Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 12 april 2015, 22:52 uur
Net mijn top 10 ingestuurd, en mijn avatar hoef ik niet te veranderen. Who the fuck is ...?
0
geplaatst: 12 april 2015, 22:54 uur
Belew was ook net klaar met zijn bijbaan bij Talking Heads. Vorig jaar heb ik hem Frame by Frame, Matte Kudasai, Indiscipline en Thela Hun Ginjeet nog met verve zien opvoeren in de Tolhuistuin.
0
geplaatst: 12 april 2015, 23:05 uur
Ja, die invloed van The Heads kwam niet helemaal uit de lucht vallen inderdaad.
0
geplaatst: 13 april 2015, 08:37 uur
Renoir schreef:
Belew was ook net klaar met zijn bijbaan bij Talking Heads. Vorig jaar heb ik hem Frame by Frame, Matte Kudasai, Indiscipline en Thela Hun Ginjeet nog met verve zien opvoeren in de Tolhuistuin.
Ik zag hem vorig jaar hetzelfde doen in de cultuurpodium boerderij in Zoetermeer. Was met zekerheid één van de beste optredens van dat jaar.
0
zaaf
geplaatst: 13 april 2015, 20:47 uur
update
8 lijstjes so far. worden de jaren moeilijker?
56 nummers - meer cohesie dan vorig jaar - tot nu toe.
de huidige nummer 1 kennen ze zelfs op de noordpool. ach eigenlijk (wel in mindere mate) de volledige top 10. tegengas heren!
groet van een mixedup zaaf
8 lijstjes so far. worden de jaren moeilijker?
56 nummers - meer cohesie dan vorig jaar - tot nu toe.
de huidige nummer 1 kennen ze zelfs op de noordpool. ach eigenlijk (wel in mindere mate) de volledige top 10. tegengas heren!
groet van een mixedup zaaf
0
geplaatst: 13 april 2015, 21:29 uur
Nog mijn lijstje van '81. Behoorlijk wat nummers die de lijst haalden, en van Rush en The Police nog andere fijne tracks.
1. Simple Minds - Theme for Great Cities (4)
2. Simple Minds - Seeing out the Angel (16)
3. Rush - YYZ
4. T.C. Matic - Oh La La La (13)
5. The Sound - Winning (1)
6. Duran Duran - Girls on Film (14)
7. King Crimson - Frame by Frame
8. Heaven 17 - (We Don't Need This) Fascist Groove Thang
9. The Human League - Don't You Want Me (8)
10. The Police - Spirits in the Material World
1. Simple Minds - Theme for Great Cities (4)
2. Simple Minds - Seeing out the Angel (16)
3. Rush - YYZ
4. T.C. Matic - Oh La La La (13)
5. The Sound - Winning (1)
6. Duran Duran - Girls on Film (14)
7. King Crimson - Frame by Frame
8. Heaven 17 - (We Don't Need This) Fascist Groove Thang
9. The Human League - Don't You Want Me (8)
10. The Police - Spirits in the Material World
0
geplaatst: 14 april 2015, 08:13 uur
0
geplaatst: 14 april 2015, 17:44 uur
Hoe staat het eigenlijk met remixen? Ik heb hier een remix uit 1982 van een heerlijke hit uit 1977. Daar voel ik nogal wat liefde voor dus die zou ik graag bovenaan willen zetten. Telt die dan mee of houden we het bij het jaartal van het origineel?
