Muziek / Muziekgames / MuMe klinkt anders
zoeken in:
0
geplaatst: 19 januari 2012, 16:14 uur
Ik ben nu aan pagina 35, en het is wel minder interessante lectuur aan't worden. Het vertrouwde heen en weer schelden
Ik kan vanaf nu wat gaan skippen denk ik.
Vandaag zal moeilijk worden, want ik moet nu weer achter de pc vandaan, maar ik doe mijn best, indien niet zal het zeker morgenvroeg zijn.
Ik kan vanaf nu wat gaan skippen denk ik.Vandaag zal moeilijk worden, want ik moet nu weer achter de pc vandaan, maar ik doe mijn best, indien niet zal het zeker morgenvroeg zijn.
0
geplaatst: 19 januari 2012, 16:42 uur
Vanaf pagina 35 tot nu kun je rustig overslaan... 
Kun je met je geheel eigen verhaal komen, waarom wie erin en waarom wie eruit.

Kun je met je geheel eigen verhaal komen, waarom wie erin en waarom wie eruit.
0
geplaatst: 19 januari 2012, 16:51 uur
Was het niet zo dat er om de dag 2 toevoegingen/verwijderingen zouden plaats vinden?
Volgens mij zitten we een beetje op een dood spoor momenteel
Volgens mij zitten we een beetje op een dood spoor momenteel

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 januari 2012, 17:35 uur
Er zijn nog veel meer users. Waarom doen mensen als koho, shinybeast, c-moon, Toon1 en Droombolus niet mee?
Pik er anders hier gewoon een paar uit: http://www.musicmeter.nl/users/
Pik er anders hier gewoon een paar uit: http://www.musicmeter.nl/users/
0
geplaatst: 19 januari 2012, 17:39 uur
Alleen geen mensen met een stemgemiddelde van boven de 3,95.
No offence, maar we moeten het wel een beetje objectief proberen te houden
Daarmee doel ik overigens op niemand in het speciaal, gewoon voor de vorm..

0
geplaatst: 19 januari 2012, 18:00 uur
Dan kom jij dus in de aanmerking, als je nog niet bent geweest 

0
geplaatst: 19 januari 2012, 18:01 uur
Ik ben nog niet geweest. Dus ik kom dus in aanmerking. Spannend....
0
geplaatst: 19 januari 2012, 18:03 uur
Ducoz schreef:

Dit snap ik niet. Waarom moet het iemand met een stem gemiddelde zijn boven een 3.95, wat is daar objectief aan?.
Shinybeast heeft zoveel stemmen geplaatst en een van de meest eclectische smaken van dit forum.
0
geplaatst: 19 januari 2012, 18:07 uur
Dat moet ook wel, anders geraak je moeilijk aan 17.000+ stemmen 
Maar ik zie de logica in Ducoz' post ook niet echt of het moet sarcasme zijn.

0
geplaatst: 19 januari 2012, 18:07 uur
Ik denk dat de eindatum van dit topic te ver ligt. Users die dagelijkse aangepaste topics kunnen volgen zijn waarschijnlijk al wel aan bod geweest. Voor mensen zoals ik, die het al moeilijk hebben om wekelijkse topics te volgen, zijn dit soort dingen kamikazewerk. Vervolgens is de rek er al uit, zowat alles (en meer) van de serieuze kanidaat muziekgrootheden heeft reeds in de lijst gestaan.
Maar ik heb zonet pas het huidige lijstje gezien waarmee ik verder moet....
Een schandaal. Nu is het probleem niet te kiezen wie er uit moet, maar wie eerst... . Dat klusje krijg ik vandaag nog wel geklaard 
Waar ik wel van versteld sta is dat Afrika Bambaataa hier nog niet vermeld is geweest. Toch een grotere invloed in de dansmuziek in 't algemeen, als een Juan Atkins, slechts een vertegenwoordiger van een subgenre...
Maar ik heb zonet pas het huidige lijstje gezien waarmee ik verder moet....
Een schandaal. Nu is het probleem niet te kiezen wie er uit moet, maar wie eerst... . Dat klusje krijg ik vandaag nog wel geklaard 
Waar ik wel van versteld sta is dat Afrika Bambaataa hier nog niet vermeld is geweest. Toch een grotere invloed in de dansmuziek in 't algemeen, als een Juan Atkins, slechts een vertegenwoordiger van een subgenre...
0
geplaatst: 19 januari 2012, 18:08 uur
Cabeza Borradora schreef:
Vervolgens is de rek er al uit, zowat alles (en meer) van wat serieuze kanidaat kan zijn heeft reeds in de lijst gestaan.
Vervolgens is de rek er al uit, zowat alles (en meer) van wat serieuze kanidaat kan zijn heeft reeds in de lijst gestaan.
Daar ben ik het wel mee eens.
0
geplaatst: 19 januari 2012, 18:09 uur
bennerd schreef:

