Muziek / Muziekgames / Song Top 10 per jaar
zoeken in:
0
geplaatst: 2 mei 2015, 22:09 uur
Ik heb een andere van Frankie.
Ja, was ook snel weer over met dat bandje.
Liverpool kon mij al niet meer bekoren en Holly Johnston solo was helemaal huilen met de pet op.
Anne Clark ...... de naam ken ik, maar ben niet bekend met haar muziek.
Ja, was ook snel weer over met dat bandje.
Liverpool kon mij al niet meer bekoren en Holly Johnston solo was helemaal huilen met de pet op.
Anne Clark ...... de naam ken ik, maar ben niet bekend met haar muziek.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 22:12 uur
Wat een leuk forum is dit toch: ik ben even weg en lees vervolgens een halve pagina vol geschreven over de smaak van herman, zonder dat hij zelf mee schrijft. Gelukkig was de U2 analyse in orde....
Je wordt in ieder geval serieus genomen Herman! 
Je wordt in ieder geval serieus genomen Herman! 
0
geplaatst: 2 mei 2015, 22:17 uur
Ja 
Anne Clark had ik op 15 en vorig jaar of het jaar daarvoor zelfs in mijn top 5.
Frankie Goes To Hollywood had ik er niet in, maar Relax en Two Tribes zijn wel geweldige nummers.

Anne Clark had ik op 15 en vorig jaar of het jaar daarvoor zelfs in mijn top 5.
Frankie Goes To Hollywood had ik er niet in, maar Relax en Two Tribes zijn wel geweldige nummers.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 22:19 uur
herman schreef:
Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik vind dat Bad dus helemaal niks. En The Unforgettable Fire ook niet echt bijzonder... heeft een abonnement op de 32ste plek in de MuMe-ladderfinale.
Ik zal wel weer de enige zijn, maar ik vind dat Bad dus helemaal niks. En The Unforgettable Fire ook niet echt bijzonder... heeft een abonnement op de 32ste plek in de MuMe-ladderfinale.
Zelfs ik heb beide nummers in mijn top-30 (wel in de onderste regionen).
0
geplaatst: 2 mei 2015, 22:20 uur
deric raven schreef:
Ik ben benieuwd of Our Darkness van Anne Clark de Top 20 heeft gehaald, al ben ik bang van niet.
Ik ben benieuwd of Our Darkness van Anne Clark de Top 20 heeft gehaald, al ben ik bang van niet.
Het zal niet aan mij hebben gelegen.
Wat ik me dan weer afvraag is of ik straks de enige zal blijken met Fox the Fox en Fad Gadget.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 22:24 uur
herman schreef:
Two Tribes heb ik op 7 staan, het liefst in één van de twee 12" mixes: Annihilation of Carnage.
wellluh.... Relax stond vorig jaar in mijn top 10. Natuurlijk stelletje cultuurbarbaren!

0
geplaatst: 2 mei 2015, 22:26 uur
Dit is een hartstikke leuk forum en wat een fijne manier van kritiek leveren op elkaars smaak. Veel humor, scherp, met vleugjes cynisme en op een leuke manier plagerig.
Maaruuh helaas , herman moet weg.....
Nee, herman heeft trouwens al weer gereageerd.
Hij heeft een aparte smaak en ik wou dat ik zijn muziekkennis had. Hulde daarvoor.
Ik vermoed dat er in de jaren 90 wat meer voor hem in de top 10 zal belanden.
Maaruuh helaas , herman moet weg.....

Nee, herman heeft trouwens al weer gereageerd.
Hij heeft een aparte smaak en ik wou dat ik zijn muziekkennis had. Hulde daarvoor.
Ik vermoed dat er in de jaren 90 wat meer voor hem in de top 10 zal belanden.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 22:32 uur
Ja, ik vind het ook wel gezellig verder... komt ook door de goede manier van leiden door Cured, Zaaf en Rudi S de afgelopen jaren.
En dank voor het compliment.
En inmiddels komt er toch nog wat van mijn top 10 langs, na The Chills ook Fox The Fox.
Fad Gadget had ik niet op mijn vizier.
En dank voor het compliment.En inmiddels komt er toch nog wat van mijn top 10 langs, na The Chills ook Fox The Fox.

