Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 21 februari 2015, 10:46 uur
GrafGantz schreef:
Zo gek is dat niet volgens mij, voor vrijwel iedereen die ik ken die dat album goed vind is dat een van de hoogtepunten, zo niet het beste nummer.
Zo gek is dat niet volgens mij, voor vrijwel iedereen die ik ken die dat album goed vind is dat een van de hoogtepunten, zo niet het beste nummer.
Beste nummer inderdaad, Roadrunner en die schilder zijn gewoon bekender, maar wat mij betreft niet beter.
0
geplaatst: 21 februari 2015, 10:54 uur
Zombie had ik ook in mijn lijst, geweldig swingend nummer! En The Modern Lovers in de top 5 is inderdaad een aangename verrassing. Ik had Pablo Picasso in mijn lijst, maar Hospital vind ik ook om te janken zo mooi. "I go to bakeries all day long/There's a lack of sweetness in my life", moet ik nu lachen of huilen? En "Last time I walked down your street/There were tears in my eyes" is ook een mooie. Maar Pablo Picasso vind ik nog net iets beter, die heeft nog net iets meer underground cool. "Pablo Picasso never got called an asshole/Not like you"
Achteraf gezien had ik Hospital ook beter in mijn top 10 gezet, voor hetzelfde geld stond ie dan gewoon in de top 3, of nummer 1, wie weet
En oh ja, van mij was nog lang geen sprake in 1976, mijn moeder was zelfs nog maar 13 jaar. Dit topic lezen heeft me dus lekker jong doen voelen
Achteraf gezien had ik Hospital ook beter in mijn top 10 gezet, voor hetzelfde geld stond ie dan gewoon in de top 3, of nummer 1, wie weet

En oh ja, van mij was nog lang geen sprake in 1976, mijn moeder was zelfs nog maar 13 jaar. Dit topic lezen heeft me dus lekker jong doen voelen

0
geplaatst: 21 februari 2015, 12:06 uur
Geweldige tekst inderdaad van Hospital, en het mooiste aan die tekst is dan ook nog datgene wat er niet verteld wordt.
0
geplaatst: 21 februari 2015, 13:00 uur
Station To Station op 1, mag ik toch veronderstellen? Ik ben 'm momenteel vanaf het heilige vinyl aan 't draaien, achterlijk goed, met grote afstand het beste album van '76 en van Bowie tout court.
0
geplaatst: 21 februari 2015, 13:01 uur
0
zaaf
geplaatst: 21 februari 2015, 13:15 uur
4. Stevie Wonder - As

Punten : 52
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : Arno
Aanvankelijk snel naar de top, daarna flink wegzakkend, en aan het eind toch een close call. Waar ik meer verdeeldheid verwachtte over het fijnste nummer van Songs In The Key Of Life, was men het toch meer eens dan ik dacht. Weliswaar werden er 8 verschillende nummers hiervan genoemd, maar verder dan 3 nominaties kwamen deze niet. Toch, zonder die concurrentie....
Songs In The Key Of Life… een niet te overschatten verzameling topsongs van Stevie. Hierna bleek tot ieders grote verbazing de koek grotendeels op, maar dit album staat als een huis. As is een liefdeslied, waarin hij de liefde bezingt door te verklaren dat deze pas zal eindigen als - en dan volgt een lange, lange rij van onmogelijkheden.
In '76 was mijn houding t.o.v. dit album wat ambivalent. Ik vond Stevie soms wat teveel naar de hitlijsten hengelen. Nu denk ik daar, waar het om dit album gaat, iets anders over. Maar mijn persoonlijke prijsnummer van het album is 'As' niet. Wel zeer goed natuurlijk!