Dat is het ook stiekem wel een beetje, maar er zit ook wel en serieuze gedachte achter.
Anders krijgen we werkelijk bands als AC/DC en Dire Straits in de lijst, en dat moeten we toch wel zien te voorkomen

0
geplaatst: 19 januari 2012, 18:10 uur
wat is die serieuze gedachte dan? Want ik vind het echt nergens opslaan!
edit: je hebt het net uitgelegd.
edit: je hebt het net uitgelegd.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 januari 2012, 18:13 uur
Snap het wel. Op die manier probeer je een beetje de mensen die kritisch stemmen te laten deelnemen. Dat type gebruiker zet denk ik minder snel z'n eigen favoriet in de lijst.
Als ik gebruikers zie die alleen maar 4,5* uitdelen en nooit eens een wat lager cijfer hecht ik ook niet zoveel waarde aan die stem. Uitzonderingen zijn er natuurlijk wel (als iemand alleen op de platen stemt die 'ie goed vindt en dus een heel laag aantal stemmen heeft).
Als ik gebruikers zie die alleen maar 4,5* uitdelen en nooit eens een wat lager cijfer hecht ik ook niet zoveel waarde aan die stem. Uitzonderingen zijn er natuurlijk wel (als iemand alleen op de platen stemt die 'ie goed vindt en dus een heel laag aantal stemmen heeft).
0
geplaatst: 19 januari 2012, 18:30 uur
Cabeza Borradora schreef:
Waar ik wel van versteld sta is dat Afrika Bambaataa hier nog niet vermeld is geweest.
Dan ben je nog niet tot pagina 36 geraakt. Waar ik wel van versteld sta is dat Afrika Bambaataa hier nog niet vermeld is geweest.

0
geplaatst: 19 januari 2012, 18:45 uur
Overigens heb ik niets meer van de Sir gehoord, weet niet of het aan mij ligt, aan zijn drukte of dit topic. Als jullie nog steeds twee users tegelijkertijd willen houden moet er nog eventjes iemand worden gepord, dus. Maar misschien heeft CB gelijk en is het meeste wat gezegd kan worden inmiddels wel gezegd? Zolang er nog mensen zijn die hun zegje willen doen maar nog niet aan de beurt zijn geweest is het zonde het spel te laten verzanden, lijkt me.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 januari 2012, 18:48 uur
We gaan door tot de lijst hersteld is. Niemand wil toch met deze lijst eindigen? 

