MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Rock en pop 60's Bobbys!

zoeken in:
aERodynamIC schreef:

Beter dan de versie van Sinéad of niet?

Nee, maar Live at Glam Slam, 1992 komt een heel eind vind ik.

4. The Time - Jungle Love

132 punten

Nummer 1 van: Martijn Jonkers en Funky Bookie

Jungle Love begon wat moeizaam, maar uiteindelijk door brede steun en toch wel wat hoge noteringen wist het net de top 3 niet te bereiken. Het verschil tussen de nummers drie en vier is dan ook niet groot.

The Time is en blijft feest en wie zingt er nu niet mee met het bekende 'O-wee-o-wee-o'.

Het nummer kwam later uit op het album Originals en dan valt weer op hoe dicht Morris Day en Prince qua klankkleur bij elkaar liggen. Alleen is Prince vocaal veelzijdiger en dat onderscheidt hem van Morris.

3. Sheila E. - The Glamorous Life

137 punten

Nummer 1 van: Poeha en EvilDrSmith

Sheila E. is populair deze Greatest Hits zoals al eerder opgemerkt.

De wereld maakte goed kennis met haar door de hitsingle The Glamourous Life. Toch had ze al genoeg indruk gemaakt voordat ze bij Prince terecht kwam. Ze was een veelgevraagd percussioniste bij onder andere Marvin Gaye, George Duke, Herbie Hancock en Patti Labelle.

Ook is ze te horen op de Michael Jackson hit Don't Stop 'Til You Get Enough.

Haar bijdrage tijdens de SOTT tour en Lovesexy tour was natuurlijk ook geweldig: 'On the drums Sheila E., not bad for a girl':

En natuurlijk kan je beter luisteren naar de lange versie van The Glamorous Life:

2. Bangles - Manic Monday

149 punten

Nummer 1 van: ArthurDZ, Rudi S, johan de witt, motel matches en uw host.

Voor mij persoonlijk één van de mooiste popliedjes ooit en ik krijg bijval van vier andere users.

Ook dit nummer verscheen later op Originals.

Susanna Hoffs heeft het in interviews nog steeds over het moment dat Prince onverwacht het podium op kwam tijdens een optreden van hun om een beetje mee te zingen/doen op Manic Monday. Ook schijnt hij gitaar te hebben gespeeld aan het einde van het Bangles nummer Hero Takes a Fall.

1. Sheila E. - A Love Bizarre

171 punten

Nummer 1 van: Brunniepoo, ranja, Marco dB, lennon, thelion, jeroentjuhh

Uiteraard staat dan uitgerekend A Love Bizarre op de eerste plaats. Een duet met Prince. Hoezo moet en zal hij dominant aanwezig zijn?!

Het is natuurlijk ook een geweldig nummer en de live versie in San Franciso op 8 maart 1986 is er eentje die ik ontelbare keren heb gezien en waar ik maar geen genoeg van krijgen.

https://postimages.org/

Het was mijn eerste keer als organisator van dit spel. Ik heb altijd bewondering voor het werk dat iedereen erin stopt en dat weerhield me altijd. Inderdaad is het een klus, maar ongelooflijk leuk om te doen en het smaakt zeker naar meer.

Ik besef nu dat het hier en daar ook een beetje een persoonlijke trip is geworden: hopelijk is dat niet al te storend.

Iedereen die heeft meegedaan in welke ronde dan ook bedankt daarvoor. Ik had niet verwacht dat er nog zoveel mensen mee zouden doen.

4 april - Outlaw104 (Doves)
11 april - Edgar18 (90's Girl Groups)
18 april - Brunniepoo (Miles Davis)
25 april - Teunnis (John Coltrane)
2 mei - EvilDrSmith (Palm Desert Scene: Masters Of Reality, Kyuss, Queens Of The Stone Age, Hermano e.a.)
9 mei - Hedser (Robbie Williams)
16 mei - Titmeister (Godspeed You! Black Emperor)
23 mei - herman (Bob Dylan 1962-1969)
30 mei - 123poetertjes (JPEGMAFIA)
6 juni - voskat (Current 93 & Death In June)
13 juni - Bonk (Foo Fighters)
20 juni - motel matches (Morphine & Soul Coughing)
27 juni - hoi123 (Ichiko Aoba)
4 juli - cosmic kid (Oasis)
11 juli - dynamo d (Rob de Nijs)
18 juli - All Day Watcher (Aerosmith of The Jayhawks)

Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki

Greatest Hits of - MusicMeterWiki

Op naar de volgende Greatest Hits georganiseerd door Outlaw104.

