Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #5
zoeken in:
2
geplaatst: 13 april, 09:45 uur
En ik snap Koosknook ook wel een beetje, maar bij mij is het zelfs omgeslagen in milde waardering. Met name dankzij het oorwurmrefrein; de coupletten zijn en blijven kaal en nietszeggend, en die "if you wanna be my lover"-bridge (of is dat het 2e refrein, of pre/post-chorus?) vind ik wat zeurderig.
6,3
6,3
1
geplaatst: 13 april, 17:43 uur
Ben niet zo van de hapklare popbrokken. Maar in elk geval minder irritant dan het merendeel van de SAW meuk van een paar jaar daarvoor. En dus bijna voldoende: 5
1
geplaatst: 13 april, 19:11 uur
In ieder geval beter dan de liedjes van de collega boybands (op Wet Wet Wet na dan). Zit slim in elkaar. Een hit hoor ik er ook wel in. Een echte oorwurm vind ik het niet. En een paar hits van de Dolly Dots vind ik veel leuker dan deze: 6
1
geplaatst: 13 april, 20:57 uur
3T - Anything - 2
R&B is zo ongeveer het ergste, dat je mij op muzikaal gebied kunt voorschotelen. Bovendien klinken deze heren als derderangs Michael Jackson imitatoren.
Spice Girls - Wannabee - 4
Ik heb de commotie rondom deze dames nooit begrepen. Wellicht een der meest overschatte acts uit de muziekgeschiedenis.
R&B is zo ongeveer het ergste, dat je mij op muzikaal gebied kunt voorschotelen. Bovendien klinken deze heren als derderangs Michael Jackson imitatoren.
Spice Girls - Wannabee - 4
Ik heb de commotie rondom deze dames nooit begrepen. Wellicht een der meest overschatte acts uit de muziekgeschiedenis.
0
geplaatst: 14 april, 07:05 uur
Een echte love/hate score. Twee tienen maar ook negen onvoldoendes. Een 6,33 voor Wannabe van de Spice Girls. Ik hou mijn hart vast voor de scores de komende dagen.
Op 9 in de Top 100 over 1996 staat Robert Miles met Children daar hadden we eerder een 6,94 voor over. Op 8 Peter Andre Feat. Bubbler Ranx. Hun samenwerking in Mysterious Girl gaven we een 5,03. Op 7 staat het duet Zonder Jou van Paul de Leeuw en Simone Kleinsma
Zonder Jou is een Nederlandstalige bewerking van het nummer Vivere van Andrea Bocelli en Gerardina Trovato. De Nederlandse vertaling werd geschreven door Han Kooreneef. Kooreneef heeft zeven nummer 1-hits gescoord in de Nederlandse Top 40. Hiermee staat hij in de top 10 van componisten met de meeste nummer 1-noteringen ooit in Nederland. Zes van deze hits waren voor Marco Borsato zoals Dromen Zijn Bedrog, en de zevende was Eén Wereld, de doorbraak van Jeroen van der Boom. Kooreneef schreef ook mee aan Blijf Bij Mij van Volumia! en Stand My Ground voor Within Temptation.
Ik las in een recensie dat het duet in het laatste refrein op "bijna musicalachtige wijze over de top gaat". Laat dat bijna maar weg. In 2020 zouden de twee samen spelen in de musical Hello Dolly! Toen deze door de pandemie stopte, maakten ze samen de theatershow "Paul & Simone: Zonder jou"..
In mei 2020 zongen ze in het programma Even Tot Hier een speciale versie van het lied Irma Wat Moeten We Zonder Jou als ode aan de toen razend populaire doventolk Irma Sluis. Zonder Jou kwam in de laatste week van 1995 de lijst binnen, bleef 16 weken genoteerd waarvan vijf weken op de derde plaats.
# 2520 Simone Kleinsma en Paul De Leeuw - Zonder Jou
Op 9 in de Top 100 over 1996 staat Robert Miles met Children daar hadden we eerder een 6,94 voor over. Op 8 Peter Andre Feat. Bubbler Ranx. Hun samenwerking in Mysterious Girl gaven we een 5,03. Op 7 staat het duet Zonder Jou van Paul de Leeuw en Simone Kleinsma
Zonder Jou is een Nederlandstalige bewerking van het nummer Vivere van Andrea Bocelli en Gerardina Trovato. De Nederlandse vertaling werd geschreven door Han Kooreneef. Kooreneef heeft zeven nummer 1-hits gescoord in de Nederlandse Top 40. Hiermee staat hij in de top 10 van componisten met de meeste nummer 1-noteringen ooit in Nederland. Zes van deze hits waren voor Marco Borsato zoals Dromen Zijn Bedrog, en de zevende was Eén Wereld, de doorbraak van Jeroen van der Boom. Kooreneef schreef ook mee aan Blijf Bij Mij van Volumia! en Stand My Ground voor Within Temptation.
Ik las in een recensie dat het duet in het laatste refrein op "bijna musicalachtige wijze over de top gaat". Laat dat bijna maar weg. In 2020 zouden de twee samen spelen in de musical Hello Dolly! Toen deze door de pandemie stopte, maakten ze samen de theatershow "Paul & Simone: Zonder jou"..
In mei 2020 zongen ze in het programma Even Tot Hier een speciale versie van het lied Irma Wat Moeten We Zonder Jou als ode aan de toen razend populaire doventolk Irma Sluis. Zonder Jou kwam in de laatste week van 1995 de lijst binnen, bleef 16 weken genoteerd waarvan vijf weken op de derde plaats.
# 2520 Simone Kleinsma en Paul De Leeuw - Zonder Jou
0
geplaatst: 14 april, 08:07 uur
Een van de lelijkste dingen uit de 90's: een zingende Paul de Leeuw.
2,5
2,5
0
geplaatst: 14 april, 08:10 uur
Nooit gehoord. De dame ken ik niet, maar zingt wel mooi zuiver en heeft een klaar klinkende uitspraak, fijn. Paul is helaas een beetje in mismatch op dat vlak, want zingt lang niet op hetzelfde niveau en heeft een (voor mij) veel zwaarder accent qua uitspraak. Hij haalt het nummer wat naar beneden.
5.8
5.8
1
geplaatst: 14 april, 08:38 uur
Simone is een grote, heel grote dame in het Nederlands theater.
Prachtige, loepzuivere stem, idd.
Als ze alleen had gezongen had er een ander cijfer uitgerold, want Paul moet gewoon (provocerende) grapjes maken en verder zijn snavel houden.
Evenzogoed niet mijn smaak qua liedje, te veel Italiaanse kleinkunstkitsch.
3,5
Prachtige, loepzuivere stem, idd.
Als ze alleen had gezongen had er een ander cijfer uitgerold, want Paul moet gewoon (provocerende) grapjes maken en verder zijn snavel houden.
Evenzogoed niet mijn smaak qua liedje, te veel Italiaanse kleinkunstkitsch.
3,5
0
geplaatst: 14 april, 10:35 uur
Nederland is altijd goed in het stelen van Italiaanse tracks.
Simone - 7
Paul -2
4,5 voor Zonder Jou
Simone - 7
Paul -2
4,5 voor Zonder Jou
* denotes required fields.