0
geplaatst: 19 januari 2012, 19:02 uur
Ik zou shinybeast (als hij wil) wel willen benaderen hiervoor
0
geplaatst: 19 januari 2012, 19:02 uur
kemm schreef:
(quote)
Dan ben je nog niet tot pagina 36 geraakt.
Je meent het!?
0
geplaatst: 19 januari 2012, 19:04 uur
korenbloem schreef:
Je keuze ziet er veel belovend uit, ik zeg doen!
0
geplaatst: 19 januari 2012, 19:17 uur
Zonder VU in de lijst kunnen niet eindigen, dus we moeten nog even doorgaan.
0
geplaatst: 19 januari 2012, 19:19 uur
Haha Teunnis, dus dit topic stopt pas tot VU er win staat!!! zoiets?
ps ik pm shinybeast wel even.
ps ik pm shinybeast wel even.
0
geplaatst: 19 januari 2012, 19:22 uur
Nee, daarom stel ik hem niet voor. Hij heeft best obscure dingen in zijn lijst op 5* staan, maar ook heel veel commerciele popalbums.
0
geplaatst: 19 januari 2012, 21:05 uur
Even een overzicht:
Wie hebben er door anders te klinken de muziekscène veranderd en gemaakt tot wat ie vandaag de dag is?
1. CSNY, 2. Miles Davis, 3. Juan Atkins, 4. Kraftwerk, 5. Chuck Berry, 6. Billie Holiday, 7. Bob Marley, 8. Joy Division, 9. Black Sabbath, 10. Discharged, 11. Bob Dylan, 12. Thelonius Monk, 13. Fela Kuti, 14. James Brown, 15. Robert Johnson, 16. Public Enemy, 17. The Beatles
Eerst dacht ik dat die jazz artiesten hier niet thuishoorden, omdat ik hun invloed in het huidige pop/rocklandschap te vaag vind. Maar nu ik de vraagstelling er nog eens bijneem, gaat het over de muziekscene, en dat is wel een erg vaag/breed gegeven natuurlijk. Wie hoort er volgens mij uit dit lijstje ongetwijfeld in (de argumentatie vind je in voorgaande posten bij de voorstanders):
Miles Davis
Kraftwerk
Bob Marley
Black Sabbath
Bob Dylan
Fela Kuti
James Brown
Robert Johnson
Public Enemy
The Beatles
Wie zou er terug in moeten (argumenten idem dito):
Velvet Underground
The Stooges
Jimi Hendrix
David Bowie
Brian Eno
Blijven er toch nog twee over die er volgens mij niet ingestaan hebben: Patti Smith en Elvis Presley. Omdat ik dit soort lijstjes niet serieus kan nemen zonder de bakermat van de popmuziek, de oervader van de populaire rock, heb ik geen keuze natuurlijk, en moet ik met pijn in het hart een zwarte broeder opofferen: Chuck Berry gaat. Waarom? Waar had Chuck Berry blijven trappelen zonder Elvis? Waarom trouwens Chuck Berry, en niet Bo Diddley? Natuurlijk was Elvis ook beinvloed, o.a. door deze klassebakken, maar wie klonk er ten tijde van de Sun singles als Elvis? Wie heeft zoveel grenzen verlegd, deuren geopend en voor de fundamenten gezorgd van de huidige muziekscene? Ik weet het, en ik had ook liever met een minder conventionele keuze op de proppen willen komen. Maar we moeten wel serieus blijven, willen we serieus genomen worden.
Even pijnlijk vind ik ook wel het ontbreken van The Velvet Underground, maar vanwege mijn aanwezigheid hier door musician, zal iemand anders dit wel weer willen rechtzetten zekers. En van degenen die hier geuit hebben dat David Bowie hier niet thuishoort, wil ik dan toch wel eens horen wie er volgens jullie dan aan de basis ligt van de uitgewerkte podiumacts zoals we die in de huidige muziekscene kennen. Om het niet te hebben over hoe hij de ideeen van een VU in een commercieel aanvaardbaar geluid wist te gieten.
Zo ziet de lijst er dus nu uit:
1. CSNY, 2. Miles Davis, 3. Juan Atkins, 4. Kraftwerk, 5. Elvis Presley, 6. Billie Holiday, 7. Bob Marley, 8. Joy Division, 9. Black Sabbath, 10. Discharged, 11. Bob Dylan, 12. Thelonius Monk, 13. Fela Kuti, 14. James Brown, 15. Robert Johnson, 16. Public Enemy, 17. The Beatles