Fad Gadget had ik niet op mijn vizier.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 22:38 uur
zaaf is voor het laatst gesignaleerd in een ondergrondse muziekbibliotheek ergens in het noorden.
Hij is vastbesloten zijn slag te slaan voor het jaar 1985.
Volgens een zeldzame reporter die werd toegelaten zei zaaf, dat hij ze wel eens een poepie zou laten ruiken. Tja.
0
geplaatst: 2 mei 2015, 23:32 uur
Ben ook geen liefhebber van The Unforgettable Fire. Geef mij dan maar The Joshua Tree. Bad (en misschien ook nog Pride) is niet slecht, maar zal niet snel in mijn top 10 verschijnen.
0
zaaf
geplaatst: 2 mei 2015, 23:40 uur
Mannen, wat zijn we op de speculatieve toer! Ben wat minder aanwezig, idd. Heb wat dingen die mn aandacht vragen. Nothing to worry about.
Vanavond is dat een dame, dus dat zit wel snor.
Morgen sporten, maar ik zal mn aandacht proberen eerlijk te verdelen
On topic: ik heb een ambivalente relatie met de 80's. Veel zoetsappigheid die ik toch ergens nog steeds wel lekker vind, veel pathos, waar ik meestal niet zoveel van moet hebben, en toch wel veel fijne muziek.
U2 kent die pathos ook. Jammer. Prince vind ik daarentegen wel vaak erg goed. Bruce na de 70's weer niet. Maar ja, dit zijn de groten der aarde. Mijn interesse ligt meer bij de lagen eronder.
Toch grotendeels een toffe top. En jazeker, hoe we dit hier doen met elkaar, dat moet ik zometeen nog maar voor elkaar zien te krijgen
Vanavond is dat een dame, dus dat zit wel snor.
Morgen sporten, maar ik zal mn aandacht proberen eerlijk te verdelen

On topic: ik heb een ambivalente relatie met de 80's. Veel zoetsappigheid die ik toch ergens nog steeds wel lekker vind, veel pathos, waar ik meestal niet zoveel van moet hebben, en toch wel veel fijne muziek.
U2 kent die pathos ook. Jammer. Prince vind ik daarentegen wel vaak erg goed. Bruce na de 70's weer niet. Maar ja, dit zijn de groten der aarde. Mijn interesse ligt meer bij de lagen eronder.
Toch grotendeels een toffe top. En jazeker, hoe we dit hier doen met elkaar, dat moet ik zometeen nog maar voor elkaar zien te krijgen

0
geplaatst: 2 mei 2015, 23:44 uur
Fijn dat je ons ook nog ff aandacht geeft cassanova ! 
Veel plezier.

Veel plezier.
0
geplaatst: 3 mei 2015, 00:02 uur
Haha, succes Zaaf. 
Zat in een van mijn favoriete films, dus die kans is wel aanwezig. Wel deze One dan.
Maar voor de 90s wordt het wel erg lastig te voorspellen, ken heel veel uit die tijd. De 70s was wat dat betreft een stuk makkelijker.

