Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 2 mei 2015, 20:23 uur
herman schreef:
Purple Rain is verschrikkelijk (sorry West), When Doves Cry tof en Erotic City zijn beste uit dit jaar.
Purple Rain is verschrikkelijk (sorry West), When Doves Cry tof en Erotic City zijn beste uit dit jaar.
In die volgorde staan ze in mijn top 10: Erotic City dus op 1.
Volgens mij moet je Purple Rain toen echt 'meegemaakt / ondergaan' hebben, als finale in de bioscoop of als livesong. En ik blijf erbij: jongens toch: wat een gitaarsolo!
Of had ik dat al gezegd? 
0
geplaatst: 2 mei 2015, 20:26 uur
johan de witt schreef:
TUF of HSIN op 1 dus.
TUF of HSIN op 1 dus.
tuf of hsin? Gaat dit over de beurs voor parketleggers in Hannover?

0
geplaatst: 2 mei 2015, 20:26 uur
Simon77 schreef:
Wat een fantastische uitvoering idd van Live Aid!
Wat een fantastische uitvoering idd van Live Aid!
Ja....blijft indrukwekkend. Wat een ongelofelijke vibe hing daar in de lucht tijdens dit nummer.
Dat kan muziek dus teweeg brengen.
Ik denk ook niet dat U2 dit echt gepland had..... ze gingen met de flow.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 20:30 uur
Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik vind dat Bad dus helemaal niks. En The Unforgettable Fire ook niet echt bijzonder... heeft een abonnement op de 32ste plek in de MuMe-ladderfinale.
Maar HSIN zal toch wel ruimschoots op 1 staan neem ik aan.
Maar HSIN zal toch wel ruimschoots op 1 staan neem ik aan.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 20:36 uur
Hij heeft de laatste pak hem beet 10 jaar flink wat stront over zich heen gekregen, maar stiekem blijft ie toch m'n favoriete volksmenner

0
geplaatst: 2 mei 2015, 20:37 uur
herman schreef:
Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik vind dat Bad dus helemaal niks. En The Unforgettable Fire ook niet echt bijzonder... heeft een abonnement op de 32ste plek in de MuMe-ladderfinale.

0
geplaatst: 2 mei 2015, 20:40 uur
herman schreef:
Jeetje Herman, jij ook altijd met je smaak!

0
geplaatst: 2 mei 2015, 20:41 uur
Ik denk inderdaad dat Herman de enige is die Bad en The Unforgettable Fire niks vind.
Uit mijn Top 10 zijn alleen When Doves Cry en The Killing Moon geweest, maar ik verwacht The Unforgettable Fire en How Soon Is Now? nog.
Uit mijn Top 10 zijn alleen When Doves Cry en The Killing Moon geweest, maar ik verwacht The Unforgettable Fire en How Soon Is Now? nog.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 20:44 uur
Nou, er zullen heel wat meer mensen zijn die daar niet veel mee kunnen.
Had vroeger War en The Unforgettable Fire op een bandje, maar heb er nooit veel aan gevonden.
Had vroeger War en The Unforgettable Fire op een bandje, maar heb er nooit veel aan gevonden.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 20:52 uur
Of misschien is het gewoon echt zijn ding niet, kan ook toch? Ik bedoel, ik snap ook niet hoe je dat geen mooie nummers kan vinden, maar ik snap wél dat het kan
En er zijn genoeg mensen jongeren dan herman die U2 een prachtige band vinden (zoals ikzelf bijvoorbeeld) en zonder twijfel ook genoeg mensen die ouder zijn en die het ook niet voelen.
En er zijn genoeg mensen jongeren dan herman die U2 een prachtige band vinden (zoals ikzelf bijvoorbeeld) en zonder twijfel ook genoeg mensen die ouder zijn en die het ook niet voelen.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 21:00 uur
The Unforgettable Fire en Bad zijn voor mij de eerste nummers die een volwassen geworden U2 laten horen.
Het kind dat op de hoes van Boy en War staat is definitief naar de achtergrond verdwenen.
Het kind dat op de hoes van Boy en War staat is definitief naar de achtergrond verdwenen.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 21:03 uur
Herman is inderdaad wat jonger, maar is zover ik zijn berichtgeving af en toe langs zie komen , ook best geinteresseert in de oudere muziek.
Zal een smaakgeval zijn. Ik vind U2 na Zooropa ook niet veel meer aan.
Zal een smaakgeval zijn. Ik vind U2 na Zooropa ook niet veel meer aan.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 21:13 uur
Zooropa vond ik ook al minder.
Vervolgens had elk album wel zijn momenten, maar niet meer een volwaardig goed geheel.
Vervolgens had elk album wel zijn momenten, maar niet meer een volwaardig goed geheel.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 21:17 uur
herman is van de jaren 90 U2.
Ik vind overigens zo'n album als "All That You Can't Leave Behind " prima hoor.
Overigens U2 stond in 1983 met 2 nummers in de top 10, zeg maar de Prince van 1984
Ik vind overigens zo'n album als "All That You Can't Leave Behind " prima hoor.
Overigens U2 stond in 1983 met 2 nummers in de top 10, zeg maar de Prince van 1984

