Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 27 november 2015, 10:22 uur
Mooie opener van de top 10.
En van Editors had ik een ander nummer. Maar wie weet zien we dat nog wel terug...
En van Editors had ik een ander nummer. Maar wie weet zien we dat nog wel terug...
0
geplaatst: 27 november 2015, 10:29 uur
M.I.A. is een leuke opener al haalde ie mijn lijst niet. Van deze Editors word ik toch een stuk minder enthousiast. Er zijn toch zeker wel tien betere nummers te vinden dit jaar?
0
geplaatst: 27 november 2015, 10:31 uur
Ik schreef wat mij betreft. En ik vind dat hier van belang omdat ze samen een duo vormden en hij haar toen vreselijk behandelde. Verder heb je wel een punt, anders zouden er inderdaad heel wat artiesten afvallen...
0
zaaf
geplaatst: 27 november 2015, 10:41 uur
En je kent Ike's kant van het verhaal niet. Misschien kon ze helemaal niet koken ofzo.
0
geplaatst: 27 november 2015, 10:41 uur
Ik heb haar autobiografische film gezien en daar werd je niet bepaald vrolijk van.... sindsdien denk ik snel zo aan Ike Turner.
0
geplaatst: 27 november 2015, 10:46 uur
Tja, ik heb ook verhalen gehoord van de kant van Ike en dat bleek toch wat genuanceerder te liggen. Waarmee ik niet bedoel dat hij nooit een vlieg kwaad gedaan heeft overigens. Hoe dan ook, ik was er niet bij dus ik weet er het fijne niet precies van.
0
geplaatst: 27 november 2015, 10:51 uur
Nou ja, hij was in ieder geval dood in 2007, dat weten we zeker.... 
En Tina is inmiddels 110 en blijft eruit zien als 50.

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 november 2015, 10:54 uur
Film Pegasus schreef:
En van Editors had ik een ander nummer. Maar wie weet zien we dat nog wel terug... Ik heb er 2
0
geplaatst: 27 november 2015, 10:54 uur
west schreef:

Het zal de gezonde Zwitserse berglucht zijn.
0
geplaatst: 27 november 2015, 11:18 uur
Opa zei het altijd al, van een paar schoppen onder je kont wordt je niet slechter

