Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2015, 19:03 uur
yeahyeahyeah schreef:
Ik verwacht Donna Summer overigens nog wel in de top 6, ook al viel die er bij mij buiten.
Ik verwacht Donna Summer overigens nog wel in de top 6, ook al viel die er bij mij buiten.
Als die niet meer komt doe ik hierna niet meer mee

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 februari 2015, 19:33 uur
Peter Gabriel, die zag ik niet aankomen, heb daar weinig mee.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 19:37 uur
Die had ik op 11 en daar heb ik spijt van: had in de top 10 gemoeten. Stayin' Alive dan.
Ik verwacht in ieder geval nog Neil Young, Pink Floyd & Bowie.
Ik verwacht in ieder geval nog Neil Young, Pink Floyd & Bowie.
0
Cured
geplaatst: 27 februari 2015, 19:48 uur
Neil Young ? Heb ik iets over het hoofd gezien of niet ?
0
geplaatst: 27 februari 2015, 19:51 uur
0
geplaatst: 27 februari 2015, 19:55 uur
Cured schreef:
Gok van wel, stuur wel even een Orkaan op je af

0
geplaatst: 27 februari 2015, 20:06 uur
Nee, volgende week weer. Zit nu lekker aan het bier. Wel met " 77 " hoor. Kijk af en toe ff voor de score.

0
zaaf
geplaatst: 27 februari 2015, 20:21 uur
over een uurtje weer een verse. of ben je dan al onder tafel?
0
zaaf
geplaatst: 27 februari 2015, 21:14 uur
Speciaal voor Cured...
6. Neil Young - Like A Hurricane
Punten : 47
Nom. : 7x
Nr. 1 van : nelis, Johnny Marr, laxus11
En weer een topper voor ome Neil. Zou misschien ook al in het hok top2000-muziek vallen, omdat ie daar ferm in staat, maar dat geldt - door de aard van deze muziek - hier naar mijn smaak ook niet.
Na een stroeve start een sterk middenstuk. En dan heb ik het nog maar over de ontwikkeling qua score deze week
In deze quote staat eigenlijk alles over dit nummer wat ik zou willen schrijven:
6. Neil Young - Like A Hurricane
Punten : 47
Nom. : 7x
Nr. 1 van : nelis, Johnny Marr, laxus11
En weer een topper voor ome Neil. Zou misschien ook al in het hok top2000-muziek vallen, omdat ie daar ferm in staat, maar dat geldt - door de aard van deze muziek - hier naar mijn smaak ook niet.
Na een stroeve start een sterk middenstuk. En dan heb ik het nog maar over de ontwikkeling qua score deze week
In deze quote staat eigenlijk alles over dit nummer wat ik zou willen schrijven:
harm1985 schreef:
Like a Hurricane is geschreven in een tijd dat Neil Young net geopereerd was aan zijn keel (de tournees van 1973 en 1974 vergden veel van zijn stem, nooit eerder stond hij in zulke grote arena's) en hij niet kon praten. Het nummer zelf werd tijdens voorbereidingen voor de 'Northern California Coastal Bar Tour' met Crazy Horse opgenomen, zomaar even tussendoor. De zang vind ik voor Neil Young's doen, zeker in vergelijking met Time Fades Away redelijk ingetogen en beheerst. Zuiver is het niet, maar dat is het nooit geweest, daar zit em de charme van zijn werk ook niet in (dat het zuiver is), maar net als met Bob Dylan hebben zijn nummers dat niet nodig, de teksten, gedreven door het gepassioneerde gitaarspel in combinatie met Young stem zorgen voor een uniek geluid en een unieke belevenis en gevoel, die ik bij coverversies vaak mis, net als bij covers van Dylan's nummers. Er zit een bepaalde melancholie of eenzaamheid in Neil's stem die de nummers zo goed maken.
Zo ook Like a Hurricane, geschreven op een envelop en een van de moeilijkste nummers om op te nemen, want de klassieke Crazy Horse line-up (twee gitaren, drum en bas) werkte gewoon niet, er was geen ruimte voor de solo van Neil. Na 10 dagen gaat op een gegeven moment gaat Sampedro achter een Stringman Keyboard zitten en begint wat weg te pingelen en merkt Neil op dat 'dat' de sound is die ze zochten en ze beginnen zonder aftellen het nummer te spelen. Daarom begint het nummer zo abrupt, want zoals altijd met Neil Young, als het gevoel er is, dan blijft het vaak bij die ene take.
Overigens heeft Neil Young zelf pas later de vocalen toegevoegd in een overdub, beide partijen, daarom klinkt het zo ingetogen, terwijl de live-versies altijd behoorlijk uitbundig zijn.
Like a Hurricane is geschreven in een tijd dat Neil Young net geopereerd was aan zijn keel (de tournees van 1973 en 1974 vergden veel van zijn stem, nooit eerder stond hij in zulke grote arena's) en hij niet kon praten. Het nummer zelf werd tijdens voorbereidingen voor de 'Northern California Coastal Bar Tour' met Crazy Horse opgenomen, zomaar even tussendoor. De zang vind ik voor Neil Young's doen, zeker in vergelijking met Time Fades Away redelijk ingetogen en beheerst. Zuiver is het niet, maar dat is het nooit geweest, daar zit em de charme van zijn werk ook niet in (dat het zuiver is), maar net als met Bob Dylan hebben zijn nummers dat niet nodig, de teksten, gedreven door het gepassioneerde gitaarspel in combinatie met Young stem zorgen voor een uniek geluid en een unieke belevenis en gevoel, die ik bij coverversies vaak mis, net als bij covers van Dylan's nummers. Er zit een bepaalde melancholie of eenzaamheid in Neil's stem die de nummers zo goed maken.
Zo ook Like a Hurricane, geschreven op een envelop en een van de moeilijkste nummers om op te nemen, want de klassieke Crazy Horse line-up (twee gitaren, drum en bas) werkte gewoon niet, er was geen ruimte voor de solo van Neil. Na 10 dagen gaat op een gegeven moment gaat Sampedro achter een Stringman Keyboard zitten en begint wat weg te pingelen en merkt Neil op dat 'dat' de sound is die ze zochten en ze beginnen zonder aftellen het nummer te spelen. Daarom begint het nummer zo abrupt, want zoals altijd met Neil Young, als het gevoel er is, dan blijft het vaak bij die ene take.
Overigens heeft Neil Young zelf pas later de vocalen toegevoegd in een overdub, beide partijen, daarom klinkt het zo ingetogen, terwijl de live-versies altijd behoorlijk uitbundig zijn.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 21:31 uur
Deze had ik ook op 6, wat eigenlijk onvoorstelbaar is want ik vind het een fantastisch nummer. Maar ja, dat zijn die andere 5 ook. Achteraf had ik 'm ook wel op 3 kunnen zetten, maar ja.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 21:51 uur
zaaf schreef:
Moet nog 2 dagen...... easy going....

