Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 17 november 2015, 23:47 uur
0
geplaatst: 17 november 2015, 23:53 uur
Iets fouter dan Crazy maar gewoon een prima hit van Scissors Sisters.
0
geplaatst: 18 november 2015, 10:15 uur
idd minder dan Crazy, ook blijft deze achter bij zwengelknie. Fout is het zeker maar op z'n tijd best leuk
0
geplaatst: 18 november 2015, 10:23 uur
0
geplaatst: 18 november 2015, 10:29 uur
Wel jammer dat de foute lijst eigenlijk de hele week dit topic domineert en het alleen van vr-zo over de betere muziek gaat. Terwijl dit topic er eigenlijk meer geschikt voor is. Wel een paar leuke nummers tot nu toe! Die eindigden daar dan ook bovenaan 

0
geplaatst: 18 november 2015, 14:29 uur
Zegt genoeg als er meer animo is over de foute lijst dan over de betere echte lijst. 
Ben wel blij dat de foute lijst voor wat ambiance zorgt. En er komen nog hits!

Ben wel blij dat de foute lijst voor wat ambiance zorgt. En er komen nog hits!
0
geplaatst: 18 november 2015, 14:45 uur
Fout in 2006: 5. Marco Borsato met Rood
Nog een ergelijke hit, waarbij ik hopelijk niet op het Nederlandse muzikale hart trap. Ook hier wordt ik 'crazy' van. Terwijl Vlaanderen vooral plat ging voor Clouseau (met in 2007 als hoogtepunt maar liefst 18 keer het sportpaleis gevuld) was in Nederland Borsato die voor volle zalen zorgde. Ook in Vlaanderen bleek hij veel succes te hebben. Rood was zo'n voorbeeld van de hype rond de zanger.
Het nummer bestaat uit verschillende genres. Zo heb je snelle en trage stukken, met symfonie-orkest, wat trance, orgelmuziek, riverdance en jazz. Er was kritiek dat het pianogedeelte teveel leek op Crime of the Century (Supertramp) en ook stukken van Band of Brothers (Michael Kamen) erin terug kwamen.
In Nederland kwam Rood binnen op nr 1 om er 11 weken te blijven. In Vlaanderen 9 weken (en nog eens 8 weken op nr 2 door een Lief Klein Konijntje). In de Radio 2 top 30 stond het 17 weken op nr 1. Voor wat de hitlijsten waard zijn, maar het toont wel het grote succes aan. Helaas...
Nog een ergelijke hit, waarbij ik hopelijk niet op het Nederlandse muzikale hart trap. Ook hier wordt ik 'crazy' van. Terwijl Vlaanderen vooral plat ging voor Clouseau (met in 2007 als hoogtepunt maar liefst 18 keer het sportpaleis gevuld) was in Nederland Borsato die voor volle zalen zorgde. Ook in Vlaanderen bleek hij veel succes te hebben. Rood was zo'n voorbeeld van de hype rond de zanger.
Het nummer bestaat uit verschillende genres. Zo heb je snelle en trage stukken, met symfonie-orkest, wat trance, orgelmuziek, riverdance en jazz. Er was kritiek dat het pianogedeelte teveel leek op Crime of the Century (Supertramp) en ook stukken van Band of Brothers (Michael Kamen) erin terug kwamen.
In Nederland kwam Rood binnen op nr 1 om er 11 weken te blijven. In Vlaanderen 9 weken (en nog eens 8 weken op nr 2 door een Lief Klein Konijntje). In de Radio 2 top 30 stond het 17 weken op nr 1. Voor wat de hitlijsten waard zijn, maar het toont wel het grote succes aan. Helaas...
0
geplaatst: 18 november 2015, 14:49 uur
Oei, tenenkrommend slecht dit. Benieuwd of je dit nog gaat overtreffen met de volgende 4.
0
geplaatst: 18 november 2015, 18:46 uur
Ik hoorde laatst voor het allereerst daadwerkelijk de hele tekst (ik kende alleen de eerste paar regels van het refrein) en was zelfs nog verbaasd over hoe slecht het wel niet was. Het Koningslied is er niks bij.
Ik ben ook benieuwd wie dit nog kan overtreffen.
Ik ben ook benieuwd wie dit nog kan overtreffen.
0
geplaatst: 18 november 2015, 19:02 uur
Stond ooit op #17 in de Top 2000.
Laatste jaren gelukkig wel wat weggezakt.
Laatste jaren gelukkig wel wat weggezakt.
0
geplaatst: 18 november 2015, 22:29 uur
Fout in 2006: 4. Juanes met La Camisa Negra
Nu maar hopen dat fans van dergelijke zomerhits dit niet gaan nomineren voor hun top 10. Wat mij betreft luchtig, maar in lijn met Lambada, Macarena en The Ketchup Song. Zonder bekend dansje dan. De titel wil gewoon zeggen 'het zwarte hemd'. Juanes is vooral een muzikale held in Latijns-Amerika. Bij ons liet hij zich even opmerken in 2003 met de bescheiden hit A dios le pido. In 2006 veroverde hij de zomerse harten (onder invloed van veel sangria waarschijnlijk) met La camisa negra.
De hit werd geen nr 1 hit in Vlaanderen, maar hield het wel heel lang vol bovenaan de hitlijsten. 17 weken van 28 in de top 10 in Nederland en 14 weken van de 33 weken in de Vlaamse hitlijsten. Ook al won hij in 2000 3 Grammy Awards, zullen we de man altijd blijven herinneren van dit nummer.
Nu maar hopen dat fans van dergelijke zomerhits dit niet gaan nomineren voor hun top 10. Wat mij betreft luchtig, maar in lijn met Lambada, Macarena en The Ketchup Song. Zonder bekend dansje dan. De titel wil gewoon zeggen 'het zwarte hemd'. Juanes is vooral een muzikale held in Latijns-Amerika. Bij ons liet hij zich even opmerken in 2003 met de bescheiden hit A dios le pido. In 2006 veroverde hij de zomerse harten (onder invloed van veel sangria waarschijnlijk) met La camisa negra.
De hit werd geen nr 1 hit in Vlaanderen, maar hield het wel heel lang vol bovenaan de hitlijsten. 17 weken van 28 in de top 10 in Nederland en 14 weken van de 33 weken in de Vlaamse hitlijsten. Ook al won hij in 2000 3 Grammy Awards, zullen we de man altijd blijven herinneren van dit nummer.
0
zaaf
geplaatst: 18 november 2015, 22:39 uur
Fout? Beetje een niemendalletje met een leuk gitaartje. Maar jij bent de meester!
0
geplaatst: 18 november 2015, 22:47 uur
herman schreef:
Alleen Marco zelf kan dit nog overtreffen, denk ik.
Alleen Marco zelf kan dit nog overtreffen, denk ik.
Ach Marco... Die doet ook alleen maar wat Ewbank hem verteld
0
Misterfool
geplaatst: 18 november 2015, 23:04 uur
La camisra negra,
. Jeugdsentiment. Echt aan een stuk door beluisterd op vakantie toentertijd.
. Jeugdsentiment. Echt aan een stuk door beluisterd op vakantie toentertijd.
0
geplaatst: 19 november 2015, 00:32 uur
Juanes: alweer een lekker - in dit geval vakantie - nummertje! 

