Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 20 februari 2015, 10:57 uur
0
zaaf
geplaatst: 20 februari 2015, 10:58 uur
Ik ben het wel met je eens west, al moet je het niet te gevoelig oppikken. Het gaat volgens mij veel meer over de voorspelbaarheid van de hoge positie dan over de kwaliteit van de songs. En dat er bij sommigen wat metaalmoeheid ontstaat door de schijnwerpers die vaak op dezelfde nummers staan.
Als topicpik zal ik in ieder geval proberen me niet negatief over de songs zelf uit te laten, in het kader van objectiviteit (die er helemaal niet is, hahahaha) en natuurlijk de lieve vrede
.
Als topicpik zal ik in ieder geval proberen me niet negatief over de songs zelf uit te laten, in het kader van objectiviteit (die er helemaal niet is, hahahaha) en natuurlijk de lieve vrede
.
0
Cured
geplaatst: 20 februari 2015, 11:19 uur
Ach, het is allemaal mooi door mekaar; top,snob of flop
. Voor ieder wat wils en de persoonlijke lijstjes achteraf zijn minstens zo interessant om te zien wie wat voor (onbekende) songs heeft en diens persoonlijke voorkeuren.
. Voor ieder wat wils en de persoonlijke lijstjes achteraf zijn minstens zo interessant om te zien wie wat voor (onbekende) songs heeft en diens persoonlijke voorkeuren.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 11:24 uur
Ik hoop niet dat er users zijn die de plagerijtjes serieus nemen.
Ik kan zo wie zo users die mij serieus nemen niet serieus nemen
Ik kan zo wie zo users die mij serieus nemen niet serieus nemen

0
geplaatst: 20 februari 2015, 11:30 uur
Sowieso neem ik mensen die zo wie zo schrijven niet serieus, maar dit terzijde.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 12:20 uur
0
Cured
geplaatst: 20 februari 2015, 12:33 uur
Het is niet alleen een sterk topic, maar ook nog eens gezellig....
. Mjah.....Dancing Queen....guilty pleasure nu, toen niet.
. Mjah.....Dancing Queen....guilty pleasure nu, toen niet.
0
zaaf
geplaatst: 20 februari 2015, 12:58 uur
8. Fleetwood Mac - Go Your Own Way

Punten : 42
Nom. : 5x
Nr. 1 van : west
Nu al? Yep, ook tot mijn verbazing komt Go Your Own Way niet zo hoog als de status doet vermoeden. Geen moment een échte hoogvlieger geweest, al dacht west daar anders over. Die zag in de gitaarsolo een van de ingredienten die dit nummer hoog de lijst in zou katapulteren.
"Packing up, shacking up is all you want to do"
Go Your Own Way, Buckingham over Nicks na een paar turbulente jaren als setje. Hij verwijt haar losbandigheid, die zij altijd heeft ontkend. Dat ze dit jaren samen hebben gezongen maakt het wel intrigerend…
De song staat in de fameuze lijst van The Rock and Roll Hall of Fame: "The Songs That Shaped Rock and Roll"
Ik heb dit altijd een geweldig nummer gevonden (soms wel een beetje overvoerd ermee), de Rumours-liefde deel ik niet echt. Buckingham heb ik echter hoog zitten, zijn solo-carriere vind ik interessant.

Punten : 42
Nom. : 5x
Nr. 1 van : west
Nu al? Yep, ook tot mijn verbazing komt Go Your Own Way niet zo hoog als de status doet vermoeden. Geen moment een échte hoogvlieger geweest, al dacht west daar anders over. Die zag in de gitaarsolo een van de ingredienten die dit nummer hoog de lijst in zou katapulteren.
"Packing up, shacking up is all you want to do"
Go Your Own Way, Buckingham over Nicks na een paar turbulente jaren als setje. Hij verwijt haar losbandigheid, die zij altijd heeft ontkend. Dat ze dit jaren samen hebben gezongen maakt het wel intrigerend…
De song staat in de fameuze lijst van The Rock and Roll Hall of Fame: "The Songs That Shaped Rock and Roll"
Ik heb dit altijd een geweldig nummer gevonden (soms wel een beetje overvoerd ermee), de Rumours-liefde deel ik niet echt. Buckingham heb ik echter hoog zitten, zijn solo-carriere vind ik interessant.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 13:02 uur
zaaf schreef:
Nu al? Yep, ook tot mijn verbazing komt Go Your Own Way niet zo hoog als de status doet vermoeden.
Nu al? Yep, ook tot mijn verbazing komt Go Your Own Way niet zo hoog als de status doet vermoeden.
Ik denk dat veel mensen (ikzelf inclusief) andere favorieten van het album hebben, en die komen volgend jaar pas aan bod. En wellicht zijn er ook nog mensen die dit nummer voor 1977 dachten te bewaren, ondanks de waarschuwingen.
/edit: hoewel ik hem bij nader inzien gewoon in m'n top 10 had moeten zetten

