MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Kijk eens naar mijn stemmen zou ik zeggen, dan kun je zien dat ik beide albums goed ken (staan zelfs beide in mijn toplijst in Chevy's spel). Alleen vind ik die singles nou net een stukje beter dan de albumtracks die jij noemt... kan toch?

Natuurlijk kan dat..sowieso zijn singles vaak niet voor niets singles en het meest bekend maar vind t soms saai als bv de straatgeest straks 120 punten heeft..maar ja de meeste mensen vinden id vaak t zelfde nummer t mooist...daarom staat bv zo n Hotel California ook eeuwig in de top 3 van de top 2000...

Overigens heeft Pulp nooit een hit gehad in Nederland. Fake Plastic heeft ook niks gedaan in de charts hier

Niet alle natuurlijk..maar Pulp had de hits in de UK en ook op Mtv te zien veelvuldig...

Zonden ze in die tijd nog clips uit dan op MTV

Ja die goeie ouwe tijd waarin ik opgroeide stond de M in Mtv nog voor muziek..treurig wat t later tot verworden is..

Voorproefje dan maar op de nummer 2?

Champagne Supernova is geen mainstream. Dat is een wereld nummer waar terecht veel mensen op hebben gestemd.

Leuk clipje

Luigi zit volgens mij vrijwel continu online...

Jij niet dan wil je zeggen west

Er zit 5 uur tussen mijn vorige 2 berichten

luigifort schreef:
Er zit 5 uur tussen mijn vorige 2 berichten

Dat is stom als je de hele tijd online bent

2. Pulp – Common people

http://1.bp.blogspot.com/-iSik6a4S5QI/UWitxTV0eJI/AAAAAAAAAO4/fZkAXdiWdQo/s320/tumblr_lw6oooAPxn1qkn9i3o1_1280%5B1%5D.jpg

Punten : 66
Nom : 9
Nr. 1 van : Arno vigil Rudi S

En weer deed Pulp mee voor de 1e plek en nu zelfs met 3 keer een 10punter.
Niet op de 1e plek maar toch veel meer punten als welk liedje van Pulp eerder heeft gehaald, uiteindelijk kwamen zij 12 punten te kort voor de 1e plaats
Het is wel duidelijk , hier in het topic is Pulp toch nog populairder dan Oasis en Blur, laten wij het maar op Different class heroes houden.

Zoals wel vaker bij geweldige nummers, vond de rest van de band het liedje eerst niet veel, Jarvis moest de band eerst nog even flink overtuigen voor dit uitgroeide tot een van de Britpop anthems van de ’90.
En wat maakte dit nummer nu mooier dan 99,99% van andere popmuziek, is het misschien het rustige begin of die versnelling , misschien het aanstekelijke refrein?
Natuurlijk helpen alle beetjes maar het is denk vooral de prachtige manier waarop Jarvis dit liedje verteld en die geweldige clip helpt dan ook (ja die clip is mooier dan die Startrek clip van herman).

Ook Common people zou gebaseerd zijn op een waar gebeurde geschiedenis gebaseerd zijn, met Danae Stratou in de hoofdrol, ja inderdaad de echtgenote van………

Prima nummer mijn nummer 10

Mooi..Pulp is id de beste Britpop band daarna Blur en heel veel daarachter Oasis die helemaal niet zo interessant zijn..Suede schaar ik niet onder britpop maar dat vind ik..

Radiohead dan op 1 met t prachtige street spirit ..mooi liedje hoor..iig 1 van mijn fav bands die we nog heel vaak tegen gaan komen..

Oasis vind ik duidelijk de beste

laxus11 schreef:
Oasis vind ik duidelijk de beste

Weergaloze lijst dusver.
(afbeelding)

1. Pulp - Disco 2000 (5)
2. Radiohead - Fake Plastic Trees (4)
3. Pulp - Common People (2)
4.
5. Oasis - Don't Look Back in Anger (9)
6. Jewel - Foolish Games
7. Pulp - I Spy
8. Blur - The Universal (6)
9. Pulp - Something Changed
10. No Doubt - Don't Speak

Mijn nummer 2. Beste Britpop-single, hoewel dat eigenlijk een belediging is.

