MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2025

zoeken in:

odi
Vespéral : 7

Pyramids : 3

Conan : 6,5

02-05: Acceptance - Paradise (ProGNerD / 11 / 7,14)
06-05: Tiktaalika - Lost Continent (ABDrums / 10 / 7,67)
08-05: Vespéral - I & II - La Perte de Soi / Brouillard Fantômatique (Apollo / 10 / 8,07)
10-05: Pyramids - Bones and Eggshells (ProGNerD / 9 / 3,92)
12-05: Conan - Frozen Edges of the Wound (Johnny Marr / 6 / 7,42)
14-05: Vauruvã - Os Caçadores (Apollo / 0 / 0)

2e nummer op 09:36.

Eigenzinnig project van een Braziliaans duo waarbij atmosferische black metal met Braziliaanse folk wordt vermengd. De muziek een progressief geluid vanwege de onvoorspelbare composities en wisselende maatsoorten, naast de eerder benoemde gevarieerde folk instrumentatie. Een van de leden is de productieve Caio Lemos, die al vele releases onder meerdere projecten heeft uitgebracht in de afgelopen 5 jaar. Hij neemt alle instrumentatie voor zijn rekening. Cover art is ook gaaf.

Maak Kennis met Metal Anno 2025

Zo, na 3 maanden eens kijken of ik hier weer een beetje wat kan bijhalen.

- Laudare - Of Plea and Purpose - 6,1

- Alien Weaponry - Mau Moko - 5,3

- Ancient Death - Breaking the Barriers of Hope - 6,7
Tweede helft tilt dit nummer wel naar een beter cijfer zeg. Lekker muzikaal stuk geweld.

- Dragonknight - Pirates, Bloody Pirates! - 6,2
Lollig nummer dit.

- Havukruunu - Kuoleman Oma - 6,5

- Ofnus - Zeith Dolour - 7

- Monosphere - Lapse, pt II - 6,2

- Dawn of Ouroboros - Slipping Burgundy - 8,1
Ze hadden bij het einde nog wel eventjes mogen doorgaan wat mij betreft. erg fijn nummer.

Even de nummers wegwerken die wél op Spotify staan.

Pyramids - 7,5

Ik heb naar mijn weten geen seconde metal gehoord, maar ik luister sowieso liever naar reggaeton dan naar atmosferische post-black schoenmaat 49, dus prima zo in het zonnetje.

Conan - 7,8

Lekker lomp en kort en doet me veel denken aan andere bands zoals High on Fire (zang) en dat kan ik prima hebben.

- Ocean of Grief - Ghosts Inside - 8.1

- Indian Nightmare - Secret Path - 7.2

- Mutagenic Host - Neurological Necrosis - 6.7

- Embrium - The End of the Lane - 6.2
De intro is erg lekker. Daarna barst het knallend los. jammer dat er geen samenhang in zit en vooral dat in beide gevallen nergens echt heen gaat. Zonde want dit smaakt wel naar meer. Als introductie wel geslaagd, maar als nummer vrij mehh.

- Volahn - La peste negra diabólica - 8.2
Zeer fijne opening, en weet de aandacht wel echt goed vast te houden. De zang ligt mij hier niet echt, maar muzikaal ligt het mij zeker wel. Niet eentje voor de donkere dagen, dan kom ik er niet meer levend uit denk ik. Verdomd sfeertje hangt erin. Fascinerend lekker nummer dit.

- Spiritbox - Black Rainbow - 6
Sinds Rule of Nines is het eigenlijk alleen maar achteruit voor de band. Dit nummer is ook weer een verzadiging van hetzelfde. Hoewel der stem wel erg fijn in het gehoor blijft liggen. Moet het album nog eens opzoeken ook...

- Ter Ziele - Of Noumenon Reality - 4.5
Duurt veel te lang...

- Xironix - 11 Bars To Freedom - 7.8
lekker klassieke metal erbij. Lekker hoor. Vooral als die zanger zijn klep dicht houd.

- Bleed - Marathon - 8.6
Zo, dit brengt me terug naar de jaren 2000. Lekker potje nostalgie, deze ga ik wel eens even verder uitdiepen. Erg fijne nominering dit. Lekker terug naar een tijd waarin alles veel relaxter was. Ga hiermee het weekend maar in denk ik.

