Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 20 februari 2015, 22:03 uur
west schreef:
En 50 jaar in het leven?
Ik kan nog net dit soort geintjes uithalen, want ik word in juli 49.
(quote)
En 50 jaar in het leven?

Ik kan nog net dit soort geintjes uithalen, want ik word in juli 49.
Ik was 14 in 1976 en terugkijkend het jaar waarin ik mijn eerste singles en lp's kocht. Virus in m'n lijf gekregen en dat is er nooit meer uitgegaan. Gezworven over de hele wereld en altijd en overal met muziek bezig geweest. Melancholie is echt wel gekoppeld aan ouder worden. Ik weet echt nog exact welk album ik in welk jaar en waar en wanneer heb gekocht. Eigenlijk bizar want ander meer relevante zaken ben ik echt wel vergeten
Ben niet zo van de topics maar dit is echt wel going back in time... Mijn eerste album...Boz Scaggs, weergaloos maar ws niet in deze top 10 
0
Telamon
geplaatst: 20 februari 2015, 22:14 uur
Ik was 3 in 76 maar Boz staat wel in mijn lijstje: 8 Lido Shuffle - Boz Scaggs
0
geplaatst: 20 februari 2015, 22:28 uur
Telamon schreef:
Je was al erg vroeg een erg verstandige muziek liefhebber

0
geplaatst: 20 februari 2015, 22:55 uur
1976.
Ik was inmiddels nogal gecharmeerd van Queen. Dat was wel zo'n beetje de band die mijn jeugd bepaalde. Er staat een song van Queen in mijn top 10 van A Day At The Races.
Verder draaide mijn oudere broer Black & Blue van The Stones helemaal grijs- vond en vind ik trouwens een lekker album.
Maar het meeste uit mijn top 10 is echt veel later gekomen. Het is trouwens zo'n jaar waar ik niet al te veel meer van weet.
Ik was inmiddels nogal gecharmeerd van Queen. Dat was wel zo'n beetje de band die mijn jeugd bepaalde. Er staat een song van Queen in mijn top 10 van A Day At The Races.
Verder draaide mijn oudere broer Black & Blue van The Stones helemaal grijs- vond en vind ik trouwens een lekker album.
Maar het meeste uit mijn top 10 is echt veel later gekomen. Het is trouwens zo'n jaar waar ik niet al te veel meer van weet.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 23:01 uur
Je was ook nog echt een broekie in 1976 he bikkel2 Black and Blue heb ik ook in datzelfde jaar gekocht in blauw vinyl. Tussen de Stones en Broem is het nooit echt wat geworden maar aan dat album voel ik me nog altijd verbonden. Fool to Cry...kippenvel.
0
zaaf
geplaatst: 20 februari 2015, 23:01 uur
Black & Blue... weinig genoemd, toch wel tot mijn verbazing (en verdriet
). Was ook een van mijn jeugdliefdes, met Melody als hoogtepunt.
Ah... 1976 is weliswaar een overgangsjaar, maar wel een met lekkere muziek
). Was ook een van mijn jeugdliefdes, met Melody als hoogtepunt. Ah... 1976 is weliswaar een overgangsjaar, maar wel een met lekkere muziek

0
geplaatst: 20 februari 2015, 23:09 uur
Ja Broem.....8 jaar, maar wel al gek op muziek.
Fijne plaat Black & Blue. Memory Motel heb ik nog wel aan gedacht om te noteren.
Inderdaad een overgangsjaar zaaf. De glam was uit het zicht verdwenen, maar de disco begon steeds meer voet aan de grond te krijgen.
Punk kwam er aan.
Fijne plaat Black & Blue. Memory Motel heb ik nog wel aan gedacht om te noteren.
Inderdaad een overgangsjaar zaaf. De glam was uit het zicht verdwenen, maar de disco begon steeds meer voet aan de grond te krijgen.
Punk kwam er aan.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 23:11 uur
Nou die was in 1976 al behoorlijk voorhanden, ik heb er al diverse van in mijn lijst.
0
geplaatst: 20 februari 2015, 23:18 uur
Rudi S schreef:
Nou die was in 1976 al behoorlijk voorhanden, ik heb er al veel in mijn lijst.
(quote)
Nou die was in 1976 al behoorlijk voorhanden, ik heb er al veel in mijn lijst.
Punk of hardrock. Welke afslag nam je destijds en waarom. De Effenaar (Eindhoven de gekste) heeft me behoorlijk beïnvloed. Richting eind jaren 70 en begin jaren 80 rock rules. Had helemaal niks met punk en was op de middelbare school een ware etter tegen die stroming

