Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 11:51 uur
Hank had ik eigenlijk ook wel op gehoopt. Ik vrees dat ie niet meer komt.
Brubeck !
Brubeck !

0
geplaatst: 15 augustus 2015, 12:06 uur
Edgar18 schreef:
Toch wel bijzonder zo'n Dave Brubeck. Best aardig enzo maar bij hele lange na niet het niveau van So What, Blue Train of Autumn Leaves om maar eens wat grote klassiekers te noemen.
Toch wel bijzonder zo'n Dave Brubeck. Best aardig enzo maar bij hele lange na niet het niveau van So What, Blue Train of Autumn Leaves om maar eens wat grote klassiekers te noemen.
Je mag mijn 2cd van Cannonball met Autumn Leavez zo overnemen, vind er weinig aan.
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 12:53 uur
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 13:00 uur
herman schreef:
Je mag mijn 2cd van Cannonball met Autumn Leavez zo overnemen, vind er weinig aan.
Ik heb hem zelf in een drie cd versie met Kind of Blue en Ascenseur Pour L'Échafaud maar mocht je hem op vinyl hebben dan hou ik me aanbevolen want die heb ik nog niet.Je mag mijn 2cd van Cannonball met Autumn Leavez zo overnemen, vind er weinig aan.
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 13:14 uur
Chuck staat bij mij pas op 36, maar hoop dat ie nog even meegaat (in goede gezondheid). Toch een muzikale held. 
Nee, het is gewoon het album Something Else en nog een ander album van hem. Een keer blind gekocht omdat het op MuMe hoog scoorde, maar het is niet aan mij besteed helaas.

Edgar18 schreef:
(quote)
Ik heb hem zelf in een drie cd versie met Kind of Blue en Ascenseur Pour L'Échafaud maar mocht je hem op vinyl hebben dan hou ik me aanbevolen want die heb ik nog niet. Nee, het is gewoon het album Something Else en nog een ander album van hem. Een keer blind gekocht omdat het op MuMe hoog scoorde, maar het is niet aan mij besteed helaas.
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 13:52 uur
Over 3 weken weer: 1997. Ik begrijp dat je niet kan wachten Luigi?

0
geplaatst: 15 augustus 2015, 14:09 uur
4. Elvis Presley - Heartbreak Hotel
http://eil.com/images/main/Elvis-Presley-Heartbreak-Hotel-350702.jpg
Punten : 101
Nom : renoir west nelis laxus11 bikkel2 luigifort Film Pegasus
Nummer 1 van: Renoir
En ook een 3e liedje van Elvis heeft de top 20 gehaald.
Geschreven door Tommy Durden and Mae Boren Axton, Durden zag een artikel over een zelfmoord met in de afscheidsbrief de regel "I walk a lonely street" .
Durden bedacht daarop een hotel voor mensen waarbij het hart gebroken was (and everyone is "so lonely they could die," ).
In januari 1956 nam Elvis het liedje op voor RCA die net Sun records hadden overgenomen.
Elvis brengt de tekst in ieder geval niet als iemand die in de put zit, nee het is eerder zwoel en wild , het is bij Elvis vrijdagavond en hij is stevig op de versiertoer.
Toch een prachtige preformer.
Elvis vaste gitarist Scotty Moore mocht weer een solootje spelen en die piano speelt er zo lekker tussendoor.
http://eil.com/images/main/Elvis-Presley-Heartbreak-Hotel-350702.jpg
Punten : 101
Nom : renoir west nelis laxus11 bikkel2 luigifort Film Pegasus
Nummer 1 van: Renoir
En ook een 3e liedje van Elvis heeft de top 20 gehaald.
Geschreven door Tommy Durden and Mae Boren Axton, Durden zag een artikel over een zelfmoord met in de afscheidsbrief de regel "I walk a lonely street" .
Durden bedacht daarop een hotel voor mensen waarbij het hart gebroken was (and everyone is "so lonely they could die," ).
In januari 1956 nam Elvis het liedje op voor RCA die net Sun records hadden overgenomen.
Elvis brengt de tekst in ieder geval niet als iemand die in de put zit, nee het is eerder zwoel en wild , het is bij Elvis vrijdagavond en hij is stevig op de versiertoer.
Toch een prachtige preformer.
Elvis vaste gitarist Scotty Moore mocht weer een solootje spelen en die piano speelt er zo lekker tussendoor.
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 14:20 uur
Kijk, mijn nummer 3. Onwerkelijk mooi nummer van Elvis. Interessant dat stukje over de tekst Rudi.
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 14:29 uur
Oei, die had ik niet verwacht! Maar een mooi nummer, mijn nummer 136...
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 14:30 uur
Edgar18 schreef:
Jeetje Edgar, heb jij een top 250 of zo ?

