MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
We zijn al voorbij de helft en nog geen enkel nummer van mij gezien. Ik ben in die periode blijkbaar geen mainstream.

Precies een week geleden, ik had mijn lijstje met Johnny Cash al ingeleverd, gingen we op de tonen van Ring of Fire, de 62 meter hoge vrije val in op Moviepark Germany.

Ik zag 2 notificaties dus dat betekend goed nieuws! En inderdaad...

Cash is mijn nummer 7
Beatles is mijn nummer 10

Sommige hadden Dusty misschioen ook bij mij verwacht maar deze heb ik niet wel 2 andere nummers van haar.

Ah, mijn nummers vier (Beatles), zes (Otis), negen (Dusty) en tien (Shangri-Las), heel mooi!

Ring of Fire strandde op plek 34, toch een pak minder dan zijn eerdere (en latere) werk.

Van The Beatles had ik wel tien nummers kunnen kiezen maar het is uiteindelijk deze geworden als top twintig kandidaat. In het vervolg van mijn lijst zijn nog wel If I Fell, All My Loving en I Saw Her Standing There te vinden.

Dit lijkt me wel een leuk spel.
jammer dat in de titel niet te zien is welk jaar gespeeld wordt.

Verloopt het spel op geregelde tijdstippen,
want blijkbaar is men nu bezig met de presentatie van een jaargang?

dazzler schreef:
Dit lijkt me wel een leuk spel.
jammer dat in de titel niet te zien is welk jaar gespeeld wordt.

Verloopt het spel op geregelde tijdstippen,
want blijkbaar is men nu bezig met de presentatie van een jaargang?

wij zijn nu eigenlijk bij 1997 (begonnen in 1965) maar om ook een song van de eeuw te spelen, zijn wij nu "tussenrondes" aan het spelen om de vorige eeuw compleet te maken, daar wordt de vakantieperiode voor gebruikt.
Een jaar / week wordt er gespeeld.
Overzicht gespeelde jaren:
Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Song Top 10 per jaar - Jaarlijstjes [Overzichtstopic]

Edgar18 schreef:

Ring of Fire strandde op plek 34, toch een pak minder dan zijn eerdere (en latere) werk.

Nu mag natuurlijk een hele hoop van zijn (betere) eerdere en latere werk niet meedoen in de periode 60-64

A Hard Day's Night bij mij ook op 9.

Krijgen we nog Sam, Del, Ben E, Kinks en hopelijk nog de nodige girl groups.

The Animals niet vergeten

De jazz kan het zeker wel schudden hier? Miles, Mingus, Coltrane anyone? Ik heb wel stiekeme hoop voor Jan Johansson aangezien er toch wel wat liefhebbers zijn hier op de site. En er zal toch ook nog wel een Dylan nummer voorbij komen neem ik aan?

8. The Ronettes - Be My Baby

http://www.pophistorydig.com/wp-content/uploads/2010/01/1963-be-my-baby-aust-300.jpg

Punten : 82
Nom : Teunnis herman Simon77 J.J. Wever zaaf laxus11 Rudi S
Nummer 1 van: niemand

Uit 1963 en geschreven door Jeff Barry, Ellie Greenwich en Phil Spector en die eerste 2 kennen wij nu toch ook allemaal van leader of the pack.

Dit was het eerste nummer van The Ronettes opgenomen op het label van Phil Spector.
Spector die beroemd werd door zijn opname techniek (wall of sound) liet Ronny (Veronica) Bennet alle vocalen inzingen en was daar een paar weken mee bezig voor hij tevreden was.
Spector was zo onder de indruk van de stem van Ronny en zou later ook nog met haar trouwen.
Be my baby is natuurlijk een icoon uit de popmuziek, zeker ook die fantastische vocalen van Ronny, maar ook die machtige productie.

johan de witt schreef:
A Hard Day's Night bij mij ook op 9.

Krijgen we nog Sam, Del, Ben E, Kinks en hopelijk nog de nodige girl groups.

Nog 7 te gaan...

Del en Ben E hoeven van mij niet zo, Sam eigenlijk ook niet. Ik hoop nog op de Shangri La's, Jan Johansson, Stan Getz & Astrud Gilberto.

The Mojos met Everything's Alright mag ook, beter dan alles van The Beatles uit deze periode.

The Ronettes, net niet in mijn lijst maar natuurlijk terecht in deze top 20.

De top 3 gaat ruim over de 100 punten en de nummer 1 heeft er zelfs 194!

herman schreef:
Nog 7 te gaan...

Del en Ben E hoeven van mij niet zo, Sam eigenlijk ook niet. Ik hoop nog op de Shangri La's, Jan Johansson, Stan Getz & Astrud Gilberto.

The Mojos met Everything's Alright mag ook, de beste beatplaat.

Hopen is wat anders dan denken
The Crystals hoop ik zeker nog op, en Joe Meek mag eigenlijk ook niet ontbreken.

Joe Meek Ja, die hoort er ook wel in met zijn nieuwe wereld. Al viel ie bij mij nèt buiten de top 20.

