Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 6 november 2015, 19:36 uur
Beste nummer van het album, maar kwam bij mij niet verder dan #32.
0
geplaatst: 6 november 2015, 19:36 uur
Topnummer, niet in mijn Top 15... Wel twee andere nummers van The Moz... Dat dan weer wel
0
geplaatst: 6 november 2015, 20:14 uur
5. Franz Ferdinand - Take Me Out
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/52/Franz_Ferdinand_-_Take_Me_Out.jpg
Punten : 44
Nom. : west laxus11 Renoir thelion Arno zaaf bikkel2 Rudi S
Nr. 1 van: niemand
Weer een debuutalbum het kan niet op in 2004.
Ja Franz Ferdinand die jongens uit Schotland kwamen even binnen en leken het helemaal te gaan maken.
Take Me Out was natuurlijk die geweldige single met een grote (niet geheel waargemaakte) belofte.
Punky pop song goes Indie rock en het hoekige hebben ze vast van The Gang of Four, heerlijke riff (die na circa 1 minuur) en dan boem, boem, twang , twang die geweldige break (wat het dus eigenlijk niet is) “take me out”.
Alex zingt het lekker aan elkaar.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/5/52/Franz_Ferdinand_-_Take_Me_Out.jpg
Punten : 44
Nom. : west laxus11 Renoir thelion Arno zaaf bikkel2 Rudi S
Nr. 1 van: niemand
Weer een debuutalbum het kan niet op in 2004.
Ja Franz Ferdinand die jongens uit Schotland kwamen even binnen en leken het helemaal te gaan maken.
Take Me Out was natuurlijk die geweldige single met een grote (niet geheel waargemaakte) belofte.
Punky pop song goes Indie rock en het hoekige hebben ze vast van The Gang of Four, heerlijke riff (die na circa 1 minuur) en dan boem, boem, twang , twang die geweldige break (wat het dus eigenlijk niet is) “take me out”.
Alex zingt het lekker aan elkaar.
0
geplaatst: 6 november 2015, 20:44 uur
Ik ben van de oneven getallen vandaag. Dit is mijn nummer 2, gaat lekker zo. 

0
geplaatst: 6 november 2015, 21:14 uur
Leuke single, maar toch echt niet het beste nummer van het album.
0
geplaatst: 6 november 2015, 22:10 uur
GrafGantz schreef:
Waar ga jij voor? The Dark of the Matinée, Michael, This Fire of nog een ander nummer?
Ik zie trouwens net bij het album dat Take Me Out wel erg ver voor staat met 358 vinkjes (voor wat het waard is).
0
geplaatst: 6 november 2015, 22:59 uur
Ik ga voor het nummer waarbij het het beste meezingen is. Welke dat is zie je zondag wel 
Komt overigens niet verder dan plek 15 bij mij, dus hier sowieso geen punten voor FF.

Komt overigens niet verder dan plek 15 bij mij, dus hier sowieso geen punten voor FF.
0
geplaatst: 6 november 2015, 23:18 uur
Ik heb zelf maar even herrie opgezet, ik verwacht die hier niet meer voorbij te zien komen
0
geplaatst: 7 november 2015, 00:01 uur
Ik hoop op Mark Lanegan......maar ik vrees dat het ijdele hoop zal zijn.
Bijzonder mooi nummer in mijn top 10.
Bijzonder mooi nummer in mijn top 10.
0
geplaatst: 7 november 2015, 00:09 uur
Zeker..ik hoop op liefde voor t leven en anders meneer Grot..
0
geplaatst: 7 november 2015, 00:11 uur
Ze hoort stemmen zou ook leuk zijn...
Maar ben al gewend dat ik er hooguit 1 in mn top 10 heb..anders had ik FF Kasabian en DiscMen moeten stemmen..hoe kom je erop..
Maar ben al gewend dat ik er hooguit 1 in mn top 10 heb..anders had ik FF Kasabian en DiscMen moeten stemmen..hoe kom je erop..
0
geplaatst: 7 november 2015, 00:17 uur
0
geplaatst: 7 november 2015, 01:08 uur
0
zaaf
geplaatst: 7 november 2015, 07:20 uur
ik doe mee met Mark, heb m hoog maar ws met een andere nummer dan u....
0
geplaatst: 7 november 2015, 08:11 uur
Hm, de nummer 4 heeft maar 1 puntje meer dan de nummer 5 en de nummer 3 heeft dan weer een puntje meer dan nummer 4.
De nummer 1 wint ook maar heel krap (3 punten voorsprong).
De nummer 1 wint ook maar heel krap (3 punten voorsprong).
0
geplaatst: 7 november 2015, 08:20 uur
0
geplaatst: 7 november 2015, 08:52 uur
4. Arcade Fire - In the Backseat
http://i.ytimg.com/vi/l1LRTRH6HHI/hqdefault.jpg
Punten : 45
Nom. : hoi123 herman TeunnisJohnny Marr Gretz GrafGantz
Nr. 1 van: hoi123
Funeral eindigde in de Oor jaarlijst over 2004 op plaats 61 (gedeelde 34) Franz Ferdinand werd glorieus winnaar dat jaar.
Dit had er natuurlijk mee te maken dat Funeral in de VS en Canada uitkwam in september 2004 en in Europa op februari 2005.
Dus mocht Funeral in 2005 weer meedoen voor de jaarlijstjes van Oor en eindigde op een mooie 13e plek, Antony en zijn boys won dat jaar.
Het mag ondertussen bekend zijn, diverse leden hadden recent een begrafenis achter de rug dus daar verwijst de albumtitel naar.
“Alice died/In the night/I’ve been learning to drive/My whole life.”
In the Backseat is volgens mij de enige keer dat er ook echt een verwijzing was naar die voor de band verdrietige periode (Alice was de oma van Régine Chassagne).
Régine zingt met haar bijna kindstem deze afsluiter huiveringwekkend mooi, een treurende zangeres en strijkers die aanzwellen de gitaren zorgen voor het laatste zetje.
Voor mij het mooiste nummer van Funeral.
http://i.ytimg.com/vi/l1LRTRH6HHI/hqdefault.jpg
Punten : 45
Nom. : hoi123 herman TeunnisJohnny Marr Gretz GrafGantz
Nr. 1 van: hoi123
Funeral eindigde in de Oor jaarlijst over 2004 op plaats 61 (gedeelde 34) Franz Ferdinand werd glorieus winnaar dat jaar.
Dit had er natuurlijk mee te maken dat Funeral in de VS en Canada uitkwam in september 2004 en in Europa op februari 2005.
Dus mocht Funeral in 2005 weer meedoen voor de jaarlijstjes van Oor en eindigde op een mooie 13e plek, Antony en zijn boys won dat jaar.
Het mag ondertussen bekend zijn, diverse leden hadden recent een begrafenis achter de rug dus daar verwijst de albumtitel naar.
“Alice died/In the night/I’ve been learning to drive/My whole life.”
In the Backseat is volgens mij de enige keer dat er ook echt een verwijzing was naar die voor de band verdrietige periode (Alice was de oma van Régine Chassagne).
Régine zingt met haar bijna kindstem deze afsluiter huiveringwekkend mooi, een treurende zangeres en strijkers die aanzwellen de gitaren zorgen voor het laatste zetje.
Voor mij het mooiste nummer van Funeral.
0
geplaatst: 7 november 2015, 09:38 uur
Ik begin nu toch wel benieuwd naar de top 3 te worden, maar dadelijk eerst voetbal en een boel andere dingen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.