0
geplaatst: 15 augustus 2015, 14:35 uur
Edgar18 schreef:
Ja, dat is dan wel jammer Edgar, Heartbreak Hotel op 136....

Ik heb trouwens Perry 'Comomeer' als reserve bij mijn top 40.

0
geplaatst: 15 augustus 2015, 15:15 uur
Elvis heeft wel twee top 50 plekken gescoord hoor, alleen met andere nummers.
Nu nog Johnny, Chuck en Jacques. Of, volgt er nog een verrassing..
Nu nog Johnny, Chuck en Jacques. Of, volgt er nog een verrassing..
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 15:59 uur
zaaf schreef:
La Mer van Perry Como?
La Mer van Perry Como?
Ik draaide eerder de Spotify lijst aan het Comomeer en Edgar suggereerde toen, dat ik vooral Perry Como moest draaien.

0
geplaatst: 15 augustus 2015, 16:26 uur
En wat vind ik juist nu bij de Emmaüs: de limited steelbox Elvis, the Best from His Movies (4LP). Nu zijn veel soundtracks maar matigjes, maar ik moet zeggen, als ik hier zo op MM kijk hebben ze inderdaad het beste erop gezet. Natuurlijk ook: Jailhouse Rock & Blue Suede Shoes uit de 50s.
En alvast opties voor 1960-1964: Can't Help Falling In Love, Hard Headed Woman, Trouble, Wooden Heart, Tonight Is So Right for Love & Return to Sender.
http://cdn.discogs.com/fwL617cUfzicccqO6g0L42BuRP0=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-3426620-1329943974.jpeg.jpg
En alvast opties voor 1960-1964: Can't Help Falling In Love, Hard Headed Woman, Trouble, Wooden Heart, Tonight Is So Right for Love & Return to Sender.
http://cdn.discogs.com/fwL617cUfzicccqO6g0L42BuRP0=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-3426620-1329943974.jpeg.jpg
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 18:06 uur
3. Chuck Berry - Johnny B. Goode
https://365songsblog.files.wordpress.com/2013/02/chuckberry-johnnyb-goode-1958chess78.jpg
Punten : 124
Nom : laxus11 Renoir Edgar18 johan de witt nelis DjFrankie Dwejkk_ west thelion Rudi S
Nummer 1 van: niemand
10 nominaties en dat is niet eens het hoogste aantal nominaties, de nummer 2 heeft er 11.
Een groot gedeelte van de deelnemers vond dat deze klassieker er ook bij hoorde en het is alweer het 2e lied van Chuck in deze top 20.
Een liedje uit 1958 wat voor een groot gedeelte autobiografisch zou zijn en muzikaal wordt er hier en daar wel wat leentjebuur gespeeld, maar wat een vet nummer(Keith Richards beweerde ooit dat Johnny B. Goode het eerste rock & roll liedje was wat hij ooit heeft gehoord).
Ruime 2,5 minuten brille , met een iconisch intro en dan die fameuze gitaarsolo’s (overigens een van de eerste waarop overdubs werden toegepast).
Heerlijke piano ook op dit liedje , wat een pionier die Chuck.
Wat wij toch in deze editie leren is dat een goed liedje echt niet langer als 3 minuten hoeft te duren.
https://365songsblog.files.wordpress.com/2013/02/chuckberry-johnnyb-goode-1958chess78.jpg
Punten : 124
Nom : laxus11 Renoir Edgar18 johan de witt nelis DjFrankie Dwejkk_ west thelion Rudi S
Nummer 1 van: niemand
10 nominaties en dat is niet eens het hoogste aantal nominaties, de nummer 2 heeft er 11.
Een groot gedeelte van de deelnemers vond dat deze klassieker er ook bij hoorde en het is alweer het 2e lied van Chuck in deze top 20.
Een liedje uit 1958 wat voor een groot gedeelte autobiografisch zou zijn en muzikaal wordt er hier en daar wel wat leentjebuur gespeeld, maar wat een vet nummer(Keith Richards beweerde ooit dat Johnny B. Goode het eerste rock & roll liedje was wat hij ooit heeft gehoord).
Ruime 2,5 minuten brille , met een iconisch intro en dan die fameuze gitaarsolo’s (overigens een van de eerste waarop overdubs werden toegepast).
Heerlijke piano ook op dit liedje , wat een pionier die Chuck.
Wat wij toch in deze editie leren is dat een goed liedje echt niet langer als 3 minuten hoeft te duren.
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 18:18 uur
Even geturfd hoe vaak iedereen genoemd is. Van sommige mensen kan in theorie hun halve top 20 voorbij komen 
laxus11 9
west 9
Rudi S 9
thelion 8
Renoir 8
Film Pegasus 7
bikkel2 7
DjFrankie 6
zaaf 6
nelis 5
Edgar18 4
Dwejkk_ 4
luigifort 3
herman 3
Johan de witt 2
J.J. Wever 2

