MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Telamon
Dit soort spelletjes kost me veel tijd, en die had ik niet afgelopen week. Heb nu wel snel een lijstje gemaakt. Kom maar in mn armen, Paul McCartney!

Verstuurd, matig jaar Top 10 is v.n.l. Dance georienteerd

Nou, mijn Opa luisterde naar de radio: weg met de film voor hem. Daar was het tweede nummer, de herinnering eraan blijft. Deze bitterzoete symfonie is helemaal van mij.

Rudi S schreef:
Ik mis nog wel een aantal "vaste spelers"
Wat moet ik doen om op jouw lijstje van vaste spelers te komen meer dan elk jaar een lijstje insturen .

Fout in 1997: 3. Steps met 5, 6, 7, 8

Gechoreografeerde danspasjes en linedance met deze Britse popgroep. We leerden de groep kennen met 5, 6, 7, 8. Goed voor nr 2 in Vlaanderen en Nederland. Het stond in de hitlijsten van 1998, maar is een single uit 1997. De groep werd samengesteld via audities en is echt een typisch product zoals de boybands en girlbands (en prefab acts als Boney M), maar in dit geval gemengd. In 2001 ging de groep uit elkaar. Vanaf 2011 zijn ze terug actief.

Nederland is blijkbaar wat gespaart geweest van Steps. Vlaanderen helaas niet. Deze kwam op nr 1 en opvolgers Last thing on my mind (10 weken op nr 1) en One for sorrow (1 week op nr 1) zijn commerciële hits in 1998.

Edgar18 schreef:
(quote)
Wat moet ik doen om op jouw lijstje van vaste spelers te komen meer dan elk jaar een lijstje insturen .

http://icons.iconarchive.com/icons/iconicon/shiny-smiley/128/shame-icon.png

Ik ben vanaaf laat pas in staat...

luigifort schreef:
Ik ben vanaaf laat pas in staat...

Tuurlijk jij moet zeker nog een wedstrijd spelen

Film Pegasus schreef:
opvolgers Last thing on my mind (10 weken op nr 1)

Last Thing on My Mind was tien jaar eerder een klein hitje voor Bananarama.
Zelfde song, andere tijden. Ik vond de eerste twee hits van Steps best goed fout.

Fout in 1997: 2. Freek de Jonge en Stips met Leven na de dood

Dat Freek de Jonge een grappig nummer maakt is niet zo fout, hij is tenslotte cabaretier. Dat zo'n grappig nummer een muzikale hit wordt, is nog iets anders natuurlijk. Dat is wel fout.

Freek de Jonge - en hier zullen de Nederlanders op de site meer van weten - stond al vrij jong op een podium. Hij leerde Bram Vermeulen kennen en richtte samen de cabaretgroep Neerlands Hoop op. (Later aangevuld met Jan de Hont). In 1979 hield de groep op. Freek de Jonge ging solo verder als cabaretier met toneelshows en conferences. Hij was ook nog muzikaal bezig. Zo trad hij een tijd op met de Nits. Later werkte hij samen met keyboardspeler Robert Jan Stips. Eén van de nummers die hij maakte met Stips was: Leven na de dood.

Leven na de dood is een Nederlandse bewerking van het nummer 'Death is not the end' van Bob Dylan. Het nummer kende wat pikante stukken, maar sloeg toch aan bij een groot publiek. Van de sfeer van Dylan is niets meer te werken, het gaat vooral om de ludieke tekst.

Buiten enkele muzikale tips, is dit het enige nummer van Freek de Jonge dat zowel in Vlaanderen als Nederland in de hitlijsten terecht kwam. In Vlaanderen op nr 6, in Nederland 2 weken op nr 1.

Steps: iets met ABBA en SA&W

Film Pegasus schreef:

Leven na de dood is een Nederlandse bewerking van het nummer 'Death is not the end' van Bob Dylan.

En in 1996 hadden wij de Murderballads versie van onze Nick kunnen nomineren, met o.a. Polly Jean en Shane MacGowan.

Rudi S schreef:
(quote)

En in 1996 hadden wij de Murderballads versie van onze Nick kunnen nomineren, met o.a. Polly Jean en Shane MacGowan.

Dat had gekund, ware het niet dat zo'n beetje elk ander nummer op dat album beter is dan deze cover.

[quote]luigifort schreef:
Mooi stukje weer bikkel..blijft treurig van die overledenen..zitten paar behoorlijke favorieten bij..[/quote

Dank luigi ! Wel sturen hoor je lijstje !!

Ik heb mijn laptop nog steeds niet terug...

