Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2025
zoeken in:
0
geplaatst: 20 juli 2025, 13:17 uur
Er wordt de laatste tijd veel moois genomineerd hier, dus maar even een 1e inhaalslag:
Varnheim - Inwards: 8,2
Psychonaut - Endless Currents: 8
Scimitar - Aconitum: 7
Alestorm - Mega-Supreme Treasure of the Eternal Thunderfist: 5
Faetooth - White Noise: 8,5
Green Carnation - In Your Paradise: 7,7
Der Weg Einer Freiheit - Eos: 8
Blackbraid - The Dying Breath of a Sacred Stag: 8,3
Afgezien van Alestorm is de kwaliteit in dit lijstje hoog, maar de fairy doom vond ik het meest verrassend dus de jonge dames van Faetooth krijgen de hoogste score
Maak Kennis met Metal Anno 2025 | Spreadsheet bijgewerkt
Rest volgt binnenkort...
Varnheim - Inwards: 8,2
Psychonaut - Endless Currents: 8
Scimitar - Aconitum: 7
Alestorm - Mega-Supreme Treasure of the Eternal Thunderfist: 5
Faetooth - White Noise: 8,5
Green Carnation - In Your Paradise: 7,7
Der Weg Einer Freiheit - Eos: 8
Blackbraid - The Dying Breath of a Sacred Stag: 8,3
Afgezien van Alestorm is de kwaliteit in dit lijstje hoog, maar de fairy doom vond ik het meest verrassend dus de jonge dames van Faetooth krijgen de hoogste score

Maak Kennis met Metal Anno 2025 | Spreadsheet bijgewerkt

Rest volgt binnenkort...
0
geplaatst: 20 juli 2025, 18:29 uur
Zo, toch maar even doorgepakt en vastgelegd voordat het te laat is, tickets voor Samhain Festival | Muziekgieterij Maastricht - 25 & 26 oktober in the pocket !
(heb nog even getwijfeld opnieuw naar Pelagic Fest 2025 | Muziekgieterij te gaan, maar dit jaar toch gekozen voor Samhain)
En dan te bedenken dat ZappenDuster, hoewel over de grens, een stuk dichterbij is...
Zie ik hier nog collega MuMeters...?
(heb nog even getwijfeld opnieuw naar Pelagic Fest 2025 | Muziekgieterij te gaan, maar dit jaar toch gekozen voor Samhain)
En dan te bedenken dat ZappenDuster, hoewel over de grens, een stuk dichterbij is...

1
geplaatst: 20 juli 2025, 19:09 uur
ProGNerD schreef:
Zo, toch maar even doorgepakt en vastgelegd voordat het te laat is, tickets voor Samhain Festival | Muziekgieterij Maastricht - 25 & 26 oktober in the pocket !