Ja pulp is ook geen britpop eigenlijk..meer oasis en blur

Weinig mensen online

Terecht winnaar natuurlijk. Hoewel, het zou altijd mijn nummer 7 nog kunnen zijn.

1.
2. Oasis - Champagne Supernova
3. Michael Jackson - Stranger In Moscow
4. Radiohead - Fake Plastic Trees
5. Michael Jackson - Earth Song
6. Toto - I Will Remember
7. Samson & Gert - Druk
8. Marillion - Afraid of Sunlight
9. Lustmord & Robert Rich - Elemental Trigger
10. Tindersticks feat. Carla Torgerson - Travellin’ Light

Mooie nr 10 heb je ook..heb ik ook ergens in mijn lijst...

01. Pulp – Common People
02.
03. Morrissey – Southpaw
04. Blur - The Universal
05.
06. Pulp – Disco 2000
07.
08. Radiohead - Fake Plastic Trees
09.
10.

Het zou toch wel een daverende verrassing zijn als er nu nog iets uit mijn Top 10 voorbij zou komen, ik zelf acht die kans ca. 0,02%

Gretz schreef:
Weergaloze lijst dusver. (afbeelding)

Wow 4 nummers van Pulp in je Top 10, ik wist niet dat je zo'n grote Pulp fan was Geert. Ik zie dat jij het album (net zoals ik) ook op een 5 heb staan. Enkel moet je nog (net als ik) het album in je Top 10 zetten

.........
6. Underworld - Born Slippy / Nuxx
.........

Ik acht de kans dat er nog iets uit mijn top 10 voorbij komt nihil.........

Geen The Gathering in de Top 10.
Veel Britpop, maar het was ook wel de tijd van Oasis, Blur en blijkbaar ook Pulp?
Dat die dan in die periode zo over het hoofd werden gezien.

1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/7/79/StreetSpirit.jpg/220px-StreetSpirit.jpg

Punten : 78
Nom : 10
Nr. 1 van : Edgar18 sheep67 nelis chevy93

Pulp kwam op donderdag nog best even heel dichtbij maar met een stevig eindsprintje wint Radiohead toch nog overtuigend.
Street Spirit (Fade Out) is ook wel een MusicMeter liedje zoals ook bijvoorbeeld A Forest dat is.
Niks geen verrassing dus dit jaar.

Door Yorke weleens hun meest sombere liedje genoemd "the dark tunnel without the light at the end".

De opbouw hier is magisch, eerst omweer en getokkel,de droeve stem van Thom Yorke maakt dit liedje vervolgens tot een topper.
Meer gitaar en ook meer instrumenten komen er steeds weer bij.

Cracked eggs, dead birds
Scream as they fight for life
I can feel death, can see its beady eyes
All these things into position
All these things we'll one day swallow whole
And fade out again and fade out again
Immerse your soul in love

Thom Yorke heeft wel beweert dat hij emotioneel teveel geraakt werd door dit lied en daardoor het hem moeite koste om dit live te spelen, de deelnemers hier in het topic kennen dit soort problemen helemaal niet.

http://i717.photobucket.com/albums/ww173/prestonjjrtr/Smileys/England%20UK/flag_british_text.gif

1.Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
2.Pulp – Common people
3.Oasis - Champagne Supernova
4.Radiohead - Fake Plastic Trees
5.Pulp - Disco 2000
6.Blur - The Universal
7.Mobb Deep – Shook Ones, Pt. II
8.Underworld – Born Slippy (NUXX)
9.Oasis – Don’t Look Back In Anger
10.Morrissey – Southpaw

11.Slowdive – Rutti Dwejkk_
12.PJ Harvey - The Dancer
13.Pulp - I Spy Lukas
14.D'Angelo - Brown Sugar
15.Nick Cave & Kylie Minogue - Where the Wild Roses Grow
16.The Smashing Pumpkins – Tonight Tonight
17.GZA - Liquid Swords
18.The Smashing Pumpkins – 1979
19.Faithless – Salva Mea thelion
20.Marillion - King

21.The Gathering - Strange Machines deric raven
22.Bjork - Hyper-Ballad Johnny Marr
23.Radiohead - Planet Telex
24.Primus - Wynona's Big Brown Beaver yeahyeahyeah
25.Prince - Gold

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:10 uur

geplaatst: vandaag om 22:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.