Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 11 april 2015, 10:49 uur
Veel op dit nummer aan te merken is er eigenlijk niet. Beladen, goed uitgebouwd en het moment dat de harde drums invallen is memorabel.
Geen top tiener voor mij ( magie is er voor mij nu wel af) maar dat het nummer in de Top 10 staat is ook niet onlogisch.
Geen top tiener voor mij ( magie is er voor mij nu wel af) maar dat het nummer in de Top 10 staat is ook niet onlogisch.
0
geplaatst: 11 april 2015, 11:08 uur
Ik had hem ook niet in de Top 10 verwacht. Ik heb heb zelf overigens ook niet, ook niet overwogen. Collins komt er meestal slecht vanaf hier op MuMe dus daarom mijn verbazing. Maar goed dit nummer blijft ook anno 2015 nog wel staan als een huis.
0
Cured
geplaatst: 11 april 2015, 11:49 uur
Nr. 1 is wel duidelijk lijkt me, maar vraag me af wie er naast de Simple Minds (denk ik) ook nog genoemd worden.
0
geplaatst: 11 april 2015, 11:58 uur
Helaas is het van korte duur

Maar The Sound in de top-4, dat is wel weer mooi

0
geplaatst: 11 april 2015, 12:07 uur
Denk naast Simple Minds ook wel The Sound.
Ik hoop nog wel op een progessieve verrassing.
Ik hoop nog wel op een progessieve verrassing.

0
geplaatst: 11 april 2015, 12:11 uur
Ik hoop op The American van The Minds, of Love Song als het die niet is...
Maar het zal wel die instrumental zijn zeker? Ook goed.
Maar het zal wel die instrumental zijn zeker? Ook goed.
0
geplaatst: 11 april 2015, 12:16 uur
0
geplaatst: 11 april 2015, 12:25 uur
Phil Collins had ik zeker niet zien aankomen... 
Wist niet eens dat dit nummer uit 1981 was eigenlijk.

0
geplaatst: 11 april 2015, 12:28 uur
Zou winning gaan winnen?
simple minds hebben natuurlijk wel veel ijzers in t vuur. Wellicht te veel versplintering voor een echte hoge notering?
simple minds hebben natuurlijk wel veel ijzers in t vuur. Wellicht te veel versplintering voor een echte hoge notering?
0
geplaatst: 11 april 2015, 12:30 uur
herman schreef:

Ja sorry, ik heb zo mijn onvermoede kanten

0
zaaf
geplaatst: 11 april 2015, 13:26 uur
4. Simple Minds - Theme For Great Cities
Punten : 42
Nom. : 6 x
Nr. 1 van : Cured, Arno
Nummers van album genoemd: 2. Van SaF: 4
Je ziet: tussen nummer 10 en nummer 4 zitten 5 puntjes…. De top 3 heeft zich wel losgemaakt, dit nummer is de Margot Boer van de vrouwensprinters op de schaats. Net als Margot: chappeau! (ik weet het, dit rijm loopt niet).
Simple Minds maakten deze twee albums (Sons and Fascination en Sister Feelings Call) vanuit één recording session, soms uitgebracht als dubbel LP, soms met het laatstgenoemde album als bonus bij de eerste. Ze namen het geheel op onder de hoede van Steve Hillage, gitarist van Gong. Ze delen de voorliefde voor krautrock, wat op enkele songs wel te horen is.
Ik hoor in dit nummer veel invloed van Brian Eno. Het is geschreven door Mick McNeil, de keyboardman. Het was aanvankelijk niet de bedoeling dat het een instrumental zou worden, Kerr zou er nog lyrics aan gaan verbinden. "I never imagined Theme For Great Cities being an instrumental while Jim would say he always imagined it being an instrumental. But had I known that it was going to be and borne that in mind, I'm sure I would've made it much more interesting, even though I think it's a classic" - Mick.
"One of the best moves I ever made was not to sing on 'Theme For Great Cities'. I remember walking around with that in Glasgow on my new Sony Walkman thinking this is fucking perfect." - Jim
Prachtig nummer. Vorig jaar haalde I Travel het bij mij net niet, dit jaar deze. Maar ik ben blij met deze mooie notering.
Punten : 42
Nom. : 6 x
Nr. 1 van : Cured, Arno
Nummers van album genoemd: 2. Van SaF: 4
Je ziet: tussen nummer 10 en nummer 4 zitten 5 puntjes…. De top 3 heeft zich wel losgemaakt, dit nummer is de Margot Boer van de vrouwensprinters op de schaats. Net als Margot: chappeau! (ik weet het, dit rijm loopt niet).
Simple Minds maakten deze twee albums (Sons and Fascination en Sister Feelings Call) vanuit één recording session, soms uitgebracht als dubbel LP, soms met het laatstgenoemde album als bonus bij de eerste. Ze namen het geheel op onder de hoede van Steve Hillage, gitarist van Gong. Ze delen de voorliefde voor krautrock, wat op enkele songs wel te horen is.
Ik hoor in dit nummer veel invloed van Brian Eno. Het is geschreven door Mick McNeil, de keyboardman. Het was aanvankelijk niet de bedoeling dat het een instrumental zou worden, Kerr zou er nog lyrics aan gaan verbinden. "I never imagined Theme For Great Cities being an instrumental while Jim would say he always imagined it being an instrumental. But had I known that it was going to be and borne that in mind, I'm sure I would've made it much more interesting, even though I think it's a classic" - Mick.
"One of the best moves I ever made was not to sing on 'Theme For Great Cities'. I remember walking around with that in Glasgow on my new Sony Walkman thinking this is fucking perfect." - Jim
Prachtig nummer. Vorig jaar haalde I Travel het bij mij net niet, dit jaar deze. Maar ik ben blij met deze mooie notering.
0
geplaatst: 11 april 2015, 13:40 uur
Ja, je wordt wel een beetje manisch van dit spelletje 
Maar ik heb goeie hoop dat we dit nu vasthouden!