0
zaaf
geplaatst: 14 april 2015, 17:49 uur
Dat laatste Teun. Lukas kwam gisteren met een vergelijkbare kwestie. Ik snap het punt, maar we hanteerden altijd: hetzelfde nummer - eerste release. Zelfs One van U2 telt in het originele jaar - al vind je die met Blige nog zo fijn.
0
geplaatst: 14 april 2015, 21:21 uur
Hé, die One lijkt mij toch een ander geval. Dan gaat het om een andere artiest, dus die zou wel moeten kunnen. Ook al is die artiest: U2 & Mary J. Blige (i.p.v. U2). Ik bedoel: covers door anderen mogen wel.
0
zaaf
geplaatst: 15 april 2015, 00:44 uur
ach weet je. ik wil het best allemaal loslaten. er waren vorig jaar best veel Vienna stemmers, die de 16e plek in '80 hadden gemist. dan staat ie er mss twee keer in. vind ik persoonlijk een beetje gek.
niet alles loslaten en een remix van een in 80 scorend nummer in 81 terug laten komen... ik vind t nog steeds een beetje gek.
iets strenger, maar een halve cover (u2) wel twee keer de gelegenheid geven... ik vind t nog steeds gek. dan is tonight met tina turner ook een 'nieuwe' optie enz.
een nummer heeft een kans. en zo niet, dan niet. dat kan ik soms erg betreuren, maar zo is t spel.
als rudi er anders over denkt, ik ga er niet minder enthousiast aan meedoen.
niet alles loslaten en een remix van een in 80 scorend nummer in 81 terug laten komen... ik vind t nog steeds een beetje gek.
iets strenger, maar een halve cover (u2) wel twee keer de gelegenheid geven... ik vind t nog steeds gek. dan is tonight met tina turner ook een 'nieuwe' optie enz.
een nummer heeft een kans. en zo niet, dan niet. dat kan ik soms erg betreuren, maar zo is t spel.
als rudi er anders over denkt, ik ga er niet minder enthousiast aan meedoen.
0
geplaatst: 15 april 2015, 07:44 uur
Voor mij zijn de huidige regels duidelijk genoeg. Toevoegingen van remixes en heropnames, al dan niet met de toevoeging van een andere artiest, leidt alleen maar tot vertroebeling. We hebben het immers over wat we de beste song van het jaar vinden, en wat schieten we ermee op als een song in meerdere jaren de beste song van het jaar wordt?
0
geplaatst: 15 april 2015, 08:52 uur
Renoir schreef:
Voor mij zijn de huidige regels duidelijk genoeg. Toevoegingen van remixes en heropnames, al dan niet met de toevoeging van een andere artiest, leidt alleen maar tot vertroebeling.
Voor mij zijn de huidige regels duidelijk genoeg. Toevoegingen van remixes en heropnames, al dan niet met de toevoeging van een andere artiest, leidt alleen maar tot vertroebeling.
Dat vind ik goed gezegd: een heropname. Inderdaad: die moet je niet toestaan, ook niet met de toevoeging van een andere artiest. Bye bye U2 & Mary J Blige...