08-05: Vespéral - I & II - La Perte de Soi / Brouillard Fantômatique (Apollo / 10 / 8,07)
10-05: Pyramids - Bones and Eggshells (ProGNerD / 9 / 3,92)
12-05: Conan - Frozen Edges of the Wound (Johnny Marr / 6 / 7,42)
14-05: Vauruvã - Os Caçadores (Apollo / 2 / 7,5)
16-05: Finishing Move inc. - Blood Spill (legian / 0 / 0)

En ik knal er ook maar gewoon eentje in voor het weekend dan maar. Voor de Gamers en Doom liefhebbers (de game niet het genre). Geen idee of die hier te vinden zijn, maar jullie zou de nieuwe release van Doom The Dark Ages niet ontgaan zijn dan. En net zoals met de vorige 2 games leverd dat een heerlijk beukende soundtrack op. Helaas is het deze keer niet Mick Gordon maar Finishing Move Inc die de soundtrack verzorgt (iets met een dramatisch faling out tussen de partijen). En hoewel dit ook wel weer aardig beukt, is het toch een stuk minder creatieve soundtrack geworden. Deze neigt, net zoals die van de Ancient Gods dlc, vele meer richting de rechttoe rechtaan Metal. Waar Mick toch wel meer industrieel en synth gericht was in zijn doen. Wil niet zeggen dat er geen lekkere nummers op staan. En gezien jullie hier een stelletje Metal liefhebbers zijn wil ik jullie dat toch niet onthouden. De game heb ik zelf nog niet aangeraakt trouwens (iets met tijdgebrek).

Vauruvã: 7,4
Kwam er aan het eind van het eerste nummer pas achter dat het om de tweede ging. Het is mogelijk om een timestamp in de URL te zetten zodat ie meteen op de juiste plek begint overigens. Voor de volgende keer
Verder een prettige mengeling van stijlen en zeker geen verkeerd nummer.

Finishing Move inc.: 8,4
Leuke verrassing om dit hier te zien! DOOM is een van mijn favoriete games, en dan bedoel ik natuurlijk de klassieker uit 1993 en de opvolger daarvan. Hoeveel uur aan speeltijd ik daar door de jaren heen wel niet in heb zitten. De moderne games zijn ook zeer de moeite, al is dit The Dark Ages de eerste die ik moet laten gaan omdat mijn pc gewoon niet meer mee kan.

Na Mick Gordon die toch een hele unieke sound had gegeven aan de moderne DOOM games kun je haast niet anders dan bergafwaarts qua originaliteit. Dat terzijde beukt en stampt dit toch best lekker. Normaliter vind ik muziek uit een score buiten de context beluisteren altijd een wat lastige opgave. Ik denk dat dit in het spel enorm lekker op z'n plek zal zitten. Laat ik hoog inzetten.

The_CrY schreef:
Vauruvã: 7,4
Kwam er aan het eind van het eerste nummer pas achter dat het om de tweede ging. Het is mogelijk om een timestamp in de URL te zetten zodat ie meteen op de juiste plek begint overigens. Voor de volgende keer

Had ik ook gedaan, maar zodra ik die hier plak vervalt de timestamp als je de video aanklikt. Maar lezen jullie dan niet mijn onderschrift?

Onderschrift Vauruvã heb ik wel gelezen. Aangezien ik de eerste stemmer was en de vraag in meervoud opgesteld is.

6,5

Apollo schreef:
(quote)

Had ik ook gedaan, maar zodra ik die hier plak vervalt de timestamp als je de video aanklikt. Maar lezen jullie dan niet mijn onderschrift?

Ah, excuus. Dat stukje was volledig aan mijn aandacht ontsnapt. De grotere alinea eronder had ik wel gelezen. Soms lees ik die dingen ook later pas. Dat ik dan even snel een video aanzet en iets ga doen, en later terug kom om commentaar te lezen.

10-05: Pyramids - Bones and Eggshells (ProGNerD / 10 / 4,28)
12-05: Conan - Frozen Edges of the Wound (Johnny Marr / 7 / 7,47)
14-05: Vauruvã - Os Caçadores (Apollo / 4 / 7,35)
16-05: Finishing Move inc. - Blood Spill (legian / 2 / 7,45)
18-05: life - untitled two (Apollo / 0 / 0)

LINK MET TIMESTAMP

@@@@@ Vijfde nummer 12:47-18:59. Staat ook op Spotify. @@@@@

Een van de vele Damián Ojeda projecten: life. Post-metal met portie screamo. Mijn buurman riep laatst over de schutting of ik niet iets anders kon gaan luisteren dan deze schreeuwherrie, maar ik vind het heerlijk. De meningen zullen hier vast ook uiteenlopen, ik ben benieuwd.

legian schreef:
- Volahn - La peste negra diabólica - 8.2
Zeer fijne opening, en weet de aandacht wel echt goed vast te houden. De zang ligt mij hier niet echt, maar muzikaal ligt het mij zeker wel. Niet eentje voor de donkere dagen, dan kom ik er niet meer levend uit denk ik. Verdomd sfeertje hangt erin. Fascinerend lekker nummer dit.

Had ik niet verwacht, maar tof om te lezen!

En ook dat je Bleed zo goed vindt. Dat hele album ga je zeker van kunnen genieten.

8

Lekker nummer met een verrassend ruimtelijke productie waar de zang enorm lekker in de mix ligt. Dit is er eentje waar ik ook gewoon lekker de hele plaat van ga opzetten.

Vespéral - 7
Het was een fijn achtergrond muziekje tijdens de was vouwen.