Geen When Doves Cry maar Doves.

Thanx aERodynamIC voor een mooie week Prince sidekicks.

Marco dB schreef:
Prince sidekicks.

Was ook een mooie titel geweest trouwens

Bedankt aERodynamIC voor deze leuke en originele GH. Fijne presentatie ook!

Bedankt voor het werk en de verhaaltjes bij de uitslag waren ook leuk om te lezen.

Het was genieten deze week. Dank daarvoor en voor de presentatie.

Wat een mooie lijst is dit geworden en wat een fraaie presentatie: bedankt Eric!

Bedankt voor de organisatie en de luisterrijke presentatie van deze editie aERodynamIC. Ik ben geen Prince adept, maar het was een genoegen om afgelopen week je bevlogenheid te volgen.

Prince en duiven, ze hebben iets met mekaar, de overgang is wat dat betreft niet zo groot. Ik ga dan zo meteen ook de GH opstarten omtrent Doves.

GREATEST HITS OF... DOVES

https://oildale.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2016/10/22040512/Doves-resize-2.jpg

De band in deze editie viel rond de eeuwwisseling zo'n beetje tussen wal en schip. Het tijdperk van de echte Britpopgekte liep nagenoeg ten einde en Madchester had zijn beste tijd zelfs daarvoor al gehad. De aandacht werd verlegd naar nieuwe bands zoals Coldplay en Elbow.
Doves pikten hun graantje wel mee, maar hebben vrijwel altijd een tikkeltje in de schaduw van hen geopereerd. Ze hadden beslist wel enkele raakvlakken met beide bands, maar verwerkten eveneens een behoorlijke portie britpop/madchester elementen in hun composities. Destijds werd er volgens mij ook wel eens van post-britpop gesproken en de band was in de UK nog regelmatig behoorlijk succesvol.
Waar Chris Martin en co. al relatief snel stopten met het schrijven en uitbrengen van spannende en emotionele songs, gingen de Doves daar ogenschijnlijk onverdroten mee door en werd zelfs het experiment niet geschuwd. Niettemin bleef een echte doorbraak buiten de UK uit en in 2010 gooiden ze het bijltje er tijdelijk bij neer, naar eigen zeggen om de album-tour-album-tour sleur te doorbreken. Na wat solowerk en zijprojecten begon het eind 2018 toch opnieuw te kriebelen en doken ze onder de naam Doves de studio weer in.

Doves is opgericht door drie vroegere klasgenoten in Wilmslow, een plaats in het graafschap Cheshire, iets ten zuiden van Manchester.
De band bestaat uit zanger en bassist Jimi Goodwin en tweelingbroers, gitarist Jez en drummer Andy Williams. Door een toevallige ontmoeting in de door Factory Records gerunde nachtclub en muzieklocatie The Hacienda te Manchester vormden ze begin jaren 90 het dance georiënteerde Sub Sub. Nadat hun studio met instrumenten en opnames in vlammen opging en er een muzikale stijlwisseling plaatsvond, werd dat omgedoopt tot Doves. Onder die naam brachten ze tot nu toe 6 studioalbums uit, waarvan debuut "Lost Souls" eergisteren het 25-jarig jubileum vierde, terwijl de meest actuele worp pas in februari van dit jaar het levenslicht zag. Tussendoor verscheen een naar mijn mening zorgvuldig samengestelde best of.. compilatie van de eerste 4 albums inclusief het onvermijdelijke nieuwe nummer en ook nog een plaat met een collectie 'afvallers' en remixen van de eerste 2 albums.

Ik had al even zitten grasduinen in het GH archief, maar kwam ze daar niet tegen, dus hoog tijd voor een eigen GH editie, dunkt me.

Misschien dat DjFrankie, panjoe, cosmic kid of Casartelli de titel zou kunnen aanpassen naar Greatest Hits of #7: Doves. Alvast bedankt!

Bedankt nog aERodynamIC! Fijne ontknoping!