Wie hebben er door anders te klinken de muziekscène veranderd en gemaakt tot wat ie vandaag de dag is?
1. CSNY, 2. Miles Davis, 3. Juan Atkins, 4. Kraftwerk, 5. Chuck Berry, 6. Billie Holiday, 7. Bob Marley, 8. Joy Division, 9. Black Sabbath, 10. Discharged, 11. Bob Dylan, 12. Thelonius Monk, 13. Fela Kuti, 14. James Brown, 15. Robert Johnson, 16. Public Enemy, 17. The Beatles
Eerst dacht ik dat die jazz artiesten hier niet thuishoorden, omdat ik hun invloed in het huidige pop/rocklandschap te vaag vind. Maar nu ik de vraagstelling er nog eens bijneem, gaat het over de muziekscene, en dat is wel een erg vaag/breed gegeven natuurlijk. Wie hoort er volgens mij uit dit lijstje ongetwijfeld in (de argumentatie vind je in voorgaande posten bij de voorstanders):
Miles Davis
Kraftwerk
Bob Marley
Black Sabbath
Bob Dylan
Fela Kuti
James Brown
Robert Johnson
Public Enemy
The Beatles
Wie zou er terug in moeten (argumenten idem dito):
Velvet Underground
The Stooges
Jimi Hendrix
David Bowie
Brian Eno
Blijven er toch nog twee over die er volgens mij niet ingestaan hebben: Patti Smith en Elvis Presley. Omdat ik dit soort lijstjes niet serieus kan nemen zonder de bakermat van de popmuziek, de oervader van de populaire rock, heb ik geen keuze natuurlijk, en moet ik met pijn in het hart een zwarte broeder opofferen: Chuck Berry gaat. Waarom? Waar had Chuck Berry blijven trappelen zonder Elvis? Waarom trouwens Chuck Berry, en niet Bo Diddley? Natuurlijk was Elvis ook beinvloed, o.a. door deze klassebakken, maar wie klonk er ten tijde van de Sun singles als Elvis? Wie heeft zoveel grenzen verlegd, deuren geopend en voor de fundamenten gezorgd van de huidige muziekscene? Ik weet het, en ik had ook liever met een minder conventionele keuze op de proppen willen komen. Maar we moeten wel serieus blijven, willen we serieus genomen worden.
Even pijnlijk vind ik ook wel het ontbreken van The Velvet Underground, maar vanwege mijn aanwezigheid hier door musician, zal iemand anders dit wel weer willen rechtzetten zekers. En van degenen die hier geuit hebben dat David Bowie hier niet thuishoort, wil ik dan toch wel eens horen wie er volgens jullie dan aan de basis ligt van de uitgewerkte podiumacts zoals we die in de huidige muziekscene kennen. Om het niet te hebben over hoe hij de ideeen van een VU in een commercieel aanvaardbaar geluid wist te gieten.
Zo ziet de lijst er dus nu uit:
1. CSNY, 2. Miles Davis, 3. Juan Atkins, 4. Kraftwerk, 5. Elvis Presley, 6. Billie Holiday, 7. Bob Marley, 8. Joy Division, 9. Black Sabbath, 10. Discharged, 11. Bob Dylan, 12. Thelonius Monk, 13. Fela Kuti, 14. James Brown, 15. Robert Johnson, 16. Public Enemy, 17. The Beatles
0
geplaatst: 19 januari 2012, 21:13 uur
Oh nee he...Elvis erin? Zeker een van de origineelste acts van de laatste 100 jaar? 

0
geplaatst: 19 januari 2012, 21:19 uur
was het de bedoeling van de meest originele, sorry, dat heb ik dan ergens gemist....
...alhoewel dat hij in zijn tijd toch behoorlijk origineel was, maar dat moet ik een muziekliefhebber toch niet gaan uitleggen hoop ik.
...alhoewel dat hij in zijn tijd toch behoorlijk origineel was, maar dat moet ik een muziekliefhebber toch niet gaan uitleggen hoop ik.
0
geplaatst: 19 januari 2012, 21:23 uur
Controversiële keuze, CB. Zelf heb ik niets met Elvis, eerlijk gezegd, maar misschien was hij inderdaad wel de eerste moderne popster. Toch zou ik er zelf eerder een van de 'zwarte pioniers' in hebben gelaten. inderdaad zou Bo Diddley ook een goede optie zijn geweest.
* denotes required fields.