MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
4. R.E.M. - Leave

http://prettyfakes.com/wp-content/uploads/2008/04/rem-leave.jpg

Punten : 38
Nom : 5
Nr. 1 van : nelis Rudi S

Mede door 4 heel hoge scores haalt Leave toch nog een top 5 positie.
Bij de in maart gehouden greatest hits editie van REM haalde Leave een 8e plaats, ook daar hadden nelis en ikke, Leave op 1 in ons lijstje staan.

Ik kan nog even citeren uit mijn top 10 daar:
Whiew, whiew, een lied met een soort dreiging, het achtervolgt je en laat je niet meer los.
Vanaf de rustige opening zit je in dit lied, die sirene hoort er ook echt bij, ja dit is mooi.

Dit lied dat nooit lijkt te eindigen is toch wel een van mijn favoriete liedjes ooit, ssssssssht en luisteren.

Mooi blij voor deze

Ik had een andere van R.E.M. maar deze is ook prima

En 16 Horsepower jammer genoeg vergeten

BSS en The Drugs Don't Work kunnen beiden pas in 1997 meedoen.

Ik heb drie liedjes van R.E.M. in mijn Top 30, deze dan weer niet... Ik heb ook een liedje van 16 Horsepower in mijn Top 30, deze dan weer niet.

Verder is het niet veel soeps maar ook logisch we gaan langzaam de 90's uit en de mensen die eigenlijk niet zo veel hebben met de 80's en 90's komen steeds meer aan hun trekken en voor mij is dat dus helaas andersom.

Maar goed we hebben nog een paar liedjes en ik verwacht toch eigenlijk nog wel 1 liedje uit mijn Top 10 voorbij te zien komen.

deric raven schreef:
Hoe kan ik Roses vergeten?

Ja, hoe kon je?

Wel ontzettend leuk dat mijn nummer 1 het gehaald heeft natuurlijk, voor mij één van de beste nummers ooit. Prachtig tekstje erbij ook, Rudi! Maar we mogen ook zeker die uit het niets komende, maar oh zo lekkere gitaarbreak in het begin niet vergeten vermelden (I never seen you before here TUM TUM TERERERE TUM)

Belle & Sebastian had ik ook heel hoog (boeh aan alle haters). Stem/Long Stem vind ik ook super maar ik had toch een andere, net zoals veel anderen hier. Misschien dat hij nog eens langskomt? En ook 16 Horsepower haalde mijn lijst met dat prachtige nummer. Van R.E.M. had ik een andere, maar Leave is natuurlijk ook mooi (hoewel geen persoonlijke favoriet).

Ja, dit is me het lijstje wel tot nu toe!

Iemand top 3

R.E.M. - Ebow the letter lijkt me, verder geen enkel idee

Edit: en Manics verwacht ik ook nog met welke weet ik niet Everything, Design of Kevin

Mooie lijst hoor. 16 Horsepower ook erg fraai.
Leave blijft wonderschoon. Moest met moeite kiezen.

Top 3 ? Verwacht Ebow ook idd. Voor de 2 andere plekken.......... ????? Lastig.

Nog een DJ Shadow en een R.E.M. voor de top 3. En doe ook maar een extra song van B&S.

Prodigy zal nog wel langs komen.

R.E.M., Eels en Deus of DJ Shadow dan waarschijnlijk.

3. Eels - Novocaine for the Soul

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/16/Eels-NovocaineForTheSoul.jpg

Punten : 47
Nom : 9
Nr. 1 van : niemand.

Zo wij maken weer een sprong van 9 punten.
Maar liefst 9 nominaties, alleen de nummer 1 had er 1 meer , de waardering was dan weer minder.
2 keer een 4 plaats was het hoogst bereikbare voor Eels in deze competitie.
Niet iedereen komt met zijn debuut gelijk in onze top 3, voor een Iemand als E toch wel het hoogst haalbare.

