MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
laxus11 schreef:
Mijn nummer 1, was een song is het toch

Ha, ja klopt.
Ik had in eerdere editie's driemaal Neil op 1 (Down by the river, Cortez en On the beach) allemaal in de eindlijst, Cortez op 1 in de eindlijst.
Waar is trouwens jouw Zep lijst?

Doe mij maar Neil Diamond...

zaaf
Rudi S schreef:
En erg blanke mannen lijst.
Hee zeurpiet, punk was toch een blankemannending of vergis ik mij danig - jaja er waren uitzonderingen... vooral later...

Sambal bij?

zaaf

Rudi S schreef:
Sambal bij?

Jij heet vanaf nu Rudi Sambal.

GrafGantz schreef:
(quote)

Jij heet vanaf nu Rudi Sambal.

Blij dat ik geen Rudi L als username heb genomen.

zaaf
lambal?

zaaf ik moet over een uur mijn pupillenteam gaan coachen (uitwedstrijd) dus ik vraag even een time out aan (ik heb er nog geen gebruikt).

zaaf
ik post nu - zometeen - nr 5 en dan mag je een time-out. van hoe lang?

Als mijn nummer 1 op 5 komt doe maar een dag of 10.

zaaf
5. Iggy Pop - The Passenger

(afbeelding)

Punten : 48
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : ArthurDZ, Telamon

Iggy! Eindelijk! Geen Stooges in een finale top 10, maar solo flikt ie het. En niet met de knaller van het album, maar die andere klassieker. Stond ook de hele week al zeer hoog, zonder de toppositie te bedreigen…

The Passenger is een nummer van Iggy Pop en Ricky Gardiner. De tekst is geschreven door Iggy Pop, naar verluidt aan boord van de Berlijnse S-Bahn en wordt als karakteristiek voor het punk-motto gezien.
Gitarist Ricky Gardiner schreef de muziek. Terwijl het een kenmerkende riff bevat, is The Passenger misschien wel het meest herkenbaar door het refrein, waarin David Bowie op de achtergrond meezingt.
Het nummer is losjes gebaseerd op een gedicht van Jim Morrison.

Ik heb ietwat voorkeur voor het titelnummer van deze van Iggy, maar The Passenger is natuurlijk een geweldig nummer. Prima zo.

Kijk daar is mijn nummer 4
Geweldige song, er zijn jaren waar deze bij mij op 1 zou kunnen komen.

Slechts op plek 10 hier, maar de concurrentie was echt moordend.

zaaf
success Rudi S met je pupillen. tot vanmiddag!

Mijn nummer 2

Ik had dum dum boys, maar deze is ook geweldig.

Gaat er ook nog eens iets niet Pop / Rock gerelateerd voorbij komen....?????

herman schreef:
Ik had dum dum boys, maar deze is ook geweldig.

Dum Dum Boys......wel in mijn top 20.

The Passenger is een uitstekende song...... maar zoveel keuzes

Rudi S schreef:
(quote)

Ha, ja klopt.
Ik had in eerdere editie's driemaal Neil op 1 (Down by the river, Cortez en On the beach) allemaal in de eindlijst, Cortez op 1 in de eindlijst.
Waar is trouwens jouw Zep lijst?

De Zep lijst staat er hoor

The Passenger had ik niet maar blijft wel een enorm lekker nummer.

Ik heb toch wel even moeten nadenken of ik nu The Passenger of Solsbury Hill op 1 wilde hebben. Uiteindelijk is het die eerste geworden, maar blij dat ze allebei in de top 10 zijn geraakt!

Ik heb juist Lust For Life in mijn top 20.

zaaf
jij hebt ook altijd pech...

ik ook trouwens (lfl)

Cured
The Passenger.....ook top ! Ik had een ander, maar heb niet de illusie dat die nog voorbij komt....

zaaf
4. Talking Heads - Psycho Killer

(afbeelding)

Punten : 55
Nom. : 10 x
Nr. 1 van : deric raven, Renoir

Een toppositie voor Talking Heads. Zal komende jaren vast nog wel eens gebeuren. De debuutsingle deed het dus prima, naar verwacht, altijd hoog, maar… werd op t eind duidelijk voorbijgestoken door nr 3 en 2 (1 was al uit zicht).

Allmusic: "een bedrieglijk funky new wave/no wave song met een indringend ritme en een van de meest memorabele, stuwende basslines uit de rock & roll".
Tekstueel handelt het nummer over een seriemoordenaar die over zijn misdaden vertelt…

Natuurlijk staat deze song ook in de fameuze lijst van The Rock and Roll Hall of Fame: "The Songs That Shaped Rock and Roll"

Psycho Killer is ook een jeugdliefde van me. Voor mij wel een tikkie overschaduwd door wat TH erna presteerde. Toch een geweldig nummer in unieke, sobere stijl.

Erg goed nummer ja, net niet in mijn lijstje gekomen

Nog mobiel, maar die had ik ook

De vierde plek valt mij eigenlijk wat tegen. Voor mij was het de gedoodverfde nummer 1.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:47 uur

geplaatst: vandaag om 16:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.