Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 09:00 uur
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 09:38 uur
3. Spinvis – Bagagedrager
http://hitparade.ch/cdimag/spinvis-bagagedrager_s.jpg
Punten : 47
Nom. : johan de witt Rudi S Gretz Renoir hoi123 zaaf Johnny Marr luigifort west
Nr. 1 van: johan de witt Rudi S
Eindelijk weer eens een Nederlandse act in de top 10, dit keer is het de beurt aan een ex drummer die in het verleden met diverse wave bandjes Utrecht onveilig heeft gemaakt.
NIEUWEGEIN 2002 (en vroege)r.
Erik de Jong, zit knippend en plakkend op een zolder vol met elektronica, drumcomputers en andere instrumenten (die hij ook nog zelf allemaal bespeeld) voor zijn plezier demo-tjes te maken.
Excelsior wil ze wel uitbrengen en vindt ze zo ook wel prima, de rest is geschiedenis, de Belgische en Nederlandse muziekpers staat weer voor even op zijn kop, welkom Spinvis.
Bagagedragers is een van de pareltjes van dat debuutalbum, eigenlijk is bijna alles op dat album fantastisch.
Spinvis combineert in Bagagedrager een experimenteel geluid aan aloude beatmuziek, cryptische teksten en een solo, ja hoor.
Ogen dicht en meedeinen op die prachtige melodieën.
Lange albumversie natuurlijk.
http://hitparade.ch/cdimag/spinvis-bagagedrager_s.jpg
Punten : 47
Nom. : johan de witt Rudi S Gretz Renoir hoi123 zaaf Johnny Marr luigifort west
Nr. 1 van: johan de witt Rudi S
Eindelijk weer eens een Nederlandse act in de top 10, dit keer is het de beurt aan een ex drummer die in het verleden met diverse wave bandjes Utrecht onveilig heeft gemaakt.
NIEUWEGEIN 2002 (en vroege)r.
Erik de Jong, zit knippend en plakkend op een zolder vol met elektronica, drumcomputers en andere instrumenten (die hij ook nog zelf allemaal bespeeld) voor zijn plezier demo-tjes te maken.
Excelsior wil ze wel uitbrengen en vindt ze zo ook wel prima, de rest is geschiedenis, de Belgische en Nederlandse muziekpers staat weer voor even op zijn kop, welkom Spinvis.
Bagagedragers is een van de pareltjes van dat debuutalbum, eigenlijk is bijna alles op dat album fantastisch.
Spinvis combineert in Bagagedrager een experimenteel geluid aan aloude beatmuziek, cryptische teksten en een solo, ja hoor.
Ogen dicht en meedeinen op die prachtige melodieën.
Lange albumversie natuurlijk.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 09:40 uur
Hopelijk gaat luigifort nu weer klagen (t is blijkbaar op Interpol na namelijk een klaagjaar voor hem
), wat een vre-se-lijk nummer!
), wat een vre-se-lijk nummer!
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 09:57 uur
De baby huihuihuilt..prachtig man..keb Spinboy zelfs nog n keer..dat jij m niet hebt zeg.. 

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 09:59 uur
De nummers 4 en 3 maken weer heel wat goed
Ik heb Spinvis ook nog een keer, maar dit is toch wel mijn favoriet.
Ik heb Spinvis ook nog een keer, maar dit is toch wel mijn favoriet.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 09:59 uur
Mijn nummer 29, heb nog een andere van Spinvis een stuk hoger, maar nog altijd geen top 10. Wel gewoon heel erg prachtig 

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 10:05 uur
Ja als ik erover na denk had deze bij mij ook wel podium gekund..toch maar iets meer t Nederlands Product promoten 

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 10:39 uur
vanavond komen de laatste 2 aan de beurt, beide met 60 punten, maar geen gedeelde 1e plek.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 10:58 uur
luigifort schreef:
De baby huihuihuilt..prachtig man..keb Spinboy zelfs nog n keer..dat jij m niet hebt zeg..
De baby huihuihuilt
Aparte reactie... Ik zeg dat ik me er niets bij kan voorstellen en dat is ook zo. Ik heb niet aan zoveel dingen een enorme hekel en kan vaak dan ook nog wel voorstellen dat andere dit wel goed vinden (Prince bv.) maar in dit geval (Spinvis dus) kan ik me dat dus niet voorstellen. Dan ben ik dus blijkbaar een baby.Als er iemand hier deze editie loopt de klagen ben jij het wel, jij mag dan blijkbaar ook nog Spinboy (dikke matties zeker... ) zeggen.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 10:58 uur
Ik wilde eerst gaan zeuren over QotSA, maar zag daarna tot grote tevredenheid Interpols Untitled op #4. Spinvis is wel aardig (en net als The Scientist onvermijdelijk in deze top-10).
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 11:01 uur
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 11:03 uur
Thanx Rudi
ging id om de tekst...ik zeg volgens mij ook niet dat je klaagt toch of n baby bent 
ging id om de tekst...ik zeg volgens mij ook niet dat je klaagt toch of n baby bent 
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 11:15 uur
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 11:26 uur
Zie t ook maar meer als vuurtje aanwakkeren ipv klagen om dit topic levendig te houden 

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 11:26 uur
Zit ik nou voor de derde achtereenvolgende week de nummer 1 van luigifort te supporten? Volgende week iets absurds op één zetten Luigi!
Vorige week had ik bijna niets, deze week is het één groot feest en dat terwijl er zo veel sterke nummers zijn in 2002.
Vorige week had ik bijna niets, deze week is het één groot feest en dat terwijl er zo veel sterke nummers zijn in 2002.

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 11:27 uur
Ja sorry west..zal er op letten
..ms liggen we gewoon ver uit een in de jaren 90 en in de jaren 00 heel dichtbij elkaar 
..ms liggen we gewoon ver uit een in de jaren 90 en in de jaren 00 heel dichtbij elkaar 
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 11:29 uur
luigifort schreef:
Hopelijk geen koudspelers meer brrr...
Hopelijk geen koudspelers meer brrr...
Ik verwacht nog een zaadje en een IJslands "poplied". Zou deze top-10 echt helemaal afmaken als dat gebeurd. Ik zou ook teleurgesteld zijn als één van de twee het niet gehaald heeft (in het geval van de zaad zou ik medeplichtig zijn: geen top-10 voor mij).
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 11:31 uur
Dus als ik het een slecht nummer vind moet ik uiteraard wel alle teksten daarvan uit mijn hoofd kennen?
maar goed Graf heeft weer even gelachen en Zaaf denkt dat het een principezaak is en heeft daar zelfs nog wat puntjes voor over...
De groeten!
maar goed Graf heeft weer even gelachen en Zaaf denkt dat het een principezaak is en heeft daar zelfs nog wat puntjes voor over...
De groeten!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.