Muziek / Muziekgames / Ooit in de top 40 - meter #5
zoeken in:
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 18:54 uur
Hit succes voor Warp Records. Wist ik niet. Die Jamie Lidell nog eens opgepikt met zijn 2013 album. 3* (voor de liefhebbers). Hier doet ie nog een beetje soort van nep soul erbij. En dan valt het nog een beetje lager uit. Ergens in de 2* categorie (mwoah): 4,9
1
geplaatst: afgelopen donderdag om 19:11 uur
Graham Gouldman - Sunburn 5
10cc - The things we do for love 7,3
10cc - The things we do for love 7,3
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 20:44 uur
De scheidslijn tussen retrosoul en nepsoul is flinterdun, als die er al is.
Doe mij maar gewoon Otis.
5,5
Doe mij maar gewoon Otis.
5,5
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 22:24 uur
Nelly Furtado feat. Timbaland - Promiscuous - 4
Met afstand haar slechtste single.
Fergie - London Bridge - 2
Vreselijk. Het doet pijn aan mijn oren. Rappen kan zo ongelofelijk irritant zijn.
Bløf - Wat Zou Je Doen? - 8
Heerlijk mee brullen. Goede single uit hun glorietijd.
Bløf - Aanzoek Zonder Ringen - 8
Ik ben een liefhebber van Bløf. Mag ik dat zeggen? Ja, ik mag dat zeggen.
Jamie Lidell - Multiply - 8
Lekker. Ik krijg zin in de zomer.
Met afstand haar slechtste single.
Fergie - London Bridge - 2
Vreselijk. Het doet pijn aan mijn oren. Rappen kan zo ongelofelijk irritant zijn.
Bløf - Wat Zou Je Doen? - 8
Heerlijk mee brullen. Goede single uit hun glorietijd.
Bløf - Aanzoek Zonder Ringen - 8
Ik ben een liefhebber van Bløf. Mag ik dat zeggen? Ja, ik mag dat zeggen.
Jamie Lidell - Multiply - 8
Lekker. Ik krijg zin in de zomer.
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 23:27 uur
# 2489 Fergie. 2 (kan deze niet herinneren maar heb er duidelijk niks aan gemist)
# 2490 Bløf Live. 6 (uit de serie Alle 13 Goed Zat)
# 2491 Bløf met drums. 6.5 (was 'm al vergeten)
# 2492 Lidell. 5 (kunstmatige soul uit het pre-AI tijdperk)
# 2490 Bløf Live. 6 (uit de serie Alle 13 Goed Zat)
# 2491 Bløf met drums. 6.5 (was 'm al vergeten)
# 2492 Lidell. 5 (kunstmatige soul uit het pre-AI tijdperk)
0
geplaatst: gisteren om 06:27 uur
De score voor Multiply had ik eigenlijk vooraf hoger ingeschat maar met maar liefst 10 onvoldoendes komt Jamie Lidell met zijn enige hit tot een 6,33.
Nog een bescheiden hitje uit 2006. The Girl That Lost Her Mind van de Haarlemse rockband The Sheer komt van hun tweede album Feel The Need. Het nummer bestaat uit twee delen, maar alleen het eerste deel verschijnt als single. Die haalt in drie weken notering de 25e plaats in de Top 40.
The Sheer wordt in 2000 opgericht door vier vrienden van de muziekschool: Bart van Liemt, Jasper Geluk, Jorn van der Putte en Gert-Jan Zegel. De band bouwt snel naam op via demo’s, radio-optredens en tours. Ze staan uiteindelijk op de grote Nederlandse festivals als Lowlands en Pinkpop.
De doorbraak volgt in 2004 met het debuutalbum The Keyword Is Excitement! en de hit Right Now. De band ontvangt meerdere prijzen, waaronder een Zilveren Harp en een 3FM Award. Daarna volgt het tweede album Feel the Need. Dit album werd opgenomen met producer Gordon Groothedde, die later voor diverse succesvolle Nederlandse pop- en rockacts werkte, zoals Miss Montreal, Guus Meeuwis, VanVelzen en Stef Bos. Op het album naast The Girl That Lost Her Mind Part 1 en 2 ook de geflopte singles All I Forget en Understand. Understand haalde nog de Tipparade en werd later gebruikt in de game FIFA 07. Het is ook de meest geluisterde track van de band op Spotify. Op de dag dat The Girl That Lost Her Mind uitkomt, vliegt de band per helikopter langs meerdere Bevrijdingsfestivals omdat ze dat jaar “Ambassadeur van de Vrijheid” zijn.
In 2009 kreeg Bart van Liemt te maken met nierfalen, waarna hij een donornier ontving. Na die operatie trad hij anderhalf jaar intensief op met Baskerville. Baskerville was een alternatieve elektronische band die bekend stond om energieke liveshows op binnen- en buitenlandse podia, waaronder Leeds Festival en Sziget. Volgens eigen zeggen "vierde hij eigenlijk zijn hervonden gezondheid". "Daarna moest ik m’n artistieke ei weer kwijt. Dat werd een plaat als Bade". Op het album Miracle Wave onder die naam vertelt hij over het fysieke en mentale herstel na een transplantatie.
