MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
zaaf schreef:
nee, jij vindt nr 8 ook wel mooi...

Nr. 8 is vooral erg lekker, ik bestel het altijd.

zaaf
Ik ben het wel met je eens west, al moet je het niet te gevoelig oppikken. Het gaat volgens mij veel meer over de voorspelbaarheid van de hoge positie dan over de kwaliteit van de songs. En dat er bij sommigen wat metaalmoeheid ontstaat door de schijnwerpers die vaak op dezelfde nummers staan.

Als topicpik zal ik in ieder geval proberen me niet negatief over de songs zelf uit te laten, in het kader van objectiviteit (die er helemaal niet is, hahahaha) en natuurlijk de lieve vrede .

Cured
Ach, het is allemaal mooi door mekaar; top,snob of flop . Voor ieder wat wils en de persoonlijke lijstjes achteraf zijn minstens zo interessant om te zien wie wat voor (onbekende) songs heeft en diens persoonlijke voorkeuren.

Ik hoop niet dat er users zijn die de plagerijtjes serieus nemen.
Ik kan zo wie zo users die mij serieus nemen niet serieus nemen

Sowieso neem ik mensen die zo wie zo schrijven niet serieus, maar dit terzijde.

Cured
Hoe so ?

Bedankt jongens: ik ben weer helemaal opgevrolijkt!

zaaf
Nou wij nog...

Rudi S schreef:
(quote)

o yeeee, jij hebt Dancing Queen genomineerd

Dat moet dan die nummer 8 zijn, want zaaf zei dat jij het ook helemaal geen verkeerd nummer vindt.

Cured
Het is niet alleen een sterk topic, maar ook nog eens gezellig.... . Mjah.....Dancing Queen....guilty pleasure nu, toen niet.

zaaf
ja ga zo door.... lekker gezellig

zaaf
nou even een gezellig nummertje dan

zaaf
8. Fleetwood Mac - Go Your Own Way

(afbeelding)

Punten : 42
Nom. : 5x
Nr. 1 van : west

Nu al? Yep, ook tot mijn verbazing komt Go Your Own Way niet zo hoog als de status doet vermoeden. Geen moment een échte hoogvlieger geweest, al dacht west daar anders over. Die zag in de gitaarsolo een van de ingredienten die dit nummer hoog de lijst in zou katapulteren.

"Packing up, shacking up is all you want to do"
Go Your Own Way, Buckingham over Nicks na een paar turbulente jaren als setje. Hij verwijt haar losbandigheid, die zij altijd heeft ontkend. Dat ze dit jaren samen hebben gezongen maakt het wel intrigerend…

De song staat in de fameuze lijst van The Rock and Roll Hall of Fame: "The Songs That Shaped Rock and Roll"

Ik heb dit altijd een geweldig nummer gevonden (soms wel een beetje overvoerd ermee), de Rumours-liefde deel ik niet echt. Buckingham heb ik echter hoog zitten, zijn solo-carriere vind ik interessant.

zaaf schreef:
Nu al? Yep, ook tot mijn verbazing komt Go Your Own Way niet zo hoog als de status doet vermoeden.

Ik denk dat veel mensen (ikzelf inclusief) andere favorieten van het album hebben, en die komen volgend jaar pas aan bod. En wellicht zijn er ook nog mensen die dit nummer voor 1977 dachten te bewaren, ondanks de waarschuwingen.

/edit: hoewel ik hem bij nader inzien gewoon in m'n top 10 had moeten zetten

Rudi S schreef:

Ik kan zo wie zo users die mij serieus nemen niet serieus nemen

GrafGantz schreef:
Sowieso neem ik mensen die zo wie zo schrijven niet serieus, maar dit terzijde.

Ik neem GrafGantz heel serieus.
En Fleetwood Mac, prima echter dit en volgend jaar bij mij kansloos.

Kijk aan mijn nummer 2 al had ie natuurlijk hoger moeten staan

laxus11 schreef:
Kijk aan mijn nummer 2 al had ie natuurlijk hoger moeten staan

Ja, jij zet hem zelf op 2 hoor

FM had mijn top 10 zeker wel gehaald. Helaas niet even verder gekeken dan de Engelstalige Wikipedia.

Go Your Own Way" is a song by the British-American rock band Fleetwood Mac, released as a single in January 1977.

Jammer, maar het is ook vrij lastig om helemaal niets over het hoofd te zien

Even ook voor de nieuwe deelnemers, de singlelijst per jaar vind je op RYM:
Custom chart - Rate Your Music - rateyourmusic.com

Zie op 12: Fleetwood Mac.

Zie op 21: Abba

RYM klopt vrijwel altijd, behalve als het een re-release is, zoals bijvoorbeeld Helter Skelter in 1976 (17).

Cured
....mjah....crap . Ik had GYOW gewoon in '77 'zitten' , omdat ik toen als 9-jarig jochie voor Top Pop in mijn pyjama zat en de single hier nieuw binnen kwam in maart ' 77 o.i.d......(geen moment gedacht dat ie uit '76 komt). Had zeker in mijn Top 5 gestaan....perfecte pop/rock song.

Laatste Top-2000 nummer zei Zaaf. Geen Dancing Queen dus

Cured
Teunnis schreef:
.... had ik nu totaal niet bij jou gedacht, dit nummer, gezien je songkeuze in je meeste Top 10's.

Disco has arrived!
Heb nog een fransman in mijn top-10 en nog een obscuur hitje dat ik gisteren voor het eerst hoorde.

Teun is toch best een Abba fan volgens mij

Al had ik het ook niet verwacht bij hem

Hopelijk komt Vader Abraham nog

Cured schreef:
(quote)
.... had ik nu totaal niet bij jou gedacht, dit nummer, gezien je songkeuze in je meeste Top 10's.

Teun luisterd alles van ABBA - Zappa
Die top 10 is er gewoon voor de credibility hier op de site.

zaaf
Teunnis schreef:
ik gebruikte het woord vrijwel...

Ik begin me sterk af te vragen of ik als debutant voor een kwaliteitsimpuls kan gaan zorgen...

ABBA is toch enigzins politiek correct tegenwoordig ? k ben niet wild van Dancing Queen, maar jeetje wat een fantastisch stel songs hebben ze gemaakt.
Van Eagle en The Day Before You Came veer ik op hoor.

Misschien wel. Maar bij een Song Top 10 denk ik niet meteen aan hitsingles omdat ik MuMers als connaisseurs beschouw

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:33 uur

geplaatst: vandaag om 09:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.