Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 20:55 uur
zaaf schreef:
niet verdedigen rudi!
niet verdedigen rudi!
Dat zag ik die Amsterdammers gisteren doen in de voorlaatste minuut, gewoon niet......
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 21:59 uur
Ja tis mijn cluppie al jaren niet meer op deze manier maar goed eens Ajacied altijd...
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 22:09 uur
6. Coldplay - The Scientist
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c4/The_scientist_cover_art.JPG
Punten : 37
Nom. : Simon77 west thelion laxus11 HugovdBos
Nr. 1 van: Simon77
Ook 37 punten, maar de 5 nominaties gaven hier de doorslag.
2e single van het 2e Coldplay album A Rush of Blood to the Head.
Mooie ballad van Martin en co, de piano is de baas maar er komen meer instrumenten gedurende het lied en zelfs tegen het einde een elektrische gitaar.
Martin laat hier ook een falset stem horen en dat zou niet de laatste keer zijn en dit zou zeker ook niet de laatste pianoballad van Coldplay zijn.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c4/The_scientist_cover_art.JPG
Punten : 37
Nom. : Simon77 west thelion laxus11 HugovdBos
Nr. 1 van: Simon77
Ook 37 punten, maar de 5 nominaties gaven hier de doorslag.
2e single van het 2e Coldplay album A Rush of Blood to the Head.
Mooie ballad van Martin en co, de piano is de baas maar er komen meer instrumenten gedurende het lied en zelfs tegen het einde een elektrische gitaar.
Martin laat hier ook een falset stem horen en dat zou niet de laatste keer zijn en dit zou zeker ook niet de laatste pianoballad van Coldplay zijn.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 22:32 uur
Ach vooruit Coldplay..ik was ooit megafan vroeger maar nu doet t me niet heel veel meer...
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 22:40 uur
Mooie nummers voorbij horen komen. Fantastisch vooral...... Archive ! Kon ik niet.
Wel een andere progband in mijn top 10 overigens.
LCD Soundsystem ook fijn.
Ik heb een andere van Coldplay, maar deze mag er zijn. Ben ook verder weinig met de band bezig tegenwoordig.
Wel een andere progband in mijn top 10 overigens.
LCD Soundsystem ook fijn.
Ik heb een andere van Coldplay, maar deze mag er zijn. Ben ook verder weinig met de band bezig tegenwoordig.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 22:54 uur
5. Queens Of The Stone Age - No One Knows
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f6/Queens_of_the_Stone_Age_-_No_One_Knows_(German_CD).jpg
Punten : 39
Nom. : Arno Film Pegasus laxus11 Simon77 nelis vigil bikkel2 zaaf
Nr. 1 van: niemand
De hoogste positie die dit liedje haalde in de individuele lijstjes was de 4e plek (wel in 4 lijstjes).
Met -Songs for the Deaf had QOTSA zijn success album en een doorbraak naar het grote publiek.
Een album met 2 handen vol heerlijke rocksongs waarvan No One Knows er een van is.
Josh Homme had nogal want helden om zich heen verzameld , zo is Mark Lanegan o.a medecomponist van dit lied, Nick Oliveri doet die lekkere basloopjes Dave Grohl zit achter de drums.
Het deint en dreunt lekker in deze pastiche van stoner en hard rock, dit lied mocht ook niet ontbreken in onze lijst over 2002.
Kijk ook even hoeveel views de video heeft en er komen er nu natuurlijk een stuk of 30 bij.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f6/Queens_of_the_Stone_Age_-_No_One_Knows_(German_CD).jpg
Punten : 39
Nom. : Arno Film Pegasus laxus11 Simon77 nelis vigil bikkel2 zaaf
Nr. 1 van: niemand
De hoogste positie die dit liedje haalde in de individuele lijstjes was de 4e plek (wel in 4 lijstjes).
Met -Songs for the Deaf had QOTSA zijn success album en een doorbraak naar het grote publiek.
Een album met 2 handen vol heerlijke rocksongs waarvan No One Knows er een van is.
Josh Homme had nogal want helden om zich heen verzameld , zo is Mark Lanegan o.a medecomponist van dit lied, Nick Oliveri doet die lekkere basloopjes Dave Grohl zit achter de drums.
Het deint en dreunt lekker in deze pastiche van stoner en hard rock, dit lied mocht ook niet ontbreken in onze lijst over 2002.
Kijk ook even hoeveel views de video heeft en er komen er nu natuurlijk een stuk of 30 bij.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 23:00 uur
Oef beetje afgezaagd maar goed..wel Qotsa maar geen Interpol tsja...
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 23:01 uur
Fantastische song en de clip eveneens !
Altijd een feest om te zien en te horen.
Terechte notering.
Altijd een feest om te zien en te horen.
Terechte notering.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 23:03 uur
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 23:05 uur
Ik heb hier een uiterst serieuze missie, die ik te vuur en te zwaard zal moeten verdedigen.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 23:08 uur
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 23:12 uur
thelion ik had per abuis Renoir getagged ipv jou, dit is gecorrigeerd.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 00:17 uur
Bedoel meer dat meer mensen stemmen op Qotsa die niet stemmen op Interpol
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 00:28 uur
Ik heb beiden gestemt 
Overigens ook Bowie en Springsteen een plek gegeven.
M.i sterke albums van beiden.
Ik vermoed dat die nog oudere bard heel hoog gaat scoren.