0
Cured
geplaatst: 2 mei 2015, 21:18 uur
Herman is inderdaad meer 90's U2, zeker ook Pop i.t.t. de meerderheid van de U2 achterban, maar dat komt door zijn voorkeur (subjectief) voor Dance/Electronic, terwijl objectief bekeken dat het slechtste reguliere U2 album is van de vorige eeuw
. Herman is nu eenmaal geen rocker en als ie dat wel is, is het meer alternative, uitzonderingen daargelaten (ik noem bijv. een Beggars Banquet of In The Court of The Crimson King; n.b. 'prog rock').
Het album TUF is overigens al een stap in de andere richting met Eno en Lanois achter de knoppen, U2 part II (incl. TJT) en de 90's is meer U2 part III.
. Herman is nu eenmaal geen rocker en als ie dat wel is, is het meer alternative, uitzonderingen daargelaten (ik noem bijv. een Beggars Banquet of In The Court of The Crimson King; n.b. 'prog rock'). Het album TUF is overigens al een stap in de andere richting met Eno en Lanois achter de knoppen, U2 part II (incl. TJT) en de 90's is meer U2 part III.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 21:18 uur
Bij mij begon het met TUFGF, echt grijsgedraaid.
Ben het volkomen met je eens dat hier de volwassenheid intrad.
Nieuwere sound, andere vormen en produktioneel breder.
Na Zooropa begint U2 wat in te kakken, maar het is ook lastig om die ijzersterke periode te overtreffen.
Ben het volkomen met je eens dat hier de volwassenheid intrad.
Nieuwere sound, andere vormen en produktioneel breder.
Na Zooropa begint U2 wat in te kakken, maar het is ook lastig om die ijzersterke periode te overtreffen.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 21:27 uur
Ik heb in 1984 trouwens wel een dance klassieker op mijn 2e plek staan.
Verder vind ik het moeilijk om te beschrijven wat U2 bij mij vanaf de single New Year's Day tot aan One bij mij los maakte.
Ik kan mij nog de release van elk album en single uit deze periode herinneren.
Had alleen moeite met Desire (vind ik nog steeds niet goed) en The Fly (waarbij pas jaren later het kwartje viel).
Nog steeds vind ik het ongelovelijk dat een band mij zo'n lange tijd kon boeien.
Verder vind ik het moeilijk om te beschrijven wat U2 bij mij vanaf de single New Year's Day tot aan One bij mij los maakte.
Ik kan mij nog de release van elk album en single uit deze periode herinneren.
Had alleen moeite met Desire (vind ik nog steeds niet goed) en The Fly (waarbij pas jaren later het kwartje viel).
Nog steeds vind ik het ongelovelijk dat een band mij zo'n lange tijd kon boeien.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 21:32 uur
U2 vind en vond ik ook nooit zoveel aan, maar TUF is wel hun beste album, met het titelnummer, Bad en Elvis Presley & America als uitschieters.
Jammer dat Lloyd Cole & the Commotions en Pink Frost het niet gehaald hebben, die had ik toch wel in de top 10 verwacht.
Jammer dat Lloyd Cole & the Commotions en Pink Frost het niet gehaald hebben, die had ik toch wel in de top 10 verwacht.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 21:33 uur
Lloyd Cole & the Commotions zal denk ik rond de 12e, 13e plek uitkomen.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 21:43 uur
deric raven schreef:
Rattlesnakes of Perfect Skin ? vind Perfect Skin net iets leuker, maar Rattlesnakes was het hitje hier. Ik vind het geen top 10 materiaal.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 21:48 uur
Cured schreef:
Herman is inderdaad meer 90's U2, zeker ook Pop i.t.t. de meerderheid van de U2 achterban, maar dat komt door zijn voorkeur (subjectief) voor Dance/Electronic, terwijl objectief bekeken dat het slechtste reguliere U2 album is van de vorige eeuw
. Herman is nu eenmaal geen rocker en als ie dat wel is, is het meer alternative, uitzonderingen daargelaten (ik noem bijv. een Beggars Banquet of In The Court of The Crimson King; n.b. 'prog rock').
. Herman is nu eenmaal geen rocker en als ie dat wel is, is het meer alternative, uitzonderingen daargelaten (ik noem bijv. een Beggars Banquet of In The Court of The Crimson King; n.b. 'prog rock'). Vind het altijd lastig mijn smaak te omschrijven, maar dit klopt heel aardig. Zeker wat U2 betreft. Achtung Baby, Zooropa en Pop zijn de enige albums van ze die ik met plezier opzet. Met name Pop is toch wel erg onderschat.
Als tiener was ik trouwens wel iets meer geïnteresseerd in progrock, toen heb ik veel platen van Yes, King Crimson, Pink Floyd, etc. gekocht. De eerste van King Crimson vind ik nog steeds erg mooi en draai ik hem niet veel meer.
Pink Frost had ik ook in de top 10 verwacht, zelf had ik hem op 9.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 21:50 uur
Zeker top 20 deric , zou me verbazen als dat niet zo is.
Ik hoor trouwens weinig Frankie Goes To Hollywood hier. Ik heb er eentje instaan.
Toch wel een opvallend bandje in 1984.
Lijkt een tikje vergeten heb ik het idee.
Ik hoor trouwens weinig Frankie Goes To Hollywood hier. Ik heb er eentje instaan.
Toch wel een opvallend bandje in 1984.
Lijkt een tikje vergeten heb ik het idee.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 21:57 uur
Pink Frost van The Chills kende ik niet.
Net geluisterd, en absoluut een goed nummer.
Frankie Goes To Hollywood is hoe dan ook een band die al snel na hun succesvolle jaren werd vergeten door velen.
Relax en Two Tribes zijn klassiekers, maar haalden ook bij mij niet de Top 10.
Net geluisterd, en absoluut een goed nummer.
Frankie Goes To Hollywood is hoe dan ook een band die al snel na hun succesvolle jaren werd vergeten door velen.
Relax en Two Tribes zijn klassiekers, maar haalden ook bij mij niet de Top 10.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 21:59 uur
Ik ben benieuwd of Our Darkness van Anne Clark de Top 20 heeft gehaald, al ben ik bang van niet.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 22:07 uur
Bad, hmm, heb ik ook weinig mee. TUF vind ik wel een sterk nummer, maar lang geen toplijstmateriaal. Hou zelf ook wel wat meer van Achtung Baby etc. Maar goed, het zal er wel op neerkomen dat alleen mijn nummer 10 (Killing Moon) de lijst haalt. Heb o.a. 2x Hüsker Dü, 2x Skinny Puppy en net het nummer van Prince dat het níet gehaald heeft, kansloos verhaal dus 
Anne Clark vergeten helaas, al zou het krap worden voor de top 10.

Anne Clark vergeten helaas, al zou het krap worden voor de top 10.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.