Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 10 april 2015, 20:07 uur
Nog geen enkel nummer uit mijn top 10. Van sommige nummers zou ik verschieten als ze zo hoog scoren, maar andere songs zouden toch nog kans kunnen maken.
0
geplaatst: 10 april 2015, 20:08 uur
johan de witt schreef:
Over the Wall en Show of Strength zijn twee van hun allerbeste nummers.
(quote)
Over the Wall en Show of Strength zijn twee van hun allerbeste nummers.
Wat mij betreft hebben zij toch nog een kleurrijker nummer, jij weet wel

0
geplaatst: 10 april 2015, 20:08 uur
Telamon schreef:
In A Lonely Place ken ik niet, straks maar even luisteren. Ceremony heb ik naast Doubts in mn top 10.
(quote)
In A Lonely Place ken ik niet, straks maar even luisteren. Ceremony heb ik naast Doubts in mn top 10.
Oh, dan staat je nog wat te wachten.

0
geplaatst: 10 april 2015, 20:45 uur
Goedemorgen zeg, ben je even weg, staan er weer pagina's vol met muzikaal geouwehoer. 
Wel jammer dat het alleen maar over alternatieve en/of new wave bands gaat. Buitengewoon controversieel.
Vandaag trouwens naar de Anton Corbijn tentoonstellingen in Den Haag geweest: aanrader!

Wel jammer dat het alleen maar over alternatieve en/of new wave bands gaat. Buitengewoon controversieel.
Vandaag trouwens naar de Anton Corbijn tentoonstellingen in Den Haag geweest: aanrader!

0
geplaatst: 10 april 2015, 20:59 uur
0
geplaatst: 10 april 2015, 21:00 uur
Hebben we weer dezelfde nummer 1? 
Zou die 'gewoon' de MM top 10 halen?

Zou die 'gewoon' de MM top 10 halen?

0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 10 april 2015, 21:23 uur
vigil schreef:
Hopelijk, maar ik vrees tegen beter weten in, ook nog iets van Fischer Z in de Top 10
Hopelijk, maar ik vrees tegen beter weten in, ook nog iets van Fischer Z in de Top 10
Ik ook
0
zaaf
geplaatst: 10 april 2015, 21:25 uur
6. Cure - Faith
Punten : 41
Nom. : 6
Nr. 1 van : johannesA
Nummers van album genoemd 5 (met non-album single 6)
Tjonge, dat was stuivertje wisselen en daarbij de vraag of en welke Cure het zou redden. Vertrouwen is de boodschap, hoe desperaat ook ten gehore gebracht. En dus een logische 6e plek
Het album Faith kwam moeizaam tot stand, vele studio's werden uitgeprobeerd. Lange tijd vond Robert Smith de songs te saai klinken. Stukje bij beetje vond de plaat zijn vorm. De introductie van de 6-snarige basgitaar was een inspiratiebron.
De ontvangst - door kritikasters - was gemengd. Sfeervol, gloomy, majestueus en rijk aan de ene kant, saai, herhalingsoefening, depressief a la Joy Devision en Pink Floydish aan de andere kant.
Ik ben gek op deze plaat. Luister graag naar deze stemmige muziek, word er rustig van. Had het eens op mijn oren fietsend door de nachtelijke duinen, in het grijze maanlicht, die associatie is treffend - voor mij - en draag ik met plezier bij me.
Nom. : 6
Nr. 1 van : johannesA
Nummers van album genoemd 5 (met non-album single 6)
Tjonge, dat was stuivertje wisselen en daarbij de vraag of en welke Cure het zou redden. Vertrouwen is de boodschap, hoe desperaat ook ten gehore gebracht. En dus een logische 6e plek
Het album Faith kwam moeizaam tot stand, vele studio's werden uitgeprobeerd. Lange tijd vond Robert Smith de songs te saai klinken. Stukje bij beetje vond de plaat zijn vorm. De introductie van de 6-snarige basgitaar was een inspiratiebron.
De ontvangst - door kritikasters - was gemengd. Sfeervol, gloomy, majestueus en rijk aan de ene kant, saai, herhalingsoefening, depressief a la Joy Devision en Pink Floydish aan de andere kant.
Ik ben gek op deze plaat. Luister graag naar deze stemmige muziek, word er rustig van. Had het eens op mijn oren fietsend door de nachtelijke duinen, in het grijze maanlicht, die associatie is treffend - voor mij - en draag ik met plezier bij me.
0
geplaatst: 10 april 2015, 21:28 uur
Faith, mijn favoriete album van The Cure, 5 sterren bij mij, ik heb een ander nummer.
0
geplaatst: 10 april 2015, 21:32 uur
Had The Funeral Party (depressiever kan niet dus mooi) in mijn lijst maar inderdaad een top album Faith!
0
zaaf
geplaatst: 10 april 2015, 21:57 uur
Dit gloomy sfeertje vond ik later ook bij Fink. Tipje. En o toeval: vanaf vandaag vinden de Greatest Hits van Fink plaats in dit forum... GH Fink
t Zou gezellig zijn elkaar ook daar te treffen (heb ik t ook niet voor niks druk)
t Zou gezellig zijn elkaar ook daar te treffen (heb ik t ook niet voor niks druk)

