Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 2 mei 2015, 14:56 uur
4 . Prince - When Doves Cry
http://images.electricmohawk.com/wp-content/uploads/2011/12/Prince-When-Doves-Cry.jpg
Punten : 60
Nom. : 8
Nr. 1 van : laxus11 en thelion
Prachtig nummer dat Prince als laatste toevoegde aan Purple Rain (album).
Prince bespeelt alle instrumenten, iets wat hij al vaker heeft gedaan.
Prince haalde na enige aarzeling de baspartij er uit, iets wat erg ongebruikelijk is in een Prince lied.
Na een opening door gitaar en een drummachine, vallen de vocalen in.
Prince was vocaal al meer dan fantastisch maar hier overtreft hij al zijn vorige nummers, prachtig die over elkaar buitelende zangpartijen.
Dit is een van die liedjes die voor mij nooit gedateerd zullen klinken, het is mijn nummer 2 , maar had ook best 1 kunnen staan.
PRINCE- When doves cry - mojvideo.com
http://images.electricmohawk.com/wp-content/uploads/2011/12/Prince-When-Doves-Cry.jpg
Punten : 60
Nom. : 8
Nr. 1 van : laxus11 en thelion
Prachtig nummer dat Prince als laatste toevoegde aan Purple Rain (album).
Prince bespeelt alle instrumenten, iets wat hij al vaker heeft gedaan.
Prince haalde na enige aarzeling de baspartij er uit, iets wat erg ongebruikelijk is in een Prince lied.
Na een opening door gitaar en een drummachine, vallen de vocalen in.
Prince was vocaal al meer dan fantastisch maar hier overtreft hij al zijn vorige nummers, prachtig die over elkaar buitelende zangpartijen.
Dit is een van die liedjes die voor mij nooit gedateerd zullen klinken, het is mijn nummer 2 , maar had ook best 1 kunnen staan.
PRINCE- When doves cry - mojvideo.com
0
geplaatst: 2 mei 2015, 14:57 uur
HugovdBos schreef:
Eerste nummer uit mijn top 10 in de vorm van Such A Shame van Talk Talk voorbij gekomen. Ik heb nog stille hoop op Camel, Iron Maiden en King Crimson.
Eerste nummer uit mijn top 10 in de vorm van Such A Shame van Talk Talk voorbij gekomen. Ik heb nog stille hoop op Camel, Iron Maiden en King Crimson.
Zou best kunnen, er komen nog 3 nummers

0
geplaatst: 2 mei 2015, 14:58 uur
Ja, allemaal prima nummers tot nu toe, maar volgens mij nog geen uit mijn lijst. Heb wel Talk Talk, maar dan Tomorrow Started.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 15:00 uur
Krijgen we wellicht tweemaal U2 in de top-3? Of toch Lloyd Cole? Zie ik nog iets over het hoofd (naast U2 en The Smiths)?
EDIT: Ik zet mijn geld op DM. Ik hoop op The Waterboys.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 15:00 uur
Beter nummer dan purple rain, al is daar ook niets mis mee. Ik weet nooit goed wat ik met de man aan moet. Geen slechte muziek, heb Prince ook al eens live gezien, maar ben ook weer geen grote fan van hem.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 15:49 uur
Teunnis schreef:
Krijgen we wellicht tweemaal U2 in de top-3? Of toch Lloyd Cole? Zie ik nog iets over het hoofd (naast U2 en The Smiths)?
Misschien Simple Minds (Waterfront) of Alphaville (Forever Young). Hoewel ik denk dat laatstgenoemde niet heel veel grote fans heeft. Wishful thinking, want hier staat die op 2. Krijgen we wellicht tweemaal U2 in de top-3? Of toch Lloyd Cole? Zie ik nog iets over het hoofd (naast U2 en The Smiths)?

Mijn geld gaat wel op 2x U2 en How Soon is Now
0
geplaatst: 2 mei 2015, 16:01 uur
Smiths zal nog wel komen vrees ik en ik hoop dat The Boss niet al te verdeeld is qua nummers.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 16:07 uur
Rudi S schreef:
...
Prince was vocaal al meer dan fantastisch maar hier overtreft hij al zijn vorige nummers, prachtig die over elkaar buitelen zangpartijen.
...
Prince was vocaal al meer dan fantastisch maar hier overtreft hij al zijn vorige nummers, prachtig die over elkaar buitelen zangpartijen.
Zo is het!

en
Zo is het! (ook bij mij)

0
geplaatst: 2 mei 2015, 17:15 uur
Tussen mij en Prince was het niks en zal het ook nooit worden. Vreselijk.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 17:25 uur
Purple Rain is verschrikkelijk (sorry West), When Doves Cry tof en Erotic City zijn beste uit dit jaar.
Maar al met al nog steeds niets uit mijn top 20.
Maar al met al nog steeds niets uit mijn top 20.

