Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 10 april 2015, 11:03 uur
Ik had Spirit in the Material World van The Police en The Camera Eye van Rush.
0
Cured
geplaatst: 10 april 2015, 11:05 uur
Overigens heb ik uiteraard Tom Sawyer niet, wél het boek ! 

0
geplaatst: 10 april 2015, 11:54 uur
Twee x Rush zal wel teveel van het goede zijn. Ik had een andere kraker van Moving Pictures.
Maar een andere legend progband hoop ik nog wel tegen te komen in deze editie.
Maar een andere legend progband hoop ik nog wel tegen te komen in deze editie.
0
geplaatst: 10 april 2015, 11:56 uur
bikkel2 schreef:
. Maar een andere legend progband hoop ik nog wel tegen te komen in deze editie.
. Maar een andere legend progband hoop ik nog wel tegen te komen in deze editie.
Nee joh, daarvan kwam pas de 1ste EP uit in 1982

0
geplaatst: 10 april 2015, 11:56 uur
Cured schreef:
....gaaf ja, lekker nummer. Ik heb de single zelfs
.....(weliswaar' was die van mijn vriendin, maar ik heb het goede uit haar collectie 'gestolen')
(quote)
....gaaf ja, lekker nummer. Ik heb de single zelfs
.....(weliswaar' was die van mijn vriendin, maar ik heb het goede uit haar collectie 'gestolen') Ha, goed bezig.

0
geplaatst: 10 april 2015, 12:02 uur
0
Cured
geplaatst: 10 april 2015, 12:32 uur
Ik ben wel benieuwd of er nog verrassingen tussen staan (voor mij). Rush vond ik zelf niet echt een verrassing en heeft wel een behoorlijke schare bewonderaars hier op MM.
Overigens ben ik een paar vergeten in mijn Top 10 te noemen doordat ik zo in het jaar 'duik' en dan erachter kom dat het nummer een jaar daarvoor als is verschenen ; daar is uiteraard voor gewaarschuwd en tips gegeven omdat te voorkomen, maar ik ben nogal gemakzuchtig en dat kan je door de regels van dit topic 'duur' komen te staan.
Overigens ben ik een paar vergeten in mijn Top 10 te noemen doordat ik zo in het jaar 'duik' en dan erachter kom dat het nummer een jaar daarvoor als is verschenen ; daar is uiteraard voor gewaarschuwd en tips gegeven omdat te voorkomen, maar ik ben nogal gemakzuchtig en dat kan je door de regels van dit topic 'duur' komen te staan.
0
geplaatst: 10 april 2015, 12:43 uur
Zonde Cured. Ik probeer het ook wel eens vanuit het geheugen, maar je hebt vaak van die grensgevallen'- net wel een jaar eerder,of net het jaar erop,- dat ik het liever ff check.
Ging er in het begin ook de mist mee in.
Tja, en soms vergeet je een nummer gewoon waarvan je achteraf denkt.....oh ja !
Ging er in het begin ook de mist mee in.
Tja, en soms vergeet je een nummer gewoon waarvan je achteraf denkt.....oh ja !
0
zaaf
geplaatst: 10 april 2015, 13:48 uur
8. Human League - Don't You Want Me
Punten : 37
Nom. : 9
Nr. 1 van : niemand
Nummers van album genoemd: 5
Don't You Want Me…. Een boost in het tweede deel van de stemperiode bracht het nummer in de top 10. En terugkijkend, 5 nummers van het album 'Dare!' is ook niet niks. Een van de nummers die dit tijdsgewricht zeker kenschetst. Dus ja, terecht hoor, sorry.
Misschien dat west's verwijzing naar de Billboard ook effect had…
Don't You Want Me was een product van de geest van Phil Oakey, de zanger. Na het zien van 'A Star Is Born' maakte hij een duetvorm van het nummer. Aangewezen producer Martin Rushent wees de oorspronkelijk opgenomen versie af en arrangeerde het tot een veel poppier resultaat. Oakey was er niet blij mee en mede daardoor belandde het nummer als laatste op de plaat. Achteraf (kijk je een koe in de kont) kijkt Oakey toch met enige trots terug op deze kaskraker, al vindt hij hem nog steeds 'overrated'.
Met het schaamrood op de kaken zie ik mij in herinnering op de discovloer dansend androgyn te wezen op dit nummer. Bezat ook zeker het album. Mijn haar zat wel anders. Nu waardeer ik dit nummer eh…. minder.
Punten : 37
Nom. : 9
Nr. 1 van : niemand
Nummers van album genoemd: 5
Don't You Want Me…. Een boost in het tweede deel van de stemperiode bracht het nummer in de top 10. En terugkijkend, 5 nummers van het album 'Dare!' is ook niet niks. Een van de nummers die dit tijdsgewricht zeker kenschetst. Dus ja, terecht hoor, sorry.
Don't You Want Me was een product van de geest van Phil Oakey, de zanger. Na het zien van 'A Star Is Born' maakte hij een duetvorm van het nummer. Aangewezen producer Martin Rushent wees de oorspronkelijk opgenomen versie af en arrangeerde het tot een veel poppier resultaat. Oakey was er niet blij mee en mede daardoor belandde het nummer als laatste op de plaat. Achteraf (kijk je een koe in de kont) kijkt Oakey toch met enige trots terug op deze kaskraker, al vindt hij hem nog steeds 'overrated'.
Met het schaamrood op de kaken zie ik mij in herinnering op de discovloer dansend androgyn te wezen op dit nummer. Bezat ook zeker het album. Mijn haar zat wel anders. Nu waardeer ik dit nummer eh…. minder.
0
geplaatst: 10 april 2015, 13:59 uur
Deed het uitstekend op het schoolbal van de middelbare school herinner ik mij ook nog.
Leuk nummer met een aanstekelijke vibe. De wat valsige backgroundzang van de twee dames is kenmerkend, maar tevens ook wel passend.
Desalnietemin had ik 'm niet zo snel verwacht in de top 10.
Leuk nummer met een aanstekelijke vibe. De wat valsige backgroundzang van de twee dames is kenmerkend, maar tevens ook wel passend.
0
geplaatst: 10 april 2015, 14:00 uur
Ohjeee, even wat inactief geweest en ik ben het kwijt, nog 0 van mijn nominatie's in de eindlijst.
Rush en The Human League had ik wel verwacht.
Rush en The Human League had ik wel verwacht.
0
geplaatst: 10 april 2015, 14:03 uur
Goed dat jij ondanks de boze muziek die jij graag hoort, toch nog de Bijbel leest.

