MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song top 128 aller tijden

zoeken in:
luisteraart schreef:
(quote)

ik vind 9 stemmen veel te weinig, dan is het gewoon een loterij, hangt het er net vanaf wie er toevallig even aanwezig is. Waarom dat haastige?
Hier ben ik het mee eens. Zoals al eerder werd geopperd leek het me wel aardig om gewoon per dag een bepaald rijtje nummers af te werken zodat iedereen de tijd heeft om zijn stem uit te brengen. Gewoon vijf à tien per dag. We hebben toch geen haast? Zeker niet bij een k.o. als deze met ieder zijn favorieten

luisteraart schreef:
ik vind 9 stemmen veel te weinig, dan is het gewoon een loterij, hangt het er net vanaf wie er toevallig even aanwezig is. Waarom dat haastige?
Ik heb helemaal geen haast. Ik wil ook wel een langzamere modus doen.
Paap_Floyd schreef:
Zoals al eerder werd geopperd leek het me wel aardig om gewoon per dag een bepaald rijtje nummers af te werken zodat iedereen de tijd heeft om zijn stem uit te brengen. Gewoon vijf à tien per dag. We hebben toch geen haast? Zeker niet bij een k.o. als deze met ieder zijn favorieten
Wat bedoel je met vijf à tien per dag. 5 rondes of...

Wat ivm het idee om 4 nummers tegen elkaar te laten opnemen? We kunnen dan bv. 1 of 2 groepen per 24 uur doen. Dan kan iedereen rustig de 8 nummers opzoeken en is er geen grens aan hoeveelheid stemmen. Dan zal de eerste ronde (32x4) in totaal een 16 dagen in beslag nemen.

Ik bedoel dat elke dag een rijtje wedstrijden wordt opgegeven:

1. Nummer A vs. Nummer B
2. Nummer C vs. Nummer D
3. Nummer E vs. Nummer F
4. Nummer G vs. Nummer H
...

En aan het eind van de dag (24 uur) krijg je dan de eindstand:

1. Nummer A vs. Nummer B 13-11
2. Nummer C vs. Nummer D 22- 6
3. Nummer E vs. Nummer F 15-10
4. Nummer G vs. Nummer H 4-22
...

Bijvoorbeeld..

Waarna direct het volgende rondje van wedstrijden wordt neergezet zodat mensen zich daarop kunnen botvieren.

dat rustige spreekt me zeer aan; dat gejakker bij die sixties ko was af en toe belachelijk.
Een manier tot wat meer rust is denk ik ook verder te gaan dan tot de 9, ik noem maar wat: 15, met 2 verschil

Ben het wel met Paap eens hiermee. Zo heeft iedereen alle tijd om nummers te zoeken, wel zo fijn

luisteraart
Paap_Floyd schreef:
Ik bedoel dat elke dag een rijtje wedstrijden wordt opgegeven:

1. Nummer A vs. Nummer B
2. Nummer C vs. Nummer D
3. Nummer E vs. Nummer F
4. Nummer G vs. Nummer H
...

En aan het eind van de dag (24 uur) krijg je dan de eindstand:

1. Nummer A vs. Nummer B 13-11
2. Nummer C vs. Nummer D 22- 6
3. Nummer E vs. Nummer F 15-10
4. Nummer G vs. Nummer H 4-22
...

Bijvoorbeeld..

Waarna direct het volgende rondje van wedstrijden wordt neergezet zodat mensen zich daarop kunnen botvieren.

Yep. Dat bedoelde ik ook.

Met het systeem dat nu gebruikelijk is kun je echt niet even een nummer op je gemak zoeken en beluisteren, want dan lig je zo weer 5 KO's achter...

luisteraart schreef:
Met het systeem dat nu gebruikelijk is kun je echt niet even een nummer op je gemak zoeken en beluisteren, want dan lig je zo weer 5 KO's achter...

Vind ik dus ook, want door die snelheid loop je ook heel veel nummers mis. Gaat helemaal goedkomen met deze KO denk ik

dus als ik het goed begrijp Paap, niet stoppen bij een bepaalde score, maar 24 uur lang die vier laten strijden; ongeacht de hoogte?

Ook mee eens, maar wat ik graag zou doen is ipv 2 nummers tegen elkaar laten opkomen er 4 doen. Voordeel hiervan is dat een goed nummer dat ongelukkig geloot is niet direct tot een plaats vanaf 65 gedoemd is.