0
geplaatst: 2 mei 2015, 19:03 uur
0
geplaatst: 2 mei 2015, 19:28 uur
3 . U2 - Bad
http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2011/033/8/4/u2__bad_by_wedopix-d38ohv1.jpg
Punten : 75
Nom. : 9
Nr. 1 van : nelis, bikkel2, Simon77,Rudi S
75 punten, 15 punten meer dan de nummer 4.
Bad heeft steeds probleemloos hoog in de top 10 gestaan.
Bad gaat volgens de band over heroïne verslaving, wat niet direct uit de teksten is te halen.
Na de prachtige opening van The Edge heeft U2 al een winner, de soulvolle vocalen van Bono starten een van de mooiste U2 liedjes.
Enige pathos kan de jongens niet ontzegt worden, maar zij brengen het zo mooi:
To let it go
And so to fade away
To let it go
And so fade away
I'm wide awake
I'm wide awake
Wide awake
I'm not sleeping
Oh, no, no, no
Ik heb bij dit nummer altijd de magnifieke uitvoering van Live aid in mijn hoofd
Natuurlijk krijgen wij hier gewoon de studio uitvoering, maar er komt een toetje.
http://th02.deviantart.net/fs70/PRE/i/2011/033/8/4/u2__bad_by_wedopix-d38ohv1.jpg
Punten : 75
Nom. : 9
Nr. 1 van : nelis, bikkel2, Simon77,Rudi S
75 punten, 15 punten meer dan de nummer 4.
Bad heeft steeds probleemloos hoog in de top 10 gestaan.
Bad gaat volgens de band over heroïne verslaving, wat niet direct uit de teksten is te halen.
Na de prachtige opening van The Edge heeft U2 al een winner, de soulvolle vocalen van Bono starten een van de mooiste U2 liedjes.
Enige pathos kan de jongens niet ontzegt worden, maar zij brengen het zo mooi:
To let it go
And so to fade away
To let it go
And so fade away
I'm wide awake
I'm wide awake
Wide awake
I'm not sleeping
Oh, no, no, no
Ik heb bij dit nummer altijd de magnifieke uitvoering van Live aid in mijn hoofd
Natuurlijk krijgen wij hier gewoon de studio uitvoering, maar er komt een toetje.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 19:35 uur
Een mooie derde positie. En wat een song !
De live Aid versie was voor mij het hoogtepunt van die legendarische dag.
Queen stal de show en dat heb ik aanschouwd met een big smile.
Maar het kippevel was echt bij Bad.
Zeker een reden om deze op nr. 1 te zetten.
De live Aid versie was voor mij het hoogtepunt van die legendarische dag.
Queen stal de show en dat heb ik aanschouwd met een big smile.
Maar het kippevel was echt bij Bad.
Zeker een reden om deze op nr. 1 te zetten.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 19:37 uur
0
geplaatst: 2 mei 2015, 19:49 uur
Prachtig filmpje van Live Aid zeg, had het nog nooit gezien. Je kan zeggen wat je wil van Bono, maar een entertainer is hij zeker. Ik ben benieuwd of het titelnummer nog langskomt, die had ik in mijn lijst, maar 'Bad' is zeker even goed.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 mei 2015, 19:55 uur
deric raven schreef:
U2 op 2 en 3?
U2 op 2 en 3?
Ik hoop het heb zelden 2 nummers van 1 band in de 10 in dit topic. Dit is een uitzondering.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 20:01 uur
Ik hoop dan geen Pride ( in the name of love.)
Mooie boodschap hoor, maar er staan sterkere stukken op TUFGF m.i .
Mooie boodschap hoor, maar er staan sterkere stukken op TUFGF m.i .
0
geplaatst: 2 mei 2015, 20:19 uur
Zou heel goed kunnen. Ik hoop echter op wat anders. Ik vind het persoonlijk leuker als er 10 verschillende acts de lijst bestieren.
Ik heb zelf een keertje gezondigd dacht ik.
Bowie dacht ik 2x genoemd in "77".
Maar ja..... die bracht wel 2 waanzinnige albums uit dat jaar.
Is dan ook wel weer te verklaren.
Ik heb zelf een keertje gezondigd dacht ik.
Bowie dacht ik 2x genoemd in "77".
Maar ja..... die bracht wel 2 waanzinnige albums uit dat jaar.
Is dan ook wel weer te verklaren.

0
geplaatst: 2 mei 2015, 20:21 uur
Hé, ik had eerst Bad in mijn top 10, maar koos uiteindelijk toch voor The Unforgettable Fire & Pride. Maar ja: prachtige nummer 3 dus. Echt een hele fraaie top 10 dit jaar! 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.