Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
zaaf
geplaatst: 8 april 2015, 22:23 uur
weet jij het antwoord op mijn vraag niet, grapjas nummer één: deric raven?
0
geplaatst: 9 april 2015, 19:57 uur
west schreef:
Sinds er een inspecteur op zit wel. Vandaag en morgen kan alles wat dat betreft praktisch afgerond worden (he he, wat een toestand!). Net weer een vochtmeting gehad en volgende week vrijdag kunnen de blaas- en afvoerapparaten eruit!
Er komt weer licht aan het einde van het tunnel, zeg ik wat melodramatisch (en het is geen beschrijving van een song).
Sinds er een inspecteur op zit wel. Vandaag en morgen kan alles wat dat betreft praktisch afgerond worden (he he, wat een toestand!). Net weer een vochtmeting gehad en volgende week vrijdag kunnen de blaas- en afvoerapparaten eruit!
Er komt weer licht aan het einde van het tunnel, zeg ik wat melodramatisch (en het is geen beschrijving van een song). Vergeet niet de extra stroomkosten op te voeren bij je verzekering. Bij mij liep dit enige tijd geleden aardig op (na lekkage in badkamer) en op de apparaten was een meter gemonteerd. Aardig wat wattage dus aardig wat extra kosten. Allemaal netjes vergoed gekregen.
0
zaaf
geplaatst: 9 april 2015, 20:57 uur
Update nummer laatst (van '81)
34 lijsten, en hou je vast: 189 verschillende nummers... we've got a record!
omdat er nog wat kan binnenvliegen, geen heldere uitspraken verder over dit jaar.
over volgend jaar wel: die doe ik. als mn laatste jaar voor mn pensionering. rudi vindt het prettig nog even een weekje adem te krijgen.
groet van een vlijtige zaaf
34 lijsten, en hou je vast: 189 verschillende nummers... we've got a record!
omdat er nog wat kan binnenvliegen, geen heldere uitspraken verder over dit jaar.
over volgend jaar wel: die doe ik. als mn laatste jaar voor mn pensionering. rudi vindt het prettig nog even een weekje adem te krijgen.
groet van een vlijtige zaaf
0
geplaatst: 9 april 2015, 21:23 uur
Broem schreef:
Vergeet niet de extra stroomkosten op te voeren bij je verzekering. Bij mij liep dit enige tijd geleden aardig op (na lekkage in badkamer) en op de apparaten was een meter gemonteerd. Aardig wat wattage dus aardig wat extra kosten. Allemaal netjes vergoed gekregen.
(quote)
Vergeet niet de extra stroomkosten op te voeren bij je verzekering. Bij mij liep dit enige tijd geleden aardig op (na lekkage in badkamer) en op de apparaten was een meter gemonteerd. Aardig wat wattage dus aardig wat extra kosten. Allemaal netjes vergoed gekregen.
Goed dat je het zegt! Eerst niet aan gedacht, maar we waren het gelukkig niet vergeten.
0
zaaf
geplaatst: 9 april 2015, 23:03 uur
10. Police - Invisible Sun
Punten : 37
Nom. : 5
Nr. 1 van : niemand
Nummers van album genoemd: 3
Vooral in de eerste helft van de anderhalve week deed deze song het goed. Later kwam de andere singles wat meer aan bod, maar dit bleef toch de favoriet. Nipt in de top 10, wat mij betreft terecht.
Invisible Sun, van hun 4e LP/CD Ghost In The Machine. Een plaat met meer stemmige momentjes dan hun eerdere albums. Ook meer missers, platte composities met te weinig geestdrift. Een soort omslagpunt, een komma in hun carriere.
De singles zijn natuurlijk van prima niveau, deze is wat persoonlijker van aard. De toonzetting is zwaarder, maar de tekst is dat vooral. Sting schreef het onder invloed van het destijds wonen in Ierland.
Leven midden in de sores met eigenlijk geen zonnestralen, behalve de onzichtbare (of de intrinsieke). Copeland trok zich die tekst ook persoonlijk aan omdat destijds Beirut, zijn geboortestad, werd platgebombardeerd en gezien als terroristisch bolwerk.
Tuurlijk vond ik The Police in hun korte bestaan goed. Niet top, wel goed. En wel een aantal topsongs, zoals deze!
Nom. : 5
Nummers van album genoemd: 3
Vooral in de eerste helft van de anderhalve week deed deze song het goed. Later kwam de andere singles wat meer aan bod, maar dit bleef toch de favoriet. Nipt in de top 10, wat mij betreft terecht.
Invisible Sun, van hun 4e LP/CD Ghost In The Machine. Een plaat met meer stemmige momentjes dan hun eerdere albums. Ook meer missers, platte composities met te weinig geestdrift. Een soort omslagpunt, een komma in hun carriere.
De singles zijn natuurlijk van prima niveau, deze is wat persoonlijker van aard. De toonzetting is zwaarder, maar de tekst is dat vooral. Sting schreef het onder invloed van het destijds wonen in Ierland.
Leven midden in de sores met eigenlijk geen zonnestralen, behalve de onzichtbare (of de intrinsieke). Copeland trok zich die tekst ook persoonlijk aan omdat destijds Beirut, zijn geboortestad, werd platgebombardeerd en gezien als terroristisch bolwerk.
Tuurlijk vond ik The Police in hun korte bestaan goed. Niet top, wel goed. En wel een aantal topsongs, zoals deze!