0
geplaatst: 11 april 2015, 00:10 uur
Ik begrijp de notering ( niet door mij) maar vrees dat The Cure en ik nooit de beste vriendjes zullen worden.
Knappe muziek met een aparte sfeer, maar ik kan oppervleermuis Robert Smith niet zo heel goed verdragen.
Zang is gewoon bepalend voor een band en als die niet lekker overkomt, wordt het een moeilijk verhaal.
Maar dit is puur persoonlijk. Ik zal echt niet beweren dat Smith een slecht vocalist is, maar niet echt mijn ding.
Ik bezit een greatest hits en die vind ik leuk om af en toe te draaien. A Forest is natuurlijk top.
Misschien probeer ik het nog wel weer eens.
Knappe muziek met een aparte sfeer, maar ik kan oppervleermuis Robert Smith niet zo heel goed verdragen.
Zang is gewoon bepalend voor een band en als die niet lekker overkomt, wordt het een moeilijk verhaal.
Maar dit is puur persoonlijk. Ik zal echt niet beweren dat Smith een slecht vocalist is, maar niet echt mijn ding.
Ik bezit een greatest hits en die vind ik leuk om af en toe te draaien. A Forest is natuurlijk top.
Misschien probeer ik het nog wel weer eens.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 11 april 2015, 00:36 uur
Mijn album no 1 all time. All cats are grey de hit voor mij
0
geplaatst: 11 april 2015, 01:20 uur
Ah, Faith, mijn nummer 2!
All Cats Are Grey had ik ook nog op 6. Absoluut, en veruit, het beste werk van The Cure.
All Cats Are Grey had ik ook nog op 6. Absoluut, en veruit, het beste werk van The Cure.
0
johannesA
geplaatst: 11 april 2015, 08:06 uur
Ha, mijn nr 1 in de top 10. Prachtig nummer van een prachtig album. Niet heel vrolijk, maar daar hebben we wel andere muziek voor.
0
zaaf
geplaatst: 11 april 2015, 08:53 uur
5. Phil Collins - In the Air Tonight
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : GrafGantz
Nummers van album genoemd: 1
Phil Collins in onze top 10. Dat had ik niet bevroed. Speerde snel de top 10 in, zakte langzaam een beetje, beetje meer nog en leek eruit te kukelen, tot een laatste hoge notering hem pardoes op 5 kukelde. Terecht?
Phil's eerste huwelijk - er zouden er nog wat volgen - liep op z'n end, zijn Genesismaatjes maakten van de stilte gebruik om soloplaten te maken en Phil had die behoefte ook wel. Op een loopje begon hij wat ingehouden woedende teksten te zingen en kwam op het idee (door als sessiemuzikant op Peter Gabriel (Melt) te hebben gespeeld (Intruder!)) om dit drumgeluid als katarsis te laten fungeren.
Hij speelt veel van de instrumentatie zelf en is na wat ongemak, trots op die vrij spontane tekst.
Dikke hit, top2000 materiaal en deze eerste hit kwam toch wel als verrassing. Die daarna niet, daar trad een forse dosis berekening in.
In '81 kon ik zijn eerste plaat best hebben. Later stond Phil voor de muziek waar ik jeuk van kreeg. Ach deze notering… ik gun t hem wel. En Graf zeker!
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : GrafGantz
Nummers van album genoemd: 1
Phil Collins in onze top 10. Dat had ik niet bevroed. Speerde snel de top 10 in, zakte langzaam een beetje, beetje meer nog en leek eruit te kukelen, tot een laatste hoge notering hem pardoes op 5 kukelde. Terecht?
Phil's eerste huwelijk - er zouden er nog wat volgen - liep op z'n end, zijn Genesismaatjes maakten van de stilte gebruik om soloplaten te maken en Phil had die behoefte ook wel. Op een loopje begon hij wat ingehouden woedende teksten te zingen en kwam op het idee (door als sessiemuzikant op Peter Gabriel (Melt) te hebben gespeeld (Intruder!)) om dit drumgeluid als katarsis te laten fungeren.
Hij speelt veel van de instrumentatie zelf en is na wat ongemak, trots op die vrij spontane tekst.
Dikke hit, top2000 materiaal en deze eerste hit kwam toch wel als verrassing. Die daarna niet, daar trad een forse dosis berekening in.
In '81 kon ik zijn eerste plaat best hebben. Later stond Phil voor de muziek waar ik jeuk van kreeg. Ach deze notering… ik gun t hem wel. En Graf zeker!
0
geplaatst: 11 april 2015, 09:11 uur
Benieuwd of ik veel mensen verrast heb met m'n nummer 1 dit jaar 

