MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
zaaf
ja dat kan natuurlijk niet...

niet verdedigen rudi!

Rudi verdedigt beter dan t NL elftal

Nou, dat is dan ook wel heeeeeeeeeeel erg moeilijk.

zaaf schreef:
niet verdedigen rudi!

Dat zag ik die Amsterdammers gisteren doen in de voorlaatste minuut, gewoon niet......

Ja tis mijn cluppie al jaren niet meer op deze manier maar goed eens Ajacied altijd...

6. Coldplay - The Scientist

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/c/c4/The_scientist_cover_art.JPG

Punten : 37
Nom. : Simon77 west thelion laxus11 HugovdBos
Nr. 1 van: Simon77

Ook 37 punten, maar de 5 nominaties gaven hier de doorslag.
2e single van het 2e Coldplay album A Rush of Blood to the Head.

Mooie ballad van Martin en co, de piano is de baas maar er komen meer instrumenten gedurende het lied en zelfs tegen het einde een elektrische gitaar.
Martin laat hier ook een falset stem horen en dat zou niet de laatste keer zijn en dit zou zeker ook niet de laatste pianoballad van Coldplay zijn.

Ach vooruit Coldplay..ik was ooit megafan vroeger maar nu doet t me niet heel veel meer...

Mooie nummers voorbij horen komen. Fantastisch vooral...... Archive ! Kon ik niet.
Wel een andere progband in mijn top 10 overigens.
LCD Soundsystem ook fijn.
Ik heb een andere van Coldplay, maar deze mag er zijn. Ben ook verder weinig met de band bezig tegenwoordig.

5. Queens Of The Stone Age - No One Knows

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f6/Queens_of_the_Stone_Age_-_No_One_Knows_(German_CD).jpg

Punten : 39
Nom. : Arno Film Pegasus laxus11 Simon77 nelis vigil bikkel2 zaaf
Nr. 1 van: niemand

De hoogste positie die dit liedje haalde in de individuele lijstjes was de 4e plek (wel in 4 lijstjes).
Met -Songs for the Deaf had QOTSA zijn success album en een doorbraak naar het grote publiek.
Een album met 2 handen vol heerlijke rocksongs waarvan No One Knows er een van is.

Josh Homme had nogal want helden om zich heen verzameld , zo is Mark Lanegan o.a medecomponist van dit lied, Nick Oliveri doet die lekkere basloopjes Dave Grohl zit achter de drums.
Het deint en dreunt lekker in deze pastiche van stoner en hard rock, dit lied mocht ook niet ontbreken in onze lijst over 2002.

Kijk ook even hoeveel views de video heeft en er komen er nu natuurlijk een stuk of 30 bij.

Oef beetje afgezaagd maar goed..wel Qotsa maar geen Interpol tsja...

Fantastische song en de clip eveneens !
Altijd een feest om te zien en te horen.
Terechte notering.

luigifort schreef:
maar geen Interpol tsja...

Ook Interpol

zaaf schreef:

niet verdedigen rudi!

Ik heb hier een uiterst serieuze missie, die ik te vuur en te zwaard zal moeten verdedigen.

Rudi S schreef:

Punten : 37
Nom. : Simon77 west Renoir laxus11 HugovdBos
Nr. 1 van: Simon77

Euh ik had hem ook in mijn Top 10 op 4 om precies te zijn, iets mis gegaan?????

Ook 37 punten, maar de 5 nominaties gaven hier de doorslag.

thelion ik had per abuis Renoir getagged ipv jou, dit is gecorrigeerd.

Interpol, Coldplay, QOTSA. Prima top 10 tot nu toe.

Simon77 schreef:
Interpol, Coldplay, QOTSA. Prima top 10 tot nu toe.

Ja jij hebt er al drie te pakken

Simon"MOR"77

Bedoel meer dat meer mensen stemmen op Qotsa die niet stemmen op Interpol

GrafGantz schreef:
Simon"MOR"77

Dan maar...

Ik heb beiden gestemt

Overigens ook Bowie en Springsteen een plek gegeven.
M.i sterke albums van beiden.
Ik vermoed dat die nog oudere bard heel hoog gaat scoren.

Rudi S schreef:

Mooie ballad van Martin en co, de piano is de baas maar er komen meer instrumenten gedurende het lied en zelfs tegen het einde een elektrische gitaar.
Martin laat hier ook een falset stem horen en dat zou niet de laatste keer zijn en dit zou zeker ook niet de laatste pianoballad van Coldplay zijn.

Mooi mijn nummer 2. Altijd een waanzinnig mooi en intens nummer gevonden met een fraaie melodie en boordevol emoties. Wat je zeg maar later bij Coldplay ging missen. Beetje 'droge' tekst Rudi?

west schreef:
Beetje 'droge' tekst Rudi?

Tja soms is het wat het is, het ligt ook wel aan Coldplay

Ik had ook wel een stem van west verwacht bij No One Knows.
Niet jou ding west ?

Zou heel goed kunnen dat dit de sterkste nummers 5 t/m 10 zijn tot nu toe. Ben benieuwd of we deze lijn kunnen voortzetten. Verwacht sowieso nog wel minimaal 1x SR, iets Nederlandstalig en Messias etc.

Zou ook heel goed kunnen dat dit de zwakste nummers 5-10 is
Ik vind eigenlijk alleen de nummer 10 tot nu toe echt te pruimen. Hopelijk maken 1-4 nog wat goed.

bikkel2 schreef:
Ik had ook wel een stem van west verwacht bij No One Knows.
Niet jou ding west ?

Toch wel, maar een beetje. Is mijn nummer 31... Ik heb dit jaar een top 40, komt ook omdat het voor mij een sterk jaar is met veel mooie muziek. In andere jaren was het zeker top 20 geweest.

9 en 10 begint wat mij betreft sterk maar daarna wordt t per nummer heel wat niveaus lager

4. Interpol - Untitled

http://img.youtube.com/vi/L6LEF9p5E0U/hqdefault.jpg

Punten : 40
Nom. : luigifort Cured Arno west johan de witt GrafGantz Teunnis HugovdBos
Nr. 1 van: luigifort

Openingsnummer van Turn on the Bright Light en dit nummer kreeg ook meer dan genoeg punten in de onderlinge Interpol battle om op een mooie 4e plaatst te eindigen.
En weer een Untitled (na die van SR), ook nu vooral instrumentale muziek.

"I will surprise you sometimes
I'll come around
When you're down,"

Magisch als die bas en drums invallen, de zang heeft hier vooral een dienende rol.
Het nummer zet meteen een donkere melancholische sfeer neer en wat een heerlijk bas.
Echt zo’n lied dat de eerste paar keren voorbij kan waaien, maar er komt een moment dat het je vastgrijpt en nooit meer loslaat.

Net dat ik dat zeg komt deze ..ga zo voort

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:30 uur

geplaatst: vandaag om 21:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.