MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
zaaf
true dat

Telamon
Die Who Let the Dogs had stijf op één moeten staan. Wat een debiel nummer is dat.
Ergste was nog als zatlappen die snachts gingen zingen op straat. En dan een hond nadoen.

Ben benieuwd wat jij dan nog erger vond in 2000.

So True, funny how it seems....

zaaf schreef:
enneh... waar blijft bikkel2?

Geveld door een fikse griep. Ga vandaag trachten het jaaroverzicht te verzorgen.

Beterschap, maar jij bent toch wel een bikkel

Rudi S schreef:
Beterschap, maar jij
bent toch wel een bikkel

Dat wel natuurlijk !

Fout in 2000: 3. T'NT met Al wie da nie springt

Carnavalhits zijn leuk, maar dan wel met carnaval en ver weg uit mijn buurt. In 2000 kroop een carnavalhit in de hitlijsten: Al wie da nie springt. Eén van de grote schuldigen was tv-presentator Luk Alloo die het nummer liet horen in z'n programma Sterren & Kometen.

Het nummer was zo erg dat radiozenders het nummer begonnen te boycotten en zelfs Q-Music dit lied te fout vond voor hun Foute Party. Ook Joe FM weigerde het nummer op te nemen in hun Carnavals Top 100. Er kwam in 2013 een actie van carnavalist Yordi Ringoir hier tegen. In zijn thuishaven Aalst is carnaval een serieuze zaak. T'NT bestond uit Tony Swings en Tom Vermeir. Tony Swings was Prins Carnaval in 1999 en Tom Vermeir zou Prins Carnaval worden in 2004.

Het nummer is een cover trouwens. De tekst is nieuw, maar de melodie is het nummer 'Ikkekannik' (uw schaamhaar zien) van de Antwerpse groep Katastroof. Het origineel bleef onder de radar, maar T'NT geraakte met hun versie tot op nr 5 in de Vlaamse hitlijsten. Ondanks de boycot op radio.

zaaf
kijk daar gaat bikkel zich natuurlijk een stuk beter van voelen

Film Pegasus schreef:

en zelfs Q-Music dit lied te fout vond voor hun Foute Party.

Kijk dat soort nummers zien wij hier graag

Steeds met de schrik dat mensen dit als tip zien voor hun eindlijst.

Dit zegt me even niks, groot in België toevallig?

Nog een voor Tom, best een prima hitje.

De 2 volgende hits zullen bekender zijn in Nederland.

Rudi S: mogen covers van nummers door andere artiesten wel?

Fout in 2000: 2. DJ Ötzi ft Anton aus Tirol met Anton aus Tirol

Een aprèski-hit uit Tirol. Geef mij maar 'what happens in Tirol, stays in Tirol'. Zeker bij dit soort nummers. Moest u het zich afvragen, DJ Ötzi is wel degelijk een Oostenrijker. Het gaat nog verder. DJ Ötzi, die eigenlijk Gerhard Friedle heet, werd ontdekt in een karaokebar en was animator in Oostenrijk en Spanje.

De Vlaamse en Nederlandse wintertoeristen hebben het nummer duidelijk gesmaakt, want dit kwam in beide hitlijsten op nr 2 terecht. Gelukkig tegen gehouden door Bon jovi met zijn It's my life. Heeft de man toch weer wat goed gedaan. Opvolger Hey Baby deed het in de Lage Landen wat minder, maar was in andere landen (zelfs in Japan) een nr 1-hit.

zaaf
west schreef:
Tom Jones he...?

We zitten middenin mijn lagereschooljaren merk ik. Nummers 2 tot en met 5 ken ik allemaal van de speelplaats. Het kon in die jaren gebeuren dat iemand plots 'al wie da nie springt is homofiel' begon te roepen/zingen, waarop de rest van de jongens uit de klas als een gek op en neer begonnen springen. Ach ja, we waren nog zo jong

It's My Life van Bon Jovi is ook zo'n nummer dat onze demografie bereikte. Maar ik vind Have A Nice Day toch de leukere guilty pleasure uit die periode van de band!

zaaf schreef:
(quote)
Tom Jones he...?

west schreef:

BV.
Eeuwlijst (1900-1999)

63 Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower
66 CCR - I Put A Spell On You
79 Dusty Springfield - I Just Don't Know What To Do With Myself
100 Isaac Hayes - Walk On By
116 Ella Fitzgerald & Louis Armstrong - Summertime
131 Ella Fitzgerald – Every Time We Say Goodbye
140 Paul Whiteman & His Orchestra - Rhapsody in Blue
146 The Rolling Stones - Little Red Rooster

Thanks!

zaaf
Is er qua tips geen enkele Morser?

Bikkel in quarantaine

De griep totaal laten verdwijnen

Ik durf te wedden dat alleen bikkel en ik die ene artiest hebben en de rest m dit jaar over t hoofd ziet..

De rest zullen dan een soort dwazen zijn

Radiohead? Coldplay?

Bedek me met bloemen want de geur van die bloem is lekker..ik ga er zelfs n stukje voor rijden

Met de ingevoerde lijstjes van: DjFrankie dynamo d Film Pegasus zaaf Arno Lukas HugovdBos bikkel2 ArthurDZ Dwejkk_ GrafGantz herman Johnny Marr Cured chevy93 Edgar18 Teunnis Rudi S is de spanning om te snijden, er is wel een koploper met 14 punten voorsprong maar de rest van het veld zit dicht op elkaar.
Wij zijn het niet eens dit jaar, zo heeft de koploper maar 52 punten.

18 lijstjes tot nu toe.

Edit vigil is 19.

luigifort schreef:
Ik durf te wedden dat alleen bikkel en ik die ene artiest hebben

Overwegen jullie al om samen te gaan wonen?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:44 uur

geplaatst: vandaag om 01:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.