Vauruvã - 5,5
Muzikaal hier en daar sterk, maar ik word zo moe van dat geschreeuw.

Finishing Move Inc. - 8
Ik heb de game slechts een enkele keer mogen spelen en vooral veel meegekeken met een maat van me en ik houd van de chaos in dit spel.
Zo ook van de leipe muziek die erbij komt.

life - 3,5
Ik snap de buurman.

Finishing Move Inc. 7,5
life 5,5

Vauruvã - 8,4
Finishing Move Inc. - 5,3
life - 5,7

Die laatste vind ik echt ook niet goed binnenkomen: 5

Conan - 7
Finishing Move Inc - 6
Life - 7,6

Even een inhaalslag nog van mijn kant; laat het een voorbeeld zijn...

Pyramids - Bones and Eggshells: 7,5
Conan - Frozen Edges of the Wound: 7
Vauruvã - Os Caçadores: 7,3
Finishing Move inc. - Blood Spill: 6,7
life - untitled two: 7,2

OK, dat mijn reggeaton uitstapje net te ver buiten de comfortzone valt hier a la, maar dat de screamo van life zo laag gewaardeerd wordt, verbaast me wel, eerlijk gezegd

En Finishing Move inc. (incl. de beelden) roept vooral nostalgische herinneringen op; ik ben ooit nog begonnen met de oorspronkelijke DOOM, toen het 3D-shooter genre, zeker als multiplayer nog in de kinderschoenen stond en het internet zelfs nog niet ingeburgerd was, maar we op de UT destijds rechtstreeks op een snelle internet backbone zaten dus heerlijk tegen elkaar konden doomen met onze slayers en BFG's bestaande uit slechts enkele pixels waar je nu om lacht hoe simpel; maar een lol dat we hadden.

Eigenlijk moet ik The Dark Ages toch 's proberen...

08-05: Vespéral - I & II - La Perte de Soi / Brouillard Fantômatique (Apollo / 11 / 7,97)
10-05: Pyramids - Bones and Eggshells (ProGNerD / 11 / 4,57)
12-05: Conan - Frozen Edges of the Wound (Johnny Marr / 9 / 7,37)
14-05: Vauruvã - Os Caçadores (Apollo / 7 / 7,23)
16-05: Finishing Move inc. - Blood Spill (legian / 7 / 6,91)
18-05: life - untitled two (Apollo / 8 / 5,94)
22-05: Igorrr - Blastbeat Falafel (The_CrY / 0 / 0)

Nieuwe Igorrr!

- Empty Fix - Heroin - 5.8
Klinkt als een hobbyprojecten van iemand die eerst andere bands coverde. Nodigt mij in ieder geval niet uit om verder op te zoeken.

- Katla - Taurus - 6.1
Heerlijk 'rollende' (en hypnotiserende) gitaar zit hierin zeg. Muzikaal best wel een prima nummer om te horen. De zang doet het voor mij dan weer niet helaas. En dan duurt het nummer toch best lang.

- Cradle Of Filth - The Trinity Of Shadows - 6.3
Oh ja, die popie-jopie band. Voor mijn gevoel is CoF altijd meer presentatie dan inhoud geweest. Niet dat het ergens op gebaseerd is trouwens, maar dat gevoel kreeg ik altijd als ik wat van ze voorbij zag komen. Wat mij sowieso niet echt trok om er verder in te duiken. Dit nummer doet dat evenmin, maar klinkt ook niet echt vervelend. Lichtelijke Iron Maiden vibe zit erin, wat gezien de uitleg ook niet heel gek is.

- Changeling - Changeling - 8.4
Zo zeg, wat een brok adrenaline is dit zeg. Krijg spontaan zin om op kantoor een moshpit te starten. Heerlijk bak energie, met wat fijne afwisseling erin. Deze gaat zeker op de lijst hier, heerlijk nummer dit.

- Allegaeon - Wake Circling Above - 8.8
Deze doet hetzelfde als de vorige, maar dan nog een stukje interessanter. Ook weer erg fijn, kan ook weer in de playlist.

- Voodus - Where the Whispering Wind Blows - 8.2
En deze is ook niet verkeerd zeg, wel wat aan de lange kant. Maar weet zeker goed te boeien.

- Katatonia - Lilac - 7
Meer van hetzelfde van de heren, niet verkeerd maar Laquer hebben ze nog steeds niet overtroffen als single. Wel erg benieuwd naar het album.

- Teitanblood - Sepulchral Carrion God - 7.4
Jullie zijn hier goed op dreef met knallers zeg. Maar goed dat ik aan een inhaalslag ben begonnen want ook deze is erg fijn.

odi
Vauruvã : 6,5

Finishing Move Inc. : 5

Life : 6,7

Igorrr : 4,5

Nee, dit is too much...

5,5

Dat einde!!!

8,3

Gast
geplaatst: vandaag om 02:24 uur

geplaatst: vandaag om 02:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.