Zat in een van mijn favoriete films, dus die kans is wel aanwezig. Wel deze One dan.
Maar voor de 90s wordt het wel erg lastig te voorspellen, ken heel veel uit die tijd. De 70s was wat dat betreft een stuk makkelijker.
0
geplaatst: 3 mei 2015, 08:13 uur
En ik maar denken dat ik bij Metallica uitkom nadat ik die link aanklikte.
0
geplaatst: 3 mei 2015, 08:15 uur
2 . U2 - The Unforgettable Fire
http://diskoduck.cz/shop/images/U2-The-Unforgettable-15235.jpg
Punten : 82
Nom. : 12
Nr. 1 van : Cured , Arno
En weer U2 met 2 nummers in de top 10, die band heeft dit jaar wel heel veel punten gehaald.
TUF ging als een speer en stond na een lijstje of 15 fier aan kop, daarna ging de nummer 1 er als een sneltrein overheen.
Natuurlijk had TUF ook behoorlijke concurrentie van de andere nummers van dat album.
Toen midden jaren 70 een 77 jarrige overlevende van de bombardementen op Hiroshima met een een tekening over die verschrikkelijke dag op de proppen kwam, kon hij nog niet weten dat dit U2 zo’n 10 jaar later zouden inspireren tot dit lied.
Sterk is hier ook weer de bijdrage van het duo Lanois die voor een mooie atmosfeer zorgen.
Na een ambient opening vallen de drums in en ontspint zich een fraai lied wat een blauwdruk is voor de sfeer van het gehele album.
Halverwege komen de strijkers binnen en Bono laat in ieder geval 12 van ons smelten.
http://diskoduck.cz/shop/images/U2-The-Unforgettable-15235.jpg
Punten : 82
Nom. : 12
Nr. 1 van : Cured , Arno
En weer U2 met 2 nummers in de top 10, die band heeft dit jaar wel heel veel punten gehaald.
TUF ging als een speer en stond na een lijstje of 15 fier aan kop, daarna ging de nummer 1 er als een sneltrein overheen.
Natuurlijk had TUF ook behoorlijke concurrentie van de andere nummers van dat album.
Toen midden jaren 70 een 77 jarrige overlevende van de bombardementen op Hiroshima met een een tekening over die verschrikkelijke dag op de proppen kwam, kon hij nog niet weten dat dit U2 zo’n 10 jaar later zouden inspireren tot dit lied.
Sterk is hier ook weer de bijdrage van het duo Lanois die voor een mooie atmosfeer zorgen.
Na een ambient opening vallen de drums in en ontspint zich een fraai lied wat een blauwdruk is voor de sfeer van het gehele album.
Halverwege komen de strijkers binnen en Bono laat in ieder geval 12 van ons smelten.
0
geplaatst: 3 mei 2015, 08:16 uur
Hier is door het boek met Japanse tekeningen te bladeren
Unforgettable Fire: Drawings by Atomic Bomb Survivors, 1977 : Original atomic bombing survivors drawings, edited by the Japan Broadcasting Co, published in the U.S. by Pantheon Books, a division of Random House, Inc. : Free Download & Streaming : Internet Archive
Unforgettable Fire: Drawings by Atomic Bomb Survivors, 1977 : Original atomic bombing survivors drawings, edited by the Japan Broadcasting Co, published in the U.S. by Pantheon Books, a division of Random House, Inc. : Free Download & Streaming : Internet Archive
0
geplaatst: 3 mei 2015, 09:23 uur
1 . The Smiths - How Soon Is Now?
http://i269.photobucket.com/albums/jj46/The-Smiths-music/HowSoonIsNow_12_RoughTrade_RTD-020-.jpg
Punten : 131
Nom. : 15
Nr. 1 van : Edgar18 , deric raven , Teunnis , herman , sheep67 , chevy93 , Gretz ArthurDZ
Over DE song van het jaar is natuurlijk weinig discussie, de meeste nominaties , de meeste 10en , met afstand de meeste punten.
How soon is now is eigenlijk altijd een grote publiekslieveling geweest
, echter de single scoorde o.a door chaotisch release beleid matig.
Marr kwam natuurlijk met de openingsriff , hij wilde een intro maken dat net zo memorabel als Layla van Clapton was.
De producer (John Porter) kwam met wat ideeën en er ontstond uit een nachtelijke jamsessie met Rouke (bas) en Joyce (drum) ontstond een meesterwerk uit de indie muziek.
Na die mooie gitaar overdubs, waaronder een slide gitaar kon het lied naar de natuurlijk niet aanwezige Morrissey gebracht worden.
Morrissey had de volgende ochtend de tekst paraat en zong in 2 opnames dit leid in, de rest is geschiedenis zeggen wij dan.
Oh ja, Johnny Marr had deze niet in zijn top 10 staan.
I am the son
and the heir
of a shyness that is criminally vulgar
I am the son and heir
of nothing in particular
You shut your mouth
how can you say
I go about things the wrong way
I am human and I need to be loved
just like everybody else does
http://i269.photobucket.com/albums/jj46/The-Smiths-music/HowSoonIsNow_12_RoughTrade_RTD-020-.jpg
Punten : 131
Nom. : 15
Nr. 1 van : Edgar18 , deric raven , Teunnis , herman , sheep67 , chevy93 , Gretz ArthurDZ
Over DE song van het jaar is natuurlijk weinig discussie, de meeste nominaties , de meeste 10en , met afstand de meeste punten.
How soon is now is eigenlijk altijd een grote publiekslieveling geweest
, echter de single scoorde o.a door chaotisch release beleid matig.
Marr kwam natuurlijk met de openingsriff , hij wilde een intro maken dat net zo memorabel als Layla van Clapton was.
De producer (John Porter) kwam met wat ideeën en er ontstond uit een nachtelijke jamsessie met Rouke (bas) en Joyce (drum) ontstond een meesterwerk uit de indie muziek.
Na die mooie gitaar overdubs, waaronder een slide gitaar kon het lied naar de natuurlijk niet aanwezige Morrissey gebracht worden.
Morrissey had de volgende ochtend de tekst paraat en zong in 2 opnames dit leid in, de rest is geschiedenis zeggen wij dan.
Oh ja, Johnny Marr had deze niet in zijn top 10 staan.
I am the son
and the heir
of a shyness that is criminally vulgar
I am the son and heir
of nothing in particular
You shut your mouth
how can you say
I go about things the wrong way
I am human and I need to be loved
just like everybody else does
0
geplaatst: 3 mei 2015, 09:25 uur
0
Cured
geplaatst: 3 mei 2015, 09:47 uur
Als ik HSIN niet vergeten had, was dat mijn nummer 1, maar hoe dan ook: qua aanbod kan ik me voor het grootste gedeelte prima vinden in deze Top 10 over 1984 : mijn lijstje....
1. U2 - The Unforgettable Fire
2. Talk Talk - Such A Shame
3. Blue Nile - Tinseltown In The Rain
4. Alphaville - Big In Japan
5. Simple Minds - Upon The Catwalk
6. U2 - Pride
7. Talk Talk - Tomorrow Started
8. Simple Minds - Waterfront
9. Echo & The Bunnymen - Silver
10. Prince - Purple Rain (vanwege de eindsolo, anders When Doves Cry dat ik als song beter vind)
1. U2 - The Unforgettable Fire
2. Talk Talk - Such A Shame
3. Blue Nile - Tinseltown In The Rain
4. Alphaville - Big In Japan
5. Simple Minds - Upon The Catwalk
6. U2 - Pride
7. Talk Talk - Tomorrow Started
8. Simple Minds - Waterfront
9. Echo & The Bunnymen - Silver
10. Prince - Purple Rain (vanwege de eindsolo, anders When Doves Cry dat ik als song beter vind)
0
geplaatst: 3 mei 2015, 09:51 uur
1984
1. The Smiths – How Soon Is Now?
2. Anne Clark – Our Darkness
3. Public Image Ltd. - The Order of Death
4. Depeche Mode – Blasphemous Rumours
5. Simple Minds – Waterfront
6. Howard Jones – Hide and Seek
7. Prince – When Doves Cry
8. Dead Can Dance - In Power We Entrust the Love Advocated
9. U2 – The Unforgettable Fire
10. Echo & the Bunnymen – The Killing Moon
1. The Smiths – How Soon Is Now?
2. Anne Clark – Our Darkness
3. Public Image Ltd. - The Order of Death
4. Depeche Mode – Blasphemous Rumours
5. Simple Minds – Waterfront
6. Howard Jones – Hide and Seek
7. Prince – When Doves Cry
8. Dead Can Dance - In Power We Entrust the Love Advocated
9. U2 – The Unforgettable Fire
10. Echo & the Bunnymen – The Killing Moon
0
geplaatst: 3 mei 2015, 09:51 uur
Prachtige nummer 1 
Wat een puntentotaal, is dat een record?
Over het algemeen een mooie top 10. Ben benieuwd naar 11-25, daar moet nog veel moois tussen staan.