Het is bij mij nogal rustig met aankomende festivals, Dynamo stond nog op het lijstje maar dat weet ik nog niet. Dan ga ik daar echt heen voor Gojira.
Zappenduster ben ik te laat achter gekomen, daar heb ik overigens het geld nu ook niet voor (dank Deftones maar daarvoor) en de tijd is reeds gevuld met andere activiteiten. Pelagic trekt mij persoonlijk niet echt qua line-up.
Soulcrusher stond wederom dit jaar hoog op het lijstje, maar ik vind het elk jaar meer tegenvallen. Ook dit jaar vind ik die hele line-up geen reet aan, ik zou daar dan alleen de zaterdag heen willen voor Blood Incantation, maar meer dan €200,- kwijt zijn aan tickets (weekend), hotel overnachting, levensmiddelen en benzine vind ik wel iets te gek. Dus dan valt daar een gaatje voor wellicht Samhain, is het niet dat de 26e ook de Thrash Of The Titans in Tivoli is, waar ik al kaarten voor heb. En om voor één dag helemaal naar Maastricht te gaan, is het mij dan ook weer nét niet waard.
Prophecy Fest stond nog best hoog op onze agenda, alleen ook daarvan vind ik de line-up wat tegenvallen, oftewel; ik heb een rustig jaartje verder
.
0
geplaatst: 20 juli 2025, 20:24 uur
Faetooth : 8
Green Carnation : 6,5
Der Weg Einer Freiheit : 8
Blackbraid : 6,5
Green Carnation : 6,5
Der Weg Einer Freiheit : 8
Blackbraid : 6,5
1
geplaatst: 23 juli 2025, 18:49 uur
03-07: Psychonaut - Endless Currents (The_CrY / 9 / 7,63)
07-07: Scimitar - Aconitum (Apollo / 8 / 6,99)
10-07: Alestorm - Mega-Supreme Treasure of the Eternal Thunderfist (Wolfmother / 7 / 5,39)
12-07: Faetooth - White Noise (ProGNerD / 7 / 7,76)
14-07: Green Carnation - In Your Paradise (Dieter / 5 / 6,96)
16-07: Der Weg Einer Freiheit - Eos (ABDrums / 6 / 7,85)
18-07: Blackbraid - The Dying Breath of a Sacred Stag (Kondoro0614 / 4 / 7,9)
23-07: Heretoir - The Ashen Falls (ABDrums / 0 / 0)
Heretoir leverde in 2023 met Nightsphere één van mijn favoriete albums van dat jaar af. Nu is de band terug met nieuw band en neem ik de handschoen maar op om dit licht bloedend topic een doekje voor het stollen aan te bieden. Een gave band die mijns inziens verder weinig introductie behoeft, enjoy!
Maak Kennis met Metal Anno 2025
07-07: Scimitar - Aconitum (Apollo / 8 / 6,99)
10-07: Alestorm - Mega-Supreme Treasure of the Eternal Thunderfist (Wolfmother / 7 / 5,39)
12-07: Faetooth - White Noise (ProGNerD / 7 / 7,76)
14-07: Green Carnation - In Your Paradise (Dieter / 5 / 6,96)
16-07: Der Weg Einer Freiheit - Eos (ABDrums / 6 / 7,85)
18-07: Blackbraid - The Dying Breath of a Sacred Stag (Kondoro0614 / 4 / 7,9)
23-07: Heretoir - The Ashen Falls (ABDrums / 0 / 0)
Heretoir leverde in 2023 met Nightsphere één van mijn favoriete albums van dat jaar af. Nu is de band terug met nieuw band en neem ik de handschoen maar op om dit licht bloedend topic een doekje voor het stollen aan te bieden. Een gave band die mijns inziens verder weinig introductie behoeft, enjoy!
0
geplaatst: 23 juli 2025, 21:08 uur
7,5
Vind het nooit slecht maar ook nooit fantastisch, deze luistert weer gewoon lekker weg.
Vind het nooit slecht maar ook nooit fantastisch, deze luistert weer gewoon lekker weg.
1
geplaatst: 24 juli 2025, 19:43 uur
Geen nieuwe nominatie van mijn kant, maar ik wil de nieuwste single van de band - de fanboy die ik ben - hier toch even onder de aandacht brengen, mocht je hem gemist hebben:
BETWEEN THE BURIED AND ME – Absent Thereafter (OFFICIAL AUDIO)
Krankzinnig wat deze lui presteren en ongelooflijk hoe zij zich muzikaal hebben weten te ontwikkelen de afgelopen twintig jaar door continu relevant en interessant te blijven. Dit album gaat een knaller worden!
BETWEEN THE BURIED AND ME – Absent Thereafter (OFFICIAL AUDIO)
Krankzinnig wat deze lui presteren en ongelooflijk hoe zij zich muzikaal hebben weten te ontwikkelen de afgelopen twintig jaar door continu relevant en interessant te blijven. Dit album gaat een knaller worden!
2
geplaatst: 24 juli 2025, 19:57 uur
Kom jongens, help het festival redden (zie noodoproep op hun Facebook Black Silence Productions):
En deze vooruitblik:
Vooruitblik op Zappenduster 2025 in Münster | Zware Metalen
Hoop maar dat ze het nog redden...
En deze vooruitblik:

0
geplaatst: 24 juli 2025, 20:17 uur
Pfoa, vette bil zeg. Vooral die zaterdag ziet er heel goed uit, alleen Münster is voor mij niet bepaald naast de deur... Jammer, want deze line-up interesseert me wel.
0
geplaatst: 24 juli 2025, 20:32 uur
Dat klinkt niet best ProG, ik denk dat ook deze verloren gaat... Je moet dan best wel veel geld aan donaties hebben om die tien duizend euro bij elkaar te krijgen...
0
geplaatst: 24 juli 2025, 22:22 uur
ProGNerD schreef:
Kom jongens, help het festival redden (zie noodoproep op hun Facebook Black Silence Productions):
En deze vooruitblik:
En deze vooruitblik:
Droevig nieuws dat zo'n mooie line-up en daarmee festival in zulk zwaar weer verkeert. Voor mij persoonlijk is het de afstand die mij weerhoudt om te gaan, anders was ik zeer zeker voor een combiticket gegaan. Wel een ongunstig weekend wanneer je moet concurreren met het grootste metalfestival van Duitsland, zou dat meespelen? En het terrein is ook niet je van het. Hoeft de pret niet te drukken, maar ik zoek naar redenen voor de slechte kaartverkoop, want aan zo'n line-up zal het hopelijk niet liggen?
0
geplaatst: 25 juli 2025, 07:42 uur
Kondoro0614 schreef:
Dat klinkt niet best ProG, ik denk dat ook deze verloren gaat... Je moet dan best wel veel geld aan donaties hebben om die tien duizend euro bij elkaar te krijgen...
Apollo schreef:
Droevig nieuws dat zo'n mooie line-up en daarmee festival in zulk zwaar weer verkeert. Voor mij persoonlijk is het de afstand die mij weerhoudt om te gaan, anders was ik zeer zeker voor een combiticket gegaan. Wel een ongunstig weekend wanneer je moet concurreren met het grootste metalfestival van Duitsland, zou dat meespelen? En het terrein is ook niet je van het. Hoeft de pret niet te drukken, maar ik zoek naar redenen voor de slechte kaartverkoop, want aan zo'n line-up zal het hopelijk niet liggen?
Inderdaad erg jammer, maar ik klamp me vast aan het laatste deel van deze zin: "Das ZappenDuster Festival steht kurz bevor – doch vielleicht zum letzten Mal!"
Bovendien hebben ze 2 weken geleden ook al een email gestuurd dat het krap wordt, maar definitief doorgaat...
Tenslotte vraag ik me af in hoeverre de financiële consequenties van het zo laat cancelen in de afhandeling met alle bands en partijen opweegt tegen dat gat van 10 k€ dat ze nog in hun begroting hebben.
We wachten met spanning af...

