moonsorrow treedt Havukruunu het meeste op in Finland. Vet kut, want mijn live drang groeit met de keer dat ik ze hoor groter. Iemand die ik ken via ZLT heeft trouwens laatst moeten optreden op een festival waar ook Moonsorrow stond, moest hij wel helemaal voor naar Parijs maar, wat een jaloezie had ik op dat moment

Niet te veel afdwalen. Deze Havukruunu track voor jullie. Vraag mij niet wat ze zeggen, ik heb geen flauw idee maar, lekker vind ik het zeker wel! Lichte keuzestress overigens want ik vind veel tracks van deze plaat vet, al sprong deze er voor mij wel twee keer zo hard uit. Ach, genoeg gepraat: ga zitten, of liggen, of staan, doe niet je ogen dicht van dan val je misschien in slaap met dit tijdstip maar, ga wel genieten van deze prachtige track van Havukruunu. En ik durf het eigenlijk wel te zeggen, de nieuwe Havukruunu komt in mijn top 10 van 2025 te staan. Dat is één ding wat zeker is!
Maak Kennis met Metal Anno 2025
2
geplaatst: 2 maart 2025, 07:46 uur
8 Op het tijdstip van posten sliep ik al maar aangenaam bij ontwaken. Heb er eens een tweede keer voor gezeten.
1
geplaatst: 2 maart 2025, 09:14 uur
Mooie nominatie Kondoro0614, reden om het album nog 's aan te slingeren zo tijdens m'n ochtendwandeling; ik meld me vanmiddag... 

1
geplaatst: 2 maart 2025, 09:18 uur
ProGNerD schreef:
Mooie nominatie Kondoro0614, reden om het album nog 's aan te slingeren zo tijdens m'n ochtendwandeling; ik meld me vanmiddag...
(wel een beetje keuzestress, want deze en deze staan ook nog op het programma vandaag)
0
geplaatst: 3 maart 2025, 10:32 uur
Banger weer hoor, dit album is echt een groeiertje. Voor nu blijf ik op een 8,4 steken, maar er is zeker ruimte voor verhoging.
0
geplaatst: 3 maart 2025, 10:38 uur
Havukruunu - Kuoleman Oma: 8
En ik heb alvast een mooie nieuwe in de pipeline voor later vanavond...
En ik heb alvast een mooie nieuwe in de pipeline voor later vanavond...
0
geplaatst: 3 maart 2025, 20:22 uur
02-03: Havukruunu - Kuoleman Oma (Konodor0614 / 7 / 8,09)
03-03: Ofnus - Zenith Dolour (ProGNerD / 0 / 0)
Hier kan ik kort over zijn: met recht een epic met een heerlijke opbouw en dynamiek met erg sfeervol gebruik van strijkers en een wat Oosters sfeertje !

(sorry dat ik iets smokkel, maar net na middernacht posten, dat zijn toch geen tijden...
)
Maak Kennis met Metal Anno 2025 | Spreadsheet
03-03: Ofnus - Zenith Dolour (ProGNerD / 0 / 0)
Hier kan ik kort over zijn: met recht een epic met een heerlijke opbouw en dynamiek met erg sfeervol gebruik van strijkers en een wat Oosters sfeertje !