0
geplaatst: 20 februari 2015, 23:22 uur
Oh ja ongetwijfeld Rudi. Maar ik meen dat een jaar later de hype er om heen echt losbarstte.
Toen werd het ook echt breed uitgemeten.
Maar eerlijkheidsgehalve is het toen nogal langs mij heengegaan.
Ik was een braaf knulletje......
Toen werd het ook echt breed uitgemeten.
Maar eerlijkheidsgehalve is het toen nogal langs mij heengegaan.
Ik was een braaf knulletje......

0
geplaatst: 20 februari 2015, 23:45 uur
Oh jee Broem. Ik zie het voor me....... jij in een straf spijkerpak met Deep Purple op de rug van je jas, lang haar en gympen.
Groepjesvorming en de oorlog verklaard aan de hanenkammen met kistjes aanen veiligheidsspelden door de neus.
Oh oh !!
Groepjesvorming en de oorlog verklaard aan de hanenkammen met kistjes aanen veiligheidsspelden door de neus.
Oh oh !!

0
geplaatst: 20 februari 2015, 23:53 uur
bikkel2 schreef:
Oh jee Broem. Ik zie het voor me....... jij in een straf spijkerpak met Deep Purple op de rug van je jas, lang haar en gympen.
Oh oh !!
Oh oh !!
Back to THE past. Met terugwerkende kracht mijn excuses aan iedereen die in die periode ook maar ergens een veiligheids speld in durfde te steken. Broem was not Amused about punk.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 21 februari 2015, 00:17 uur
Ik ben geen fan van 1976, 1977 daarentegen is geweldig. Ik werd toen 9 en begon me steeds meer voor muziek te interesseren. Bepaalde dingen vergeet je ook niet meer Plastic Bertrand op de Venrayse kermis bij de botsauto's. Iggy bij Toppop, dat mis ik bij 1976. No memories en achteraf ook weinig echte goeie nummers uit die tijd ontdekt.
mijn nummer 1 uit New York, ja die zullen nog wel komen
o ja Rush stond op 9. Fool to Cry ook in mijn top 10
mijn nummer 1 uit New York, ja die zullen nog wel komen

o ja Rush stond op 9. Fool to Cry ook in mijn top 10
0
geplaatst: 21 februari 2015, 07:27 uur
1977 was het jaar waarin ik serieus muzikaal wakker werd. Het begon echter met het kerstmis nummer van muziek krant oor in 1976. Daar stond een lang interview van Kees Baars in met Rush.
Na de kerst en nieuwjaarsviering schafte ik in januari op dezelfde dag twee albums aan: 'Fly By Night' van Rush en 'Lights Out' van UFO. Tot op de dag van vandaag volg ik beide bands. Later in het jaar zou albums van oa. The Stranglers, The Boys en The Sex Pistols aanschaffen maar ook oa. 'A Farewell To Kings' van Rush, 'Made in Japan' van Deep Purple en Virgin Killer van Scorpions.
Veel van mijn aankopen waren het gevolg van een positieve recentie van Kees Baars. Als hij het goed vond kon ik het album bijna blindelings kopen. Bijna, want ik luisterde van te voren nog wel even hoe het klonk.
Enig probleem in '77 was dat niet alle albums die Kees besprak even goed in Eindhoven verkrijgbaar waren. Dat probleem werd een jaar later opgelost toen platenzaak Bullit haar deuren op de Kerkstraat opende. Maar dan zijn we alweer in 1978.
Na de kerst en nieuwjaarsviering schafte ik in januari op dezelfde dag twee albums aan: 'Fly By Night' van Rush en 'Lights Out' van UFO. Tot op de dag van vandaag volg ik beide bands. Later in het jaar zou albums van oa. The Stranglers, The Boys en The Sex Pistols aanschaffen maar ook oa. 'A Farewell To Kings' van Rush, 'Made in Japan' van Deep Purple en Virgin Killer van Scorpions.
Veel van mijn aankopen waren het gevolg van een positieve recentie van Kees Baars. Als hij het goed vond kon ik het album bijna blindelings kopen. Bijna, want ik luisterde van te voren nog wel even hoe het klonk.
Enig probleem in '77 was dat niet alle albums die Kees besprak even goed in Eindhoven verkrijgbaar waren. Dat probleem werd een jaar later opgelost toen platenzaak Bullit haar deuren op de Kerkstraat opende. Maar dan zijn we alweer in 1978.
0
Cured
geplaatst: 21 februari 2015, 08:29 uur
Renoir schreef:
......maar bij een Song Top 10 denk ik niet meteen aan hitsingles omdat ik MuMers als connaisseurs beschouw
Je bedoelt...connazeur..... ......maar bij een Song Top 10 denk ik niet meteen aan hitsingles omdat ik MuMers als connaisseurs beschouw

