MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Nominatietopic MuMeLadder 2026

zoeken in:
Onweerwolf schreef:

Herman Van Veen - Toveren

HermanGod

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

HermanGod

Magnet zou ook wel in jouw straatje moeten passen.

Onweerwolf
Top2000 schreef:
Swans - Helpless Child spotify:track:7jEfLF7XLMzBNj9w1PBmCq

Stond ook op mijn shortlist maar ik vermoed dat 'ie te lang is voor de meeste mensen. Dat einde though; opstijgend de wereld onder je in vlammen zien opgaan. Wat een katharsis van een track.

Casartelli (moderator)
Onweerwolf schreef:
Gloria - The Last Seven Days spotify:track:5UDbH6e4kfAkKIfaNojXGS
Unit Gloria?

Jos heb ik in het verleden ook hier al wel eens vruchteloos genomineerd, geloof ik

Onweerwolf
Casartelli schreef:
(quote)
Unit Gloria?

Ja, maar deze was nog van voor de naamsverandering.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ja, maar deze was nog van voor de naamsverandering.

Dat is op zich waar, maar volgens mij wordt in dit spel de spelling aangehouden zoals in de database van MuMe gehanteerd. En dat is Unit Gloria.

Maar je kan een correctie indienen als je het er niet mee eens bent.

Onweerwolf
Poek schreef:
(quote)

Dat is op zich waar, maar volgens mij wordt in dit spel de spelling aangehouden zoals in de database van MuMe gehanteerd. En dat is Unit Gloria.

Okay. Wanneer is dat ingevoerd?

thelion schreef:

Emeli Sandé - Next To You spotify:track:3vjQt1znaFEnX3PBXsgtVc

Next To Me is het toch?

kaj_666 schreef:
(quote)

Next To Me is het toch?

Verdomd ja klopt……

Mijn nominatiedebuut, eens kijken hoe het uit gaat pakken.

Hercules & Love Affair - Blind spotify:track:7rWS1umX04r7zzWnGNDu8w
The Smiths - Well I Wonder spotify:track:3OS4XXm4S42pnESQmtN9MG
Susanne Sundfør - Fade Away spotify:track:0rb0aRVkYbrwnGF2sBhGno
Kurt Vile - Wakin On A Pretty Day spotify:track:4cCoZML1dPIQxNjOwDmJGf
Lana Del Rey - Cinnamon Girl spotify:track:2mdEsXPu8ZmkHRRtAdC09e

neuehäuser schreef:
Mijn nominatiedebuut, eens kijken hoe het uit gaat pakken.
Heel goed, hoop ik. Prachtlijst!

Arno schreef:
(quote)
Heel goed, hoop ik. Prachtlijst!

Bedankt! Op jouw steun kunnen mijn nominaties in ieder geval rekenen

Mijn nominaties zijn binnen

Derek & The Dominos – Bell Bottom Blues spotify:track:2YJgM8lj4u5YEZRSHSfL60
Sly & The Family Stone - Family Affair spotify:track:4f3u4Oy0JqJRIhMmTqRcxj
Two Door Cinema Club - Undercover Martyn spotify:track:6GQLX6Z28fYwDNCrhaKzYF
The Police - King Of Pain spotify:track:1V15l05snHYHYVxerjMFGo
Liam Gallagher - Once spotify:track:34fv3psKQOOwWZBRxoIF4I

Onweerwolf schreef:
(quote)

Okay. Wanneer is dat ingevoerd?

Die regel? Dat weet El Ninjo vast wel.

Casartelli (moderator)
Ik ben er ook even ingedoken. Als de band zijn singles onder de naam Gloria uitbracht en pas voor het album de groepsnaam in Unit Gloria veranderde, zou ik het ook bij Gloria houden.

Bijvangst was een interview met Robert Long in de Telegraaf in 1974, over zijn net verschenen solodebuut (maar met ook referenties aan de (Unit) Gloriatijd). Voor alle fans...

Gekozen voor vijf artiesten die er nog niet in staan:

BROCKHAMPTON - BOOGIE spotify:track:3NuN59jpH3B5cNa2M4r7XG
Gang of Four - Damaged Goods spotify:track:62uw0iWu8jLB4cYBQxjdcm
Kae Tempest - Europe Is Lost spotify:track:3I5vi9XbNrEsPdhcJhlfgY
Soulwax - NY Excuse spotify:track:5nMaCWssqWOTZeBSCUOKk5
Suicide - Ghost Rider spotify:track:0sTMWWSms4Mt6vy33rdqgv

Teunnis schreef:
Gekozen voor vijf artiesten die er nog niet in staan:

Nu je het zegt, mijn vijf artiesten waren ook nog niet vertegenwoordigd. Een nobel initiatief imo.

Poek schreef:

Die regel? Dat weet El Ninjo vast wel.

Dat zou ik ook even moeten terugzoeken welk jaar we dat ingevoerd hebben...ik denk een jaar of 4 geleden.

Poek schreef:
(quote)

Maar je kan een correctie indienen als je het er niet mee eens bent.

https://www.musicmeter.nl/album/661076

Op zich ook waar, maar verzamelalbums zoals This Mortal Coil - 1983-1991 (1993) - MusicMeter.nl en This Mortal Coil - This Mortal Coil (2011) - MusicMeter.nl zijn tot nu toe genegeerd: de artiestennamen van Song to the Siren en You and Your Sister zijn in dit spel veranderd naar hoe het bij MuMe op de studioalbums staat.

