MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar

zoeken in:
We krijgen er nog eentje waar het heel goed samengaat. Waarschijnlijk op 1

Ik vraag me af hoe dat gaat voelen voor Cured

Cured
GrafGantz schreef:
(quote)

Ik zie niet in waarom dit niet samen zou kunnen gaan. Alleen echte muziek met echte instrumenten is goed genoeg voor de top 10 bedoel je?
Nee, niet zo achterdochtig; jij zou me onderhand beter moeten kennen met mijn voorliefde voor Substrata; ik 'pest' wel eens wat, net als jjij dat wel regelmatig doet. De vermoedelijk Nr. 1 is ook niet helemaal mijn nummer, maar vind ik wel beter en iig belangrijker.

Overigens wel grappig dat je hier weer eens op in gaat, terwijl je zelf te pas en te onpas Jazz afzeikt . Wie uitdeelt, behoort ook te ontvangen. Overigens is daar hier geen sprake van , maar ieder zijn ding.

Ja, maar jazz is gewoon objectief kut.

Cured
Objectief vaak niet , subjectief voor jou wel.

Ik heb niks tegen dat Filaagio-nummer, lekker dansbaar, prima. Ik zie persoonlijk liever wat anders erin, zo moet je het lezen. iedereen geeft hier zijn mening, dus ik ook.

Cured schreef:
Objectief vaak niet , subjectief voor jou wel.

Ik heb niks tegen dat Filaagio-nummer, lekker dansbaar, prima. Ik zie persoonlijk liever wat anders erin,

Dan heb ik heeeel slecht nieuws voor jou

deric raven schreef:
Mr. Flagio haalde bij de Alternatieve Top 152 de 100e plek.
Het zou zomaar kunnen dat we straks de nummer 100 van een nog eerdere editie van de Alt 152 krijgen

6. Charlie – Spacer Woman
http://i.ytimg.com/vi/sa0-u-KEfg8/hqdefault.jpg
Punten : 35
Nom. : 4
Nr. 1 van : yeahyeahyeah en herman
Forza disco, weer een Italo dance classic , Charlie was een project van producer Maurizio Cavalieri.
Cavalieri deed zijn inspiratie op bij bands als Depeche Mode en Heaven 17 maar hij wilde en meer futuristische sound creëren
Spacer Woman valt op door de drummachine en synthesizers, de zang van een vriendin die door een vocoder zingt maakt het af.

Nondeju, leuke top 10 tot nog toe

Variatie troef dit jaar

Ik noemde m'n nummers 2 t/m 9 nog kansloos toen ik m'n lijstje instuurde

Zelfs al staan The Shorts op 1 t/m 5, dan nog is dit de leukste top 10 in jaren.

GrafGantz schreef:
Ik noemde m'n nummers 2 t/m 9 nog kansloos toen ik m'n lijstje instuurde

Laten dat nu net de liedjes zijn die voorbij komen

Wooooeeehhh!!
(afbeelding)

Ik ben volkomen in de war !

Maar verrassaend is het allemaal wel.

Charlie is een mooie ontdekking.

Ik vind dit trouwens heel ok, maar wederom nog nooit gehoord voorheen
Was dit cult toendertijd ?

Zelf heb ik deze platen rond de millenniumwisseling ontdekt, toen was er een soort revival van dit geluid door artiesten als The Hacker, Felix Da Housecat, Miss Kittin, Fischerspooner, onze eigen I-F en Legowelt e.v.a. en werden ook de oudjes weer op menige fuif gedraaid.

Het heeft wat, absoluut. Ik had er niet op gerekend, maar dat is een ander verhaal.
Je hoort duidelijk weer een nieuwe stroming muziek van toen langskomen en dat is interessant.

Ik ken veel italoplaten op dezelfde manier als yeahyeahyeah, al heb ik dit nummer dan weer later ontdekt via deze mixtape:
The Walrus » Blog Archive » Is Little Boots The Next Queen of Disco? - walrusmusicblog.com

Rudi S schreef:
Variatie troef dit jaar

2 Italonummers achter elkaar lijkt me juist weinig variatie Al is Charlie veel minder "typisch" Italo dan de andere

Maar Charlie is top! Ik heb het zelf niet overwogen maar wel leuk om tegen te komen. Nou hierna nog even Trans-x en we hebben ze allemaal weer gehad

vigil schreef:
(quote)

2 Italonummers achter elkaar lijkt me juist weinig variatie

Ja maar ik ben al op de hoogte gebracht over het vervolg, de volgende die morgenochtend komt gaat weer helemaal de andere kant van het spectrum op, voor iedereen is er wel iets dit jaar.

Ach vigil, wie weet nog een beetje poeitische vismuziek ,doedelzakrock , politiebezoek, een REMspoor, feestpil en hopelijk toch nog
mooie klanken uit de zwaardvistrombones........tot we de blauwe Maandag in ons armen kunnen sluiten.

Ook deze Italo disco hit zegt me totaal niets. Was dit een hype begin jaren '80 of zo? Ben wel vertrouwd met muziek en ken toch een pak grote hits (of ze mij nu liggen of niet) maar dit is totaal vreemd voor mij. Maar blijkbaar toch een publiek voor.

Staat er ein-de-lijk eens wat leuke dance in de top 10 is er ineens geen variatie meer

La Dolce Vita van Ryan Paris op 5, dan maar?

Laten we een beetje chauvenistisch blijven ja !!!

Tijd voor The Shorts !!!!

vigil schreef:
(quote)

Maar Charlie is top! Ik heb het zelf niet overwogen maar wel leuk om tegen te komen. Nou hierna nog even Trans-x en we hebben ze allemaal weer gehad

Verdraaid: Living On Video, die vind ik dan weer echt goed, maar ben ik vergeten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:21 uur

geplaatst: vandaag om 04:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.