laxus11 9
west 9
Rudi S 9
thelion 8
Renoir 8
Film Pegasus 7
bikkel2 7
DjFrankie 6
zaaf 6
nelis 5
Edgar18 4
Dwejkk_ 4
luigifort 3
herman 3
Johan de witt 2
J.J. Wever 2
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 18:22 uur
Rudi heeft toch een behoorlijke vinger in de pap 
Ik verwacht er van mij nog wel 2
Al met al wel een erg mooie lijst.

0
geplaatst: 15 augustus 2015, 18:23 uur
johan de witt schreef:

Maar ik word geen topscorer

De volgende heeft zoals gezegd 11 nominaties.
0
zaaf
geplaatst: 15 augustus 2015, 18:29 uur
grappig overzicht. maakt me extra nieuwsgierig naar de johantoppen...
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 19:00 uur
De meeste namen in mijn top-10 zijn al wel geweest (of komen nog), maar ik heb dan vaak net weer de andere songs 

0
geplaatst: 15 augustus 2015, 21:20 uur
Mijn nummer drie op plek drie
. Nummer één op plek één is ook nog mogelijk. En ik gok op mijn nummer zes om de rij af te sluiten.
. Nummer één op plek één is ook nog mogelijk. En ik gok op mijn nummer zes om de rij af te sluiten.
0
geplaatst: 15 augustus 2015, 22:01 uur
Zou wat zijn he west.
s
Prachtig nummer van Brel idd. Van mij mag ie.
Ik heb er ook nog eentje van Edith Piaf. Maar dat zie ik niet meer gebeuren.
Chuck's Johny B. Good is mij door de jaren heen wat gaan vervelen.
Ook zoveel gecovert. Memphis Tennessee had ik liever gezien.
sPrachtig nummer van Brel idd. Van mij mag ie.
Ik heb er ook nog eentje van Edith Piaf. Maar dat zie ik niet meer gebeuren.
Chuck's Johny B. Good is mij door de jaren heen wat gaan vervelen.
Ook zoveel gecovert. Memphis Tennessee had ik liever gezien.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.