Dus:

dag1:
1. Nummer A vs. Nummer B vs. Nummer C vs. Nummer D
2. Nummer E vs. Nummer F vs. Nummer G vs. Nummer H

na 24uur:

1. A vs. B vs. C vs. D: 5-9-3-12
2. E vs. F vs. G vs. H: 9-10-4-3

Dan gaan B,D,E en F verder naar de volgende ronde.

luisteraart
Oldfart schreef:
dus als ik het goed begrijp Paap, niet stoppen bij een bepaalde score, maar 24 uur lang die vier laten strijden; ongeacht de hoogte?

Yep, anders krijg je toch weer dat er zo snel mogelijk gescoord wordt om de favoriet maar snel aan de benodigde punten te helpen.

fredpit
Ik ben het helemaal met bovenstaande berichten eens..het gaat mij om het ontdekken van nieuwe nummers en de verassing van de uitslag.

Op die "bombardementen van stemmen" zit ik niet te wachten...Gewoon de tijd kunnen hebben de liedjes te beluisteren en te beoordelen spreekt me meer aan.

fredpit
MAW..geef het een bepaalde tijd. 6, 12, 24 uur...

luisteraart schreef:
(quote)

Yep, anders krijg je toch weer dat er zo snel mogelijk gescoord wordt om de favoriet maar snel aan de benodigde punten te helpen.

Ook ik kan mij hier volledig in vinden.
Bij "niet ter zake doende" K.O.'s gaat het vaak te snel.
Ik vond het daarom ook jammer dat bv. de 60's K.O. door de snelheid zowat om zeep werd geholpen.

Met de nu voorgestelde manier van beoordelen is het ook leuk om door middel van een K.O. onbekende muziek te leren kennen. Je hebt tenminste de tijd om de nummers tegen elkaar af te wegen.

De 60's K.O. moeten we eigenlijk op deze manier ook nog eens over doen . Lekker rustig en genieten van de muziek!

grovonion schreef:
Ook mee eens, maar wat ik graag zou doen is ipv 2 nummers tegen elkaar laten opkomen er 4 doen. Voordeel hiervan is dat een goed nummer dat ongelukkig geloot is niet direct tot een plaats vanaf 65 gedoemd is.

Dus:

dag1:
1. Nummer A vs. Nummer B vs. Nummer C vs. Nummer D
2. Nummer E vs. Nummer F vs. Nummer G vs. Nummer H

na 24uur:

1. A vs. B vs. C vs. D: 5-9-3-12
2. E vs. F vs. G vs. H: 9-10-4-3

Dan gaan B,D,E en F verder naar de volgende ronde.
Waarom 4 nummers in één match? Voor hetzelfde geval zitten daar twee van jouw favorieten in 1 ding. Of je moet instellen dat mensen 2 stemmen per wedstrijd uit mogen brengen (niet op hetzelfde nummer).

Ok, over tijd zijn we het allemaal eens. Ik ben voor 24 uur. Dat geeft iedereen een gelijke kans.

Het enige punt dat ik nog niet beantwoord zie is of we 2 of 4 tegen elkaar laten aantreden? (de totale hoeveelheid songs per 24 blijft hetzelfde, bv .

luisteraart
grovonion schreef:
Ok, over tijd zijn we het allemaal eens. Ik ben voor 24 uur. Dat geeft iedereen een gelijke kans.

Het enige punt dat ik nog niet beantwoord zie is of we 2 of 4 tegen elkaar laten aantreden? (de totale hoeveelheid songs per 24 blijft hetzelfde, bv .

Ik vind 4 per keer voor de eerste ronde wel ok, maar dan wel zo loten dat niet de twee ingebrachte nummers van één user in één zo'n kwartetje zitten. (Maar dat lijkt me voor zich spreken, eigenlijk).

fredpit
4...eerlijker, De verschillende smaken en voorkeuren onder mumeteraars hebben dan ook een gelijke kans.

Je zou anders een hardrocknummer tegenover een rustig nummer kunnen krijgen en dan ben je al snel geneigd om voor een genre te kiezen..

luisteraart schreef:
(quote)

Ik vind 4 per keer voor de eerste ronde wel ok, maar dan wel zo loten dat niet de twee ingebrachte nummers van één user in één zo'n kwartetje zitten. (Maar dat lijkt me voor zich spreken, eigenlijk).
Maar... 4 per keer? Zoveel nummers doen er niet mee hoor! 128 maar. Het is geen k.o. met 512, 1024 of zelfs 2048 nummers hoor

Paap_Floyd schreef:
Waarom 4 nummers in één match? Voor hetzelfde geval zitten daar twee van jouw favorieten in 1 ding. Of je moet instellen dat mensen 2 stemmen per wedstrijd uit mogen brengen (niet op hetzelfde nummer).
Het gaat niet om het aantal stemmen (dat moet 1 per persoon blijven). Maar om straks een representatieve top 128 te krijgen. Zie mijn voorbeeld beneden.

