MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
Op basis van de hitstatus misschien ook niet zo onverwacht, maar ging er niet van uit dat dit nog zo in een ieders herinnering opgesloten zou zitten.
Het is een lekker nummer maar er zijn m.i genoeg betere songs uit dit jaar.

Kennelijk toch weer jeugdsentiment...... en dat is ok.

Voor mij geen jeugdsentiment, ik was 2 toen dit uitkwam geloof ik. Gewoon geweldige muziek.

GrafGantz schreef:
(quote)

Net als ik de openingstrack wellicht?

Nee, hoewel die ook heel goed is. Ik had net als ArthurDZ Love Action. Vind ik leuker dan Don't You Want Me.

Cured
Ik had destijds als experimenteerde puber de 'hots' voor die donkere meid in die rooie jurk en zong daarbij soms : Don't You Want Me , Babe !!

Nou ArthurDZ er staat een nummer op Moving Pictures waar je geen last heb van de zanger hoor.

Ben benieuwd of Sharevari het heeft gehaald. Legendarisch nummer en 37 lijkt een haalbaar puntenaantal.

Jij had gewoon al muzikale oren op je 2e herman.......geef maar toe...

herman schreef:
Ben benieuwd of Sharevari het heeft gehaald. Legendarisch nummer en 37 lijkt een haalbaar puntenaantal.

Ik vermoed dat ie bij Graf ook wel hoog staat, dus het zou zomaar een grote verrassing kunnen worden. Maar ik hoop ook op een verrassing van Grauzone, D.A.F., Cybotron, Scars, Liaisons Dangereuses, Laurie Anderson en Kraftwerk. En ik hoop én verwacht nog New Order, The Sound, The Cure (minstens 2x), Wipers en Japan. En zoveel plek is er helaas niet meer.

Cured schreef:
Ik had destijds als experimenteerde puber de 'hots' voor die donkere meid in die rooie jurk en zong daarbij soms : Don't You Want Me , Babe !!

Naughty boy..........had ik met die stoot van The Bangles.....de zangeres dus... die andere meiden vond ik niks.

Scars heb ik best hoog, zou mooi zijn. New Order heb ik zekfs nog hoger met een van hun hoogst gewaardeerde nummers onder fans, maar geen albumtrack. Dus dat is ook even afwachten.

Die andere die je noemt zouden stuk voor stuk mooi zijn ook en zeker The Cure verwacht ik nog wel, hoewel ik die zelf niet heb overwogen. Maar dit zijn ook wel de hoogtijdagen van de wave voor mij, zijn zoveel leuke dingen uitgekomen in deze periode.

Telamon
Ceremony is bekend genoeg, en staat hoog in RYM, dus dat zit vast wel goed. Ik hoop ook op Doubts Even Here. Faith moet haast ook nog wel komen, en The Sound ook (Winning, al hoop ik op een andere)

Scars heb ik heel even overwogen. De overige wave van Teunnis verwacht ik niet, of het moet een ghost zijn.

Simple Minds zullen het toch ook al wel gehaald hebben?
New Order, OMD, Cure en Sound komen sowieso nog, lijkt me.

Scars lijken me kansloos. Dan toch eerder Siouxsie, Echo, R.E.M. of Josef K, maar gezien de eerste 3 nummers hier verwacht ik die ook niet meer.

Die ghost komt wel tevoorschijn vermoed ik.

herman schreef:

Godver, had je niet even een PM kunnen sturen

Teunnis schreef:
Cybotron, Liaisons Dangereuses,

En ook van jou was een PM fijn geweest

Telamon schreef:
Ceremony is bekend genoeg, en staat hoog in RYM, dus dat zit vast wel goed. .

Ik bedoel in a lonely place. Doubts even here was mjjn nummer twee van new order in dit jaar.

zaaf
7. Japan - Ghosts

(afbeelding)

Punten : 40
Nom. : 5
Nr. 1 van : zaaf
Nummers van album genoemd: 2

Mijn derde nummer 1 van Japan alweer. En nog niet zo hoog beland als nu. Dankzij een zeer hoog gemiddelde! Dus die mooie zevende plek is zeker verdiend

Ghosts is de derde single van Tin Drum. Het zou de succesvolste zijn voor Japan, dat desondanks een paar maanden later uiteen viel. Muzikale meningsverschillen, zoals dat heet. In feite waren die er al eerder, reden voor gitarist van het eerste uur, Rob Dean, het bijltje erbij neer te gooien. De koerswijzigingen breken de band uiteindelijk op.
Ghosts is opgenomen zonder percussie, al zien sommigen de xylofoon als zodanig. Er wordt gebruik gemaakt van de pentatonische toonladder vanwege de Oosterse sfeer en de nadruk ligt op de zang. Ghosts wordt dan ook als opmaat gezien voor de solocarriere van David Sylvian.

Als Japanner van het eerste uur ben ik blij met deze laatste prestatie. Kan ik het weer vieren door er een glaasje sake tegenaan te gooien.

Ah, die had ik natuurlijk, prachtig er hoor, Japan.

Weer een uit mijn Top 10.

Ik lees weinig over Echo and...., toch een hemels album.

Mijn nr.2. Had wel hoger gemogen. Prachtig atmosferisch hoogstandje. Favo Japantrack van Sylvian zelf trouwens.

zaaf
Moest je hem op 2 zetten van iemand?

Ging om zoveel geld zaaf........

Cured
Tin Drum was niet zo mijn album , maar dat is lang, lang geleden en ik moet eerlijk bekennen dat ik me er ook niks meer van herinner. Zal vanavond dit nummer weer eens beluisteren.

Late night music...... zoals het meeste van Japan/ Sylvian.

zaaf
glaasje sake erbij.... nice geisha en genieten maar...

Rudi S schreef:
Ik lees weinig over Echo and...., toch een hemels album.

Had ik op 3, maar het zal niet genoeg zijn voor dit jaar. Wellicht in 1984.
Goed dat je terug bent!

Telamon
herman schreef:
(quote)

Ik bedoel in a lonely place. Doubts even here was mjjn nummer twee van new order in dit jaar.

In A Lonely Place ken ik niet, straks maar even luisteren. Ceremony heb ik naast Doubts in mn top 10.

johan de witt schreef:
(quote)

Had ik op 3, maar het zal niet genoeg zijn voor dit jaar. Wellicht in 1984.
Goed dat je terug bent!

Heaven.. vind ik het mooiste Bunnymen album, ik heb ze in die periode nog live in de Effenaar gezien

Rudi S schreef:

Heaven.. vind ik het mooiste Bunnymen album, ik heb ze in die periode nog live in de Effenaar gezien

Wauw
Voor mij toch Ocean Rain (mijn kennismaking met de band), maar HUH een goede tweede.
Over the Wall en Show of Strength zijn twee van hun allerbeste nummers.

Hopelijk, maar ik vrees tegen beter weten in, ook nog iets van Fischer Z in de Top 10

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:41 uur

geplaatst: vandaag om 12:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.