Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 30 september 2015, 16:37 uur
Er staat wel veel troep tussen. Weet niet of ik daar vandaag tijd voor heb.
The Rive staat er wel in. Zeker een suggestie van onze Rudi S
The Rive staat er wel in. Zeker een suggestie van onze Rudi S
0
geplaatst: 30 september 2015, 18:04 uur
Gretz schreef:
Waarschijnlijk is de keuzelijst eigenlijk een kopie van hun muziekdatabase. Alle nummers die in het systeem staan konden makkelijk gekopieerd worden naar de lijst. Men vond het vervolgens teveel moeite om de ontbrekende klassiekers hieraan toe te voegen. Dit verklaard vermoedelijk waarom Arcade Fire en The National wel een handjevol noteringen hebben, maar geen enkel nummer van hun meest gelauwerde albums (Funeral respectievelijk Boxer).
Waarschijnlijk is de keuzelijst eigenlijk een kopie van hun muziekdatabase. Alle nummers die in het systeem staan konden makkelijk gekopieerd worden naar de lijst. Men vond het vervolgens teveel moeite om de ontbrekende klassiekers hieraan toe te voegen. Dit verklaard vermoedelijk waarom Arcade Fire en The National wel een handjevol noteringen hebben, maar geen enkel nummer van hun meest gelauwerde albums (Funeral respectievelijk Boxer).
Beetje vreemde keuze inderdaad. Er staat wel wat van Funeral bij, maar niet de voor de hand liggende. En ook niet mijn favoriet. Ook al geen No Cars go.

Sowieso maar 2 nummers uit mijn top 10 aller tijden, dus ik laat deze maar even zitten.
0
geplaatst: 30 september 2015, 18:14 uur
herman schreef:
Beetje vreemde keuze inderdaad. Er staat wel wat van Funeral bij, maar niet de voor de hand liggende. En ook niet mijn favoriet. Ook al geen No Cars go.
(quote)
Ah, Power Out over het hoofd gezien daarnet. Allerminst voor de hand liggend als je ook Rebellion of Tunnels erbij kunt zetten. En van Neon Bible zou je inderdaad toch nog net wat eerder No Cars Go verwachten dan Intervention of Keep the Car Running.
0
geplaatst: 1 oktober 2015, 07:15 uur
0
geplaatst: 1 oktober 2015, 10:59 uur
Rudi S schreef:
ik heb ten einde raad maar de bikkelregel gebruikt
ik heb ten einde raad maar de bikkelregel gebruikt
Zelfde hier

6x 60's
4x 70's
7x 80's
3x 90's
0
geplaatst: 1 oktober 2015, 12:00 uur
Zo, mijn lijstje is gepost bij chef Rudi! Ik heb een top vijftig samengesteld met maximaal twee nummers per artiest. Deze vijftig platen heb ik vervolgens gerangschikt. Twee artiesten zijn met twee nummers doorgedrongen tot de top twintig.
Verdeling top twintig:
4x 50's
7x 60's
4x 70's (waarvan 3x in de top vier!)
4x 80's
1x 90's (dit komt vooral doordat de 90's nominaties veelal niet mijn keuzes zijn)
Verdeling top vijftig:
1x 30's
7x 50's
21x 60's
8x 70's
10x 80's
5x 90's
Verdeling top twintig:
4x 50's
7x 60's
4x 70's (waarvan 3x in de top vier!)
4x 80's
1x 90's (dit komt vooral doordat de 90's nominaties veelal niet mijn keuzes zijn)
Verdeling top vijftig:
1x 30's
7x 50's
21x 60's
8x 70's
10x 80's
5x 90's
0
geplaatst: 1 oktober 2015, 15:35 uur
F*ck de bikkelregel. Er zijn drie artiesten met twee nummers in de top-20. Eén daarvan staat zelfs twee keer in de top-5! En nee, dat is geen Radiohead.
1x 30's
1x 50's
4x 60's
4x 70's
6x 80's
4x 90's
Warempel, ik ben ineens een 80's-man geworden
Ik denk dat de 90's slecht scoren om dezelfde reden als Edgar18 aanhaalt.
1x 30's
1x 50's
4x 60's
4x 70's
6x 80's
4x 90's
Warempel, ik ben ineens een 80's-man geworden