0
geplaatst: 21 februari 2015, 08:38 uur
Broem schreef:
Back to THE past. Met terugwerkende kracht mijn excuses aan iedereen die in die periode ook maar ergens een veiligheids speld in durfde te steken..
Back to THE past. Met terugwerkende kracht mijn excuses aan iedereen die in die periode ook maar ergens een veiligheids speld in durfde te steken..
Kom jij nou mee

https://childsleepscience.files.wordpress.com/2014/01/cry-baby.jpg
0
geplaatst: 21 februari 2015, 08:56 uur
0
zaaf
geplaatst: 21 februari 2015, 09:02 uur
5. Modern Lovers - Hospital

Punten : 52
Nom. : 7x
Nr. 1 van : Lukas, johan de witt
Wat bijzonder! Een albumtrack van het debuutalbum van Jonathan Richman en zijn mannen, niet eens het best gewaardeerd op deze site, niet op single verschenen, maar massaal omarmd. Of althans… stevig omarmd. Had een goeie eindsprint in huis en in de top 5 is het dusdanig close dat er echt van alles kon gebeuren. Maar plek 5... da's pas onverwacht!
De opname van de versie op dit album stamt uit 1971 (niet protesteren: de ópname) en is geproduceerd door John Cale. De tekst betreft een liefdeslied, de ik-persoon is verliefd op (met name de ogen van) iemand die nu in het ziekenhuis vertoeft. When you get out of the hospital, let me back into your life ...
Heeft hij iemand verwond, iemand zichzelf? Raad maar.
Het lied is bitterzoet, wordt ook zo gezongen. Kwetsbaar, maar niet dun. Sober en toch rijk.
Een parel uit '76, in onze top 10. We mogen trots zijn.

Punten : 52
Nom. : 7x
Nr. 1 van : Lukas, johan de witt
Wat bijzonder! Een albumtrack van het debuutalbum van Jonathan Richman en zijn mannen, niet eens het best gewaardeerd op deze site, niet op single verschenen, maar massaal omarmd. Of althans… stevig omarmd. Had een goeie eindsprint in huis en in de top 5 is het dusdanig close dat er echt van alles kon gebeuren. Maar plek 5... da's pas onverwacht!
De opname van de versie op dit album stamt uit 1971 (niet protesteren: de ópname) en is geproduceerd door John Cale. De tekst betreft een liefdeslied, de ik-persoon is verliefd op (met name de ogen van) iemand die nu in het ziekenhuis vertoeft. When you get out of the hospital, let me back into your life ...
Heeft hij iemand verwond, iemand zichzelf? Raad maar.
Het lied is bitterzoet, wordt ook zo gezongen. Kwetsbaar, maar niet dun. Sober en toch rijk.
Een parel uit '76, in onze top 10. We mogen trots zijn.
0
geplaatst: 21 februari 2015, 09:07 uur
Voor als nog is er nog maar 1 nummer uit mijn Top 10 voorbij gekomen.......... Fela.....
0
geplaatst: 21 februari 2015, 09:19 uur
Oh, dat valt dan weer alles behalve tegen, zou alleen niet weten welk nummer gok op Steveland Judkins of Reginald Kenneth Dwight ........
0
geplaatst: 21 februari 2015, 09:19 uur
Ik heb ook nog " thelion "liedjes en As dat ene album geen liedjes hier heeft kunnen wij wel stoppen hier 

0
geplaatst: 21 februari 2015, 09:35 uur
Mooi, mijn nummer 1 die weer eens de top-10 haalt, ik ben tevreden 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.