Punten : 52
Nom. : 8 x
Nr. 1 van : Arno
Aanvankelijk snel naar de top, daarna flink wegzakkend, en aan het eind toch een close call. Waar ik meer verdeeldheid verwachtte over het fijnste nummer van Songs In The Key Of Life, was men het toch meer eens dan ik dacht. Weliswaar werden er 8 verschillende nummers hiervan genoemd, maar verder dan 3 nominaties kwamen deze niet. Toch, zonder die concurrentie....
Songs In The Key Of Life… een niet te overschatten verzameling topsongs van Stevie. Hierna bleek tot ieders grote verbazing de koek grotendeels op, maar dit album staat als een huis. As is een liefdeslied, waarin hij de liefde bezingt door te verklaren dat deze pas zal eindigen als - en dan volgt een lange, lange rij van onmogelijkheden.
In '76 was mijn houding t.o.v. dit album wat ambivalent. Ik vond Stevie soms wat teveel naar de hitlijsten hengelen. Nu denk ik daar, waar het om dit album gaat, iets anders over. Maar mijn persoonlijke prijsnummer van het album is 'As' niet. Wel zeer goed natuurlijk!
0
geplaatst: 21 februari 2015, 13:17 uur
Ik had liever Sir Duke gezien maar goed , een nummer van Song In the Key of Life is altijd goed natuurlijk (staat geen mindergoed nummer op dat album).
0
geplaatst: 21 februari 2015, 13:23 uur
In ieder geval wel terecht dat er iets van dit album in de top 10 staat.
Bij mij staat Village Ghetto Land in de top 10.
Bij mij staat Village Ghetto Land in de top 10.
0
zaaf
geplaatst: 21 februari 2015, 13:26 uur
niet zo aandikken. straks weet iedereen dat ik jouw lijst drie keer tel.
0
geplaatst: 21 februari 2015, 13:29 uur
0
geplaatst: 21 februari 2015, 13:30 uur
ik had 'Knocks Me Off My Feet' in mijn top 10, voor mij de mooiste van die plaat.
0
geplaatst: 21 februari 2015, 13:30 uur
0
geplaatst: 21 februari 2015, 13:31 uur
west schreef:
Waar ben jij toch me je gedachten de laatste tijd?!
http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/1976
(quote)
Waar ben jij toch me je gedachten de laatste tijd?!

http://www.musicmeter.nl/list/topmisc/1976
In ieder geval niet bij Stevie

0
geplaatst: 21 februari 2015, 13:32 uur
Ik had As op 2, I Wish op 4 & Sir Duke op 6. Zo doe je dat voor Stevie! 
Hé, inmiddels zijn mijn nummer 1, 2 & 5 voorbij gekomen.

Hé, inmiddels zijn mijn nummer 1, 2 & 5 voorbij gekomen.
0
zaaf
geplaatst: 21 februari 2015, 16:59 uur
3. Blue Öyster Cult - (Don't Fear) The Reaper

Punten : 53
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : ArthurDZ
Nog zo'n verrassing voor mij. Geen onbekend nummer, zeker niet, maar dat deze het zo goed zou doen in dit verband… Stond halverwege fier en ruim bovenaan, zakte dus nog iets weg, maar plek 3 is op het podium!
Een ietwat omstreden song, in ieder geval in 1976. Het zou volgens de zanger en componist gaan om eeuwige liefde en de betrekkelijkheid van het fenomeen dood. Maar destijds werd het nummer vaak gezien als verheerlijking van de dood c.q. suicide.
Het doet Blue Öyster Cult te kort om ze te zien als one day fly, maar (Don't Fear) The Reaper is by far de grootste hit voor deze groep. Ook terug te vinden in de top 2000

Punten : 53
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : ArthurDZ
Nog zo'n verrassing voor mij. Geen onbekend nummer, zeker niet, maar dat deze het zo goed zou doen in dit verband… Stond halverwege fier en ruim bovenaan, zakte dus nog iets weg, maar plek 3 is op het podium!
Een ietwat omstreden song, in ieder geval in 1976. Het zou volgens de zanger en componist gaan om eeuwige liefde en de betrekkelijkheid van het fenomeen dood. Maar destijds werd het nummer vaak gezien als verheerlijking van de dood c.q. suicide.
Het doet Blue Öyster Cult te kort om ze te zien als one day fly, maar (Don't Fear) The Reaper is by far de grootste hit voor deze groep. Ook terug te vinden in de top 2000

0
geplaatst: 21 februari 2015, 17:01 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.