Overigens ook Bowie en Springsteen een plek gegeven.
M.i sterke albums van beiden.
Ik vermoed dat die nog oudere bard heel hoog gaat scoren.

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 00:34 uur
Rudi S schreef:
Mooi mijn nummer 2. Altijd een waanzinnig mooi en intens nummer gevonden met een fraaie melodie en boordevol emoties. Wat je zeg maar later bij Coldplay ging missen. Beetje 'droge' tekst Rudi?

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 00:36 uur
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 00:41 uur
Ik had ook wel een stem van west verwacht bij No One Knows.
Niet jou ding west ?
Niet jou ding west ?
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 01:26 uur
Zou heel goed kunnen dat dit de sterkste nummers 5 t/m 10 zijn tot nu toe. Ben benieuwd of we deze lijn kunnen voortzetten. Verwacht sowieso nog wel minimaal 1x SR, iets Nederlandstalig en Messias etc.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 01:32 uur
Zou ook heel goed kunnen dat dit de zwakste nummers 5-10 is 
Ik vind eigenlijk alleen de nummer 10 tot nu toe echt te pruimen. Hopelijk maken 1-4 nog wat goed.

Ik vind eigenlijk alleen de nummer 10 tot nu toe echt te pruimen. Hopelijk maken 1-4 nog wat goed.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 08:31 uur
Toch wel, maar een beetje. Is mijn nummer 31... Ik heb dit jaar een top 40, komt ook omdat het voor mij een sterk jaar is met veel mooie muziek. In andere jaren was het zeker top 20 geweest.
0
geplaatst: 24 oktober 2015, 08:45 uur
9 en 10 begint wat mij betreft sterk maar daarna wordt t per nummer heel wat niveaus lager 

0
geplaatst: 24 oktober 2015, 08:47 uur
4. Interpol - Untitled
http://img.youtube.com/vi/L6LEF9p5E0U/hqdefault.jpg
Punten : 40
Nom. : luigifort Cured Arno west johan de witt GrafGantz Teunnis HugovdBos
Nr. 1 van: luigifort
Openingsnummer van Turn on the Bright Light en dit nummer kreeg ook meer dan genoeg punten in de onderlinge Interpol battle om op een mooie 4e plaatst te eindigen.
En weer een Untitled (na die van SR), ook nu vooral instrumentale muziek.
"I will surprise you sometimes
I'll come around
When you're down,"
Magisch als die bas en drums invallen, de zang heeft hier vooral een dienende rol.
Het nummer zet meteen een donkere melancholische sfeer neer en wat een heerlijk bas.
Echt zo’n lied dat de eerste paar keren voorbij kan waaien, maar er komt een moment dat het je vastgrijpt en nooit meer loslaat.
http://img.youtube.com/vi/L6LEF9p5E0U/hqdefault.jpg
Punten : 40
Nom. : luigifort Cured Arno west johan de witt GrafGantz Teunnis HugovdBos
Nr. 1 van: luigifort
Openingsnummer van Turn on the Bright Light en dit nummer kreeg ook meer dan genoeg punten in de onderlinge Interpol battle om op een mooie 4e plaatst te eindigen.
En weer een Untitled (na die van SR), ook nu vooral instrumentale muziek.
"I will surprise you sometimes
I'll come around
When you're down,"
Magisch als die bas en drums invallen, de zang heeft hier vooral een dienende rol.
Het nummer zet meteen een donkere melancholische sfeer neer en wat een heerlijk bas.
Echt zo’n lied dat de eerste paar keren voorbij kan waaien, maar er komt een moment dat het je vastgrijpt en nooit meer loslaat.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.