1
geplaatst: 25 juli 2025, 09:27 uur
Ik ben -op Heretoir na- weer helemaal bij! Aardig wat toffe tracks gehoord!
0
geplaatst: 27 juli 2025, 16:19 uur
Na deze oproep maar besloten ze te ondersteunen met een kleine lening: ZappenDuster braucht Verbündete! | blacksilence.de
(de organisator blijkt iemand uit Gronau, hier 5 min. over de grens)
Toch zonde dat dit sympathieke, kleinschalige niche evenement verloren zou gaan; en ik heb er bovendien heel erg zin in (in)...!
(de organisator blijkt iemand uit Gronau, hier 5 min. over de grens)
Toch zonde dat dit sympathieke, kleinschalige niche evenement verloren zou gaan; en ik heb er bovendien heel erg zin in (in)...!

0
geplaatst: 31 juli 2025, 11:35 uur
03-07: Psychonaut - Endless Currents (The_CrY / 10 / 7,72)
07-07: Scimitar - Aconitum (Apollo / 9 / 7,1)
12-07: Faetooth - White Noise (ProGNerD / 9 / 7.81)
14-07: Green Carnation - In Your Paradise (Dieter / 6 / 6,47)
16-07: Der Weg Einer Freiheit - Eos (ABDrums / 7 / 7,87)
18-07: Blackbraid - The Dying Breath of a Sacred Stag (Kondoro0614 / 6 / 7,62)
23-07: Heretoir - The Ashen Falls (ABDrums / 5 / 7,04)
31-07: Biohazard - F**k the System (The_CrY / 0 / 0)
Mijn vakantie zit er weer op dus ik zal zo even een inhaalslag doen. Rustig in dit topic, dus ik pak meteen mijn kans om dit nummer van Biohazard langs te laten komen. Nog genoeg toffe muziek om te delen!
07-07: Scimitar - Aconitum (Apollo / 9 / 7,1)
12-07: Faetooth - White Noise (ProGNerD / 9 / 7.81)
14-07: Green Carnation - In Your Paradise (Dieter / 6 / 6,47)
16-07: Der Weg Einer Freiheit - Eos (ABDrums / 7 / 7,87)
18-07: Blackbraid - The Dying Breath of a Sacred Stag (Kondoro0614 / 6 / 7,62)
23-07: Heretoir - The Ashen Falls (ABDrums / 5 / 7,04)
31-07: Biohazard - F**k the System (The_CrY / 0 / 0)
Mijn vakantie zit er weer op dus ik zal zo even een inhaalslag doen. Rustig in dit topic, dus ik pak meteen mijn kans om dit nummer van Biohazard langs te laten komen. Nog genoeg toffe muziek om te delen!
0
geplaatst: 31 juli 2025, 13:23 uur
Inhaalslag!
Faetooth - White Noise: 7,8
Green Carnation - In Your Paradise: 7,5
Der Weg Einer Freiheit - Eos: 9
Jezus wat een fantastisch nummer. Hele toffe tip!
Blackbraid - The Dying Breath of a Sacred Stag: 7,8
Heretoir - The Ashen Falls: 7
Biohazard - F**k the System: 8
Faetooth - White Noise: 7,8
Green Carnation - In Your Paradise: 7,5
Der Weg Einer Freiheit - Eos: 9
Jezus wat een fantastisch nummer. Hele toffe tip!
Blackbraid - The Dying Breath of a Sacred Stag: 7,8
Heretoir - The Ashen Falls: 7
Biohazard - F**k the System: 8
3
geplaatst: 31 juli 2025, 23:37 uur
7
Jeugdsentiment ! M’n eerste concert ooit was in 1990, Mucky Pup in Hedon, Zwolle. Voorprogramma was het voor mij toen onbekende Biohazard en ik was meteen fan. Eerste drie platen waren toentertijd fantastisch maar ik draai ze eigenlijk nooit meer. Deze klinkt best wel aardig maar of ik nou de behoefte heb aan een heel album…
Jeugdsentiment ! M’n eerste concert ooit was in 1990, Mucky Pup in Hedon, Zwolle. Voorprogramma was het voor mij toen onbekende Biohazard en ik was meteen fan. Eerste drie platen waren toentertijd fantastisch maar ik draai ze eigenlijk nooit meer. Deze klinkt best wel aardig maar of ik nou de behoefte heb aan een heel album…
2
geplaatst: 2 augustus 2025, 11:38 uur
