Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:00 uur
0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:02 uur
0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:02 uur
1 denk ik serieus bikkel..zou niet anders weten wat wel op 1...
0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:04 uur
luigifort schreef:
Je weet het hier nooit zeker.

0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:06 uur
7. Belle & Sebastian – Get Me Away From Here, I’m Dying
http://41.media.tumblr.com/tumblr_m449usRbQy1rtwrfoo1_500.png
Punten : 29
Nom : 5
Nr. 1 van : niemand
Belle & Sebastian werd wel vaker genoemd , maar goed er waren ook 2 voortreffelijke albums in het spel.
Toch was het weer eens wachten op het beslissende lijstje van Gretz en zijn 9 punten van gisteren gaven de doorslag.
Stuart Murdoch zingt altijd met die heerlijke swung zijn folky popy indie liedjes.
Het ene moment is het een folkliedje en het andere moment lijkt het op een luchtige versie van Lou Reed.
Oh, I'll settle down with some old story
About a boy who's just like me
Thought there was love in everything and everyone
You're so naive!
They always reach a sorry ending
They always get it in the end
Still it was worth it as
I turned the pages solemnly, and then
With a winning smile, the poor boy
With naivety succeeds
At the final moment, I cried
I always cry at endings
I always cry at endings
Ook dit liedje danst en sprankelt en onafhankelijk van de tekst breekt toch altijd de zon weer door.
Verdrietige muziek waar de zon van gaat schijnen, veel mooier als op If You're Feeling Sinister kun je ze niet krijgen.
http://41.media.tumblr.com/tumblr_m449usRbQy1rtwrfoo1_500.png
Punten : 29
Nom : 5
Nr. 1 van : niemand
Belle & Sebastian werd wel vaker genoemd , maar goed er waren ook 2 voortreffelijke albums in het spel.
Toch was het weer eens wachten op het beslissende lijstje van Gretz en zijn 9 punten van gisteren gaven de doorslag.
Stuart Murdoch zingt altijd met die heerlijke swung zijn folky popy indie liedjes.
Het ene moment is het een folkliedje en het andere moment lijkt het op een luchtige versie van Lou Reed.
Oh, I'll settle down with some old story
About a boy who's just like me
Thought there was love in everything and everyone
You're so naive!
They always reach a sorry ending
They always get it in the end
Still it was worth it as
I turned the pages solemnly, and then
With a winning smile, the poor boy
With naivety succeeds
At the final moment, I cried
I always cry at endings
I always cry at endings
Ook dit liedje danst en sprankelt en onafhankelijk van de tekst breekt toch altijd de zon weer door.
Verdrietige muziek waar de zon van gaat schijnen, veel mooier als op If You're Feeling Sinister kun je ze niet krijgen.
0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:10 uur
Soms stuur je je top 10 in..altijd eigenlijk
en dan had je m toch anders gewild..zo ook met Leave bv..die had ik er gewoon in moeten doen..maar die andere 2 vind ik ook zo mooi..ach ja zoals in n eerder jaar vind ik gewoon dat je een album sterk moet beginnen..jij had Zoo Station eerder ook he bikkel..die had ik toen ook moeten kiezen..is eigenlijk mijn fav van dat album maar kies je toch nog net even een andere...
en dan had je m toch anders gewild..zo ook met Leave bv..die had ik er gewoon in moeten doen..maar die andere 2 vind ik ook zo mooi..ach ja zoals in n eerder jaar vind ik gewoon dat je een album sterk moet beginnen..jij had Zoo Station eerder ook he bikkel..die had ik toen ook moeten kiezen..is eigenlijk mijn fav van dat album maar kies je toch nog net even een andere...
0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:10 uur
Mooi 
Ik had er 3 van Belle and Sebastian, waaronder deze, maar alle drie buiten de top 10.
Ben benieuwd of ze nog meer in de top 10 heben.

Ik had er 3 van Belle and Sebastian, waaronder deze, maar alle drie buiten de top 10.
Ben benieuwd of ze nog meer in de top 10 heben.
0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:11 uur
Belle moet je wat tijd gunnen dan ontvouwt t zich voor je maar duurt dus even..helaas ken ik te weinig albums van ze vooralsnog...
0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:13 uur
Ik wil eigenlijk t abonnement op t beslissende lijstje..lijkt wel alsof t altijd naar Teun en Geert gaat 

0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:13 uur
Deze had ik op 9.
Sinister is hun beste album.
Maar Tigermilk heeft twee nog mooiere liedjes
Sinister is hun beste album.
Maar Tigermilk heeft twee nog mooiere liedjes

0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:14 uur
Zo zie je maar dat de lijst toch beter wordt..de zooi staat onderin waar t hoort 

0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:15 uur
luigifort schreef:
Ik wil eigenlijk t abonnement op t beslissende lijstje..lijkt wel alsof t altijd naar Teun en Geert gaat
Gewoon kort voor de deadline inleveren

0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:19 uur
Zijn we nog steeds bezig met de Flop Top 10?
0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:20 uur
deric raven schreef:

0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:21 uur
deric raven schreef:

0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:54 uur
luigifort schreef:
Haha, ik verstuur mijn lijstje de laatste weken keurig in de namiddag/begin van de avond. Je kunt dus wel dichter op de deadline gaan zitten, waarschijnlijk maak je dan iets meer kans.

