MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Doe ik

NYC is de favo van Robert Smith trouwens

luigifort schreef:
NYC is de favo van Robert Smith trouwens

Raar zoutje die Robert

3. Spinvis – Bagagedrager

http://hitparade.ch/cdimag/spinvis-bagagedrager_s.jpg

Punten : 47
Nom. : johan de witt Rudi S Gretz Renoir hoi123 zaaf Johnny Marr luigifort west
Nr. 1 van: johan de witt Rudi S

Eindelijk weer eens een Nederlandse act in de top 10, dit keer is het de beurt aan een ex drummer die in het verleden met diverse wave bandjes Utrecht onveilig heeft gemaakt.

NIEUWEGEIN 2002 (en vroege)r.
Erik de Jong, zit knippend en plakkend op een zolder vol met elektronica, drumcomputers en andere instrumenten (die hij ook nog zelf allemaal bespeeld) voor zijn plezier demo-tjes te maken.
Excelsior wil ze wel uitbrengen en vindt ze zo ook wel prima, de rest is geschiedenis, de Belgische en Nederlandse muziekpers staat weer voor even op zijn kop, welkom Spinvis.
Bagagedragers is een van de pareltjes van dat debuutalbum, eigenlijk is bijna alles op dat album fantastisch.
Spinvis combineert in Bagagedrager een experimenteel geluid aan aloude beatmuziek, cryptische teksten en een solo, ja hoor.
Ogen dicht en meedeinen op die prachtige melodieën.

Lange albumversie natuurlijk.

Hopelijk gaat luigifort nu weer klagen (t is blijkbaar op Interpol na namelijk een klaagjaar voor hem ), wat een vre-se-lijk nummer!

Nee hoor Spinboy heb ik ook

Ik kan me er niks bij voorstellen...

De baby huihuihuilt..prachtig man..keb Spinboy zelfs nog n keer..dat jij m niet hebt zeg..

De nummers 4 en 3 maken weer heel wat goed

Ik heb Spinvis ook nog een keer, maar dit is toch wel mijn favoriet.

Mijn nummer 29, heb nog een andere van Spinvis een stuk hoger, maar nog altijd geen top 10. Wel gewoon heel erg prachtig

Ja als ik erover na denk had deze bij mij ook wel podium gekund..toch maar iets meer t Nederlands Product promoten

Spinvis

vanavond komen de laatste 2 aan de beurt, beide met 60 punten, maar geen gedeelde 1e plek.

Hopelijk geen koudspelers meer brrr...

luigifort schreef:
De baby huihuihuilt..prachtig man..keb Spinboy zelfs nog n keer..dat jij m niet hebt zeg..

De baby huihuihuilt Aparte reactie... Ik zeg dat ik me er niets bij kan voorstellen en dat is ook zo. Ik heb niet aan zoveel dingen een enorme hekel en kan vaak dan ook nog wel voorstellen dat andere dit wel goed vinden (Prince bv.) maar in dit geval (Spinvis dus) kan ik me dat dus niet voorstellen. Dan ben ik dus blijkbaar een baby.

Als er iemand hier deze editie loopt de klagen ben jij het wel, jij mag dan blijkbaar ook nog Spinboy (dikke matties zeker... ) zeggen.

Ik wilde eerst gaan zeuren over QotSA, maar zag daarna tot grote tevredenheid Interpols Untitled op #4. Spinvis is wel aardig (en net als The Scientist onvermijdelijk in deze top-10).

vigil schreef:
(quote)

De baby huihuihuilt Aparte reactie... .

Dat is een tekstregel uit het lied.

zaaf
ja als je het uit principe niet beluistert...

Thanx Rudi ging id om de tekst...ik zeg volgens mij ook niet dat je klaagt toch of n baby bent

En de snelweg suissssstttt...

Rudi S schreef:
(quote)

Dat is een tekstregel uit het lied.

Zie t ook maar meer als vuurtje aanwakkeren ipv klagen om dit topic levendig te houden

Zit ik nou voor de derde achtereenvolgende week de nummer 1 van luigifort te supporten? Volgende week iets absurds op één zetten Luigi!

Vorige week had ik bijna niets, deze week is het één groot feest en dat terwijl er zo veel sterke nummers zijn in 2002.

Ja sorry west..zal er op letten ..ms liggen we gewoon ver uit een in de jaren 90 en in de jaren 00 heel dichtbij elkaar

luigifort schreef:
Hopelijk geen koudspelers meer brrr...

Ik verwacht nog een zaadje en een IJslands "poplied". Zou deze top-10 echt helemaal afmaken als dat gebeurd. Ik zou ook teleurgesteld zijn als één van de twee het niet gehaald heeft (in het geval van de zaad zou ik medeplichtig zijn: geen top-10 voor mij).

Dus als ik het een slecht nummer vind moet ik uiteraard wel alle teksten daarvan uit mijn hoofd kennen?

maar goed Graf heeft weer even gelachen en Zaaf denkt dat het een principezaak is en heeft daar zelfs nog wat puntjes voor over...

De groeten!

Niet "even", ik lach nog steeds!

Groeten terug!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:21 uur

geplaatst: vandaag om 18:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.