0
geplaatst: 27 november 2015, 12:00 uur
8. Arctic Monkeys - 505
https://31.media.tumblr.com/8ed03da1d5e1e10681952034fab2b4d4/tumblr_mvyzoufNEo1rahyxeo1_500.gif
Punten :26
Nom. : Telamon Rudi S Simon77
Nr. 1 van: Telamon Rudi S
Voor dit liedje van Artic Monkeys liep het nooit echt storm, 2 tienpunters zorgende alsnog voor een mooie klassering.
505 eindigde gelijk met Of Montreal , maar had 1 nominatie minder zodat Of Montreal een plekje (postuum) hoger uitkwam.
505 met (vriendje) Miles Kane op gitaar is de prachtige afsluitende ballad van Favourite Worst Nightmare
Met dat album kwamen ze toch dicht in de buurt van het niveau van het debuutalbum van een jaar eerder.
Turner zingt zo mooi tegen de achtergrond van een orgel dat zo uit een griezelfilm lijkt te komen.
Ja tegen het einde komen die AM gitaren er ook weer bij, ze hebben het beste voor het einde bewaart.
“In my imagination you’re waiting
Lying on your side
With your hands between your thighs.”
https://31.media.tumblr.com/8ed03da1d5e1e10681952034fab2b4d4/tumblr_mvyzoufNEo1rahyxeo1_500.gif
Nom. : Telamon Rudi S Simon77
Voor dit liedje van Artic Monkeys liep het nooit echt storm, 2 tienpunters zorgende alsnog voor een mooie klassering.
505 eindigde gelijk met Of Montreal , maar had 1 nominatie minder zodat Of Montreal een plekje (postuum) hoger uitkwam.
505 met (vriendje) Miles Kane op gitaar is de prachtige afsluitende ballad van Favourite Worst Nightmare
Met dat album kwamen ze toch dicht in de buurt van het niveau van het debuutalbum van een jaar eerder.
Turner zingt zo mooi tegen de achtergrond van een orgel dat zo uit een griezelfilm lijkt te komen.
Ja tegen het einde komen die AM gitaren er ook weer bij, ze hebben het beste voor het einde bewaart.
“In my imagination you’re waiting
Lying on your side
With your hands between your thighs.”
0
geplaatst: 27 november 2015, 12:01 uur
7. Of Montreal - The Past Is A Grotesque Animal
https://i.ytimg.com/vi/6sMqRkUME_Y/hqdefault.jpg
Nom. : zaaf ArthurDZ hoi123 Rudi S
Nr. 1 van: zaaf
Zaaf en Arthur harkte al een groot deel van de punten binnen, de kleintjes deden de rest.
Break up albums wij kunnen er allemaal wel een paar noemen (Here, My Dear , Rumours en Blood on the Tracks) Nou Kevin Barnes (Of Montreal) heeft er ook een gemaakt en daar heeft tenminste 1 liedje ook nog onze eindlijst gehaald.
Man oh man wat een trip is dit nummer, een soort van achtbaan jam en Velvet drones, de zanger lijkt weggelopen uit een punkband en de achtergrondkoortjes (oooooh) komen weer uit de jaren ’60.
Het baslijntje dendert door en daar komt weer een synth langs zweven, juist chaos maar wel prachtige chaos.
“We want our film to be beautiful, not realistic” O yeah…..
https://i.ytimg.com/vi/6sMqRkUME_Y/hqdefault.jpg
Nom. : zaaf ArthurDZ hoi123 Rudi S
Nr. 1 van: zaaf
Zaaf en Arthur harkte al een groot deel van de punten binnen, de kleintjes deden de rest.
Break up albums wij kunnen er allemaal wel een paar noemen (Here, My Dear , Rumours en Blood on the Tracks) Nou Kevin Barnes (Of Montreal) heeft er ook een gemaakt en daar heeft tenminste 1 liedje ook nog onze eindlijst gehaald.