0
geplaatst: 9 april 2015, 23:08 uur
Ah, tijd voor de ontknoping
Deze band was nooit bij me opgekomen. Hoewel zeker niet slecht vind ik de begeleidende tekst beter dan het nummer. 
Ben benieuwd naar de rest!
Deze band was nooit bij me opgekomen. Hoewel zeker niet slecht vind ik de begeleidende tekst beter dan het nummer. 
Ben benieuwd naar de rest!
0
geplaatst: 9 april 2015, 23:10 uur
Zeker een goede start (prima nummer en een voortreffelijke aankondiging
)
)
0
geplaatst: 9 april 2015, 23:40 uur
Ik had net die andere single in mijn top 10, maar deze staat er vlak achter op 16. Mooi nummer!
0
geplaatst: 10 april 2015, 01:23 uur
Aaaah.......it's on. Mooie notering voor de politie.
Altijd al een mysterieus nummer gevonden, maar wel 1:van hun beste. Top 10 waardig !
Mooie start !!
Altijd al een mysterieus nummer gevonden, maar wel 1:van hun beste. Top 10 waardig !
Mooie start !!
0
geplaatst: 10 april 2015, 01:26 uur
Had ik niet meteen verwacht. Of toch niet deze single uit het album. Wat niet is kan nog komen natuurlijk. Zat in elk geval niet in mijn top 10, maar wel leuk nummer.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 april 2015, 08:05 uur
Heel erg onverw8 ook hier. Maar niet verkeerd.
0
zaaf
geplaatst: 10 april 2015, 08:24 uur
9. Rush - Tom Sawyer
Nom. : 6
Nummers van album genoemd: 4
En na 5 jaar weer een Rush in de top 10. Van hun onvolprezen hoogtepunt Moving Pictures, dus in dat kader wederom: terecht. Ik zal proberen niet te veel in herhalingen te vervallen.
En het zal niet voor niets zijn (we hebben er wel een beetje kijk op…): Moving Pictures is een van de twee Rush albums in de lijst van 1001 Albums You Must Hear Before You Die (2112 is de andere)
Tom Sawyer wordt gezien als lijflied van Rush. En als een van hun betere composities. Tekstueel is het een samenwerking tussen hun vaste tekstschrijver, drummer Neil Peart en de schrijver voor Max Webster, een Canadese hardrockband uit hetzelfde era als Rush. Het nummer leunt op de skills van Peart en de synth van zanger Geddy Lee.
In die tijd draaide ik vrij veel hardrock (onder andere, hoor). Nu vrijwel nooit meer. Maar Rush haal ik zo nu en dan weer boven tafel en deze bevalt me toch zeer...
Nom. : 6
Nummers van album genoemd: 4
En na 5 jaar weer een Rush in de top 10. Van hun onvolprezen hoogtepunt Moving Pictures, dus in dat kader wederom: terecht. Ik zal proberen niet te veel in herhalingen te vervallen.
En het zal niet voor niets zijn (we hebben er wel een beetje kijk op…): Moving Pictures is een van de twee Rush albums in de lijst van 1001 Albums You Must Hear Before You Die (2112 is de andere)
Tom Sawyer wordt gezien als lijflied van Rush. En als een van hun betere composities. Tekstueel is het een samenwerking tussen hun vaste tekstschrijver, drummer Neil Peart en de schrijver voor Max Webster, een Canadese hardrockband uit hetzelfde era als Rush. Het nummer leunt op de skills van Peart en de synth van zanger Geddy Lee.
In die tijd draaide ik vrij veel hardrock (onder andere, hoor). Nu vrijwel nooit meer. Maar Rush haal ik zo nu en dan weer boven tafel en deze bevalt me toch zeer...
0
Cured
geplaatst: 10 april 2015, 08:48 uur
Ik had Invisible Sun op 2 en hoopte daarmee op een top 10 notering samen met nog wat hoge scores. Deric had 'm op 3 dus dat waren al 17 punten van de 37.
0
geplaatst: 10 april 2015, 08:58 uur
Wat mij betreft een valse start van deze top-10, maar gelukkig komen er nog 8 

0
Telamon
geplaatst: 10 april 2015, 09:05 uur
Met 189 verschillende nummers kun je een bijzondere top 10 (of start van de top 10) verwachten. Dat zijn de nummers 10 en 9 dan ook. Leuk begin!
'Eeer schweeebt weeiter...'
'Eeer schweeebt weeiter...'
0
geplaatst: 10 april 2015, 09:37 uur
Oei Rush. Een voordeel: het ergste zullen we nu wel gehad hebben... 

0
geplaatst: 10 april 2015, 09:56 uur
0
geplaatst: 10 april 2015, 10:42 uur
Vind Why Tell Me Why een prima nummer eigenlijk. Dit is wel een toffe discoremix:
Anita Meyer - Why tell me why (Villa remix) - YouTube
Anita Meyer - Why tell me why (Villa remix) - YouTube
0
geplaatst: 10 april 2015, 10:46 uur
Ik vind het zelfs een meer dan prima nummer, maar desondanks niet in mijn lijstje vanwege de grote concurrentie.
0
Cured
geplaatst: 10 april 2015, 11:02 uur
....gaaf ja, lekker nummer. Ik heb de single zelfs
.....(weliswaar' was die van mijn vriendin, maar ik heb het goede uit haar collectie 'gestolen')Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.