MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave nummers KO

zoeken in:

djeffibrelich schreef:
@ reptile
de baslijn is bijna hetzelfde, maar er bestaat ook een kans dat ze hem uit killing joke's ''eighties'' gehaald hebben.
ook dezelfde baslijn.
killing joke hebben het dan van the damned gekopieerd.
verder lijkt het nummer er niet op.
Het zou allemaal kunnen... ook worden er wel eens per ongeluk dingen verzonnen die erg op elkaar lijken, zoals baslijntjes. Ook dat kan... dus ja waar hebben we het over.

reptile71 schreef:
Nee ben ik niet eens, de baslijn is ten eerste anders en ten tweede lijkt het hele nummer er niet op.

Het is nota bene de spil van dat hele nummer man! En het baslijntje lijkt er wel degelijk als twee druppels water op. Er zit misschien een accoordje extra bij, tsjongejonge.
En inderdaad djeff: Killing Joke heeft weer vrolijk geleend bij The Damned

perfume
Men Without Hats
Net even geluisterd. Een OhJa Erlebnis!

4-3

orbit schreef:
Het is nota bene de spil van dat hele nummer man! En het baslijntje lijkt er wel degelijk als twee druppels water op. Er zit misschien een accoordje extra bij, tsjongejonge.
En inderdaad djeff: Killing Joke heeft weer vrolijk geleend bij The Damned

Nirvana maakte eigenlijk kinderliedjes met distortion, zo eenvoudig en pakkend kwa melodie. Een nummer maken gebaseerd op een basloopje van iets anders zouden ze dus ook inderdaad gedaan kunnen hebben. Zoals The Cure hun geweldige nummer A Strange Day hebben gebaseerd op de laatste 3 noten van een bekend klokkenspelmelodietje.

Haal dat 'zouden ze' maar gerust weg jongen Tuurlijk komt muziek voort uit andere muziek en The Cure leende zich ook suf, maar dat doet hier verder niets aan af natuurlijk.

perfume
5-3

0-1 Icehouse

3-1 crazy vind ik best mooi, maar niet zo wave

orbit schreef:
Haal dat 'zouden ze' maar gerust weg jongen Tuurlijk komt muziek voort uit andere muziek en The Cure leende zich ook suf, maar dat doet hier verder niets aan af natuurlijk.
Precies

Wat stem je hier nu? Bij Andre stond het 3-3 en bij jou 4-4.

Zo maar voor de leuk... was even op youtube aan het kijken wat erop staat van Red Zebra, kom ik een andere Red Zebra tegen met een Peter Gabriël cover: Tiko ...grappig toch

musicfriek schreef:
(quote)

Wat stem je hier nu? Bij Andre stond het 3-3 en bij jou 4-4.
Huh, vreemd... maarre wat denk je zelf? DCD natuurlijk

Zoiets vermoedde ik al

5-1

Feeder
6-1

96. Yazoo - Situation vs. Duran Duran - Save a Prayer

1-0 (sorry, maar Duran Duran... )

1-1 Voor deze Duran Duran maak ik een uitzondering echter.. (bovendien, Yazoo )

perfume
2-1

Gast
geplaatst: vandaag om 21:46 uur

geplaatst: vandaag om 21:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.