Man oh man wat een trip is dit nummer, een soort van achtbaan jam en Velvet drones, de zanger lijkt weggelopen uit een punkband en de achtergrondkoortjes (oooooh) komen weer uit de jaren ’60.
Het baslijntje dendert door en daar komt weer een synth langs zweven, juist chaos maar wel prachtige chaos.
“We want our film to be beautiful, not realistic” O yeah…..
0
geplaatst: 27 november 2015, 13:15 uur
6. Radiohead - Weird Fishes / Arpeggi
http://sp5.fotolog.com/photo/21/19/38/weller2002/1239300828600_f.jpg
Punten :27
Nom. : bikkel2 Teunnis Renoir Edgar18
Nr. 1 van: bikkel2
Daar is Radiohead, In Rainbows is natuurlijk een populair album hier op de site.
Arpeggi was dus de werktitel van dit muziekstuk, wat een puntje meer heeft dan de vorige 2.
Yorke en Greenwood speelde dit nummer al eens in 2005 met strijkers, nu hebben wij het nummer in een “rock”uitvoering met de gehele band.
“I get eaten by the worms,and weird fishes”
Bij Weird Fishes zit Radiohead nog steeds dichter op het Kid A musiceren dan op de OK Computer rocktour.
Toch komt de drive hier met name uit de gitaar en drums, Yorke zorgt voor de onder de huid kruipende zang en tilt dit nummer naar weer eens een topper in hun discografie.
Voor wie er nu nog aan twijfelde, luister hoe Thom yorke de ruimtes met zijn zang vult, geweldige vocalist.
Ook grappig hoe je met een “gratis” album heel veel geld kunt verdienen.
http://sp5.fotolog.com/photo/21/19/38/weller2002/1239300828600_f.jpg
Punten :27
Nom. : bikkel2 Teunnis Renoir Edgar18
Nr. 1 van: bikkel2
Daar is Radiohead, In Rainbows is natuurlijk een populair album hier op de site.
Arpeggi was dus de werktitel van dit muziekstuk, wat een puntje meer heeft dan de vorige 2.
Yorke en Greenwood speelde dit nummer al eens in 2005 met strijkers, nu hebben wij het nummer in een “rock”uitvoering met de gehele band.
“I get eaten by the worms,and weird fishes”
Bij Weird Fishes zit Radiohead nog steeds dichter op het Kid A musiceren dan op de OK Computer rocktour.
Toch komt de drive hier met name uit de gitaar en drums, Yorke zorgt voor de onder de huid kruipende zang en tilt dit nummer naar weer eens een topper in hun discografie.
Voor wie er nu nog aan twijfelde, luister hoe Thom yorke de ruimtes met zijn zang vult, geweldige vocalist.
Ook grappig hoe je met een “gratis” album heel veel geld kunt verdienen.
0
geplaatst: 27 november 2015, 13:29 uur
Wat een mooie lijst in een heel mooi muziekjaar. Ik had net andere songs in mijn top 10 vanwege de bikkel regel, die ik mij dit jaar oplegde. 505 & Weird Fishes staan wel in mijn lijst, maar dus niet in de top 10. Het andere nummer dat ik van Radiohead heb, valt vast nog wel op zijn plek in de top 10.
0
geplaatst: 27 november 2015, 13:39 uur
Ahh, mijn nummer acht! Eens kijken of mijn andere drie Radiohead nominaties het ook redden
.
.
0
geplaatst: 27 november 2015, 14:20 uur
ik heb een andere Radiohead maar ik weet niet of die puzzel gaat passen
0
Telamon
geplaatst: 27 november 2015, 15:32 uur
8. Arctic Monkeys - 505
Voor dit liedje van Artic Monkeys liep het nooit echt storm, 2 tienpunters zorgende alsnog voor een mooie klassering.....
Voor dit liedje van Artic Monkeys liep het nooit echt storm, 2 tienpunters zorgende alsnog voor een mooie klassering.....
Ajeto buurman!