Voor wat betreft de startlijst is er door mij getracht een evenredige verdeling te maken op basis van populariteit van de albums op musicmeter en de bijbehorende stemmen op favoriete nummers.
Hierbij heb ik geen rekening gehouden met werk van het meer dancegerichte Sub Sub (de naam ten tijde van de oprichting, totdat hun studio in vlammen opging), het solowerk van Goodwin en het nevenproject Black Rivers van de broers Williams. Mocht je evenwel de behoefte voelen hiervan nummers te willen nomineren, be my guest!
Songmateriaal als gevolg van participaties (in bijv. Republica, Badly Drawn Boy, Electronic, Lamb, Soulsavers en Elbow) vallen echter buiten het deelname kader.

DE STARTLIJST

Almost Forgot Myself
Black and White Town
Carousels
Catch the Sun
Caught by the River
Cold Dreaming
Darker
Here It Comes
Jetstream
Kingdom of Rust
Pounding
Prisoners
Renegade
Sea Song
Snowden
The Cedar Room
The Man Who Told Everything
There Goes the Fear
Winter Hill
Words

Missen er volgens jou nog nummers? Je mag nog 10 andere tracks (minimaal 5) nomineren, waarvan uiteindelijk de 10 met de meeste stemmen aan de startlijst toegevoegd zullen worden.

Deadline: maandagavond 20.00 uur.

House of Mirrors
Last Broadcast
Lost Souls
N.Y.
One of These Days
Satellites
Sky Starts Falling
Spellbound
The Sulphur Man
Walk in Fire

A Drop In The Ocean
Broken Eyes
Cathedrals Of The Mind
Reprise
Saint Teresa

Ook meteen m'n eigen nomi's, zodat er later niet gezegd kan worden, dat ik de boel probeer te manipuleren.

Cathedrals of the Mind
Compulsion
Firesuite
N.Y.
One of These Days
Rise
Saint Teresa
Satellites
Someday Soon
Spellbound

Bedankt voor de uitnodiging Outlaw. Doves is een band waar ik maar niet doorheen kom dus ik kan hier weinig aan toe voegen, ik ben (helaas) geen liefhebber van deze band.

Minneapolis schreef:
(quote)

Haha.. dat heb ik serieus vanavond gedaan (voor een schappelijke prijs op Discogs gekocht). Ooit, way back dus, had ik een copy op een bandje, maar ik besef me door dit topic dat het een gat in mijn platen collectie is. Dus bedankt voor de inspiratie.

Dan heb je of de laatste schappelijk geprijsde cd gekocht, of je bent voor vinyl gegaan, want ik zie inmiddels geen exemplaren onder de vijftig euro meer, en dat wordt me toch een beetje gortig...

En uiteraard dank voor de organisatie, aERodynamIC!

Dank aERodynamIC dat was een heel fijn weekje.

Brunniepoo schreef:
(quote)

Dan heb je of de laatste schappelijk geprijsde cd gekocht, of je bent voor vinyl gegaan, want ik zie inmiddels geen exemplaren onder de vijftig euro meer, en dat wordt me toch een beetje gortig...

En uiteraard dank voor de organisatie, aERodynamIC!

Vinyl inderdaad. De cdtjes zijn schaars in dit aparte geval.

Dank voor de tag, Outlaw104. Alleen ken ik de band en de muziek niet. Tot een andere keer dan maar, want ook te weinig tijd om dit repertoire nog te gaan ontdekken deze week.

10:03
A Drop In The Ocean
Birds Flew Backwards
Spellbound
The Greatest Denier

Wellicht volgen er nog een paar

House of Mirrors
Last Broadcast
Spellbound
Saint Teresa
Broken Eyes
Southern Bell
I Will Not Hide
In The Butterfly House
The Storm
One of These Days

Almost Forgot Myself
Catch the Sun
Jetstream
Kingdom of Rust
The Cedar Room
There Goes the Fear
Walk in Fire

Pinsnider schreef:
Almost Forgot Myself
Catch the Sun
Jetstream
Kingdom of Rust
The Cedar Room
There Goes the Fear
Walk in Fire
De eerste 7 staan al in de startlijst, alleen Walk in Fire mag meedoen. Dus minstens nog 4 erbij zoeken svp.

10:03
Cathedrals Of The Mind
Firesuite
Last Broadcast
Reprise
Rise
Spellbound

Gast
geplaatst: vandaag om 16:40 uur

geplaatst: vandaag om 16:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.