Voor alle duidelijkheid zaaf: ik vroeg me alleen dit af hoor. Verder volg ik je helemaal, zeker ook waar het remixes betreft. Dan telt overduidelijk de eerste release van de song.

0
zaaf
geplaatst: 15 april 2015, 09:13 uur
Ik heb geen problemen met een uitwisseling van gedachten hierover.
In sommige gevallen is de nieuwe of uitgebreide versie aanzienlijk bekender - en past 'beter' bij het jaar, of is een duidelijke verbetering (niet bij u2
). Maar het wordt dan arbitrair...
In sommige gevallen is de nieuwe of uitgebreide versie aanzienlijk bekender - en past 'beter' bij het jaar, of is een duidelijke verbetering (niet bij u2
0
geplaatst: 15 april 2015, 09:44 uur
Je moet het ook maar net weten dat iets een cover is. Van One is dat wel bekend, maar van Sloop John B, White Rabbit en Show Me Love (Robin S) bv. weer niet. Remixes uitsluiten is jammer, zo loop je zeker over een jaar of 20 heel wat toffe muziek mis, maar dat zien we tzt. wel weer. Voorlopig lekker zo doorgaan. 

0
Telamon
geplaatst: 15 april 2015, 10:17 uur
Bijna klaar, zaaf
19 nummers in de shortlist, en vanwege de jeugdherinneringen overwegend top 40 werk.
daarna Fink.
19 nummers in de shortlist, en vanwege de jeugdherinneringen overwegend top 40 werk.
daarna Fink.
0
Telamon
geplaatst: 15 april 2015, 10:56 uur
zaaf schreef:
). Maar het wordt dan arbitrair... Wat doen we dan met: Donna Summer - State Of Independence?
0
zaaf
geplaatst: 15 april 2015, 10:59 uur
Dat is m.i. een '82 song. Hoezo? Omdat J&V die in '81 op de plaat zetten?
Covers zijn m.i. anders dan heropnames...
Covers zijn m.i. anders dan heropnames...
0
Telamon
geplaatst: 15 april 2015, 11:11 uur
Vanwege de opmerking van herman over covers begon ik te twijfelen of een cover wel mocht. Maar ik ga dus DS laten staan in mn shortlist 

0
geplaatst: 15 april 2015, 11:26 uur
Nog m'n lijstjes van '80 en '81:
1981
1. Kraftwerk – Computer Love
2. Pylon – Crazy
3. The Gun Club – Sex Beat
4. Kim Carnes – Bette Davis Eyes
5. Scars – Obsessions
6. Prince – Controversy
7. New Order – Doubts Even Here
8. The Human League – Don’t You Want Me
9. Agent Orange – No Such Thing
10. The dB’s – Big Brown Eyes
1980
1. Joy Division - Decades
2. Martha and The Muffins - Echo Beach
3. The Feelies - The Boy with the Perpetual Nervousness
4. The Dicks - Hate the Police
5. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
6. David Bowie - Ashes to Ashes
7. Change - The End
8. The Teardrop Explodes - Treason
9. Mission of Burma - Academy Fight Song
10. The Sound - I Can't Escape Myself
1981
1. Kraftwerk – Computer Love
2. Pylon – Crazy
3. The Gun Club – Sex Beat
4. Kim Carnes – Bette Davis Eyes
5. Scars – Obsessions
6. Prince – Controversy
7. New Order – Doubts Even Here
8. The Human League – Don’t You Want Me
9. Agent Orange – No Such Thing
10. The dB’s – Big Brown Eyes
1980
1. Joy Division - Decades
2. Martha and The Muffins - Echo Beach
3. The Feelies - The Boy with the Perpetual Nervousness
4. The Dicks - Hate the Police
5. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
6. David Bowie - Ashes to Ashes
7. Change - The End
8. The Teardrop Explodes - Treason
9. Mission of Burma - Academy Fight Song
10. The Sound - I Can't Escape Myself
0
zaaf
geplaatst: 15 april 2015, 12:04 uur
update!
18 lijsten binnen. Morgen is de deadline mannen!
De top 10 is uitermate AOR bevolkt. '82 krijgt vele pluimen, laten we de top 10 dan ook worthwhile maken!
groet van een haastige zaaf (teamuitje
)
18 lijsten binnen. Morgen is de deadline mannen!
De top 10 is uitermate AOR bevolkt. '82 krijgt vele pluimen, laten we de top 10 dan ook worthwhile maken!
groet van een haastige zaaf (teamuitje
)
0
Telamon
geplaatst: 15 april 2015, 12:13 uur
AOR? Ojee....
spierballenmuziek is dat toch?
http://i1050.photobucket.com/albums/s407/TheNJSB/rocky-fight.jpg
spierballenmuziek is dat toch?
http://i1050.photobucket.com/albums/s407/TheNJSB/rocky-fight.jpg
0
geplaatst: 15 april 2015, 17:42 uur
Mijn lijstje net opgestuurd; uiteraard met DS, maar waarschijnlijk een andere dan Telamon bedoelt. 

0
Telamon
geplaatst: 15 april 2015, 19:50 uur
chevy93 schreef:
Mijn lijstje net opgestuurd; uiteraard met DS, maar waarschijnlijk een andere dan Telamon bedoelt.
Bij mij viel PI van jouw DS net buiten de top 10. LOG van deze MuMe haatband luister ik ook nog graag.
DS die ik bedoel staat dan weer bij mij erg hoog.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.