https://i.ytimg.com/vi/hZwE6LxQPWo/maxresdefault.jpg
0
geplaatst: 27 november 2015, 19:18 uur
Geen slecht begin met M.I.A. Meteen eentje uit mijn top-10! Editors is op een paar nummers (vooral van het debuut) na niks voor mij, ook deze niet. Een erg leuke van AM (maar dat is geen band die persoonlijke top-10-plekken binnen kan slepen EDIT: dit jaar zelfs net geen top-50-plek). Vervolgens eentje van net buiten mijn top-10 en daarna ook nog eens de juiste Radiohead. Ik ben tevreden 

0
geplaatst: 27 november 2015, 19:19 uur
8. Arctic Monkeys - 505
Die vind ik ongeveer even goed als het Arctic Monkeys nummer dat ik wel in mijn top 10 heb gezet. Als ik geweten had dat 505 kansrijker was.

0
geplaatst: 27 november 2015, 20:38 uur
Jongens, op het Album Aller Tijden (K.O.) Forum meldde Rudi net dat hij mobiel was en heb ik zijn stem daar uitgebracht. Dus nog even wachten op het vervolg lijkt mij. Hij heeft mij niet verteld waar hij uithing, dus ik weet niet hoe lang het nu weer gaat duren....

0
geplaatst: 28 november 2015, 07:37 uur
Ik ben er weer overigens strak voetbal en vanavond een reünie dus ik zit wel vol, ook nog surprise maken en een greatest hits editie.
De wekker maar gezet
De wekker maar gezet

0
geplaatst: 28 november 2015, 07:42 uur
4/5. Radiohead – Jigsaw Falling Into Place
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/4e/Jigsaw-single.jpg/220px-Jigsaw-single.jpg
Punten :33
Nom. : Edgar18 Johnny Marr ArthurDZ west vigil
Nr. 1 van: Edgar18 Johnny Marr
Wij maken nu een sprongetje in het puntentotaal en komen weer Radiohead tegen, nu op een gedeelde 4/5e plaats.
In Rainbows had veel nominaties, heel veel, deze heeft het in ieder geval gered, ook dit nummer is wel bekend onder de werktitel: "Open Pick"
The beat goes round and round
De opening is voor een akoestische gitaar en een wel erg relaxte drummer, gaan wij folky.
Dan wordt het snel donkerder tja meer radiohead, de instrumentale intermezzo’s (die een soort refrein rol hebben) veranderen steeds de sfeer en drive en zong Yorke in het begin nog relaxt, tegen het einde is er vooral agressie en furie.
Radiohead zet hier weer een nummer met mooie spanning en variatie neer waar de mindere goden vaak 10 minuten of meer voor nodig hebben.
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/4e/Jigsaw-single.jpg/220px-Jigsaw-single.jpg
Nom. : Edgar18 Johnny Marr ArthurDZ west vigil
Nr. 1 van: Edgar18 Johnny Marr
Wij maken nu een sprongetje in het puntentotaal en komen weer Radiohead tegen, nu op een gedeelde 4/5e plaats.
In Rainbows had veel nominaties, heel veel, deze heeft het in ieder geval gered, ook dit nummer is wel bekend onder de werktitel: "Open Pick"
The beat goes round and round
De opening is voor een akoestische gitaar en een wel erg relaxte drummer, gaan wij folky.
Dan wordt het snel donkerder tja meer radiohead, de instrumentale intermezzo’s (die een soort refrein rol hebben) veranderen steeds de sfeer en drive en zong Yorke in het begin nog relaxt, tegen het einde is er vooral agressie en furie.
Radiohead zet hier weer een nummer met mooie spanning en variatie neer waar de mindere goden vaak 10 minuten of meer voor nodig hebben.
0
geplaatst: 28 november 2015, 08:20 uur
4/5. Interpol - Pioneer to the Falls
http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Pioneer-to-the-Falls-Lyrics-interpol-69481_691_477.jpg
Nom. : Arno Johnny Marr luigifort HugovdBos west
Nr. 1 van: Arno
Gedeelde 4/5e plaats samen met Radiohead, Interpol heeft al een paar keer eerder de eindlijst gehaalde en had nu ook weer zijn liefhebbers die voor een mooie klassering zorgden.
Bijna 6 minuten durende opener van het album Our Love to Admire.
Wat een prachtig sfeervolle binnenkomer van dat album is dit lied toch, fraaie opbouw en die diepe donkere stem van Paul Banks.
De onderhuidse spanning blijft het hele lied aanwezig ook wel door dat dreinede keyboard.
Zoals zo vaak zat bij bij interpol de “knaller” voor in het album, dat is hier zeker ook het geval.
http://images.fanpop.com/images/image_uploads/Pioneer-to-the-Falls-Lyrics-interpol-69481_691_477.jpg
Nom. : Arno Johnny Marr luigifort HugovdBos west
Nr. 1 van: Arno
Gedeelde 4/5e plaats samen met Radiohead, Interpol heeft al een paar keer eerder de eindlijst gehaalde en had nu ook weer zijn liefhebbers die voor een mooie klassering zorgden.
Bijna 6 minuten durende opener van het album Our Love to Admire.
Wat een prachtig sfeervolle binnenkomer van dat album is dit lied toch, fraaie opbouw en die diepe donkere stem van Paul Banks.
De onderhuidse spanning blijft het hele lied aanwezig ook wel door dat dreinede keyboard.
Zoals zo vaak zat bij bij interpol de “knaller” voor in het album, dat is hier zeker ook het geval.
0
geplaatst: 28 november 2015, 08:22 uur
Goedemorgen Rudi S. Ik denk, toch even kijken of hij al wakker is. 
En kijk eens aan: twee juweeltjes toegevoegd aan onze top 10.

En kijk eens aan: twee juweeltjes toegevoegd aan onze top 10.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.