0
Telamon
geplaatst: 19 november 2015, 06:57 uur
Dit is wel de beste Foute Top 10 ooit. (of wordt het dan de 'slechtste'?)
Juanes
Juanes

0
geplaatst: 19 november 2015, 11:02 uur
Fout in 2006: Basshunter met Boten Anna
Met al die fans van de foute hits, blijft het een wonder waarom het merendeel van de uiteindelijke hits alternatieve gitaarhits zijn.
De hoogste hits in de foute top 10 zijn altijd de echte apres-ski hits. Ook deze Boten Anna dat ook wel bekend is van Gebroeders Ko. Die versie deed het dan ook beter in de hitlijsten. 'Ik heb een boot, ik heb een hele mooie splinternieuwe boot'.
Origineel is van de Zweedse Basshunter, daarom dat ik hun versie hier kies. De titel is dan wel Boten Anna, maar heeft eigenlijk niets met boten te maken. Het verwijst naar 'bot' (van robot), een computerprogramma dat autonoom taken kan doen. De zanger ziet z'n vriendin als zo'n computerprogramma. Gebroeders Ko gingen voor een luchtiger thema met een een boot.
In Nederland was de hit van Basshunter een groot succes en stond het 2 weken op nr 1. Vlaanderen was niet wild van de hit, maar ging wel mee in de versie van Gebroeders Ko dat een top 10 hit werd. Die werd ook een top 10 in Nederland. Net als de Sint-versie 'Sinterklaas Boot', eveneens van Gebroeders Ko.
En voor de fans van de foute top 10 nog even de versie van Gebroeders Ko:
Met al die fans van de foute hits, blijft het een wonder waarom het merendeel van de uiteindelijke hits alternatieve gitaarhits zijn.
De hoogste hits in de foute top 10 zijn altijd de echte apres-ski hits. Ook deze Boten Anna dat ook wel bekend is van Gebroeders Ko. Die versie deed het dan ook beter in de hitlijsten. 'Ik heb een boot, ik heb een hele mooie splinternieuwe boot'. Origineel is van de Zweedse Basshunter, daarom dat ik hun versie hier kies. De titel is dan wel Boten Anna, maar heeft eigenlijk niets met boten te maken. Het verwijst naar 'bot' (van robot), een computerprogramma dat autonoom taken kan doen. De zanger ziet z'n vriendin als zo'n computerprogramma. Gebroeders Ko gingen voor een luchtiger thema met een een boot.
In Nederland was de hit van Basshunter een groot succes en stond het 2 weken op nr 1. Vlaanderen was niet wild van de hit, maar ging wel mee in de versie van Gebroeders Ko dat een top 10 hit werd. Die werd ook een top 10 in Nederland. Net als de Sint-versie 'Sinterklaas Boot', eveneens van Gebroeders Ko.
En voor de fans van de foute top 10 nog even de versie van Gebroeders Ko:
0
geplaatst: 19 november 2015, 11:17 uur
Deze heb ik altijd leuk gevonden en eigenlijk nog steeds wel!
0
geplaatst: 19 november 2015, 11:21 uur
Film Pegasus is goed bezig met de laatste paar foute hits zeg. Zonder uitzondering slechtgedraaide drollen! Ik mis de tijden van Crazy 

0
geplaatst: 19 november 2015, 13:19 uur
Als ik niet stoor even een update, weer wat lijstjes verwerkt:
Film Pegasus Dwejkk_ nelis yeahyeahyeah Simon77 Renoir Rudi S 18 deelnemers inmiddels.
Bovenin is het heel spannend en allemaal behorend tot de "minder grote namen".
Breaking News, west is er ook bij, 19 deelnemers.
Film Pegasus Dwejkk_ nelis yeahyeahyeah Simon77 Renoir Rudi S 18 deelnemers inmiddels.
Breaking News, west is er ook bij, 19 deelnemers.
0
geplaatst: 19 november 2015, 13:53 uur
Rudi S schreef:
Vind je dat er een apart forum moet komen voor de foute lijst?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.