Novocaine snoepgoed tegen de pijn, mooi liedje hoor.
Het liedje begint met een stukje "Let the Four Winds Blow" (ook al een heerlijk lied) en daarna een stukje piano.
De stem van E valt in en we hebben een weer een fraai stukje popmuziek , de synth zorgen hier voor pathos en drama.

Life is hard
And so am i
You'd better give me something
So i don't die
Novocaine for the soul
Before i sputter out

Vrolijke knaap die E, maar goed wij zijn hier ook niet altijd van die vrolijke jongens en ik had deze daarom ook.
Het gezweef uit de video was geïnspireerd op Mary Poppins en daar word ik dan wel weer vrolijk van.

Mooie positie voor Eels, ik had anderen helaas...

Mijn nr. 9 (dEUS), 13 (DJ Shadow) en 16 (16HP) geweest, vrees dat het daar bij blijft..

zaaf
Jammer dat het deze gitaarnummers zijn geworden. GBV of Posies had ik fijner gevonden, maar zo zit de MuMe wereld niet in elkaar.
Rest vind ik tot nu erg goed.

Novocaïne for the soul van Eels had ik ingestuurd. Maar gewoonlijk wordt het in de eindlijst dan een ander nummer van de band die ik in mijn lijstje had. Dit keer dus wel raak. Benieuwd naar de 2 volgende. Skunk Anansie? Prodigy? nog een keertje dEUS?

Vind dit een minder nummer van Eels, nooit wat mee gehad.

Komt het dan allemaal nog goed?

De nummer drie is voor Mr.E! En dat is fijn, mijn nummer 6. Die had ik niet meer verwacht

In mijn Top 30 heb ik op de 18de plek nog een ander liedje van Eels staan. Ik heb de goede man ooit nog eens live gezien in Nighttown in (dacht ik 2003), waanzinnig goed concert. Daar kwam hij na de toegifts met alle lichten al aan en de eerste mensen waren al buiten nog terug op t podium om een soort honkytonkiepianissie versie te spelen van La Grange van ZZ Top

Opschieten Rudi, ik ben al op schiphol!

Op zich is Eels wel iets wat mij nu zou kunnen bevallen. Toendertijd duidelijk niet. Ik werd depri van de sfeer van het album.
Toch maar weer eens in de herkansing gooien.
Mijn muzikale smaak is nu ook duidelijker gericht op de wat somberdere muziek.

zaaf
hahahaha. bikkel gaat zich met dEUS en Eels bezighouden. Da's een klusje
laat je niet kisten he!

Ik ga vol overgave zaaf. k sluit me voorlopig maar ff af van alles denk ik.

Alles voor de kunst !

bikkel2 schreef:

Mijn muzikale smaak is nu ook duidelijker gericht op de wat somberdere muziek.

Fijn dat jij nu zo'n ontwikkeling doormaakt en ook van deze muziek kan genieten

Zeker Rudi, leerzame jaren die 90"s.

Susan's House wist mijn top twintig te halen maar Novocaine heb ik nooit heel interessant gevonden. Leuk (en verwacht) dat 16 Horsepower het gered heeft, ik had ze zelf op tien staan.

R.E.M. op twee en de Spice Girls op één? Alleen met welk nummer dan..

Edgar18 schreef:
Alleen met welk nummer dan..

Ik zal het eens aan Mama vragen

Ik zelf vind Who Do You Think You Are dan nog wel het leukst

Stelletje zieners dat jullie zijn

Paradisio op 1 denk ik!

Eels was toen een favoriet bandje, heb alles van e solo en eels tot aan 2000. Tot aan promosingles en liveopnamen van Jon Brion toe, maar vind er nu niet veel meer aan.

Spice Girls ??????

Zal toch een anticlimax zijn. Er kon er maar eentje zingen toch ?

Posh, Ginger en Baby hadden inderdaad weer andere kwaliteiten

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:16 uur

geplaatst: vandaag om 18:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.