Edgar18 schreef:
De jazz kan het zeker wel schudden hier? Miles, Mingus, Coltrane anyone? Ik heb wel stiekeme hoop voor Jan Johansson aangezien er toch wel wat liefhebbers zijn hier op de site. En er zal toch ook nog wel een Dylan nummer voorbij komen neem ik aan?

JJ heb ik er wel in en ook nog een ding van Coltrane ergens in de top 50, maar verder geen jazz hier. Heb wel een plaat van Mingus op 4,5 staan, maar ik vind het meer albummuziek dan lossenummersmuziek.

. Booker T and The MG's – Green Onions

http://eil.com/Gallery/609758b.jpg

Punten : 100 filmpegasus punten toegevoegd, lied komt later terug.
Nom : vigil bikkel2 HugovdBos west J.J. Wever DjFrankie Renoir Simon77 Film Pegasus
Nummer 1 van: niemand

Huis-band van het Stax label en wat een cool nummer (waarom heb ik deze eigenlijk niet?).
Het nummer is eigenlijk tijdens een jam ontstaan toen zij voor een opname sessie moesten wachten.
De recordengineer in de studio nam het in 1 take op en de titel werd ter plekke verzonnen, het enige probleem was dat er nog een b-kant moest komen, maar ook dat werd opgelost.

Lekker lopende instrumental met een heerlijke Hammond van Booker T. Jones en wat is die Steve Cropper toch ook een fijne gitarist.

DjFrankie (moderator)
Hee de eerste uit mijn lijst.

Tof nummer van Booker helaas net niet in mijn top 20 geeindigd

Oei, misschien wel de tegenvaller uit mijn lijst! Vooraf had ik dit nummer top twintig ingeschat maar bij regelmatige beluistering de laatste weken zakte Green Onions verder en verder weg. Plek 81 bleek uiteindelijk zijn bestemming. Desalniettemin wel een klassiekertje natuurlijk.

herman, meer album dan losse single muziek kan ik je wel in volgen. De nummers van Mingus moet je inderdaad (eigenlijk) als geheel luisteren. Maar parels als Concierto de Aranjuez en My Favorite Things vind ik wel echt op zichzelf staan en ook zeer sterk buiten de context van het album.

Rudi S ik had deze ook ingezonden. Stond bij mij op nr 7. Enkel vergeten te vermelden of is mijn lijstje niet opgenomen?

Yes Booker! Waanzinnige track!

Mijn nummer 4

Booker T ! Mijn nr.5. Legend track

Edgar18 schreef:
De jazz kan het zeker wel schudden hier? Miles, Mingus, Coltrane anyone?

Aan mij zal het niet gelegen hebben: zes keer jazz in mijn top-10.

Edgar18 schreef:
herman, meer album dan losse single muziek kan ik je wel in volgen. De nummers van Mingus moet je inderdaad (eigenlijk) als geheel luisteren. Maar parels als Concierto de Aranjuez en My Favorite Things vind ik wel echt op zichzelf staan en ook zeer sterk buiten de context van het album.

Mee eens, een van die twee heb ik ook in mijn lijst.

Film Pegasus schreef:
Rudi S ik had deze ook ingezonden. Stond bij mij op nr 7. Enkel vergeten te vermelden of is mijn lijstje niet opgenomen?

Ja,jouw lijst is meegenomen en ik ben niet vergeten te quote, maar de 14 punten stonden een regel hoger bij Bobby bland, ik heb het e.e.a. nagelopen en dat staat allemaal goed.
Booker stijgt een paar plaatsjes en wij krijgen zo direct een nieuwe no.7

7. Del Shannon – runaway

http://cdn.discogs.com/_8QmBr6azXoZWSqlnN0sltBBrAM=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb()/discogs-images/R-1949946-1345218111-4811.jpeg.jpg

Punten : 91
Nom : edgar Dwejkk_ johan de witt laxus11 thelion DjFrankie vigil Teunnis nelis
Nummer 1 van: Edgar18

Zo hoog had Ik Runaway nu ook niet verwacht, maar ok de punten bleven binnenstromen en Del kwam er maar 3 te kort voor een top 5 notering.

Runaway uit 1961 is geschreven door Shannon zelf samen met zijn organist Sam Crook.
Het lied werd eerst Little Runaway en later omgedoopt tot Runaway.
De kenmerken van dit lied zijn toch wel die heerlijke Jaren ’60 rock & roll sound , Del Shannon die tijdens het refrein de hoogte in gaat en die orgelsolo van Crook (die speelt op een Musitron orgel wat zelf door Crook is ontworpen).
Ja en weer een geweldige clip.

Ook een klassiekertje hoor. Gek genoeg hoorde ik het voor het eerst ( een kort stukje) in Do You Remember van Long Tall Ernie & The Shakers in 1977.
Het nummer is daarin onderdeel van een medley. Niet in mijn top 20......zat er tegen aan.

Morgen gaan wij verder met de laatste 6

Rudi S schreef:
Morgen gaan wij verder met de laatste 6

The grand finale ! Spannend.

Meer Beatles ? Stones, Animals.....toch nog wat Jazz en Soul ? Ik verwacht zeker Dylan nog. Moet !

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:02 uur

geplaatst: vandaag om 15:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.