Effe naar de buren chev ! Of zijn het enge
buren ?

welk lijstje wordt nu bedoeld?

dynamo d schreef:
welk lijstje wordt nu bedoeld?

Eh, 1997?

Rudi S schreef:
(quote)

Tuurlijk jij moet zeker nog een wedstrijd spelen

Ja zo rond half elf ben ik klaar

Zo, mijn lijstje is gepost. Één artiest heb ik met twee nummers toegelaten maar verder heb ik het beperkt tot één stuk.

Hoe komt het toch dat mijn drugs niet werkt en hoe lang zou dat nog gaan duren? Komt het echt alleen door jou? Maar, WAAROM! Ik zet de filmmuziek uit en ga met mijn hond op wielen en mijn paranoïde androïde iets drinken in Los Angeles. En daar, in de gevangenis van mijn verslaving, roep ik luidkeels Viva Forever!

Telamon
Rudi S schreef:
Met de verwerkte lijstjes van deric raven DjFrankie dazzler Broem bikkel2 zaaf laxus11 Film Pegasus Arno Johnny Marr ArthurDZ yeahyeahyeah herman Renoir Dwejkk_ hebben wij al een leuke top 10 met ook de nodige (1 hele grote) verrassingen.

Edit : GrafGantz is er nu ook bij en verwerkt.

*kuch*

Edgar18 schreef:
roep ik luidkeels Viva Forever!

Nog net tijd gevonden om een top-10 in te sturen. De meest ondergewaardeerde band op deze site staat er maar liefst vier keer in. Drie daarvan stonden ook in mijn Top 100, de ander is een B-kantje met twee delen.

Alleen maar grote namen in mijn top-10. Die band die zelfs een vlieg kwaad zou doen is denk ik de minst bekende. De bescheiden muis kon hem nét niet verslaan en is op 11 geëindigd.

Ben nu ook bezig..wat mij betreft het beste jaar tot nu toe, maar door tijdgebrek niet alles tot me kunnen nemen. Alleen al van de Radiohead Verve en Cave albums is t moeilijk om n top 10 te maken, maar goed . Hopelijk heb ik nog n goed lijstje

Net opgestuurd.

Gretz schreef:
Net opgestuurd.

Wel een mooie lijst mag ik hopen

Telamon schreef:
(quote)

*kuch*

Ik *kuch* mee

Fout in 1997: 1. Aqua met Barbie Girl

De foutste hit van het jaar komt uit Denemarken en gaat over een speelgoedpop. Nu zijn we films gewoon over Transformers en Lego. Maar zelfs die films vallen best mee tegenover de hit over Barbie Girl van Aqua. Al was dat ook niet echt met toestemming. Het liep enkele jaren na de hit tot een rechtzaak tussen Aqua en Mattel tot de rechter zij dat ze maar moesten ophouden met die onzin en de zaak geseponeerd werd.

De groep bestaat uit 3 mannen en een vrouw en is altijd onveranderd gebleven. Het is te zeggen, de groep begon in 1995 en liep tot 2001 om vanaf 2007 in diezelfde bezetting tot op heden weer te zingen. Ze 'schreven' hun eigen nummers. Hun eerste hit zegt al genoeg: Itsy Bitsy Spider. Naar het bekende kinderliedje in een techno-jasje. In het buitenland werden ze bekend met My oh my. En met Barbie Girl in datzelfde jaar 1997, stonden ze over zowat heel Europa op nr 1. Nog datzelfde jaar hadden ze een grote hit te pakken met Doctor Jones. Zelfs in de VS waren ze populair, waar op dat moment Europese acts niet veel succes hadden.

In Vlaanderen verkocht enkel Candle in the wind van Elton John beter dan deze hit. 10 weken stond het op nr 1 en meer dan een half jaar in de hitlijsten. Doctor Jones geraakte tot nr 3. In Nederland stond het ook op nr 1 om dan naar 2 te zakken dankzij die hit van Elton John. Daar werd het de 3e best verkochte van het jaar, na Puff Daddy en No Mercy.

En niet dat hitlijsten veel zeggen, maar toch leuk om vermelden. The Smiths stonden in heel hun carrière 1 week in de hitlijsten met Bigmouth Strikes Again in 1986. Nederland doet beter met 3 singles, waarvan Panic op nr 19 de beste. En nu allemaal te samen: I'm a Barbie Girl, in a Barbie World...

Lijstje verstuurd..met pijn in t hart me gehouden aan de bikkel regel anders was t wel erg saai geworden...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:23 uur

geplaatst: vandaag om 20:23 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.