0
geplaatst: 31 juli 2015, 21:59 uur
Mooi dat Get Me Away from Here, I’m Dying het toch nog gered heeft ondanks de stevige concurrentie van binnenuit.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 juli 2015, 22:01 uur
Vreemde top 10 weer. Met totaal onverwachte nummers, muv Dj Shadow
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 31 juli 2015, 22:03 uur
De paardekracht paling en brief zullen nog wel komen. Maar hoop ook eens op Tool.
0
geplaatst: 31 juli 2015, 22:43 uur
Leuk, zelfs vrij tijdloos liedje. Was mij toendertijd niet opgevallen.
Ik ben niet kapot van de vocals- zou het een heel album niet trekken in ieder geval.
Hoop naast R.E.M nog op The Brian Jones Massacre, Rage Against The Machine en hopelijk iets van de Fun Loving Criminals ( erg fijn debuut.)
Ik ben niet kapot van de vocals- zou het een heel album niet trekken in ieder geval.
Hoop naast R.E.M nog op The Brian Jones Massacre, Rage Against The Machine en hopelijk iets van de Fun Loving Criminals ( erg fijn debuut.)
0
geplaatst: 31 juli 2015, 22:54 uur
5/6. dEUS – Roses (For the roses)
http://eil.com/images/main/Deus-Roses-112896.jpg
Punten : 37
Nom : 6
Nr. 1 van : ArthurDZ
Meteen een stap van 8 punten en helemaal gelijk geëindigd met de nummer 5.
Het was al snel duidelijk dat dEUS hoe dan ook de eindlijst ging halen en met recht, dit is muziek om trots (en jaloers) op te zijn.
Tja, of hij wil of niet Tom Barman is een ster, zijn expressieve stemgeluid weet iedere keer weer te imponeren.
Met name in de beginjaren refereerde de band regelmatig aan de Captain Beefheart invloeden, hier wordt hij zelfs ook in de tekst genoemd: "she's painting on my back a green tom/the beefheart one".
Het lied zou gaan over een relatie die Barman ooit had met een Duits meisje.
Wat heeft dit lied een fraaie opbouw, het begin is nog rustig en gedragen, maar de spanning en intensiteit is er al direct.
Het – dEUS- einde is ook hier weer prachtig, wat een ontlading, wat een pracht.
Volgens de overlevering wilde ze een Nirvana liedje schrijven, ha mocht Nirvana willen.
http://eil.com/images/main/Deus-Roses-112896.jpg
Punten : 37
Nom : 6
Nr. 1 van : ArthurDZ
Meteen een stap van 8 punten en helemaal gelijk geëindigd met de nummer 5.
Het was al snel duidelijk dat dEUS hoe dan ook de eindlijst ging halen en met recht, dit is muziek om trots (en jaloers) op te zijn.
Tja, of hij wil of niet Tom Barman is een ster, zijn expressieve stemgeluid weet iedere keer weer te imponeren.
Met name in de beginjaren refereerde de band regelmatig aan de Captain Beefheart invloeden, hier wordt hij zelfs ook in de tekst genoemd: "she's painting on my back a green tom/the beefheart one".
Het lied zou gaan over een relatie die Barman ooit had met een Duits meisje.
Wat heeft dit lied een fraaie opbouw, het begin is nog rustig en gedragen, maar de spanning en intensiteit is er al direct.
Het – dEUS- einde is ook hier weer prachtig, wat een ontlading, wat een pracht.
Volgens de overlevering wilde ze een Nirvana liedje schrijven, ha mocht Nirvana willen.
0
geplaatst: 31 juli 2015, 22:56 uur
Mooi ik heb n andere dEUS..maar deze is ook tof..beste nummer tot nog toe...veruit
0
geplaatst: 31 juli 2015, 22:56 uur
Roses, geweldig natuurlijk. Sowieso dEUS op hun hoogtepunt in 1996. Maar ook hier heb ik andere voorkeuren, had een ander liedje van dEUS in mijn top 10.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.