Ik denk dat de 90's slecht scoren om dezelfde reden als Edgar18 aanhaalt.
0
geplaatst: 1 oktober 2015, 15:43 uur
Ondertussen zijn Edgar18 J.J. Wever Teunnis Rudi S ook ingevoerd, man oh man wat een spanning 
25 deelnemers, waar is thelion

0
geplaatst: 1 oktober 2015, 16:14 uur
Een van de eerste

Telamon moet ook nog komen, deric raven is al wel binnen.
Ik ben vanaf nu wel even druk, maar ik dacht Johnny Marr en ArthurDZ ook nog pending

0
zaaf
geplaatst: 1 oktober 2015, 16:21 uur
Telamon was in de Sylvianmood. Die is nu aan het schakelen.
0
Telamon
geplaatst: 1 oktober 2015, 16:55 uur
Sorry, kans is groot dat er ook geen komt van mij. vanochtend half grieperig vrouwlief uit t ziekenhuis opgehaald. Zij, gisteren geopereerd aan een oor, ligt beneden op de bank nog bij te komen, ik doe datzelfde maar dan boven op bed...
Boodschappen doen hakte er flink in.
Japan/DS ging dankzij het spotifylijstje van zaaf vrij snel. Hier heb ik geen spotifylijstje voorbij zien komen toch?
Boodschappen doen hakte er flink in.
Japan/DS ging dankzij het spotifylijstje van zaaf vrij snel. Hier heb ik geen spotifylijstje voorbij zien komen toch?
0
geplaatst: 1 oktober 2015, 16:55 uur
Dit lukt me niet hoor Rudi S, met alle respect
en Arthur heeft er ook moeite mee.
en Arthur heeft er ook moeite mee.
0
geplaatst: 1 oktober 2015, 17:03 uur
Apart, dit kost toch bijna geen tijd itt normaal? Maar 250 nummers om uit te kiezen waarvan je 90% sowieso al kunt schrappen.
0
geplaatst: 1 oktober 2015, 17:05 uur
Ik hield zo'n 40 nummers over waar ik volgens de MuMe-schaal 5* voor over zou hebben. Dus afslanken naar 20 was al een hels karwei, en de juiste volgorde bepalen bleek haast ondoenlijk. Daar heb ik dan ook nauwelijks tijd aan besteed, ik had net zo goed een alfabetisch lijstje in kunnen leveren
.
.
0
geplaatst: 1 oktober 2015, 17:11 uur
Ja, maar jij hebt niks met "classic rock" dus dan hou je weinig over. Ik ben toevallig wel zo'n saaie lul die daar van kan genieten 

0
Telamon
geplaatst: 1 oktober 2015, 17:39 uur
herman schreef:
Ik was er serieus binnen 10 minuten mee klaar...
Ik was er serieus binnen 10 minuten mee klaar...
Ging idd makkelijker dan gedacht. Nu enkel nog op volgorde zetten.
0
geplaatst: 1 oktober 2015, 17:40 uur
Rudi S schreef:
Ondertussen zijn Edgar18 J.J. Wever Teunnis Rudi S ook ingevoerd, man oh man wat een spanning

komt voor 23.00 uur met een lijst.........
0
geplaatst: 1 oktober 2015, 17:53 uur
Het was inderdaad makkelijker kiezen dan ooit, daarom had ik mijn lijstje maandag al ingeleverd. Het voordeel van een keuzelijst waarvan je 90% niet heel bijzonder vindt.
0
Telamon
geplaatst: 1 oktober 2015, 19:06 uur
Bij het schrapen moest ik aan deze scene uit de film 'The Secret Life of Walter Mitty' denken. Zeer leuke film, gaat dat zien!
0
geplaatst: 2 oktober 2015, 07:27 uur
Met de lijstjes van thelion Telamon en een nieuwe speler LucM
zijn wij toch mooi op 30 deelnemers gekomen. 
De nummer 1 heeft ruim gewonnen, maar tussen de nummer 6 en nummer 2 zitten 4 punten verschil
Dadelijk eerst de top 50, met vanaf de top 25 clipjes etc.
De lijst 51-150 volgt op zondag, er zijn er 26 met 0 punten.
zijn wij toch mooi op 30 deelnemers gekomen. 
De nummer 1 heeft ruim gewonnen, maar tussen de nummer 6 en nummer 2 zitten 4 punten verschil

Dadelijk eerst de top 50, met vanaf de top 25 clipjes etc.
De lijst 51-150 volgt op zondag, er zijn er 26 met 0 punten.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.