Maar ik heb goeie hoop dat we dit nu vasthouden!
0
geplaatst: 11 april 2015, 13:42 uur
Mooi nummer, benieuwd of er nog iets vh hoofd album komt, 0-6 gewonnen en de koppositie 

0
geplaatst: 11 april 2015, 13:46 uur
Deze heb ik over het hoofd gezien, al weet ik niet of ie mijn top 10 zou hebben gehaald. Wel een geweldig nummer!
0
zaaf
geplaatst: 11 april 2015, 14:06 uur
Rudi S schreef:
Mooi nummer, benieuwd of er nog iets vh hoofd album komt, 0-6 gewonnen en de koppositie

0
geplaatst: 11 april 2015, 14:07 uur
Ik heb altijd 'some mixed feelings' bij de Simple MInds, soms vind ik het best goed soms minder, maar dit Theme From Great Cities is helemaal niet onaardig.
0
geplaatst: 11 april 2015, 14:09 uur
Kampioenen!

Heb jij nou ook 0 uit 6 (inmiddels 7) uit deze top 10?

0
Cured
geplaatst: 11 april 2015, 14:24 uur
Het zit echt dicht op elkaar, zeg. Toch 4 nummers uit mijn top 10 erin, dus ben al tevreden wat dat betreft.
0
geplaatst: 11 april 2015, 16:28 uur
bikkel2 schreef:
Gaaf nummer idd. Ik had alleen een andere van de Minds.
Gaaf nummer idd. Ik had alleen een andere van de Minds.
Ik ook, van die andere plaat zelfs
0
geplaatst: 11 april 2015, 16:38 uur
Seeing Out the Angel ook prachtig inderdaad!
Volgend jaar wel allemaal op hetzelfde nummer stemmen graag!
Volgend jaar wel allemaal op hetzelfde nummer stemmen graag!
0
zaaf
geplaatst: 11 april 2015, 17:24 uur
3. Prince - Controversy
Punten : 49
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : west, Rudi S
Nummers van album genoemd: 1.
Het is in deze jaren best lastig voor een zwarte artiest om de storm aan zich rap ontwikkelende witte muziek te weerstaan. Prince doet dat, in deze top 10. Met gemiddelde gelijk aan de nr 4, maar een keer meer genoemd, dat scheelt een slok. Een meer dan legitieme podiumplek derhalve.
Prince werd in die jaren als geilneef weggezet door o.a. muziekkrant OOR. In welke mate dat gefundeerd was, heb ik mij steeds afgevraagd. Mijn persoonlijke aandacht lag bij de grote stappen die hij maakte vanaf zijn eerste geluid op de plaat. Controversy is zijn 4e en gevarieerder en genialer dan wat hij daarvoor - ook niet mis! - heeft geproduceerd.
Het nummer Controversy is een reactie van Prince op de heisa - als bij de heren van OOR - die rond zijn persoon was ontstaan. Over zijn sexualiteit, kleur en religie. Hij begreep de commotie niet en vertaalde dit in deze funk-classic.
Maar Prince is ook niet gek. Hij declameert het onzevader in de song en eindigt het met een herhaaldelijke hartewens: "People call me rude / I wish we all were nude / I wish there was no black and white / I wish there were no rules." En men kon weer verder delibereren over het fenomeen.
Als veelvraat zat ik sinds de 70's ook in de funk. Brown, Clinton… Prince sloot daar voor mij prima bij aan. Ook in '81, met deze knetterende stamper.
Punten : 49
Nom. : 7 x
Nr. 1 van : west, Rudi S
Nummers van album genoemd: 1.
Het is in deze jaren best lastig voor een zwarte artiest om de storm aan zich rap ontwikkelende witte muziek te weerstaan. Prince doet dat, in deze top 10. Met gemiddelde gelijk aan de nr 4, maar een keer meer genoemd, dat scheelt een slok. Een meer dan legitieme podiumplek derhalve.
Prince werd in die jaren als geilneef weggezet door o.a. muziekkrant OOR. In welke mate dat gefundeerd was, heb ik mij steeds afgevraagd. Mijn persoonlijke aandacht lag bij de grote stappen die hij maakte vanaf zijn eerste geluid op de plaat. Controversy is zijn 4e en gevarieerder en genialer dan wat hij daarvoor - ook niet mis! - heeft geproduceerd.
Het nummer Controversy is een reactie van Prince op de heisa - als bij de heren van OOR - die rond zijn persoon was ontstaan. Over zijn sexualiteit, kleur en religie. Hij begreep de commotie niet en vertaalde dit in deze funk-classic.
Maar Prince is ook niet gek. Hij declameert het onzevader in de song en eindigt het met een herhaaldelijke hartewens: "People call me rude / I wish we all were nude / I wish there was no black and white / I wish there were no rules." En men kon weer verder delibereren over het fenomeen.
Als veelvraat zat ik sinds de 70's ook in de funk. Brown, Clinton… Prince sloot daar voor mij prima bij aan. Ook in '81, met deze knetterende stamper.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.