0
geplaatst: 11 april 2015, 09:13 uur
Als "wij" het mooi vinden dan moet hij erbij.
Toen dit lied uitkwam maakte het wel indruk op de wereld (en ook op mij) en Face Value is toch nog steeds een luisterwaardig
album.Graf als progprof
had deze natuurlijk op 1 .edit
euh,

0
Cured
geplaatst: 11 april 2015, 09:14 uur
Mwah...weet ik zo niet, Micha, maar dit 'duistere' nummer ben ik dus vergeten
in mijn Top 10 te noemen en had zeker zo rond plek 5 gestaan, maar ja....(was dus dan 47 punten geweest....even afwachten hoeveel de volgende scoort)
in mijn Top 10 te noemen en had zeker zo rond plek 5 gestaan, maar ja....(was dus dan 47 punten geweest....even afwachten hoeveel de volgende scoort)
0
geplaatst: 11 april 2015, 09:16 uur
Ik heb 'm ook in mijn top 10 staan omdat het toch wel een nummer is wat me uit dat jaar/die tijd enorm is bijgebleven. Dus meer uit nostalgie dan dat ik In the Air Tonight nu nog die iconische kwaliteiten toedicht. Voor die tijd een nummer dat insloeg als een bom. Wellicht heeft de overkill er aan bijgedragen dat ik er nu niet snel meer naar teruggrijp. Blijft over dat het van Phil een knap staaltje werk was en verantwoordelijk voor zijn absolute solo doorbraak.
0
geplaatst: 11 april 2015, 09:17 uur
0
geplaatst: 11 april 2015, 09:22 uur
Ah, nee hoor dit is een prima lied, jij hebt gewoon de mooiste gekozen ondanks de haat die er is door zelf benoemde serieuze muziekliefhebbers, overigens zijn er nog een paar helden die voor de andere 31 punten gezorgd hebben.
Maar nu weer serieuze muziek graag

0
geplaatst: 11 april 2015, 10:04 uur
Dit nummer heb ik ooit live kunnen zien, wat gezien de indrukwekkende drum best de moeite was.
0
geplaatst: 11 april 2015, 10:49 uur
Broem schreef:
Ik heb 'm ook in mijn top 10 staan omdat het toch wel een nummer is wat me uit dat jaar/die tijd enorm is bijgebleven. Dus meer uit nostalgie dan dat ik In the Air Tonight nu nog die iconische kwaliteiten toedicht. Voor die tijd een nummer dat insloeg als een bom.
Ik heb 'm ook in mijn top 10 staan omdat het toch wel een nummer is wat me uit dat jaar/die tijd enorm is bijgebleven. Dus meer uit nostalgie dan dat ik In the Air Tonight nu nog die iconische kwaliteiten toedicht. Voor die tijd een nummer dat insloeg als een bom.
Bij mij stond 'ie om die redenen ook tot op het laatst in mijn top 10, maar viel er toch net buiten (12). Ik vond toch nog een paar heerlijke soul/funk nummers.
En in de loop van de jaren '80 kreeg ik een hekel aan Phil Collins, dat speelt ook nog mee. Maar dit nummer blijft goed.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.