MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Ik heb deze keer enkel een Top 10 gemaakt. geen van de drie staat daarin. PJ was een (kleine) optie, D'Angelo heb ik bekeken (heb het album op 3,5 staan) maar er sprong er voor mij niet echt een lied bovenuit om mee te doen en Songs: Ohia niet overwogen. Wel logisch dat deze er in staat gezien het behoorlijk aantal stemmen en het extreme gemiddelde.

Cured
Ik heb denk ik voor mijn nominaties GrafGantz en 'a little bit of' herman nodig heb om die nummers in de Top 10 te doen verschijnen....

Top 40 was makkelijk..zoveel goede nummers dit jaar..

Prima nummer maar net niet genoeg voor mijn top 10

zaaf
Cured schreef:
Ik heb denk ik voor mijn nominaties GrafGantz en 'a little bit of' herman nodig heb om die nummers in de Top 10 te doen verschijnen....
or a little bit of monica?

Edgar18 schreef:
(quote)
Die heb ik ook nog heel serieus overwogen. Waar heb je voor gekozen, labyrith of ik laat me gaan? Tof album was dat toentertijd, had hem nog op een gebrand cd'tje staan. Ik heb ook één Nederlandstalig product, diegene waarvan ik hoop dat meer mensen er een plekje voor hebben ingeruimd.

Het doolhof. Abel is bij mij net afgevallen, zou sowieso wel meerdere keren in een top 50 staan.

zaaf schreef:
(quote)
or a little bit of monica?

Rita is all i need...

Mary all night long...

of Sandra in de zon..

west schreef:
dezelfde als jij Edgar18? We zijn gewoon goed bezig geweest!
Misschien wel. Uit een album met zoveel sterke nummers is het heel lastig kiezen. Deze keer ben ik voor een liedje gegaan waarin verteld wordt dat het hart een riskante vloeistof ik om te verbranden.

Telamon
Mooi die liedjes van Ohio!

Maar aan mijn lijf geen Arab Strap...

Edgar18 schreef:
of Sandra in de zon..

(quote)
Misschien wel. Uit een album met zoveel sterke nummers is het heel lastig kiezen. Deze keer ben ik voor een liedje gegaan waarin verteld wordt dat het hart een riskante vloeistof ik om te verbranden.

In het kader van de donkere liedjes vliegt die van mij krijsend rond.

Mooi om te zien dat Jason de top 10 heeft weten te behalen.

zaaf
hadden we eerder moeten doen

zaaf schreef:
hadden we eerder moeten doen

Net als bij D'Angelo. Ik miste iemand zaaf....

Edgar18 schreef:
of Sandra in de zon..

(quote)
Op #11 geëindigd bij mij. In tijden dat de liefde een grotere rol speelde was dit wel mijn favoriet.
west schreef:
(quote)

In het kader van de donkere liedjes vliegt die van mij krijsend rond.
Maar die heeft het wel gehaald bij mij!

zaaf
west schreef:
(quote)

Net als bij D'Angelo. Ik miste iemand zaaf....
d'Angelo leeft nog!

en ja.... ik ken dat gemis

The Lioness zou het bij mij ook gehaald hebben, alleen kwam ik niet verder dan een Top 5.
Uiteraard het nummer The Black Crow.

deric raven schreef:
The Lioness zou het bij mij ook gehaald hebben, alleen kwam ik niet verder dan een Top 5.

Hoe krijg je het voor elkaar, dit zijn nu net de gouden jaren

M'n longlist voor 2001 heeft 99 nummers momenteel, gaat weer leuk worden volgende week

Cured
Edgar18 schreef:
of Sandra in de zon...
Sandra Kim ?

Cured
Magda ? .

So Far, No good, in die zin dat er niet zo veel voor mij bij zit, hoewel ik wel sympathie heb voor Jason Molina.

Ik moet nog zien of er wat van mij voorbij komt, maar heb stille hoop.

Die updates gaan trager dan de treinen van NS met blaadjes op het spoor!

Overigens wel uitsluitend goede nummers tot nu toe.

Overigens druk, druk, druk, zo dadelijk 07.00 naar een verre uitwedstrijd met de jongelui, dit weekend nog 2 feestjes en Oranje moet ook nog eens in verwegistan spelen.
Nu even doorstappen en dan vanmiddag en na de wedstrijd nog wat hapjes.

7/8. Radiohead – The National Anthem

http://perhapscontraption.co.uk/uploads/2012/08/perhaps_national.jpg

Punten : 29
Nom. : luigifort Renoir west Teunnis
Nr. 1 van: luigifort

En toen was daar opeens Kid A en alles was anders, het duurt even voordat de eerste gitaar komt.
Weg is ieder Pink Floyd of welke andere rockgroep referentie.
Ja er zijn invloeden uit de elektronica, Autechre en Aphex Twin zijn favoriet en Jazz maar dan uneasy jazz (denk latere Coltrane, Dolpy ).

The Nation Anthem past daar mooi in en was al een nummer dat de band al een paar jaar had liggen (echter te goed voor een B kant van een The Bends / OK Computer lied).
Nu past het precies en wordt het terecht hier ook gewaardeerd.

6. Songs: Ohia – Being In Love

http://i.ytimg.com/vi/ow0iQtoKJUY/0.jpg

Punten : 38
Nom. : Arthur Renoir Edgar18 chevy93 Gretz
Nr. 1 van: ArthurDZRenoir

Nu maken wij even een stap van 9 punten en komen weer bij Jason Molina uit.
Ja als je in de toplijst over 2000 kijkt hier op de site kom je snel bij The Lioness uit, maar de response hier in het topic is toch een stuk groter dan door mij vooraf ingeschat.

Zoals eerder al ingedeeld bij de sombermannen, is dit lied er ook een die vanaf noot 1 in die categorie past.
De tekst , vocalen en “zeurderig orgeltje” maken dit tot een huivering wekkende gebeurtenis.
Het is zoals ik eens over dit lied las, dat je weer op de been bent (put together) betekend niet dat er eerst iets helemaal mis is gegaan en dat uitleggen is Jasons levenswerk.

Being in love
Means you are completely broken
Then put back together

Zo en nu voetballen.

Cured
Nog 5 te gaan en nog niks voorbij gekomen qua nominaties.....zo, , straks voetballen (na ja, mijn zoontje dan ; ik sta niet schreeuwend langs de kant ).

Rudi S schreef:
Zo en nu voetballen.

Succes Rudi !!

Radiohead ! Natuurljjk.....

Alles van Kid A is geschikt voor een top 10 notering.
Ik heb iets anders gekozen van dat meesterwerk, hoop dat ie nog langskomt.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:00 uur

geplaatst: vandaag om 20:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.