0
geplaatst: 20 februari 2015, 13:10 uur
GrafGantz schreef:
Ik neem GrafGantz heel serieus.
En Fleetwood Mac, prima echter dit en volgend jaar bij mij kansloos.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 13:14 uur
Kijk aan mijn nummer 2 al had ie natuurlijk hoger moeten staan 

0
geplaatst: 20 februari 2015, 13:18 uur
FM had mijn top 10 zeker wel gehaald. Helaas niet even verder gekeken dan de Engelstalige Wikipedia.
Jammer, maar het is ook vrij lastig om helemaal niets over het hoofd te zien
Go Your Own Way" is a song by the British-American rock band Fleetwood Mac, released as a single in January 1977.
Jammer, maar het is ook vrij lastig om helemaal niets over het hoofd te zien

0
geplaatst: 20 februari 2015, 13:44 uur
Even ook voor de nieuwe deelnemers, de singlelijst per jaar vind je op RYM:
Custom chart - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Zie op 12: Fleetwood Mac.
Zie op 21: Abba

RYM klopt vrijwel altijd, behalve als het een re-release is, zoals bijvoorbeeld Helter Skelter in 1976 (17).
Custom chart - Rate Your Music - rateyourmusic.com
Zie op 12: Fleetwood Mac.
Zie op 21: Abba

RYM klopt vrijwel altijd, behalve als het een re-release is, zoals bijvoorbeeld Helter Skelter in 1976 (17).
0
Cured
geplaatst: 20 februari 2015, 14:48 uur
....mjah....crap
. Ik had GYOW gewoon in '77 'zitten' , omdat ik toen als 9-jarig jochie voor Top Pop in mijn pyjama zat en de single hier nieuw binnen kwam in maart ' 77 o.i.d......(geen moment gedacht dat ie uit '76 komt). Had zeker in mijn Top 5 gestaan....perfecte pop/rock song.
. Ik had GYOW gewoon in '77 'zitten' , omdat ik toen als 9-jarig jochie voor Top Pop in mijn pyjama zat en de single hier nieuw binnen kwam in maart ' 77 o.i.d......(geen moment gedacht dat ie uit '76 komt). Had zeker in mijn Top 5 gestaan....perfecte pop/rock song.
0
Cured
geplaatst: 20 februari 2015, 14:52 uur
.... had ik nu totaal niet bij jou gedacht, dit nummer, gezien je songkeuze in je meeste Top 10's.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 14:54 uur
Disco has arrived! 
Heb nog een fransman in mijn top-10 en nog een obscuur hitje dat ik gisteren voor het eerst hoorde.

Heb nog een fransman in mijn top-10 en nog een obscuur hitje dat ik gisteren voor het eerst hoorde.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 14:55 uur
Teun is toch best een Abba fan volgens mij 
Al had ik het ook niet verwacht bij hem

Al had ik het ook niet verwacht bij hem

0
geplaatst: 20 februari 2015, 14:56 uur
Cured schreef:
(quote)
.... had ik nu totaal niet bij jou gedacht, dit nummer, gezien je songkeuze in je meeste Top 10's. Teun luisterd alles van ABBA - Zappa

Die top 10 is er gewoon voor de credibility hier op de site.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 15:43 uur
Ik begin me sterk af te vragen of ik als debutant voor een kwaliteitsimpuls kan gaan zorgen... 

0
geplaatst: 20 februari 2015, 15:44 uur
ABBA is toch enigzins politiek correct tegenwoordig ? k ben niet wild van Dancing Queen, maar jeetje wat een fantastisch stel songs hebben ze gemaakt.
Van Eagle en The Day Before You Came veer ik op hoor.
Van Eagle en The Day Before You Came veer ik op hoor.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 15:49 uur
Misschien wel. Maar bij een Song Top 10 denk ik niet meteen aan hitsingles omdat ik MuMers als connaisseurs beschouw 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.