Maar hoe de regel precies is weet ik niet, en het is wel logischer om Gloria te gebruiken dan Unit Gloria.

Ik heb een correctie ingediend. En er lijkt me weinig twijfel over dat het debuutalbum is uitgebracht als Gloria. Dus de nominatie kan blijven staan zoals die is.

Onweerwolf
Teunnis schreef:
Ik heb een correctie ingediend. En er lijkt me weinig twijfel over dat het debuutalbum is uitgebracht als Gloria. Dus de nominatie kan blijven staan zoals die is.

Had ik inderdaad ook al gedaan, dus nu kunnen ze er niet meer onderuit, die crewrakkers!

Op mijn single zonder hoesje op het imperial label (ooit een keer geërfd van een oudoom) staat alleen Gloria.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Stond ook op mijn shortlist maar ik vermoed dat 'ie te lang is voor de meeste mensen. Dat einde though; opstijgend de wereld onder je in vlammen zien opgaan. Wat een katharsis van een track.

Hij haalt net aan de top 20 van langste nummers in de lijst van dit jaar, zou geen al te groot probleem moeten zijn dan hopelijk. De tweede helft is inderdaad wel waar de magie gebeurt

Het bestaan van dit topic school me plotsklaps te binnen tja, hoe gaan die dingen..

Mijn vijftal:

Armand Hammer - The Gods Must Be Craey (Ft. El-P) spotify:track:0OAWwXN72mqpT12LDfQcAK
Bill Callahan - Coyotes spotify:track:53V82ijlao2g2MOncVevpv
Bonny Light Horseman - The Roving spotify:track:43ilH6eTzMBBekPccApVfo
Nilüfer Yanya - Cold Heart spotify:track:5WRdonm8caliL2JA6fT2fL
Patti Smith - Redondo Beach spotify:track:14NLKVg17AHF8Xr7sfxpv3

Staat Bill er nou serieus nog niet in of schiet ik hier een ernstige kemel?

Moderat - Reminder spotify:track:2DP2UCTKZpI2YTgUTm2ESs
Chappell Roan - Pink Pony Club spotify:track:1k2pQc5i348DCHwbn5KTdc
Richard Hawley - The Ocean spotify:track:7zbGF3nDwYpDcS1Yjcaxt2
Hooverphonic - Eden spotify:track:5IpTvvTopPoAhJLbtQ798i
Phoenix - Lisztomania spotify:track:4esUVfYnFcCCVHntx9FQCb

Da's er ook nie neffest genomineerd stardust_be

bonothecat schreef:

Travis Scott - Sicko Mode spotify:track:2xLMifQCjDGFmkHkpNLD9h

Bonothecat die Sicko Mode nomineert, je verwacht het niet

cosmic kid (moderator)
Beste allen, op dit moment zijn er 420 liedjes genoemd door 84 deelnemers. Morgenavond om 20.00 uur gaat de extra nominatieronde van één extra liedje persoon in.Let op, het aantal plaatsen is zeer beperkt. Wees er dus snel bij want op = op. Ik geef rond 20.00 uur geen extra startschot, jullie mogen zelf de tijd in de gaten houden. Elke nominatie voor 20:00 , en hierbij houd ik de tijd aan van het geposte bericht, wordt niet mee genomen.

Vanzelfsprekend geldt voor de extra nominatie ook de regel voor artiesten met tien nummers en de extra nominatie dient te voldoen, met je eerste vijf nummers, aan zes verschillende artiesten in je lijstje

El Ninjo Casartelli chevy93 Gretz STaRS Onweerwolf kaj_666 123poetertjes , 50tracks , ABDrums ,aerobag , aERodynamIC , All Day Watcher ,, andré , AOVV , Apollo , arcade monkeys , AreYouThere ,Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Ataloona , Axel , Bartjeking , BlackFinch , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dominicano fonso , Drikske , dumb_helicopter , Dwejkk_ , dynamo d , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , Etob , EttaJamesBrown , EvilDrSmith , Fathead , Finidi , Finn , Funky Bookie , Gebruiker43757 , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Guessmaker , Gyzzz , Hedser , herman , Hermy , hoi123 , inquestos , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesB , Johnny Marr , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , Justus18 , kaj_666 , Koenr , LauraVE , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , madmadder , Marco dB , marsupilami , Martijn Jonkers , Marty McFly , Marzipaintree , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , Mexicanobakker , mol , motel matches , MRDammann , musicfriek , neuehäuser , nico1616 , Nicolage Rico , niels94 , Omsk , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , pauljojo , Pepino , pjh1967 , Poeha , Poek , Poles Apart ,Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Ries_72 , Riesdude , rkdev , Rob071 , Robbie34 , Rudi S , Rufus , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shimahero , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , sj0n88 , Snoeperd , sokra , Spul , starbright boy , stardust_be , STaRS , Sting , stoepkrijt , T.O. , tafkat , tbouwh , Teunnis , thelion , The Eraser , the viking , titan , Titmeister , Top2000 ,vigil , Vince vega , VladTheImpaler , wendyvortex , WhyNotSmile , willemdeux , yeahyeahyeah , Zwammer

Hoe veel nominaties zijn per user geoorloofd in de tweede ronde, cosmic kid?

Eén.

Ik zal de post aanpassen

Gast
geplaatst: vandaag om 15:14 uur

geplaatst: vandaag om 15:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.