Wat een puntentotaal, is dat een record?
Over het algemeen een mooie top 10. Ben benieuwd naar 11-25, daar moet nog veel moois tussen staan.
0
geplaatst: 3 mei 2015, 09:52 uur
How Soon Is Now was ook mijn nummer 1 hoor! Mijn lijstje is toch wel meegeteld mag ik hopen, Rudi S 
1. The Smiths – How Soon Is Now
2. The Replacements – Answering Machine
3. Lloyd Cole & The Commotions – Rattlesnakes
4. R.E.M. – So. Central Rain (I’m Sorry)
5. Minutemen – History Lesson Part II
6. Prince – When Doves Cry
7. The Chills – Pink Frost
8. Joe Jackson – Be My Number Two
9. Don Henley – The Boys Of Summer
10. Bruce Springsteen – I’m On Fire

1. The Smiths – How Soon Is Now
2. The Replacements – Answering Machine
3. Lloyd Cole & The Commotions – Rattlesnakes
4. R.E.M. – So. Central Rain (I’m Sorry)
5. Minutemen – History Lesson Part II
6. Prince – When Doves Cry
7. The Chills – Pink Frost
8. Joe Jackson – Be My Number Two
9. Don Henley – The Boys Of Summer
10. Bruce Springsteen – I’m On Fire
0
geplaatst: 3 mei 2015, 09:52 uur
Wel 5 van de door mij verwachtte Top 7 stonden bij de laatste 7; volgorde klopte niet helemaal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.