Mooie lijst tot nu toe. Hoop wel nog op een paar verrassingen.

0
geplaatst: 27 februari 2015, 22:17 uur
Fool's Overture mijn nummer 3
Terecht een notering in deze Top 10 Een meesterwerk die het makkelijk wint van die korte puntige Punksongs (en nee ben geen hippie). Maar desalniettemin bovenaan mijn lijst :....een punker maar met een single die langer duurt dan 2 minuten
P.S. Whole Lotta Rosie net buiten mijn Top 10. Dus al 1 plaat overlappend ....ben nu al tevreden.
Terecht een notering in deze Top 10 Een meesterwerk die het makkelijk wint van die korte puntige Punksongs (en nee ben geen hippie). Maar desalniettemin bovenaan mijn lijst :....een punker maar met een single die langer duurt dan 2 minutenP.S. Whole Lotta Rosie net buiten mijn Top 10. Dus al 1 plaat overlappend ....ben nu al tevreden.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 22:27 uur
Fool's Overture komt bij mij niet voor ( in tegenstelling tot wat rudy dacht.)
Ik vind het een mooi nummer, maar de magie is er voor mij wel een beetje af na al die jaren.
Ik vind het een mooi nummer, maar de magie is er voor mij wel een beetje af na al die jaren.
0
geplaatst: 27 februari 2015, 23:08 uur
0
geplaatst: 28 februari 2015, 00:30 uur
Hmm, hoog top2000gehalte toch wel. Hoop dat er nog een verrassing in zit.
0
geplaatst: 28 februari 2015, 00:40 uur
Hoe meer deelnemers, hoe minder verrassingen. Dus verwacht er niet te veel van.
0
Cured
geplaatst: 28 februari 2015, 07:10 uur
.....die Hurricane is volledig aan me 'voorbijgegaan'....
0
geplaatst: 28 februari 2015, 08:21 uur
herman schreef:
Hm, ik reken nog wel op een verrassing nl. Xanadu , verder verwacht ik toch Iggy en mijn geliefde treurbuis en natuurlijk Psycho Killer (toch mannen
).Verder mijn nummer 1 op 1 (wat een icoon was toch zeker in dat decennium).
0
geplaatst: 28 februari 2015, 08:24 uur
Rudi S schreef:
Verder mijn nummer 1 op 1 (wat een icoon was toch zeker in dat decennium).
Meer een held mag ik hopen

Iggy heeft trouwens twee albums uit in dit jaar, dus ik verwacht dat de stemmen te veel verdeeld zullen zijn voor een topnotering.
0
geplaatst: 28 februari 2015, 08:26 uur
Ach, ik denk dat er maar over een liedje uit de 2 albums consensus is.

0
geplaatst: 28 februari 2015, 08:28 uur
Ik vrees dat je daar ongelijk in hebt. Afgaande op mijn top 10 in elk geval, al ben ik natuurlijk maar een passant 

0
geplaatst: 28 februari 2015, 08:28 uur
Rudi S schreef:
Hm, ik reken nog wel op een verrassing nl. Xanadu , verder verwacht ik toch Iggy en mijn geliefde treurbuis en natuurlijk Psycho Killer (toch mannen
).
).Verder mijn nummer 1 op 1 (wat een icoon was toch zeker in dat decennium).
Als de Modern Lovers het al haalden moet de beeldbuis het toch zeker ook kunnen redden zou je zeggen.
Ik heb alleen wel de armloze vrouw en niet dat 10 minuten-nummer van ze

0
geplaatst: 28 februari 2015, 08:32 uur
johan de witt schreef:
de armloze vrouw |
de armloze vrouw |
Kortse nummer van dat album, da's te punk die gaat het niet redden.
Vrouwen redden het sowieso niet (volgend jaat weer Patti en Kate).
En erg blanke mannen lijst.

0
geplaatst: 28 februari 2015, 08:33 uur
Rudi S schreef:
(quote)
Donna toch zeker wel?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.