Als je 2 tegen elkaar laat uitkomen in de eerste ronde dan is 1 nummer al uitgeschakeld voor de top 64. Om even een bekend voorbeeld te geven: stel nu dat:

The Cure - A strange day en The Beatles - a day in the life

een loting is. En het na een spannend 24 uren gevecht 15-14 wordt dan is het nummer van de beatles slechts top 65-128 wat toch op z'n minst in vraag gesteld moet worden voor een representatieve top 128.

Paap_Floyd schreef:
Maar... 4 per keer? Zoveel nummers doen er niet mee hoor! 128 maar. Het is geen k.o. met 512, 1024 of zelfs 2048 nummers hoor
How,

dag 1:
1. A-B-C-D
2. E-F-G-H

dan hebben we nog 16 dagen nodig om voorbij ronde 1 te geraken. Lijkt me traag genoeg, toch?

grovonion schreef:
(quote)
How,

dag 1:
1. A-B-C-D
2. E-F-G-H

dan hebben we nog 16 dagen nodig om voorbij ronde 1 te geraken. Lijkt me traag genoeg, toch?
Joh, prima..

ok, nu is het alleen nog wachten op:

nominatie nr.128...

fredpit
128. Traffic- Dear Mr Fantasy

mn 2e stem..ehh nominatie

titan (crew)
satie schreef:

De 60's K.O. moeten we eigenlijk op deze manier ook nog eens over doen . Lekker rustig en genieten van de muziek!

Ik heb de hele lijst met 1.024 liedjes nog in een bestand staan, dus wat mij betreft geen probleem

Dat van die 60-er jaren overdoen op deze manier'spreekt mij ook wel aan, over een half jaar of zo.
Was soms niet normaal; terwijl ik toch heel erg veel van die nummers kende.

Het zou overigens wel mooi zijn als er voor alle nummers een linkje zou komen, indien bestaand. maar dat is zeker niet te regelen?
Bijvoorbeeld door diegenen die ze geplaatst hebben?

Oldfart schreef:

Het zou overigens wel mooi zijn als er voor alle nummers een linkje zou komen, indien bestaand. maar dat is zeker niet te regelen?
Bijvoorbeeld door diegenen die ze geplaatst hebben?

sxesven
Ja, dat lijkt me ook erg handig; of een pindakaas-mapje of iets dergelijks. Voor mijn twee nominaties vrees ik alvast geen YouTube linkje te kunnen vinden, bijvoorbeeld.

Hier komt ie dan:

Volledig toevallig geloot:

1 Neil Young & Crazy Horse Cortez the Kiler - The Sound Winning - Paradise Lost One second - Marvin Gaye What's Going On
2 Red House Painters Katy Song - The Stooges I Wanna Be Your Dog - Slint Good Morning Captain - Pink Floyd Echoes
3 Lou Reed Perfect Day - Coco Rosie Good Friday - Opeth Deliverance - Nick Drake River Man
4 Gorki Mia - Tool Ænema - dEUS Suds & Soda - The Doors Riders on the Storm
5 The Waterboys The Pan Within - Genesis Firth of fifth - Louis Armstrong What a Wonderful World - Mike Oldfield Theme From TB
6 The Byrds Ballad of easy rider - Son house Death letter - Sonic Youth Teenage Riot - Strangelove Is there a place?
7 Van der graaf generator The Undercover Man - Modest Mouse Talking Shit About a Pretty Sunset - Primal Scream Accelerator - Wipers When It's Over
8 Pixies Debaser - Traffic Dear Mister Fantasy - Van der graaf generator A Plague of Lighthouse Keepers - Tim Buckley Once I was
9 Jethro Thull Thick as a brick (p.1) - dEUS Hotel Lounge - The White Stripes Jimmy The Exploder - Jefferson Airplane White Rabbit
10 David Bowie Heroes - Woody Guthrie Pastures of Plenty - The Verve History - Jacques Brel Madeleine
11 The Velvet Underground Sister Ray - The Doors L.A. Woman - The Chameleons On the beach - Def Leppard Blood runs cold
12 Bonnie Prince Billy I See A Darkness - Porcupine Tree Arriving Somewhere But Not Here - The Fading Collection Space - Rolling Stones Sister Morphine
13 Ed Kuepper Horse under water - Orbital The Girl with the Sun in her Head - The Cure A strange day - Doveman Dancing
14 The Beatles A day in the life - Suede Stay together - Killing Joke Love like blood - Xanopticon Capacidt
15 Bob Dylan Subterranean Homesick Blues - Patti Smith Babelogue/Rock 'n Roll Nigger - Ricky Martin Maria - Joanna Newsom Emily
16 Leonard Cohen One of us can not be wrong - Led Zeppelin The Rain Song - Joy Division Decades - Van Morrison I'll be your lover too
17 The Alan Parsons Project The Turn of a Friendly card - Neutral Milk Hotel In the Aeroplane over the Sea - Tears for Fears The working hour - Chris Cornell Steel Rain
18 David Sylvian Nostalgia - Bruce Springsteen Trapped - Aphex Twin Girl/Boy - David Bowie Ashes to Ashes
19 Rush Xanadu - Guided by Voices I am a scientist - UA Lightning - U2 The Unforgettable Fire
20 Black Sabbath Paranoid - Sigur Ros Untiteld #7 - Palace Music New Partner - Tom Waits Time
21 Radiohead How to Dissappear Completely - Nirvana Smells like teen spirit - The Temptations Papa Was a Rolling Stone - The La's There She Goes
22 Neutral Milk Hotel Holland, 1945 - Opeth Blackwater Park - Acid Mothers Temple Pink Lady Lemonade (You're So Sweet) - Pearl Jam Black
23 King Crimson 21th Century Schizoid Man - Elvis Mystery train - Dead Can Dance Summoning Of The Muse - The Cure Faith
24 Explosions In The Sky Have You Passed Through This Night? - Neurosis Purify - Crowded House Four Seasons in One Day - Led Zeppelin Bron-Y-Aur Stomp
25 Cat Stevens Where do the children play? - The Dave Brubeck Quartet Take five - The Jesus & Mary Chain Just like honey - Iron Maiden Hallowed be thy Name
26 Van Morrison Moondance - Metallica Master of Puppets - King Bee Back by dope demand - Deep Purple Child in time
27 AC/DC Whole lotta Rosie - Massive Attack Unfinished Sympathy - Neil Young Southern Man - Fela Kuti & Africa 70 Zombie
28 Weezer Buddy Holly - The Shins New slang - Prefab Sprout Jesse James Symphony/Bolero - Nina Simone I Wish I Knew (How it Would Feel to Be Free)
29 David Bowie Space Oddity - Tool Pushit - Jimmy Hendrix Machine Gun - Tim Buckley Lorca
30 Einstuerzende Neubauten Armenia - Mogwai Mogwai Fear Satan - Blue Öyster Cult (Don't Fear) The Reaper - Tilly and the Wall Sings Songs Along
31 The Cure Fascination Street - Neil Young Philadelphia - King Crimson Starless - Michael Jackson They don't care about us
32 Primal Scream Higher Than The Sun - Belle & Sebastian Le Pastie de La Bourgeoisie - Sam Cooke A Change is gonna come - Iron & Wine Lion's Mane

1ste ronde:

32x 4 nummers tegen elkaar. Telkens 2 per dag. Om het simpel te houden zou ik de dag van 00:00 tem 23:59 EDIT: my wrong laten tellen. Vandaag hebben we dan 10 uurtjes minder voor de eerste kandidaten.

2de ronde:

64 beste tegen elkaar, weer 8 nummers per dag, deze keer 4x 2 paren

3de ronde: 32 beste
4de: 16 (tot 8, 2 verschil?)
5de: 8 (tot 9)
6de: 4 (tot 10)
7de: 3de plaats en Finale

1 Neil Young & Crazy Horse - Cortez the Kiler vs. The Sound - Winning vs. Paradise Lost - One second vs. Marvin Gaye - What's Going On

2 Red House Painters - Katy Song vs. The Stooges - I Wanna Be Your Dog vs. Slint - Good Morning Captain vs. Pink Floyd - Echoes [10:37]

Gast
geplaatst: vandaag om 12:04 uur

geplaatst: vandaag om 12:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.