MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
What'd I Say een goed begin is het halve werk......

19. Fats Domino - Blueberry Hill

http://assets.rollingstone.com/assets/images/list/8dcc33b51ef5953994c322ab1a7ea4b71c4fd0dd.jpg

Punten : 43
Nom : Renoir nelis bikkel2 laxus11 DjFrankie
Nr. 1 van : niemand

Klassieker die steeds rondom plek 20 zweefde.

Dit liedje uit 1940 werd onder de handen van Fats een groot succes eerst bij de eerste release in 1956 en later ook bij diverse her-uitgaves.
Fats zag er musicerend altijd zo blij uit en maakt er een heerlijk wiegend nummer van.

Fijn nummer van Fats, niet voor niets mijn nummer 16

Gaat alvast goed. Leuke nummers.

18. Nina Simone - My Baby Just Cares For Me

http://cdn.discogs.com/r-hLJHHfLgYoJ_tiJ1DNtjxIOK0=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-4488769-1366332057-9645.jpeg.jpg

Punten : 45
Nom : luigifort Edgar18 thelion

Afkomstig van haar prachtige debuut (hoewel de site hier anders wil doen geloven).
Heerlijk pianoloopje(s) en ja Nina was ook een geweldige pianiste , maar vooral toch een van de allerbeste vocalisten ooit.
Ook in dit liedje toont zij weer prachtige zangkunst.

Prima liedje van NIna maar heeft mijn top 20 niet gehaald

Mooie nummers tot nu toe.

Bluberry Hill ken ik vooral van de serie Happy Days en het was het lijflied van Ritchie Cunningham- de hoofdrolspeler. Ik meen dat het in de 70's ook weer een hitje werd.

Ai, dit gisteren helemaal vergeten.

17. Miles Davis - So What

http://www.bilborecords.be/sites/default/files/styles/large/public/Miles%20Davis%20-%20So%20What.jpg?itok=v2FQVrH9

Punten : 47
Nom : Edgar18 thelion Renoir west

So what was zeker verwacht in de eindlijst, maar dit nummer deed toch nooit mee voor een top 10 positie.

Heerlijke opener van Kind of Blue, legendarisch eerste tonen van Bill Evans en dan die trompet inzet van Miles.
Met 2 fantastisch saxofonisten als Coltrane en Cannonball Adderley kan het niet meer mis.
Misschien door sommige hoger verwacht, maar toch een mooie klassering.

Verrassend lage plek voor dit nummer had hem zeker wel top 10 misschien top 5 verwacht.

Nummer 17, Rudi?
Nog niks van mijn lijst gezien trouwens

Brilletje nodig Rudi

Ja Miles is 17

Wonderkind!

Dat sowieso.

johan de witt schreef:

Nog niks van mijn lijst gezien trouwens

Die staan dan dus veelal bovenin

16. Elvis Presley - Mystery Train

https://clippernolan.files.wordpress.com/2008/02/elvis-presley-mystery-train.jpg?w=300

Punten : 51
Nom :thelion zaaf herman

3 hoge scores voor een nummer wat ik vooraf hoog (hoger) had ingeschat.
Elvis was met 9 verschillende nummers behoorlijk aanwezig deze 2 weken.
Wie Elvis alleen kent van de zwijmelliedjes moet toch maar eens naar bv de Sun opnames luisteren, daar zit prachtige muziek tussen.

Elvis kon niet componeren maar had natuurlijk die stem en een geweldig gevoel voor ritme, wie mij niet geloofd moet maar eens goed naar Mystery Train uit 1955 luisteren, wat een baas.
Natuurlijk met de legendarische Scotty Moore op gitaar.

Ik heb 3x Elvis maar daar zit dit nummer niet bij.

Overigens wel een goed nummer natuurlijk

Ik heb deze niet van Elvis, maar het laat andermaal horen dat hij tot de grootse vocalisten ooit gerekend mag worden.
Het nummer zelf is natuurlijk een klassieker.

15. Eddie Cochran – Summertime Blues

http://eil.com/images/main/Eddie-Cochran-Summertime-Blues-572075.jpg

Punten : 52
Nom : Johan de witt DjFrankie Rudi S
Nr. 1 van : johan de witt

Ook weer 3 keer een hoge score is voldoende voor een mooie plek in de eindlijst.

Mooie hit van deze songwriter, zanger, gitarist die helaas veel te vroeg gestorven is, Cochran is op 21 jarige leeftijd overleden door een auto-ongeluk.

Cochran speelde naast gitaar nog diverse andere instrumenten en was aan het experimenteren met opname technieken.
Het later nog vaak gecoverde Summertime Blues is een heel lekker rockabilly nummer met van die klaphandjes en die steeds bijspringende achtergrondzanger.
Netjes gekleed trouwens die jongens.

Nu al Miles, (So) What .

Ik had C'Mon Everybody

Edgar18 schreef:
Nu al Miles, (So) What .

Al in de Goliath geweest.

Mooi

C'Mon Everybody had ik ook, komt hopelijk nog

De beste Elvis song

Verder nog niets uit mijn lijstje...

We zijn 6 nummers onderweg en mijn nummers 1, 3, 6 en 10 zijn al voorbij gekomen........

13/14. Muddy Waters - Mannish Boy

http://www.ckua.com/wp-content/uploads/2014/07/276030.jpg

Punten : 57
Nom : Film Pegasus Renoir west thelion

Mannish Boy eindigde excact gelijk met een ander nummer , vandaar een gedeelde 13/14e plaats

Muddy Waters heeft diverse keren Mannish Boy opgenomen, maar de uitgave uit 1955 was de eerste.
Manisch boy is eigenlijk gewoon een hele getrouwe cover van I’m a man (ook uit 1955) van Bo Diddley
De hier gebruikte riff hoorde wij later nog heel vaak terug.
Mooie Blues stamper met veel enthousiasme gebracht en wat een heerlijke harmonica van Junior Wells

En daar gaat ook mijn eerste nummer uit 11 t/m 25........

Rudi S schreef:

Muddy Waters heeft diverse keren Mannish Boy opgenomen, maar de uitgave uit 1955 was de eerste.

En ook niet de beste die is namelijk uit 1977 te vinden op Muddy Waters - Hard Again (1977)

Mijn nummer 3. Ik leerde Muddy Waters kennen dankzij de concertfilm The Last Waltz. En tot spijt van Bo Diddley bleef vooral zijn Mannish Boy mij altijd bij.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:12 uur

geplaatst: vandaag om 09:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.