Vanaf circa 2015 richtte Van Liemt zich op schrijven en coaching voor andere artiesten. Hij werkte onder anderen met Chef’Special, Douwe Bob, Navarone, Merol en Tim Dawn. Parallel daaraan verschenen online akoestische versies van ouder werk van The Sheer. In mei vorig jaar bracht hij voor het eerst een solosingle uit onder eigen naam, Here’s to Forever, die werd opgepikt door NPO Radio 2 en in de Verrukkelijke 15 terechtkwam. In oktober volgde de single Road to Somewhere. Dit voorjaar is hij weer terug op de podia en zo treed hij zondag op in zijn eigen Haarlem.
# 2493 The Sheer - The Girl That Lost Her Mind Pt. 1
Nog een bescheiden hitje uit 2006. The Girl That Lost Her Mind van de Haarlemse rockband The Sheer komt van hun tweede album Feel The Need. Het nummer bestaat uit twee delen, maar alleen het eerste deel verschijnt als single. Die haalt in drie weken notering de 25e plaats in de Top 40.
The Sheer wordt in 2000 opgericht door vier vrienden van de muziekschool: Bart van Liemt, Jasper Geluk, Jorn van der Putte en Gert-Jan Zegel. De band bouwt snel naam op via demo’s, radio-optredens en tours. Ze staan uiteindelijk op de grote Nederlandse festivals als Lowlands en Pinkpop.
De doorbraak volgt in 2004 met het debuutalbum The Keyword Is Excitement! en de hit Right Now. De band ontvangt meerdere prijzen, waaronder een Zilveren Harp en een 3FM Award. Daarna volgt het tweede album Feel the Need. Dit album werd opgenomen met producer Gordon Groothedde, die later voor diverse succesvolle Nederlandse pop- en rockacts werkte, zoals Miss Montreal, Guus Meeuwis, VanVelzen en Stef Bos. Op het album naast The Girl That Lost Her Mind Part 1 en 2 ook de geflopte singles All I Forget en Understand. Understand haalde nog de Tipparade en werd later gebruikt in de game FIFA 07. Het is ook de meest geluisterde track van de band op Spotify. Op de dag dat The Girl That Lost Her Mind uitkomt, vliegt de band per helikopter langs meerdere Bevrijdingsfestivals omdat ze dat jaar “Ambassadeur van de Vrijheid” zijn.
In 2009 kreeg Bart van Liemt te maken met nierfalen, waarna hij een donornier ontving. Na die operatie trad hij anderhalf jaar intensief op met Baskerville. Baskerville was een alternatieve elektronische band die bekend stond om energieke liveshows op binnen- en buitenlandse podia, waaronder Leeds Festival en Sziget. Volgens eigen zeggen "vierde hij eigenlijk zijn hervonden gezondheid". "Daarna moest ik m’n artistieke ei weer kwijt. Dat werd een plaat als Bade". Op het album Miracle Wave onder die naam vertelt hij over het fysieke en mentale herstel na een transplantatie.
Vanaf circa 2015 richtte Van Liemt zich op schrijven en coaching voor andere artiesten. Hij werkte onder anderen met Chef’Special, Douwe Bob, Navarone, Merol en Tim Dawn. Parallel daaraan verschenen online akoestische versies van ouder werk van The Sheer. In mei vorig jaar bracht hij voor het eerst een solosingle uit onder eigen naam, Here’s to Forever, die werd opgepikt door NPO Radio 2 en in de Verrukkelijke 15 terechtkwam. In oktober volgde de single Road to Somewhere. Dit voorjaar is hij weer terug op de podia en zo treed hij zondag op in zijn eigen Haarlem.
# 2493 The Sheer - The Girl That Lost Her Mind Pt. 1
0
geplaatst: gisteren om 08:18 uur
Dat orgeltje trekt het nummer nog net op naar een enigszins acceptabel cijfer.
En deze nikszeggerigheid wint harpen en awards?
Geen zin om te checken of dat met 'Part 2' rechtvaardiger zou zijn.
5
En deze nikszeggerigheid wint harpen en awards?
Geen zin om te checken of dat met 'Part 2' rechtvaardiger zou zijn.
5
0
geplaatst: gisteren om 09:56 uur
Niet wereldschokkend, gewoon leuke Beatlesque Britpop uit Nederland. Met klein 'compensatiepuntje'. En ja ik beken, ik was degene die al die cd-singletjes had.
2493 The Sheer - The Girl That Lost Her Mind Pt. 1: 8,0
2493 The Sheer - The Girl That Lost Her Mind Pt. 1: 8,0
2
geplaatst: gisteren om 10:13 uur
als je al leest "werkte met Chef Special" dan gaan de alarmbellen al af.
Maar dit valt daarmee vergeleken nog iets mee.
6,3
Maar dit valt daarmee vergeleken nog iets mee.
6,3
* denotes required fields.