(sorry dat ik iets smokkel, maar net na middernacht posten, dat zijn toch geen tijden...
)Maak Kennis met Metal Anno 2025 | Spreadsheet
0
geplaatst: 4 maart 2025, 14:53 uur
Eens met de beschrijving van jou, ProGNerD, maar het is mij iets te langdradig en doomy om te blijven boeien. Het einde en de manier hoe daar naar wordt toegewerkt, is wel gaaf en zeker prijzenswaardig.
7,5
7,5
2
geplaatst: 4 maart 2025, 21:31 uur
02-03: Havukruunu - Kuoleman Oma
Geen glazen bol, maar een instinct voor goede muziek want great minds think alike. Die avond was ik niet in de gelegenheid om zelf iets te plaatsen, maar ik had Havukruunu al klaarliggen voor de volgende ochtend. Geen verrassing aangezien ik vorig jaar 'Tavastland' al had genomineerd welke net buiten de top 20 van 2024 belandde. Naar mijn mening het best geproduceerde album van deze Finnen en misschien ook wel hun beste, hoewel 'Kelle Surut Soi' voorlopig de kroon spant. Een veilige 4,0* voor het album. Ik laat het tegelijkertijd even bezinken, want deze band is een groeier gebleken. Of ik dit het beste nummer vind, dat denk ik niet. Het is in ieder geval zeer consistent en zo heerlijk Fins, Bathoriaans en overweldigend sfeervol dat ik blijf teruggrijpen.
8,5
03-03: Ofnus - Zenith Dolour
Het begint wel goed, maar niet ook niet al te bijzonder. De productie ligt prettig in het gehoor waardoor de 'eerder gehoord'-sfeer vervaagd. Het Oosterse sfeertje hoor ik niet terug, dit klinkt allemaal vrij Westers. Ik heb dit nummer 3x gehoord en het middenstuk kan ik mij nog steeds niet herinneren, ik geraak in een soort trance tot aan het einde. En wat betreft dat einde: wauw! Dat slotstuk is machtig zeg. De strijkers liggen heel fijn in de mix en hebben een heel epische uitwerking. Sterk nummer!
8,1
Spreadsheet ook even bijgewerkt.
Heb ik eerder zoveel 8'en uitgedeeld in een maand tijd?
En met ProGNerD zijn nominatie is wat mij betreft de nominatiestreak niet langer doorbroken!
Geen glazen bol, maar een instinct voor goede muziek want great minds think alike. Die avond was ik niet in de gelegenheid om zelf iets te plaatsen, maar ik had Havukruunu al klaarliggen voor de volgende ochtend. Geen verrassing aangezien ik vorig jaar 'Tavastland' al had genomineerd welke net buiten de top 20 van 2024 belandde. Naar mijn mening het best geproduceerde album van deze Finnen en misschien ook wel hun beste, hoewel 'Kelle Surut Soi' voorlopig de kroon spant. Een veilige 4,0* voor het album. Ik laat het tegelijkertijd even bezinken, want deze band is een groeier gebleken. Of ik dit het beste nummer vind, dat denk ik niet. Het is in ieder geval zeer consistent en zo heerlijk Fins, Bathoriaans en overweldigend sfeervol dat ik blijf teruggrijpen.
8,5
03-03: Ofnus - Zenith Dolour
Het begint wel goed, maar niet ook niet al te bijzonder. De productie ligt prettig in het gehoor waardoor de 'eerder gehoord'-sfeer vervaagd. Het Oosterse sfeertje hoor ik niet terug, dit klinkt allemaal vrij Westers. Ik heb dit nummer 3x gehoord en het middenstuk kan ik mij nog steeds niet herinneren, ik geraak in een soort trance tot aan het einde. En wat betreft dat einde: wauw! Dat slotstuk is machtig zeg. De strijkers liggen heel fijn in de mix en hebben een heel epische uitwerking. Sterk nummer!
8,1
Spreadsheet ook even bijgewerkt.
Heb ik eerder zoveel 8'en uitgedeeld in een maand tijd?
En met ProGNerD zijn nominatie is wat mij betreft de nominatiestreak niet langer doorbroken!
2
geplaatst: 5 maart 2025, 00:07 uur
ProGNerD schreef:
)]
)] Zal dat aan de leeftijd liggen, Proggie?

0
geplaatst: 5 maart 2025, 13:04 uur
0
geplaatst: 6 maart 2025, 19:16 uur
02-03: Havukruunu - Kuoleman Oma (Konodor0614 / 10 / 7,55)
03-03: Ofnus - Zenith Dolour (ProGNerD / 9/ 7,74)
06-03: Monosphere - Lapse, pt II
Eigenlijk moet je Part 1 erbij horen.
Ik vind het lekker, enjoy.
Zou iemand de sheet willen bijwerken? Thanks
03-03: Ofnus - Zenith Dolour (ProGNerD / 9/ 7,74)
06-03: Monosphere - Lapse, pt II
Eigenlijk moet je Part 1 erbij horen.
Ik vind het lekker, enjoy.
Zou iemand de sheet willen bijwerken? Thanks
1
geplaatst: 6 maart 2025, 19:27 uur
Done; Ben geen hardcore liefhebber, maar ik zie in de bandcamp tags ook de toevoegingen staan: melodic en post- en laat dat nou wel m'n ding zijn, dus je maakt me wel erg benieuwd...

1
geplaatst: 6 maart 2025, 19:41 uur
Heb je ons definitief verlaten hier EvilDrSmith (en heeft dat iets te maken met je activiteit in de Prog Ladder)...? 

0
geplaatst: 6 maart 2025, 20:44 uur
Ik hoor hele mooie stukken, met name in de 1e helft van het nummer, maar daarna is het teveel van alles en nog wat. Het had een 8 kunnen zijn, maar het wordt een
7
7
0
geplaatst: 6 maart 2025, 21:41 uur
ProGNerD schreef:
Heb je ons definitief verlaten hier EvilDrSmith (en heeft dat iets te maken met je activiteit in de Prog Ladder)...?
Hij gaat terugkeren naar de metalhub. Eerst zijn wereldreis door Brazilië afmaken, zojuist bij de metol aanbeland.
Monosphere - Lapse, pt II
Begint prima, maar bevat na de eerste minuut te veel '-core' in het geluid voor mijn smaak. De overgangen vind ik abrupt en de secties inhoudelijk te ver uit elkaar liggen.
6,0
0
geplaatst: 6 maart 2025, 22:53 uur
Eens met het commentaar van mijn twee voorgangers. Daar heb ik weinig aan toe te voegen, hoewel ik iets hoger inzet.
7,2
7,2
0
geplaatst: 7 maart 2025, 01:06 uur
Ik ben er ook effe uit door carnaval, maar ben mee aan het loeren en de nog te luisteren nummers staan in een Spotify lijst
* denotes required fields.