0
Cured
geplaatst: 10 april 2015, 14:08 uur
.......'t is mijn ding niet, dat Rush ; ieder zijn muziek overigens, laat ik dat nog maar eens zeggen
.Don't You Want Me had ik dan weer wel, dus zo éénkennig ben ik niet (al maak ik daar wel eens een grap over) ; 't is een 'synth' song.
0
geplaatst: 10 april 2015, 14:28 uur
Ik had een andere van The Leaugue, maar ik neem aan dat "de bekende single" de enige is die de eindlijst gehaald heeft
.
.
0
geplaatst: 10 april 2015, 14:38 uur
Wel gunstig dat het betere nummer van The Police de lijst heeft gehaald. Rush heb ik helemaal niks mee. Don't You Want Me is een lekker hitje.
0
geplaatst: 10 april 2015, 15:40 uur
zaaf schreef:
Kijk zie je, was het toch nog ergens goed voor.

Mijn nummero due. En ik vind 'm juist nog steeds net zo goed als toen. Komt inderdaad ook door de wat valsige (zowel letterlijk als figuurlijk) achtergrondzang(erssen), waar bikkel2 het over heeft. En ook al was het een grote hit: jongens, jongens, wat loopt dit nummer toch lekker.
0
geplaatst: 10 april 2015, 15:46 uur
Rudi S schreef:
Ohjeee, even wat inactief geweest en ik ben het kwijt, nog 0 van mijn nominatie's in de eindlijst.
En Rudi: heeft de verzekering nog een beetje meegewerkt?
0
zaaf
geplaatst: 10 april 2015, 15:51 uur
deric raven schreef:
Human League stond ook in mijn Top 10; op 5.
wees er maar trots op...Human League stond ook in mijn Top 10; op 5.
0
geplaatst: 10 april 2015, 16:11 uur
Weet je wat nog mooier is: de extra extra lange extended 12 inch versie. Mag je er nog langer naar luisteren!

0
geplaatst: 10 april 2015, 16:17 uur
Is dat inclusief de sollicitatie naar serveerster in een cocktailbar?
0
geplaatst: 10 april 2015, 16:29 uur
bikkel2 schreef:
Ik had hem ook later in de top 10 verwacht.
Zelf had ik een ander nummer van Dare in mijn lijstje.
0
geplaatst: 10 april 2015, 16:31 uur
herman schreef:
(quote)
Net als ik de openingstrack wellicht?

0
geplaatst: 10 april 2015, 16:31 uur
Ik had geen Invisible Sun of Don't You Want Me, maar juist Every Little Thing en Love Action. Dat zo'n toegankelijke muziek in mijn lijstje zetten me nog zo alternatief zou doen voelen, wie had dat gedacht?
Van Rush had ik dan weer niks. Dat stemmetje van die zanger staat me na al die jaren nog altijd tegen.
Van Rush had ik dan weer niks. Dat stemmetje van die zanger staat me na al die jaren nog altijd tegen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.