31-07: Biohazard - F**k the System (The_CrY / 5 / 6,78)
02-08: An Abstract Illusion - No Dreams Beyond Empty Horizons (Apollo / 0 / 0)
Rustig in deze vakantieperiode. Heb zelf ook nauwelijks nieuwe muziek tot mij genomen, maar dit nummer wilde ik direct luisteren.
02-08: An Abstract Illusion - No Dreams Beyond Empty Horizons (Apollo / 0 / 0)
Rustig in deze vakantieperiode. Heb zelf ook nauwelijks nieuwe muziek tot mij genomen, maar dit nummer wilde ik direct luisteren.
0
geplaatst: 2 augustus 2025, 11:43 uur
Biohazard begint best lekker, niet lullen maar riffen, en hoewel de riff een sterke heb-ik-eerder-gehoord-vibe heeft wordt de toon goed gezet. Productioneel ook goed. Echter die Amerikaanse stijl brulvocalen, en dan met name die van de kale zonder hoofddoek, vind ik te lomp. Nooit fan geweest van die stijl.
5,8
5,8
1
geplaatst: 2 augustus 2025, 13:40 uur
Gaaf, deze had ik ook willen nomineren vandaag. Ik keek al een poos reikhalzend uit naar nieuw werk van de band. Woe is een album dat, nadat ik hem eerst geloof ik zelfs nog op 3,0* had staan, bij mij is uitgegroeid tot een album met een zeer respectabele en bijzondere status.
Kwalitatief borduurt AAI voort op het Woe geluid, waarbij het hoofdaccent verschuift van atmosferische progdeath naar een nadruk op technische hoogstandjes en ongecontroleerde chaos. Ook zeker mijn kop thee, maar het vergt wel meer inspanning om tot een goede waardering te kunnen komen.
Ik durf er wel hoog in te vliegen met een 8,5. Eén van de gavere vooruitgegeven singles die ik dit jaar heb gehoord en ik ben heel benieuwd naar het volledige album.
Kwalitatief borduurt AAI voort op het Woe geluid, waarbij het hoofdaccent verschuift van atmosferische progdeath naar een nadruk op technische hoogstandjes en ongecontroleerde chaos. Ook zeker mijn kop thee, maar het vergt wel meer inspanning om tot een goede waardering te kunnen komen.
Ik durf er wel hoog in te vliegen met een 8,5. Eén van de gavere vooruitgegeven singles die ik dit jaar heb gehoord en ik ben heel benieuwd naar het volledige album.
0
geplaatst: 2 augustus 2025, 16:43 uur
29-06: Varnheim - Inwards - 6,3
03-07: Psychonaut - Endless Currents - 7,5
10-07: Alestorm - Mega-Supreme Treasure of the Eternal Thunderfist - 6,8
Had geen 17 minuten epos van Alestorm verwacht. Zag hier wel tegenop, maar wanneer de grunts met de folk gecombineerd worden klinkt het verrassend goed. De samenzang is dan weer ongelooflijk kazig en de 'clean' zang is slecht. Instrumentaal gaat het ook op en neer in kwaliteit. En dat is jammer, want alle goede passages tezamen zou een gaaf nummer opleveren. Toegegeven is het samenraapsel dus beter dan verwacht en heeft mijn beeld van de band ook wat bijgesteld.
03-07: Psychonaut - Endless Currents - 7,5
10-07: Alestorm - Mega-Supreme Treasure of the Eternal Thunderfist - 6,8
Had geen 17 minuten epos van Alestorm verwacht. Zag hier wel tegenop, maar wanneer de grunts met de folk gecombineerd worden klinkt het verrassend goed. De samenzang is dan weer ongelooflijk kazig en de 'clean' zang is slecht. Instrumentaal gaat het ook op en neer in kwaliteit. En dat is jammer, want alle goede passages tezamen zou een gaaf nummer opleveren. Toegegeven is het samenraapsel dus beter dan verwacht en heeft mijn beeld van de band ook wat bijgesteld.
* denotes required fields.